LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Boadzer
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jul 2013 21:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boadzer »

Wij hebben bezwaar gemaakt bij Yarden in 2007 en de bevestigingsbrief gekregen, denk je dat alles in orde is, maar nee hoor. Recent is een van mijn ouders overleden, ze hadden een ruim 50 jaar oude natura polis van de Friese Uitvaart Vereniging (FUV), die later is over gegaan naar NUVA, in 1997 hebben ze zich daar voor ƒ 4000,= laten bij verzekeren omdat de natura polis niet voldoende zou zijn. Yarden heeft later de NUVA weer overgenomen. Op de oude polis staan RECHTEN, waaronder vervoer, plaatsen en gebruik van een compleet verplaatsbare rouwkamer-inrichting, wij waren in de veronderstelling dat een koeling daar ook bij hoorde, nee hoor, berekenen ze € 427,= huur voor. We wilden graag thuis opbaren, overbrengen van de overledene naar woonhuis hoorde bij de RECHTEN, was een kilometer van verzorgingshuis naar woonhuis, maar toen ze dat ritje weer terug moesten omdat we de dienst ook in het verzorgingshuis hadden berekenden ze € 280,=. Bij de RECHTEN hoorden ook 40 rouwkaarten en 40 aanzegkaarten voor particulier bekend maken, we hebben met de uitvaartverzorgster nog een grapje gemaakt van nou dat moet je het hele dorp door met je kaartjes, je kan er beter 40 rouwkaarten voor geven. Maar nee hoor, we hadden 100 kaarten en er worden dus 60 berekend. Op mijn vraag waarom ze dat niet gedaan hebben komt het antwoord: niet meer van deze tijd! In de RECHTEN staan 2 volgauto's, niet gebruikt omdat van huis naar verzorgingshuis maar een kilometer was en van verzorgingshuis naar begraafplaats ook ruim een kilometer. Ook staan er 8 dragers in de RECHTEN, we hebben gebruik gemaakt van 4. Op de site van Yarden staan deze kosten vermeld, 4 dragers minder is een besparing van € 375,=, 2 volgauto's € 450,= Het fijne katoenen doodshemd hebben ze ook niet geleverd! :( Al met al een factuur van bijna € 800,= waar we niet op gerekend hadden. Kosten begraafplaats, huur afscheidsruimte, koffie e.d., advertentie, bedankkaartjes, bloemen, grafzerk moeten dan nog uit die extra verzekering van ruim € 1800,= betaald worden. Eerst bezwaar gemaakt tegen de begroting, geen reactie op gehad, toen kwam de factuur al, bezwaar gemaakt, geen reactie, daarom drukker Yarden gezegd dat we de kaartjes niet bij hen lieten drukken omdat we geen reactie kregen op onze bezwaren, aanmaning gekregen en mail gestuurd dat we eerst een reactie wilden en toen eindelijk reactie! Konden we dus helemaal niets mee, op elke vraag kwam het standaard antwoord: doorbelast naar verzekering, vallen buiten oude pakketwaarden. Geschreven dat ik met dat antwoord niks kon en vandaag telefoontje gehad van Yarden dat alles nagekeken is en de nota correct was! Mijn mening en interpretatie gegeven over de RECHTEN, maar nee dat was niet correct, gezegd dat we hen toch redelijk wat bespaard hadden en dat ze daar de rest wel mee konden verrekenen. We zijn bereid het condoleanceregister (met YARDEN reclame erop! wisten we ook niet van te voren) en 20 rouwkaarten te betalen en de rest valt onder RECHTEN volgens mij. Iemand ervaring met deze FUV polis?

Webcare Yarden
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2012 10:36

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Webcare Yarden »

Geachte Boadzer,

Ik lees uw bericht op het TROS Radar forum en kom graag met u in contact.

Wilt u uw gegevens aan ons doorgeven via [email protected]?

Alvast dank,

Met vriendelijke groet,

Yarden Webcare team ^MS

Sytse.Zwart
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2013 14:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Sytse.Zwart »

Bij mij is vorig jaar ook iemand in de familie overleden die was verzekerd met het natura pakket.
De erfgenamen hadden bij de uitvaartverzorger al aangegeven dat ze gebruik wilden maken van het dienstenpakket en niet van de kapitaalverzekering.

