LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Quote Vok
---------------------------------------------------------------------------------
2500 opzeggingen Yarden

’We hebben de emoties onderschat’
Yarden is in de problemen gekomen door verandering van de polissen. Voorlichter Klaartje Caron kijkt terug op onrustige weken.
---------------------------------------------------------------------------------
De linken die je hierna geeft zijn al oud , yarden heeft daarna niets nieuws toegevoegd voor zover mij bekend is.
Verder komt mijn wantrouwen meteen naar boven drijven, al de genoemde organisaties weten kennelijk wat de eigenlijke bedoeling was van de en bloc clausule, maar geen enkele reageert op yarden zijn truc.
Ik heb zelf nooit wijzigingen van yarden ontvangen, pas deze laatste en toch tot nu toe negeert men dat gewoon en wij moeten alles aangetekend versturen anders heb je geen bewijs, is dit geen klasse justitie?
Ze erkennen dat op deze manier de verzekerde geen enkele rechtszekerheid meer heeft.
Ik noem dit gewoon schijnheilig zijn en gewoon afwachten tot er een rechterlijke uitspraak komt.
Ook met het oog op de kamervragen, ook hier weer ze betalen geen geld uit dus is het een natura verzekering bedrijf en daar hebben ze een vergunning voor, is daarmee de zaak afgedaan en is dan alles maar geöorloofd?
De burger is gewoon de klos.
Ik vind naar de DNB schrijven wel een goed idee, zij zijn toch min of meer de veroorzakers van deze ellende.
Ik heb de tros gemaild of ze nog in radar aandacht hieraan willen besteden, je krijgt een waardeloos voorgeprogrammeerd antwoord retour.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

nietblij
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2007 23:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door nietblij »

Uitstel,uitsel,uitstel.........

Geachte voorzitter,
Hierbij deel ik u mede dat ik de door het lid Gesthuizen gestelde vragen over de uitvaartverzekering van Yarden in verband met het verzamelen van de voor beantwoording relevante gegevens niet binnen de door u gestelde termijn kan beantwoorden.
Ik verwacht de vragen wel vóór 10 september 2007 te kunnen beantwoorden.
Hoogachtend,
de minister van Financiën,
Wouter Bos

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Sorry Vok soms schrijf ik zonder goed erover na te denken.
Heb inderdaad geen rekening gehouden met nieuwkomers, schuldig dus.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Naar aanleiding van het artikeltje van Vok over de en-bloc clausule en de kamervragen aan Wouter Bos, heb ik dat hele stuk even per email naar Wouter Bos gestuurd. Daar heeft hij vast wel wat aan :P :P

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Karing,

Heel veel sterkte met de ziekte van je vader

groetjes ayla

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Vok,

Ik heb van Radar wel zeker 4 mails met dat antwoord, ik denk niet dat ze ooit reageren, ook heb ik ze voor de derde keer genomineerd voor de koude douche :) dat zal ze leren. (denk ik toch)

ayla

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

jg huijser
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2007 10:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jg huijser »

Beste lotgenoten.

Weer eens een reaktie van mij.

Yarden hoe durwen zij hier in het hoge noorden liggen ze met vele
clieenten in verschil wat overal bekend is met de polisverschillen
waar ze ons een oor naaien willen de natura polis veranderen in som-
men polis (en zij maar zeggen dat er voor ons niets verandert) zij
denken dat ze met een stel stommelingen te doen hebben maar ze
gaan voor gerecht laat de rechter maar de uitspraak doen dan zullen ze wel zien dat ze de polissen weer herzien moeten.
Nu komt het ,Zaterdag 1 September Visserij dagen in HARLINGEN houden zij een open dag in hun bus met als thema asverstrooing op
zee hoe durven zij met zoveel boze klanten KOMT ALLEN TE PROTES-
STEREN.
OP zondag 16 September houden ze een open dag in hun rouw/crem,centrum in Goutem ook een voorlichting met als thema
kinderen bij de uitvaart.
Direktie Yarden kom eerst maar met u eigen clieenten er uit met ons een beetje om de tuin lijden van iedere uitvaart is uniek dat kunnen wij zelf wel regelen hoeft u niet te doen met die spreuk denkt u ons
allen om de tuin te lijden zo is het niet Yarden wij zetten door althans
ik wel.
Mensen graag reaktie.

jgh. uit H.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Beste forumgenoten,

Sinds enige tijd (vanaf ca 14 augustus) staat op de web site van Yarden cq Dhr.Peter van Wageningen bijna uitsluitend onzin met een relatie naar automerken/ namen.

