LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

een ieder roep ik op ook radar te mailen daar yarden hun zeer gunstige uitleg uitgezonden heeft en yarden van deze uitleg ,als bewijs dat alles wel klopt een afschrift toont over deze uitzending, graag draag ik yarden voor om een koude douche in ontvangst te nemen om hun zomaar gewijzigde polisvoorwaarden.

Laat een ieder Yarden voor deze koude douche voordragen.

berendinaj
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2007 11:55

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door berendinaj »

mijn naturapakket polis van 1 november 1963 werd door yarden omgezet in een kapitaalpolis van € 1.762,90. Radar deelde mij mee momenteel mijn klacht niet in behandeling te nemen. Ik heb daarom een brief gestuurd naar de geschillencommissie verzekeringen met het verzoek in dezen te bemiddelen. Het adres hiervan is:
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, Postbus 93257, 2509 AG Den Haag.
Mr. J.W. Wabeke van dit instituut zal de zaak aanhangig maken, misschien is het verstandig als de andere gedupeerden eveneens hun klacht bij dit instituut onderbrengen.

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Geachte Berendinaj,
Het is natuurlijk altijd beter iets te doen dan niets te doen,maar is het je wel duidelijk geworden dat de uitspraak van KIFID bindend is?

Zelf heb ik gekozen om mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen.
Ook ben ik bezig met de pers en heb radar weer aangeschreven dat ze m.i. "gebruikt worden "door Yarden n.l. hun adviseur de heer xxx toonde mij de brief over de uitzending van radar als bewijs dat alles OK is, nou niet dus en ik zou graag mijn verhaal doen bij radar.Dit heb ik hen ook aangeboden,maar nog niets gehoord van RADAR.

Groeten mevrivink.

Hierbij roep ik een ieder op om RADAR over deze zaak te mailen.

kuiken
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2004 07:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kuiken »

Ik heb radar al meerdere keren attent gemaakt op deze natura verzekeraars maar geen reactie.
Laatst gewijzigd door kuiken op 01 mei 2007 08:44, 2 keer totaal gewijzigd.

bertnielsen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door bertnielsen »

Kijk ook eens op Radar forum: klachten yarden.
Bij het bericht Ton Hesselman kun je een mail aan hem sturen als je je wilt verenigen tegen deze maatregel.

Trouwens heeft een van jullie een brief uit 2005 ontvangen met de wijziging in polisvoorwaarden? Ik heb nl. geen bericht ontvangen dat de polisvoorwaarden zijn gewijzigd (met name art 11 - eenzijdig wijzigen polisvoorwaarden door Yarden) en er wordt gerefereerd naar een wijziging in 2005.... Graag reactie. Jammer dat Radar hier geen aandacht aan geeft. In ieder geval om gedupeerden te verenigen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

AVVL (Yarden volgens mij ook) is destijds nog aanbevolen door de Consumentenbond, zou die nog iets voor ons willen doen?

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

De consumentenbond gaat helemaal ten onder aan het pak boter wat ze op haar hoofd heeft. Een betere naam zou producentenbond zijn.....

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Misschien KASSA want de polisveranderingen zijn toch kassa voor de yarden direktie.

Tot we een andere site gevonden hebben stel ik een ieder voor om uitsluitend nog de site klachten Yarden te gebruiken om de klachten meer te bundelen. :!:

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Nee, ik heb geen wijziging gehad in 2005. Yarden neemt het niet zo nauw met hun verplichtingen en de waarheid. Net zoals ze nu hun brieven geantidateerd hebben, (9 maart i.p.v. 19 april), zullen ze nu daarmee ook wel verwijzen naar bepalingen die ze niemand gestuurd hebben en die ze achteraf gemaakt hebben, zodat mensen denken dat ze zelf in gebreke zijn gebleven, door daar niet op te hebben gereageerd. Als ik in een meubelzaak een groene bank bestel en ze komen een rode afleveren, zal geen rechter zeggen dat ik dat maar moet accepteren. Dit is eigenlijk precies hetzelfde wat yarden nu probeert te doen. Daarbij leveren ze ook nog eens een bank die eigenlijk veel goedkoper is, waaraan ze een nieuw (duurder) prijskaarje hebben gehangen

tonhesselman
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tonhesselman »