Toch heeft Yarden een factuur gestuurd conform kapitaalverzekering. De erfgenamen dienden ca 4100,- euro bij te betalen. Zelf hadden ze gerekend op ca 2800,- extra kosten.

Het heeft de erfgenamen uiteindelijk meer dan een jaar gekost om een herberekening te ontvangen.
Ondertussen heeft Yarden wel meerdere aanmaningen verstuurd en hun zelfs een incassobureau op de nek gestuurd. Gelukkig lieten ze zich niet gek maken en hebben voet bij stuk gehouden dat ze recht hadden op het dienstenpakket.

Uiteindelijk hebben ze ca 3100,- betaald om er van af te zijn. In hun herberekening kregen ze ca 200,- terug voor koffie/cake. Conform de uitvaartcalculator van Yarden kost dit 5,- p.p. en conform de voorwaarden hadden ze recht op 60 stuks. ze zouden dus 300,- moeten terugkrijgen.
Yarden heeft dus teveel gerekend en heeft niet eens excuses gemaakt voor hun slappe optreden

Ik ben zelf helaas ook verzekerd bij deze club en inmiddels premievrij. Maar wat mij enorm stoort is de brief van Yarden uit 2007. Daarin stond vermeld dat er geen nadelen zouden zijn. 33% extra betalen vindt ik toch een groot nadeel en is in mijn ogen gewoon oplichting.
Daarnaast is het toch zeer verdacht dat nergens op internet de oude voorwaarden zijn terug te vinden, althans ik heb ze niet kunnen vinden.

Het webcareteam van yarden houd deze site ook goed in de gaten. Helaas zijn dat maatregelen achteraf om imagoschade te voorkomen. Het zou Yarden sieren als ze gewoon de oude polisvoorwaarden op hun site zetten en erfgenamen beter informeren indien het rechtenpakket voor hun beter is.

Luis_in_pels_Yarden
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2014 12:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luis_in_pels_Yarden »

Ook mijn hoogbejaarde vader had een verzekering in natura bij Yarden. Yarden heeft in het verleden diverse malen gepoogd om deze verzekering om te zetten in een verzekering met uitgekeerd bedrag. Mijn vader heeft hier destijds (met succes) bezwaar tegen gemaakt. In november 2009 kwam mijn vader te overlijden. Ondanks de naturapolis (waarbij goederen en diensten volledig zouden worden vergoed) ontving ik achteraf een rekening van duizenden euro's van Yarden, die zich alsmaar bleef beroepen op 'gewijzigde polisvoorwaarden'. Ik betaalde deze rekening niet. Ondanks dat Yarden de druk op mij steeds verder opvoerde – betalingsherinneringen, aanmaningen, sommaties, incassobureau, nep-dagvaarding, etc. – meende ik volledig in mijn recht te staan en liet het daadwerkelijk aankomen op een rechtszaak. Op 21 mei 2014 heeft de kantonrechter in Maastricht gevonnist: ik werd volledig in het gelijk gesteld en hoefde geen cent te betalen; Yarden werd verplicht tot het betalen van alle proceskosten en daarenboven ook nog eens 50 euro aan mij als een soort van douceurtje. In zijn vonnis haalde de rechter de laakbare handelwijze van Yarden volledig onderuit.

Mensen, overkomt u dit ook, betaal dan niet, maar laat het aankomen op een rechtszaak! Er is nu jurisprudentie. U kunt het complete vonnis van de rechtbank nalezen op mijn website www.hansvrij.nl. Kies op die website als inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in (zonder aanhalingstekens). Heeft u nog vragen aan mij of wilt u mijn hulp bij uw strijd tegen Yarden, dan kunt u gebruik maken van mijn e-mailadres, dat onderaan het vonnis staat. Ik help u graag!

Matthijs_ZH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2011 03:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Matthijs_ZH »

Hans Vrij, gefeliciteerd met dit resultaat en: Bravo!
Ik zal ook nog via gewone mail reageren. Wellicht zit er meer in het vat...

