LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
henkhuijser
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 16:24

Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door henkhuijser »

Vandaag een brief van Yarden ontvangen waarin zij eenzijdig mijn oude polis opzeggen. Zij maken van een dienstenpolis een waardepolis, zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Ik was verzekerd bij de friesche uitvaartverzekering en die is overgenomen door Yarden. Nu probeert yarden mij ieder jaar te overtuigen dat een waardepolis beter is dan een oude dienstenpolis. Nu is het zo dat ik altijd (wat het ook kost) de diensten krijg waarvoor ik ben verzekerd. Dor de jaren heen wordt dat natuurlijk een kostebare zaak voor Yarden.
Nu hebben ze een nieuw foefje bedacht. gewoon de polis eenzijdig opzeggen en vernieuwen. Telfonisch reageren helpt niet. Ik heb nu mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Het lijkt mij goed dat iedereen hier op let en zich niet voor dit karretje laat spannen. Let op uw zaak.

damyra
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:00

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door damyra »

Kijk ook eens op forum: klachten yarden.
Elke dag veel reacties.
Soort gelijke ervaringen als jij hebt.

AlfredJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2007 20:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door AlfredJ »

Ons overkwam hetzelfde. Yarden wijzigde ongevraagd en éénzijdig de polisvoorwaarden van een "Naturapakket in Diensten" naar een verzekering op basis van een uit te keren bedrag. Werkelijk ongehoord! Gelukkig ontdekten we dit 'handigheidje' van Yarden nog bijtijds, maar hoevelen zullen de 'nieuwe polis' ongelezen in de polismap hebben opgeborgen. Zij zullen tzt nog raar opkijken.
We hebben inmiddels een aangetekende brief aan Yarden verzonden waarin we protesteren tegen deze slinkse manier van doen. Ben benieuwd hoe de reactie zal zijn.
Mocht het niet het beoogde effect hebben, dan zou het wellicht een goed idee zijn dat alle gedupeerden zich verenigen om juridisch e.e.a. aan te vechten.

witte sering
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2006 18:29

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte sering »

Ook wij hebben deze eenzijdige wijziging ontvangen en wij zijn het ook volkomen met de voorgangers eens dat dit niet door de beugel kan.
Ze hebben het recht hoor maar dan nog ( staat in de voorwaarden)
Ze hebben naar mijn mening alleen niet de voorwaarden aangepast, ze hebben de complete aanvullende voorwaarden vernietigd.
Die zijn namelijk niet meer van toepassing, alleen de algemene voorwaarden zijn geldig.

Twee jaar geleden aangegaan die verzekering ( dus ik kan hem ook niet premievrij maken want dat kan pas na 5 jaar lid te zijn geweest) voor een NATURA pakket ongeacht de kosten van een uitvaart.
Nu voor dezelfde premie een verzekerd bedrag van net iets meer dan 2000 euro.
"omdat er zoveel verschillende wensen zijn van mensen betreffende hun uitvaart hebben we gekozen voor deze optie" zeggen ze aan de telefoon.
Als ik het er niet mee eens was moest ik maar een klachtenbrief schrijven.
Als antwoordt krijg je dan waarschijnlijk een regeltje van 4 letters terug, "we hebben het recht".
Neem van mij aan mensen dat je 2500,00 euro geen fatsoenlijke uitvaart geregeld krijgt.
Ik vind het een schande dat dit zo maar kan dat daar geen toezicht op is snap ik voor geen meter.
Het zal wel weer aan mij liggen

jacbor
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2007 15:43

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jacbor »

Mijn moeder, een mensje van 80, heeft zich in het verleden verzekerd voor een pakketpolis. Ook zij heeft nu een brief thuis gekregen dat deze polis is omgezet naar een polis met een verzekerd bedrag waar je nooit de diensten van kunt betalen waar ze in eerste instantie voor verzekerd was. Ze gaat er nu dan ook flink op achteruit. Ronduit schandalig vind ik het! Ik heb dan ook medelijden met de ouderen onder ons die veelal toch al moeite hebben om dit soort zaken nog te kunnen volgen. Hopelijk richten zich nog meer gedupeerden tot Radar en de Consumentenbond, want hier kunnen we het echt niet bij laten zitten!

Suus80
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2007 19:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Suus80 »

Beste mensen,

ik ben ook bij Yarden verzekerd maar toch echt voor veel meer dan waar hier over gesproken wordt. Mijn naturapakket is omgezet naar een flink bedrag en ik had al een aanvullende geldverzekering bij Yarden omdat ik begraven wil worden, begraven is nou eenmaal duur. Al met al zouden mijn nabestaanden zo'n 7200 euro te besteden hebben. Bovendien krijg je als Yarden de uitvaart regelt een fikse ledenkorting en daar lees ik hier niets over. Eigenlijk heb ik de indruk dat het eerder niet al te handig gecommuniceerd is en dat het allemaal wel meevalt?! Zelf heb ik op www.yarden.nl (kopje meest gestelde vragen) gekeken en toen werd het mij al een stuk duidelijker!

jacbor
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2007 15:43

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jacbor »

Zelfs met die ledenkorting komt in ons geval de waarde van het verzekerde bedrag fiks lager uit dan de waarde van het naturapakket dat in eerste instantie was afgesloten. Het blijft zeer klantonvriendelijk!