Is er iemand die weet of of deze web site nog wel aktueel is of dat deze " uit de lucht "is gehaald ?????

Wie kan mij hierover informeren a.u.b.

Bij voorbaat dank en vriendelijke groet,

Frans Veerman

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Klopt vanaf 22-8-2007. Zal wel een grapje van van Wagen-ingen zijn. Mogelijk zoekt hij zijn laatste wagen uit.

Groetjes, Maxiem.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste forumleden>

Vandaag heb ik het nieuwe Yarden magazine ontvangen.
Daarin staat een z.g.n gesprek tussen Bregje van de consumentenbond en Hans van Yarden.
Daar staat nu letterlijk veel onzin in. Ik ben dan ook voornemens alle punten die naar mijn oordeel niet correct worden weer gegeven, Met Yarden in debat tegaan, en KiFiD daar dan kopieén van te zenden.
Vraag mag Yarden eenzijdig een wijziging doorvoeren.
Ja want eem dergelijke clausule is heel gebruikelijk bij verzekeringen.Ook in uw oude polis voorwaarde stond deze clausule.In dat opzicht is er niets veranderd.
Ook weer onwaarheid, in de oude voorwaarden staat dat de premie jaarlijks aangepast mag worden, niet meer en niet minder.
Dus mensen aan/in de slag met Yarden.
Laatst gewijzigd door janssen op 28 aug 2007 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Heden ook bericht ontvangen van het CDA.

Op 18 juli hebben de CDA kamerleden Omzigt en Schremers met betrekking tot Yarden de volgende schriftelijke vragen aan de minister van Volksgezondheid Welzijn en Sport gesteldt.
1. Is het u bekend dat Uitvaartverzekering Yarden ,mede door stijgende kosten ,alle polissen veranderd heeft heeft en alleen nog in geld uitkeert en niet langer in natura. (dit klopt niet)
2. Welke kosten mag een instelling (zoals een ziekenhuis of verpleeghuis) in rekeing brengen aan de nabetsaanden van de zorg ,die is geleverd aan iemand die overleden is? Kunt u deze kosten daaraan verbonden uitsplitsen naar kosten en de eerste 3 uur, na het
overlijden en de kosten tussen 3 en 24 uur .
Voor welke handelingen met daaraan verbonden kosten is toestemming van de nabestaanden vereist.?
3. Geldt de uitspraak van de hoge raad 3 december 1999 ,die door het toenmalige College Tarieven Gezondhiedszorg uiteengezet is aan de zorgverzekeraars.en besturen van gebutgeteerde organen van gezondheidszorg ( brief WT/k1k/A/2000/02c van 24/02/2002.
4. Heeft de CTG richtlijn van 1 juli 2000 rechtskracht ,zowel over instellingen als partijen,aan wie de instelling de zorg voor de overledenenoverdaagt, vaak binnen de muren van die instelling ?Kunt u deze richtlijnen met een uitleg aan de kamer doen toekomen?
5. Welke actiie kunnen nabstaanden ondernemen,indien hen te hoge kosten in rekening worden gebracht zoals twee of drie keer het maximum tarief betalen voor bijvoorbeeld de koeling tijdens het eerste etmaal na overlijden?
6 deelt de minister de mening dat voor de noodzakelijke zorg aan de
overledene tot het moment van de begravenis, maximum tarief moeten gelden? zo nee,waarom niet?
7. Is de minister bereid ,in overleg met de Nederlandse Zorgautoriteit ervoor te zorgen dat de zorg voor de overledene intregraal onder maximumtarieven gebracht wordt.Zowel de zorg geleverd door de instelling ,en de zorg geleverd door derden binnen de instelling als zorg buiten de instelling in bijvoorbeeld manutuarai?
8 Hoe zal de NZA ervoor zorgen dat de huidige maximumtarieven gehandhaafd worden,zodat nabestaanden niet op hoge kosten gejaagd worden, bij overlijden van hun dierbaren.
De antwoorden van de minster op deze vragen zullen t..z.t gevonden kunnen owrden op www.overheid.nl/op/