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Zo zie je maar 7 jaar later bedondert yarden de boel nog steeds.
Je hebt de zgn keuzebrief en oude polisvoorwaarden en nog laat dit "bedrijf" het op een rechtszaak aankomen.
Vrij heb je dit ook nog bij het Kifid gemeld?
Het zou mooi zijn als het Kifid yarden nu wel een werkelijke straf oplegt,doch ijdele hoop verzekeraars onder elkaar(hoe zo vertouwen).
Het Kifid erkende dat de handelswijze van yarden niet goed was, doch liet het verder begaan op de keuzebrief na.
Het is toch schandalig, dat je na een overlijden, als nabestaande zo moet knokken voor je rechten.
Yarden webcare team hoor je hier niet over, de tactiek niets weten en niet reageren is blijkbaar nog steeds hun motto.
Goed is het plaatsen door jou van de uitspraak, weer een document erbij in het dossier yarden.

Boadzer
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jul 2013 21:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boadzer »

Luis_in_pels_Yarden>Hans Vrij gefeliciteerd met je resultaat! De aanhouder wint! Wij hebben nog ruim de helft van de rekening eraf gekregen en op mijn moeders verzoek ben ik toen gestopt. Het verdriet heeft dan toch nog de overhand. Zij is ook bij Yarden en ik hoop dat ze nog vele jaren onder ons is, maar ik weet dus later waar ik op moet letten het overkomt me niet een 2e keer!

Luis_in_pels_Yarden
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2014 12:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luis_in_pels_Yarden »

In aanvulling op mijn bericht van 10 juni 2014: Ik heb zeer veel reacties gehad op het vonnis dat ik op het internet heb geplaatst (website http://www.hansvrij.nl, inlognummer 06, toegangscode 'uitvaart'). In eerste instantie reageerde ik persoonlijk op alle reacties en probeerde ik alle vragen afzonderlijk te beantwoorden, maar al snel werd dat te tijdrovend. Op voorstel van een van de respondenten heb ik nu besloten om de website zélf uit te breiden met een soort van handleiding hoe een rechtszaak tegen Yarden te beginnen en te winnen. Via mijn website zijn ook diverse documenten (polissen, rechtenlijsten, voorbeeldbrieven) te downloaden. Het op de knieën dwingen van Yarden komt daarmee binnen bereik van iedere gedupeerde! (En nog steeds geldt: heeft u een vraag of verzoek en biedt mijn website daarvoor onvoldoende houvast, stuur me dan even een mailtje.)

Luis_in_pels_Yarden
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2014 12:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luis_in_pels_Yarden »

Op veler verzoek heb ik nu ook mijn handleiding "Hoe af te rekenen met Yarden" (zie mijn bericht van 7 augustus 2014) uitgebreid met een kort stappenplan, bestaande uit een tiental punten. Zie hiertoe http://www.hansvrij.nl, inlognummer 06, toegangscode 'uitvaart'. Wanneer u dit stappenplan nauwgezet volgt, zal Yarden vermoedelijk niet eens een rechtszaak tegen u (durven te) beginnen! In dit stappenplan staan ook belangrijke aanwijzingen voor degenen die wél een naturapolis hebben, maar hierop nog geen beroep hebben hoeven doen.

En er is méér nieuws: in de komende editie van de Consumentengeldgids, die eind augustus zal verschijnen, zal de Consumentenbond aandacht besteden aan de laakbare handelwijze van Yarden. Ook 'mijn' zaak zal hierin aan de orde komen.

Luis_in_pels_Yarden
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2014 12:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luis_in_pels_Yarden »

Er komt nu schot in de zaak!!! Vanochtend werd ik gebeld door de directievoorzitter van Yarden. Hij heeft zich in mijn dossier verdiept en is van mening dat het nooit tot een rechtszaak had mogen komen, OMDAT IK VOLLEDIG IN MIJN RECHT STA. Op mijn vraag of dit alleen mij betreft, of iedereen die over een naturapolis beschikt, luidde zijn antwoord dat iedereen met een naturapolis recht heeft op een begrafenis of crematie die door Yarden wordt verzorgd én bekostigd, precies zoals dat staat omschreven in de polisvoorwaarden. Wat hem betreft houdt Yarden zich voortaan keurig aan de eigen spelregels en zullen er (in principe) geen rechtszaken meer volgen! De directievoorzitter wil een en ander graag in een persoonlijk gesprek aan mij toelichten. Ik heb hem verteld daarmee in te stemmen nadat hij zélf zijn standpunt op dit forum heeft bekendgesteld. Hij beloofde mij dat een dezer dagen daadwerkelijk te zullen doen...