Ten eerste wil ik de redactie van Tros Radar erop wijzen dat Yarden hen voorgelogen heeft. Yarden heeft verklaard dat er voor de leden met een Natura verzekering feitelijk niets is veranderd. Deze garantie heb ik bij Yarden op schriftelijke wijze geeist. Wat ik ontving is dat Yarden het recht heeft de polisvoorwaarden éénzijdig te mogen wijzigen, gebaseerd op ploisvoorwaarden van 2005. Mijn polisvoorwaarden zijn van 2003, die van 2005 heb ik niet. Wanneer deze mij wel waren toegestuurd had ik direct geprotesteerd omdat ik in geen geval wijzigingen in polisvoorwaarden accepteer uitgaande van de polisvoorwaarden van 2003.
Ik neem a.s. dinsdag contact op met DAS rechtsbijstand en zal de situatie voorleggen. De volgende zaken zal ik naar voren brengen:
1. Heeft Yarden het recht zomaar de verzekeringsvorm wijzigen? (van Natura naar Kapitaal). Dit lijkt mij geen wijziging in de polisvoorwaarden.
2. Mag Yarden niet bestaande terminologie gebruiken? (het woord pakketverzekering bestaat namelijk niet, het artikel met deze gebruikte terminologie lijkt mij dan ongeldig).
3. Is er bij een koopsompolis nog wel sprake van premies?
4. Mag Yarden nadat een koopsompolis is afgesloten überhaupt wel de voorwaarden wijzigen?
5. Mag Yarden nabestaanden wel belasten met de extra kosten voortvloeiende uit een éénzijdige verzekerings wijziging?
6. Was er bij Yarden sprake van misleidende voorwaarden bij het toenmalig afsluiten van de Natura uitvaartverzekering?

TROS RADAR, HELP DE GEDUPEERDEN !!!

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Ook ik heb een rechtsbijstand verzekering bij DAS en vraagt deze om hulp.

Ook ik heb TROS RADAR gevraagd HELP DE GEDUPEERDEN.

Is het niet de hoogste tijd dat Yarden gaat reageren naar zijn leden toe.

Ook is het de hoogste tijd dat Yarden zijn leden op tijd schriftelijk op de hoogte brengen van eenzijdig door hun gewijzigde polisvoorwaarden en niet twee weken na de datum dat de leden konden reageren of zo als in naar nu blijkt helemaal niet op de hoogte brengen :!: .

Direktie en hoofdbestuur van Yarden dit is echt schandalig

Nogmaals laat iedere gedupeerde bij Yarden aandringen op een extra ledenvergadering en protesteren tegen de vernieuwde polisvoorwaarden
Yarden heeft de reeds vele jaren bestaande rechten ten grave gedragen. :(

tonhesselman
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tonhesselman »

IK STEL MIJN EMAIL ADRES BESCHIKBAAR VOOR ALLE GEDUPEERDE LEDEN VAN YARDEN INZAKE DE OMZETTING VAN DE NATURA VERZEKERING NAAR EEN KAPITAAL VERZEKERING. BIJ VOLDOENDE AANMELDINGEN KUNNEN WIJ EEN BIJZONDERE LEDENVERGADERING AFDWINGEN BIJ YARDEN EN ONS PROTEST KENBAAR MAKEN EN EISEN DAT DE OMZETTING TENIET WORDT GEDAAN. EVENTUEEL KUNNEN WIJ GEZAMENLIJK EEN JURIST INSCHAKELEN EN EEN ZAAK TEGEN YARDEN AANSPANNEN.
UIT DE VELE REACTIES OP DIT FORUM KRIJG IK STERK DE INDRUK DAT TROS RADAR ONS NIET WIL HELPEN.