Het geheel komt bij mij een beetje onduidelijk over. Maar in ieder geval wordt er gepraat, Maar naar mijn mening teweing over Yarden, en teveel over de kosten zorgpost binnen de instellingen.
Nu weet ik niet of Yarden ook deze kosten eerst voorschiet, want dan blijft er inderdaad weing over voor de uitvaart/crematie.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Vok
Ik vind het eigenlijk heel simpel.
Ik heb ooit een product gekocht (de Natura Uitvaartverzekering),met de vastgestelde rechten, een standaard uitvaart wordt kosteloos uitgevoerd en alle extra’s moeten bijbetaald (verzekerd) worden.
Dat heeft een x bedrag gekost(voor die tijd echt niet goedkoop), na een x periode is deze geheel betaald en premievrij geworden, met de verplichting een jaarlijks lidmaatschap betalen.
Daar heb ik voor gekozen , een ander kiest voor een koopsompolis en betaald een jaarlijkse premie, soms voor een x bedrag en anders permanent, ook weer die standaard uitvoering.
Stel dat uitvaarten veel goedkoper waren geworden, was er dan iets teruggegeven, zouden personen die een nieuwe verzekering bij yarden aangaan, dan zeggen, leuk hier heb je wat geld terug, nee dus.
Dat is gewoon het risico of de winst van een vroege langdurig aangegane overeenkomst.
Dus alles wat yarden ook beweert is grote onzin en bedrog in mijn ogen.
Natuurlijk yarden loopt het risico dat als hun verzekeringen te duur worden, er te weinig nieuwe aanwas of klanten verlies ontstaat.
Dit wenden ze dus af op hun huidige verzekerden en doen dit af als solidariteit.

De Tros gaf me ook hetzelfde antwoord, dus geen illusies maken over hun.

Janssen
In het nieuwe yarden boekje, die ik overigens nu weer sinds jaren heb ontvangen, staat dus weer we keren geen geld uit dus hebben we nog steeds een natura verzekering.
Verderop blz 21 staat:Het is mogelijk om uw uitvaart door een andere partij dan yarden te laten verzorgen, maar dan gelden de ledenkortingen uiteraard niet.U krijgt dan het bedrag vergoed dat als waarde op uw polis staat.(Hoezo we keren geen geld uit?)
Verder is het hele verhaal inderdaad de oude bekende onzin verdediging en de zgn winstdeling daar vertrouwt niemand toch meer op, de consumentenbond slikt het, ze hebben toch met yarden gesproken en dan zijn hun ervan af, ik vrees dat het voor het kifid ook zo gaat gelden.

Wat het forum op de yarden site betreft, ik denk dat die gehackd is en deze links daar automatisch opgegenereerd worden, zinloos natuurlijk om zoiets uit te halen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=ëres"
In het nieuwe yarden boekje, die ik overigens nu weer sinds jaren heb ontvangen, staat dus weer we keren geen geld uit dus hebben we nog steeds een natura verzekering.
Verderop blz 21 staat:Het is mogelijk om uw uitvaart door een andere partij dan yarden te laten verzorgen, maar dan gelden de ledenkortingen uiteraard niet.U krijgt dan het bedrag vergoed dat als waarde op uw polis staat.(Hoezo we keren geen geld uit?)
Eres:

Ik denk dat je dit zo moet lezen, wij keren geen geld uit, dus als je de uitvaart/crematie door een andere uitvaart verzorgd wordt, ontvangt deze van Yarden, maximaal het bedrag dat op de polis staat. ongeveer € 2.350,-- de rest moeten zij dan declaleren bij de nabstaanden.
Dat is volgens mij de strekking van dit verhaal . voor de rest staan er behoorlijk wat onwaarheden in.

Gesloten