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door encore »

Nou, dat moet ik dan nog maar eens zien. Wat heeft het trouwens bij jou voor een nut om met Yarden te gaan praten? Je hebt je zin toch al gekregen? Ik zou ze lekker in hun sop laten gaarkoken en je ( overigens leuke ) site up-to-date houden.

Matthijs_ZH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2011 03:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Matthijs_ZH »

@ Hans Vrij / Luis-in-pels-Yarden: Beste Hans, het lijkt erop dat je nog steeds enigszins in je slachtofferrol zit, met al deze blijdschap dat je 'volledig in je recht staat'. Dat was toch allang duidelijk? Wat voegt een persoonlijk gesprek met de directievoorzitter daar nog aan toe? Oftewel, pas maar op dat je je geen uitspraken laat ontlokken waardoor jij straks nog als Yarden-ambassadeur wordt misbruikt om te verkondigen dat die firma ten diepste toch wel het beste met iedereen voor heeft.

Als je dit forum wat eerder had bezocht, had je kunnen zien dat terwijl jouw rechtszaak nog liep, ik mijn eigen pleidooi al lang had gewonnen (en dan zonder rechtszaak). Sterker nog, al die aanbevelingen op jouw website zijn - ofschoon allemaal goedbedoeld - overbodig. Zoals het bezit van de oorspronkelijke polis, de adequate bijlage/toelichting, e.d.

Ik had niets van dat alles: geen AVVL- of NUVA-polis, geen bijlage met opsomming van leveringen en diensten, geen keuzebrief, niks! Ik wist alleen dat mijn vader een naturapolis had afgesloten voor hem zelf en onze moeder. En vanuit die positie heb ik het gewoon keihard gespeeld.

Dus Yarden de bewijslast toebedeeld. Beschikten zij over een ander type polis (lees: kapitaalpolis) waar mijn vader voor had getekend? Laat maar zien dan. Niet dus.

Een paar pittige brieven en mijn bezoek aan het hoofdkantoor van Yarden in Almere (om de landelijk manager de oren te wassen) waren, naast mijn bijdrage aan de eerder genoemde KRO-uitzending, voldoende om alle aanvullende vorderingen van Yarden te laten verdampen. Besparing op de uitvaarten van vader en moeder samen: circa € 3.400, oftewel nul euro bijbetaling.

Let wel: dit was in 2012, ruim vóór de uitspraak in de rechtszaak tegen Hans Vrij. Toen was dus al duidelijk dat Yarden met een kansloze zaak bezig was. Alleen wisten wij dat niet omdat Yarden z'n mond hield en Vrij nog niet op dit forum kwam.

Mijn stelling is dat potentieel heel wat mensen de afgelopen jaren (veel) teveel hebben betaald aan Yarden (mensen die dus zijn gezwicht voor intimidatie en bedreiging). En die mensen zouden in principe hun geld kunnen terugvorderen. Hoewel dit iets lastiger is dan onterechte vorderingen bestrijden. Je moet er dus wel een klein beetje moeite voor doen.

Ik wil wel meedenken over een mogelijkheid.
Maar om hoeveel mensen gaat het eigenlijk? Bent u zelf ook gedupeerde van Yarden zoals bedoeld in dit forum? Hebt u zich laten overhalen om bij te betalen voor een oorspronkelijke naturapolis?

Geef dit dan even aan in een (korte) reactie. Geen hele verhalen s.v.p., dit is even een voorlopige 'meting' (meten = weten).

Laat hier dus een berichtje achter met: 'JA' en 'Ik heb € XX.XXX bijbetaald'.
Meteen doen, dan reageer ik zodra er > 10 reacties binnen zijn.