Suus80
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2007 19:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Suus80 »

Dat is inderdaad heel vervelend, waarschijnlijk had uw moeder een andere verzekering dan ik. Voor mij is het wel voordelig maar zoals Dhr. Huijser terecht opmerkt, een oude pakketverzekering is waarschijnlijk erg duur voor Yarden. Je moet als verzekeraar uitkeren, of een bepaalde dienst nou 50 of 500 euro kost. Wellicht kan Yarden nog iets betekenen voor die mensen die in deze omzetting kunnen aantonen er flink op achteruit te gaan. Een soort overgangregeling zeg maar, zou ik wel klantvriendelijk vinden?!

De Suus
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 12:53

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door De Suus »

Ook ik heb een brief gekregen van Yarden met de mededeling dat mijn polis is omgezet. Het bedrag dat ik (lees nabestaanden) krijg uitgekeerd bij overlijden om mij netjes te begraven staat totaal niet in evenredigheid met de reeds betaalde premies.
Om toch aan de in de eerder genoemde voorwaarden voor een begrafenis (waarvoor ik verzekerd was) te willen voldoen en daardoor de kosten zullen moeten worden beperkt, zal ik waarschijnlijk geen gebruik kunnen maken van een auto om mijn stoffelijk overschot te vervoeren en zelf moeten lopen naar de begraafplaats.
EEN SCHANDE IS HET!!!!
Dat dit allemaal maar kan en gewoon doorgaat in een beschaafd land.
Ik heb uiteraard inmiddels ook al een brief geschreven om mijn klacht kenbaar te maken, en deze verstuurd naar Yarden.

skydivesaskia

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door skydivesaskia »

hmm, zal eens snel gaan kijken in mijn papieren van yarden.... zou toch een vervelend gebeuren zijn als na mijn overlijden blijkt dat de helft niet vergoed wordt of iets dergelijks....

jomanda weijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2007 17:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jomanda weijden »

Mijn ouders hebben in !973 een overlijdenverzekering afgesloten bij de FRIESE UITVAART deze verzekering bestond uit een naturaverzekering dit houd in dat ik bij overlijden een kist ,rouwauto, volgauto, rouwkaarten ,verzorging overleden uitvoeren van de uitvaartenz.Deze verzekering is door de NUVA overgenomen en later heeft Yarden dit overgenomen.Nu wil Yarden dit allemaal terugdraaien door ons een bedrag bij overlijden te geven van 1762,90 als we het niet bij Yarden laten doen,doen we het bij Yarden dan komt er 62%bij (1093,-) maar hier kan ik dus niet alles van betalen want een beetje uitvaart komt op ongeveer 5000,-euro neer tewijl ik volgens mijn oude verzekering begraven of crematie vergoed zou krijgen.Bel je met Yarden dan krijg je te horen Tegenwoordig heeft ieder andere eisen vandaar een geld bedrag bij overlijden maar ik wil gewoon mijn oude polis houden en dat kan dus niet.Hebben mijn ouders 34jaar voor jan met de korte achter naam betaald en alleen in dit geval YARDEN gespekt.Ik denk dat heel veel oudere dit niet eens in de gaten hebben dat hun polis op dit moment alleen een geldbedrag uitbetalen en geen natura meer gelukkig ben ik nog verzekerd bij een anderefirma dus grote kans dat ik toch kan worden begraven of een crematie kan doen zonder bij te hoeven betalen

vandenburg
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door vandenburg »

In 2004 hebben mijn vrouw en ik op aanraden van een toenmalig adviseur van Yarden een koopsompolis gekocht.
Uiteraard ging dat om een voor ons respectabel bedrag.
Zoals zovelen kregen ook wij vorige week een brief, waarin even wordt
meegedeeld, dat de bestaande polissen worden vervangen door andere
laten we zeggen "gewone verzekeringspolissen". Dit kan m.i. niet
Een koopsompolis is een overeenkomst, waarin misschien wel iets te wijzigen valt, maar die in hoofdlijnen moet beantwoorden aan de indertijd toegezegde rechten.
Zoals hiervoor al werd opgemerkt zullen er ongetwijfeld verzekerden zijn, die er geen weet van hebben wat er speelt en die nog altijd het volste vertrouwen hebben in de door hen afgesloten polissen.
Omdat men 30 dagen de tijd heeft om te reageren is het al kort dag om dit te doen(de brieven zijn nota bene ca 14 dagen later aangekomen dan de datum die in de brief wordt vermeld) Het is misschien een zaak voor Radar om mensen op deze ontwikkeling te attenderen. Egbert-Jan[/quote][/b]

Davids
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2007 21:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Davids »