GEEF AUB DE VOLGENDE GEGEVENS OP:

NAAM
ADRES
POSTCODE EN WOONPLAATS
EMAIL ADRES
HET NADEEL VOOR U EN VOOR UW FAMILIELEDEN VAN DE ÉÉNZIJDIGE OMZETTING DOOR YARDEN.

IK ZAL ALLE GEGEVENS ADMINISTREREN EN TOT ACTIE OVERGAAN BIJ VOLDOENDE RESPONSE. OP DEZE SITE ZAL IK HET AANTAL AANMELDINGEN VERMELDEN.

damyra
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mar 2007 10:00

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door damyra »

Mijn man en ik hebben met een eenmalige koopsom alles afgekocht. Tot aan onze dood zouden wij er geen omkijken meer naar hebben. Adviseur van Yarden op bezoek gehad. Hij bevestigde mijn angst. Na 5 jaar wordt alles losgekoppeld en gaat Yarden je een aanbod doen om de polis te verhogen omdat die niet meer kosten dekkend is. Of je krijgt gewoon minder diensten. De continuitiet van de ondernemer(=Yarden) zou anders in gevaar komen. Volgens de adviseur had yarden toestemming van de nederlandse bank.!!!!!! In de algemene voorwaarden staat dat als Yarden dat noodzakelijk acht en block de beslissing mag nemen om de voorwaarden eenzijdig te veranderen.

tonhesselman
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tonhesselman »

ZOALS EERDER VERMELDT STEL IK MIJN EMAIL ADRES BESCHIKBAAR VOOR ALLE GEDUPEERDE LEDEN VAN YARDEN INZAKE DE OMZETTING VAN DE NATURA VERZEKERING NAAR EEN KAPITAAL VERZEKERING.
GAARNE DE VOLGENDE GEGEVENS AAN MIJ DOORGEVEN:
- DHR OF MEVR
- VOORLETTERS
- VOORVOEGSEL
- NAAM
- ADRES
- POSTCODE
- WOONPLAATS
- TELEFOONNUMMER
- EMAIL ADRES
- HUIDIGE WAARDE VAN UW NATURAPAKKET PER PERSOON (VOOR
BEREKENING ZIE ONDER)
- VERZEKERDE WAARDE VAN YARDEN PER PERSOON

HUIDIGE KOSTEN VOOR EEN STANDAARD UITVAART (BEGRAFENIS):
Akte van overlijden € 10
Basistarief uitvaartverzorger begrafenis € 1.200
100 rouwkaarten (zonder porto) € 185
Overbrengen van overledene naar rouwcentrum of woonhuis € 150
Verzorging van overledene € 150
Kist, massief eiken € 900
Opbaren in het uitvaartcentrum incl. condoleancebezoek € 500
Laatste vervoer overledene per lijkwagen € 150
Eén volgauto (vervoer binnen gemeente) € 150
Vier dragers € 220
Standaard condoléanceregister € 15
Begraafkosten begraafplaats ma/vr € 750
Gebruik condoleanceruimte begraafplaats € 100
Gebruik aula begraafplaats € 150
Algemeen graf (=huurgraf voor bepaalde periode) € 700
100 personen koffie met cake na uitvaart € 355
Totale kosten:  € 5.685

Voor bereking kunt u onderstaande site raadplegen:
http://www.uitvaart.nl/index.php?s_page_id=41

l.tijsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2007 11:47

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door l.tijsma »

Ook bij mij werd de diensten verzekering gehhel omgezet naar een kostenverzekering(vast bedrag) .Gezien de vele reacties die naar aan leiding van de TROS RADAR uizending op dit forum binnenkomen vind ik de het tijd om bij de juristen aan de bel te trekken> Het lijkt op oplichting.
TROS moet dit onderwerp opnieuw behandelen .
Ik was vroeger bij de Friese Coop uitvaart verz. aangesloten en heb na overlijden van verschillende familie leden uitstekende ervaring. Ik heb het ideen dat Yarden van deze oude polisbezitters af wil.