Vriendelijke groet,

Arjan Gout
(In 1996 oprichter van Stichting Eerlijk Zaken Doen, thans http://www.fraudehelpdesk.nl)

Yarden Uitvaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2014 15:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Yarden Uitvaart »

Luis_in_pels_Yarden schreef:Er komt nu schot in de zaak!!! Vanochtend werd ik gebeld door de directievoorzitter van Yarden. Hij heeft zich in mijn dossier verdiept en is van mening dat het nooit tot een rechtszaak had mogen komen, OMDAT IK VOLLEDIG IN MIJN RECHT STA. Op mijn vraag of dit alleen mij betreft, of iedereen die over een naturapolis beschikt, luidde zijn antwoord dat iedereen met een naturapolis recht heeft op een begrafenis of crematie die door Yarden wordt verzorgd én bekostigd, precies zoals dat staat omschreven in de polisvoorwaarden. Wat hem betreft houdt Yarden zich voortaan keurig aan de eigen spelregels en zullen er (in principe) geen rechtszaken meer volgen! De directievoorzitter wil een en ander graag in een persoonlijk gesprek aan mij toelichten. Ik heb hem verteld daarmee in te stemmen nadat hij zélf zijn standpunt op dit forum heeft bekendgesteld. Hij beloofde mij dat een dezer dagen daadwerkelijk te zullen doen...
Naar aanleiding van de uitspraak van de kantonrechter heeft de nieuwe directievoorzitter van Yarden telefonisch contact gezocht met de heer Vrij. In het gesprek heeft hij namens de directie bevestigd dat Yarden het nooit tot een rechtszaak had mogen laten komen. Volgens de natura uitvaartverzekering had de heer Vrij recht op een bepaald dienstenpakket dat niet is begrensd door een verzekerd bedrag. Ongelukkiger wijze is met de heer Vrij discussie ontstaan over de kosten van extra diensten. Yarden steekt hand in eigen boezem omdat zij hierover ronduit onduidelijk is geweest en betreurt dat zij een incassoprocedure is gestart. Dat had niet mogen gebeuren. Yarden benadrukt dat consumenten die kiezen voor een natura uitvaartverzekering gewoon recht hebben op het dienstenpakket zoals omschreven in de polis.

Matthijs_ZH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2011 03:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Matthijs_ZH »

Te weinig en te laat, veel te laat. Hierin is nauwelijks een excuus te lezen. En zeker niet van harte.

En wat te denken van deze opmerking:

"Ongelukkiger wijze is met de heer Vrij discussie ontstaan over de kosten van extra diensten."

Die discussie is niet 'ongelukkigerwijze' ontstaan, maar doelbewust aangezwengeld door Yarden, niet alleen bij de heer Vrij, maar bij alle betrokkenen met een naturapolis. De 'extra-diensten-discussie' was een structurele component in het perverse post-mortem verdienmodel van Yarden.

Als Yarden echt haar naam zou willen zuiveren, zou ze alle gedupeerden die de afgelopen jaren gezwicht zijn voor de incasso-intimidaties hun teveel betaalde geld moeten teruggeven.

Tot het zo ver is, zal het imago van 'lijkenpikkers' aan Yarden blijven kleven. En terecht.

Luis_in_pels_Yarden
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2014 12:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luis_in_pels_Yarden »

Sterker nog: er is helemáál geen discussie ontstaan over de kosten van extra diensten!!! De 'extra diensten' betroffen in mijn geval: een overlijdensadvertentie in een regionaal dagblad, drie extra volgauto's, 135 extra rouwbrieven plus porti, grafrechten voor tien extra jaren en de overname van een monumentale grafsteen. De totale kosten hiervan, ruim 2500 euro, zijn door mij binnen 30 dagen na ontvangst van de rekening aan Yarden betaald. Yarden vorderde desondanks vele duizenden euro's van mij voor goederen en diensten die zonder uitzondering binnen het verzekerd pakket vielen, en stapte daarvoor dus naar de rechter!

Degenen die in de toekomst een beroep zullen moeten doen op hun naturapolis, kunnen zonder meer hun voordeel doen met de opmerking van directievoorzitter Bavelaar "dat consumenten die kiezen voor een natura uitvaartverzekering gewoon recht hebben op het dienstenpakket zoals omschreven in de polis." Mocht iemand daarmee desondanks toch problemen ondervinden, dan verneem ik dat graag.

Voor degenen die in het verleden al gebruik hebben moeten maken van een naturapolis en in de afwikkeling daarvan (ten onrechte) hebben moeten bijbetalen, is er trouwens óók goed nieuws te melden: in de Consumentengeldgids die volgende week verschijnt, roept de Consumentenbond gedupeerden op om zich per e-mail te melden, om daarna wellicht een soort van gezamenlijke terugvorderingsactie te kunnen opstarten.

Matthijs_ZH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 mei 2011 03:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Matthijs_ZH »

@ Luis-in-pels: Maak het nou niet ingewikkelder dan het is Hans.

"Yarden vorderde desondanks vele duizenden euro's van mij voor goederen en diensten die zonder uitzondering binnen het verzekerd pakket vielen [...]"

Dit zijn dus de (veronderstelde) 'extra diensten' waarmee Yarden al die naturapolisbezitters de gordijnen in joeg. En waarover dus terecht discussie ontstond.
Maar dat waren 'spookdiensten', want die vielen inderdaad gewoon onder de naturapolis.

Trudy1959!
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2014 07:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Trudy1959! »

Op dit moment regelen wij de crematie van mijn moeder. Nu zijn we er achter gekomen dat mijn vader en moeder een Yarden naturapolis hebben. Mijn vader die inmiddels gestorven is in 2013 heeft keurig bezwaar gemaakt in 2007 tegen de aangekondigde polis wijzigingen. In 2013 hebben wij gekozen voor het dienstenpakket, maar hebben toch een bedrag van ruim € 1000,-- bij moeten betalen. Wat mijn bezwaar is, is dat er niet goed omschreven staat wat je nu eigenlijk allemaal vergoed krijgt en wat voor vrije keuzes dat je kunt maken. Uit de hier gevoerde correspondentie maak ik op dat wij conform onze wensen kunnen handelen, maar waar ligt de grens? Kan iemand mij daar enige duidelijkheid over geven? Nu maken wij keuzes die budgettechnisch gezien genomen worden en niet conform wens omdat we bang zijn een vette rekening nog te krijgen. Deze ochtend moet ik de overeenkomst gaan tekenen maar volgens mij zou er dus geen rekening moeten zijn. Gaarne uw reacties..

Boadzer
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jul 2013 21:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boadzer »

Trudy, eerst maar gecondoleerd met het overlijden van je moeder en veel sterkte gewenst. Als het goed is hoort de uitvaartverzorger(ster) van Yarden het precies te weten, ze willen ook de polis zien, weten ze het niet kunnen ze het navragen bij Yarden. Laat ze precies op papier zetten wat je wel en/of niet krijgt en teken dan pas. Wij hadden afgesproken te tekenen na een nationale feestdag, de uitvaartverzorgster was toen vrij en niet alle kinderen waren toen bij mijn moeder, maar ze een collega die het die dag had overgenomen liet mijn moeder dus eerder tekenen terwijl wij niet aanwezig waren! Met alle gevolgen van dien. Laat je niet dwingen te tekenen. Er is bij mijn ouders een hele oude polis en ze interpreteren deze op hen eigen manier in het voordeel van Yarden, dus let op, al hoe moeilijk dat ook is in zo'n situatie.

Luis_in_pels_Yarden
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2014 12:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luis_in_pels_Yarden »

Trudy, ik ben 'ervaringsdeskundige', want ook van mij wilde Yarden destijds enkele duizenden euro's achteraf incasseren. Ik heb het laten aankomen op een rechtszaak, en die heb ik gewonnen. Wanneer je me je telefoonnummer mailt ([email protected]), zal ik je even bellen om je bij te praten. Gecondoleerd en sterkte!

Pluutje66
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Pluutje66 »

Hallo

Heb sinds 2004 een uitvaartverZekering van yarden ben op 1 januari 2007 niet accoord gegaan met de aanpassingen nu wil ik graag weten wat er nu is verzekerd. Hoe kom ik er achter zonder een adviesgesprek ?

Gesloten