Ook mijn moeder van 88 ontving een brief van Yarden. Sinds 1969 is mijn moeder verzekerd met een naturo polis. Eerst was het de Friese uitvaart verzorging, toen werd het Nuva en sinds kort Yarden.
Het is maar goed dat ik haar administratie doe want inderdaad zaterdag ontving ook zij een brief dat haar polis is omgezet in een verzekerd bedrag. Ik wens hiermee niet accord te gaan dus moet ik nu maar even een aangetekende brief sturen. Het is toch belachelijk dat dit zo maar kan.

vandenburg
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door vandenburg »

Gisteravond heb ik de uitzending van Radar gevolgd met alle onmenselijke regelingen.
Echter ieder voelt zijn eigen pijn het meest en ik ben blij dat er ook nog even tijd was voor het probleem "Yarden".
Het zou een miscomminucatie zijn waardoor verzekerden veronderstellen dat er iets mis is.
Er is wel degelijk iets goed mis, gelet op de alinea waarin letterlijk staat: "Uw nieuwe polisblad met daarop Uw nieuwe polisnummer vervangt alle voorgaande polisbladen en ...polisvoorwaarden van Yarden of haar rechtsvoorgangers" . Hierover kan geen miscommunicatie bestaan. Daar is geen speld tussen te krijgen!!!
Het is gewoon zaak om zoveel mogelijk gedupeerden te verzamelen en samen door de Rechter te laten bepalen of dit te tolereren is.
Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik heb de brief nog niet gehad maar vind toch dat Radar hier wel heel makkelijk overheen stapt.
In een folder die ik vorig jaar ontving staat oa "dat de verzekerde waarde en het basispakket aan verzekerde diensten worden gescheiden" en dat "wij (=Yarden) U (=oud AVVL leden) elk jaar zullen informeren over de onwikkelingen van de uitvaartkosten en de waarde van de verzekeringen. Als het nodig is kunt U zich bijverzekeren"

jan arend
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2007 21:29

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jan arend »

Geachte lotgenoten,

In 1999 ben ik een natura-pakket uitvaartverzekering aangegaan dmv een eenmalige koopsom. Ik maakte toen een einde aan de kostbare "vastbedrag" verzekeringpolissen, die niet geindexeerd werden. Hoe meer inflatie hoe groter de winst van de verzekeraars.
Nu echter de naturaverzekeringen voor de verzekeraars ongunstig uitpakken willen zij daar eenzijdig vanaf.
Bovendien blijkt nu al, dat men in mijn regio een eenvoudige uitvaart niet met mijn natura-pakket kan regelen zonder dat er flink geld bijgelegd wordt door de nabestaanden. Wat natura-pakket!! :shock:
Mijn situatie is niet uniek maar gebruikelijk.
Gaarne verneem ik dezelfde ervaringen.

Groeten Jan Arend

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Wie kan mij helpen aan het hoofdadres van Yarden?

Met dank, Maxiem.

jg huijser
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2007 10:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jg huijser »

Yarden een verzekeringsmaatschappij om enorm boos op te worden.
Beste mensen Yarden strooit ons zout in de ogen,heeft u tros radar ook gezien die zijn in mijn ogen ook voor het lijntje
gehouden.
Radar zei in die uitzending dat dat yarden hen antwoord had gegeven dat er een herziening aan komt,maar uit die formulering
maak ik althans op dat het inhoud ,denk ik in natura voor een bepaald geldbedrag.
Maar dit is niet juist de polis die ik in 1973 heb afgesloten was een dienstenpolis zonder vermelding voor een geldbedrag zo
is het afgesloten en betaald en zo moet het blijven.
DUS YARDEN WOORD IS WOORD.
Mensen met gelijke ervaring jegens yerden laten wij de krachten bundelen en e.t. in t,geweer komen tegen Yarden.
KOM MET SUGGESTIES.

J.G.Huijser.
Harlingen.

jg huijser
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2007 10:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jg huijser »

Maxiem,

Het adres Yarden.
Transistorstraat no. 10
1322CE Almere.

Postbus 10118
1301AC Almere.

tel, 088-9273927
fax,088-9273999 [email protected]

Maxien doe er wat mee,groetjes J.G.Huijser.

vandenburg
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door vandenburg »

Mijnheer Huijzer,

Over zand in de ogen strooien gesproken. Tot op heden heb ik van Yarden nog geen brief ontvangen zoals in het programma Radar was toegezegd.
Ik heb hem wel, maar dan gedownload vanaf de Radarsite.
Ook heb ik al eerder opgeroepen om de krachten te bundelen, maar ik verbaas me er over dat o.a. de pers hierover zwijgt.
Ook weten we niet half hoeveel gedupeerden er zijn. Wellicht kan dat voor Radar een aanleiding zijn om gedupeerden zich te laten melden.
Het is te gek voor woorden, dat dit zomaar kan gebeuren.
Radar, help ons a.u.b. in ons streven om dit gebeuren ongedaan te krijgen.

Gesloten