LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
W.H.Meijer
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2007 14:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door W.H.Meijer »

Van de Consumentenbond hebben we bericht gekregen dat er met Yarden afspraken zijn gemaakt over leden van de bond,die rechtstreeks bezwaar maken bij Yarden.
De bond heeft een afdeling Groepsactie Yarden in het leven geroepen met e-mail [email protected], per post
Cons.bond t.a.v. Groepsactie Yarden,Postb. 1000,2500BA Den Haag
Voor Yarden e-mail [email protected], per post Yarden Uit.Verz., t.a.v. D. Ouendag, Postbus 10118, 1301 AC Almere.

Echter: de Consumentenbond shrijft erbij
Het gaat in principe om drie op zichzelf staande wijzigingen:
1. Introduceren flexibiliteit voor alle polissen
2. De pakketten zijn niet langer waardevast
3. Yarden noemt het te besteden bedrag voor alle polissen.

Dus helaas, wij vallen niet onder die groepen want ons bezwaar richt zich op de eenzijdige wijziging door Yarden van de door ons op 18 oktober 1978 gesloten overeenkomst met AVVL tot 'het verzorgen van onze volledige crematie volgens nauwkeurig omschreven rechten en ongeacht de kosten op het moment van overlijden'.

Wij hebben verder gewezen op het door ons destijds ontvangen Polisoverzicht 2006 van Yarden, waarin achter de polisnummers en onze namen staat 'type van verzekering' omschreven als Natura-verzekering Zekerpremie*** (en die drie sterretjes beduiden: verzekerd bedrag en premie blijven ongewijzigd', terwijl € 0,000 als 'Premie' wordt opgevoerd in hetzelfde staatje en daarachter staat dan: 'Zie toelichting'

Er staan vervolgens 5 punten onder die Toelichting, waarbij op ons van toepassing is: 'Indien de premie € 0,00 bedraagt, is de verzekering premievrij en hoeft u voor deze verzekering geen premie meer te betalen.'
Aan dat, bij brief van 8 december 2005, ons verstrekte polisoverzicht ging overigens vooraf een alinea die wij u niet willen onthouden:
" Premie en rechtenpakket ongewijzigd.
" De structuurwijziging heeft geen invloed op de hoogte van de premie of de samenstelling van het rechtenpakket."

Bent u er nog?

We hebben de Consumentenbond derhalve geschreven dat er sprake is van een Babylonische spraakverwarring als de Bond ervan uitgaat dat 'het in principe om de 3 (zie boven) op zichzelf staande wijzigingen gaat.

Met vriendelijke groet, Wim en Ruth
[/b]

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag wim en ruth,

Je schrijft:
2. De pakketten zijn niet langer waardevast
3. Yarden noemt het te besteden bedrag voor alle polissen.

Dus helaas, wij vallen niet onder die groepen want ons bezwaar richt zich op de eenzijdige wijziging door Yarden van de door ons op 18 oktober 1978 gesloten overeenkomst met AVVL tot 'het verzorgen van onze volledige crematie volgens nauwkeurig omschreven rechten en ongeacht de kosten op het moment van overlijden'.
Volgens mij val je wél onder de genoemde drie voorwaarden, namelijk: de pakketten zijn niet langer waardevast (2).

Groeten, Maxiem.

Loek
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2004 22:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Loek »

Hoe zit het in elkaar? En wat kunnen we nog doen?

Zie hiervoor o.a ook www.yarniek.nl, de brieven en
www.vanbeilenrauwerda.nl, de nieuwsbrief.

groet,
Loek

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 23 jul 2007 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Bedankt Jan 9. Jij bent goed op de hoogte :P

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 23 jul 2007 08:27, 2 keer totaal gewijzigd.

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

dag W.H.Meijer
Het polisoverzicht 2006 van Yarden hebben wij ook ontvangen met precies dezelfde inhoud met dien verstande dat we de alinea over premie en rechtenpakket en de structuurwijziging niet hebben kunnen vinden.
De brief die u hebt ontvangen is gedateerd 8 december 2005 en de onze 1 december 2005
Groetjes johnp

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

............
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 23 jul 2007 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

Mark 3, Lis 1 en Mijer :
Jullie zijn in goed gezelschap. Lees alle info op dit forum door, kost wat tijd maar het loont: Lotgenoten zijn zo langzamerhand aardig deskundig. YARNIEK.NL natuurlijk niet overslaan: het anker in deze stormachtge tijden.
Laat je niet kisten door yarden . De twijfelachtige rol van de consumentenbond heb ik al op diverse wijze gehekeld. Zie site consumentenbond en antwoorden/ vragen bij de site van Yarden, bij het weblog van beroepsleugenaar peter van Wageningen.
Algemeen advies: Doe nooit mondelinge toezeggingen bij individuele gesprekken. Onze kracht ligt in het collectief. Denk over elke afspraak na, laat het schriftelijk vastleggen, laat je juridisch informeren en ga dan pas besluiten.
Er is maar EEN uitkomst: Collectief de oude polis handhaven met alle daarin genoemde verzekerde diensten, zonder financiele belemmeringen.