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Ook ik ben via Friese Uitvaartverzekering uiteindelijk na fusies bij yarden terecht gekomen. ik heb het gevoel dat yarden gewoon de boel oplicht. Ze hebben ook de polishouders moeten overnemen die al premievrij waren doordat die al 25 jaar hun premie betaald hadden. Daar was voor hun dus niks meer aan te verdienen. Als je bedrijf over neemt, neem je alles over. Yarden wil nu van ons af en probeert het op deze manier. Ik heb aangetekend schrijven gestuurd dat ik niet accoord ga met ultimatum dat ik voor 1 juni bericht wil dat mijn verzekering bij het oude blijft. Daarna neem ik juridische stappen (er ook bij gezet).
Ik heb een rechtsbijstandverzekering. Ik kan me nl. niet voorstellen dat Yarden dit zomaar mag doen. Ik heb betaald voor een pakket goederen (kist etc) en diensten en krijg nu iets anders voorgeschoteld (een geldbedrag). Daarbij is het geldbedrag lang niet toereikend, nu al niet, laat staan in de toekomst. Bewust heb ik vroeger zo'n verzekering afgesloten om er zeker van te zijn dat datgene wat echt nodig is, ook geregeld is, zodat nabestaanden zich daar niet meer druk over hoefden te maken. Zorg er in ieder geval voor dat je aangetekend bezwaar maakt en wijst op hun anti-gedateerde brief met ingangsdatum die nog weer vroeger was en eis een schrijven terug voor een bepaalde datum met daarin dat je verzekering bij het oude blijft. Zolang je dat zelf niet gedaan hebt, sta je zwak en helpt waarschijnlijk ook je rechtbijstand verzekering je niet. Telefonisch iets doen heeft geen zin. Misschien helpen ingezonden stukken bij kranten en bladen ook mee. Antireclame is nooit goed, maar zorg er wel voor dat je je niet door emoties laat meeslepen maar vertel wel de gang van zaken.

kneh
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kneh »

Gelukkig komt er al meer ruchtbaarheid in de zaak Yarden.
In het AD van vandaag (4-5-2007) aandacht voor problemen.
Ook bij consumentenbond komen veel klachten binnen,
zie
http://www.ad.nl/binnenland/article1344665.ece

Een goede ontwikkeling!

ERAT
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2007 11:38

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ERAT »

Heb tot op de dag vandaag, ondanks telefonische verzoeken, nog geen enkele informatie ontvangen over de eerder geschetste wijzigingen.
Laat staan een nieuwe polis ontvangen.....

Hoe voorkom ik het verhaal: het is wel aan U verzonden en de bezwwaar termijn is verstreken?

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Zelf zijn al jaren verzekerd bij Yarden, wij beschikten over een uitgebreide natura polis.
Nu hebben zij bij ons ook ongevraagd deze polis veranderd in een sommen/kapitaal verzekering.
De premie is wel verlaagd, maar daar hebben wij niet om gevraagd.
Ik heb nu al 3 keer een mailtje naar yarden gezonden, met een klacht dat ik niet akkoord ga met deze wijziging.

Maar tot nu toe geen enkele reactie van hun kant.
Wie kan mij vertellen waar ik met mijn klacht terecht kan buiten yarden om.

Wij hebben immers jaren premie betaald voor een volledige uitvaart verzekering, met alle rechten die daar aan verbonden waren,
Nu is het gewoon een kapitaal verzekering.

Onze oude polis vermeld natura uitvaart verzekering uitgebreid.

De nieuwe polis die wij ontvangen hebben staat verzekerd bedrag € 2.650,91 op deze polis is de yarden winstdeling van toepassing.
Maar daar kan yarden van alle kanten mee sjoemelen.
Laatst gewijzigd door janssen op 04 mei 2007 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

sakespakman
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2007 23:55

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door sakespakman »

Vergeet niet dat Yarden een commercieel bedrijf is met een van oorsprong sterke Amerikaanse achtergrond.Zij bieden alleen diensten aan waar ze zelf veel aan verdienen. Ga over naar een onderlinge begrafenis verzekering. Deze hebben geen winst oogmerk.

Gesloten