Na Yarden pakken we de consumentenbond wel aan over dit item, het wordt een warme winter.
Je staat niet alleen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

[quote
Geplaatst op: 22 Jul 2007 14:58 Onderwerp: yarden uitvaart


Dag Janssen.
Ik lees af en toe de berichten.En soms kom ik toch in de verleiding er op in te gaan en had mij toch echt voor genomen het aan een ander over te laten.Daar ik al verteld heb ik ben alleenstaand en wassen koken boodschappen alles gaat gewoon door de dag is zo om.
En als ik iets lees, lees ik het wel meerdere malen leer het nog net niet uit mijn hoofd.
Kort te gaan je brief aan mij.
Alles klopt zoals je het verteld
.


Dag vok.

soms is het een goede zaak om ook de postings van een ander eens goed door te nemen.
Doe ik zelf ook, en als ik het nodig vind reageer daarop.
Dit komt het meest voor bij forum 1 vandaag, maar daar in gaat het dan vaak over onderwerpen als Europa en politiek.
Maar de laatse maand heb ik meer op dit forum geschreven, dat komt natuurlijk ook een stukje eigenbalang belang bij.
Ik tracht ook vaak mij een voorstelling te maken van de andere forum leden, maar als je deze persoonlijk ontmoet, kom je al snel tot de ontdekking dat je persoonlijke voorstelling van geen kant klopt.
Wij hebben bij( toen nog tweevandaag) eens een forum dag gehouden in Amsterdam.Er waren toen 12 forum leden aanwezig reuze gezellig, dan leer je hun echte naam kennen, en personen waar je op het forum de felste discussies mee hebt, blijken dan juist heel aardige mensen te zijn.

Als jij schrijft soms doe ik dit of dat, dan is het toch vaak een positieve interresse. En dat is meestal een goede zaak.
Mijn beroep heb ik op dit forum allang prijs gegeven, maar ik ben ook opgrgroeid midden tussen de koeien, en weilanden. Lagereschool 7 jaar waarvan 5 oorlogs jaren.
Daarna 5 jaar HBS, en verdere avondstudie.

Ik (Vok) kom uit een tuinders familie.Uit de klei getrokken op je 13de jaar al werken en een vak leren, doe je maar in je eigen tijd.
Zo gezegd zo gedaan.avond school , Ja je leerd dan wel dat je om iets te berijken je er wel hard voor moet werken.
Er zijn veel mensen die niet verder zijn gekomen dan de lagere school
En met hun zuur verdiende centjes een verzekering hebben afgesloten.
En geen reserve hebben.
Dat is in en in triest ,en die zie je ook niet op dit forum.
De meeste leeftijds genoten kunnen niet met een pc werken.
Die worden gestoord van www.hupelepup waar je steeds naar verwezen word.En de 900 nr waar je in de wacht word geslingerd.
Mijn hoop is dat er ook snel een gerechtelijke uitspraak komt.
Die geld voor alle gedupeerden.

Vriendelijke groet, Vok
Vok uit een tuinders familie ,ik een boerenzoon, alleen had ik de pest aan alles wat maar met grond te maken had.

Jij bent alleengaand, ik ben of beter geschreven, wij waren in mei 2007 al 50 jaar getrouwd. 3 jongens 3 schoondochters en 7 kleinkinderen, daar schrijf ik natuurlijk ook voor.

Want het gaat ook hen aan, en zij hebben allen een drukke baan, dus geen tijd om op een forum te schrijven. Ik ga er van uit, als Yarden de zaak eventuuel zou moeten terug draaien dat dit voor alle leden moet gebeuren.

Maar dat is nog even afwachten. : :roll: :roll:

En verder schrijf ik natuurlijk ook, voor hen die het zelf niet kunnen
Vele ouderen hebben vaak alleen lagereschool gehad.
Laatst gewijzigd door janssen op 23 jul 2007 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

hallo vok en boshut

bedankt voor jullie reaktie

boshut ik ben het volledig met je eens,alleen weet volgens mij nog niemand echt hoe het juridisch zit op dit moment en wat onze kansen zijn.
In ieder geval is het zo dat volgens mij Yarden reden genoeg heeft om bang te zijn,want als alles eerlijk zou gaan hoeven zij niet te sjoemelen met datums, niet te liegen over het en-bloc verhaal,enz... gelukkig maken ze mijn inziens fouten genoeg en daar zullen we gebruik van maken

groetjes.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 23 jul 2007 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

mark3
Hoi Mark 3

Is het mogelijk dat je iets meer informatie naar http://www.yarniek.nl door speelt
De postmaster van yarniek is wel benieuwd

[email protected]

Alvast bedankt

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Natuurlijk doen wij het voor iedereen! Zeker de AVVL ers. Waren van oudsher idealisten! Lees maar eens wat ik over de oprichter geschreven heb :P
Dat heb ik niet zelf bedacht hoor. De oude roergangers zijn gelukkig wel verzameld in een mooi boek :P

lis1
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2007 13:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door lis1 »

Bedankt Boshut voor je reactie,

Ik heb vanmorgen contact opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Ze nemen binnen 2 dagen contact met mij op, dus even afwachten.

groet

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

.........
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Hallo Vok.

Waarom je alles verwijderd hebt, begrijp ik niet.
Voor mij is het wat ik geschreven heb ,heb ik geschreven.
Dat blijft staan. punt uit. :idea: :oops:

Ik doe ook nooit mee aan geheinzinnigheid.
:lol: :lol:

Mijn indentiditeit zal mij een zorg zijn, ik ken genoeg mensen die op forum 1 vandaag gewoon onder hun eigen naam schrijven.
Laatst gewijzigd door janssen op 23 jul 2007 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 03 aug 2007 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten