LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Weet iemand toevallig of KIFID op de hoogte is van de brief van Yarden , ik bedoel dan natuurlijk wat betreft de inhoud ?
John

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Ik heb een brief gestuurd naar KIFID en hen medegedeeld dat yarden niet bereid is de oude polissen in ere te herstellen omdat dit administratief niet mogelijk zou zijn.
Ik heb ze duidelijk gemaakt dat het in mijn optiek een fluitje van een cent is nl. een brief aan ons met het verzoek de nieuw polissen te laten vervallen en de oude te handhaven..
Ook heb ik KiFiD gezegd dat we toch recht hebben op een duidelijke polis met duidelijke voorwaarden. Ik wacht hun antwoord graag af

john

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Wat nog even niet klopt is het volgende:

Een aanbeveling van het KiFid is dus bindend, zie eerder berichtje van mij vanmorgen. KiFid heeft het in zijn aanbevelingen aan Yarden dat ze de 'Ops-out' moeten gebruiken i.p.v. de 'Ops-in' methode. In de eerste mailing hebben ze dus de Ops-in gebruikt en tegen de aanbeveling van het KiFid hebben ze nu opnieuw Ops-in gebruikt.

Oftewel ze hebben nu een brief verstuurd, wat gewoon als vaststaand feit te boek staat, met geen mogelijkheid om tegen bepaalde voorwaarden alsnog uit te stappen of om bezwaar in te dienen. Dat kan uiteraard alsnog, maar hiermee hebben ze dus al één aanbeveling van het KiFid aan hun laars gelapt. Wellicht toch verstandig om het KiFid hiervan gelijk op de hoogte te brengen. Wij hebben het niet via het KiFid gedaan, dus misschien dat iemand anders er een telefoontje aan wil wagen?

Ik denk dat het sowieso heel verstandig is om het KiFid een kopie van de brief te laten lezen, hoewel het dossier voor hun afgesloten is.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=rootsap"
Ook heb ik KiFiD gezegd dat we toch recht hebben op een duidelijke polis met duidelijke voorwaarden. Ik wacht hun antwoord graag af
rootsap.

Geweldig dat jij dit even op deze site vermeld, dan hoeven wij niet allemaal met de zelfde klacht KIFID lastig tevallen.
Want wat voor de één geldt geldt ook voor de ander.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

BELANGRIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ook ik heb drie brieven ontvangen van Yarden (jammer dat ik 4 polissen heb want nu kan ik weer achter die ene polis aan waar ik overigens wel ook bezwaar tegen in heb gediend maar dat terzijde)

Is het jullie al opgevallen dat er geen originele handtekening onder de brieven van Yarden staat? Het is een gekopieerde handtekening en je snapt wel wat er over 20, 30, 40 jaar of hoe lang ik ook mag leven gaat gebeuren.

Beste nabestaanden zo'n oude brief en dan zonder originele handtekening daar kunnen wij helemaal niets mee.

Tevens wil ik vragen mocht er maandag gelegenheid voor zijn of een van jullie die aanwezig is de vraag wil stellen of diegene (toch zo'n 400 personen waaronder ik) die EUR 95,- hebben betaald aan advocaat Beilen dit bedrag terug krijgen.

Al met al ben ik wel een beetje blij maar nog zeker niet tevreden. Ik zie dit als de 1e stap en er moeten er nog veel volgen.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Ron1872,

Heb jij wel voor je beide kinderen een schrijven ontvangen?

Ik ben heel benieuwd.

HennyB
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HennyB »

Ook wij hebben vandaag de brief van van Yarden ontvangen.
Aan de looptijd van vijf jaar in plaats van de oneindige looptijd en het premievrij zijn van de polissen, wordt in de brief geen enkele aandacht besteed.

Dus we gaan niet akkoord. Ik hoop dat dit ook in de uitzending aanstaande maandag aan bod komt. Succes voor allen die namens ons bij die uitzending aanwezig zijn!

NB: op de website van Yarden is het weblog nog wel te zien: onder de link naar mei 2007. Na 1 september is het stil geworden op de site.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="karin"

Tevens wil ik vragen mocht er maandag gelegenheid voor zijn of een van jullie die aanwezig is de vraag wil stellen of diegene (toch zo'n 400 personen waaronder ik) die EUR 95,- hebben betaald aan advocaat Beilen dit bedrag terug krijgen
.

Karin: Ik geef je eerlijk gezegd weinig kans.
Het inschakelen van een advocaat is een persoonlijke keus. Ik heb KIFID ingeschakeld en dat is prodeo.
Wil je echt het bedrag terug hebben, dan zul je toch meerdere personen moeten benaderen, en naar de civiele rechter stappen.
Persoonlijk zou ik je adviseren neem, eens contact op met Rauwerde en van Beilen advocaten, zij kennen de werg, en weten ook het beste hoe groot de kans van slagen is.

Dit staat zeker buiten de discusie van a.s maandag.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@karing

Ja, wij hebben ook voor de kinderen een zelfde brief van Yarden gehad. Hun polissen zijn afgesloten in de jaren 1998 en 2002. Ik heb ergens gelezen (waar weet ik niet meer, want heb vandaag heel veel gelezen) dat de en-bloc clausule vanaf 2004 in de polissen staat. Van wanneer is de polis, waar jij nog geen reaktie op hebt gehad?

En inderdaad een hele goede: die 95 euro, wie gaat dat betalen? Volgens mij behoort Yarden dat nu aan iedereen te voldoen of geldt dat alleen voor gerechtskosten?

babbelbox
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2007 17:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door babbelbox »

Voor diegene die bezwaar hebben gemaakt goed bericht, zie onder.
Bij ons is het via de DAS rechtsbijstand gedaan. M.v.g. Babbelbox

datum: 12 september 2007 ons kenmerk: onderwerp: afhandeling klacht
Geachte heer
De beantwoording van uw klacht heeft enige tijd in beslag genomen. Wij bedanken u daarom allereerst voor uw geduld. Wij hebben de vragen en klachten van leden en de historie van de verschillende polissen goed in kaart willen brengen alvorens met een oplossing te komen. Hierbij hebben wij alle zorgvuldigheid in acht willen nemen. Daarnaast heeft de zomervakantie de nodige vertraging opgeleverd.
U heeft bij ons aangegeven het niet eens te zijn met de aanpassing van de verzekeringsvoorwaarden zoals die per 1 januari 2007 is doorgevoerd. Yarden komt u graag tegemoet. Wij bieden u daarom aan dat bij overlijden van de verzekerde de nabestaanden de keuze hebben het pakket van diensten af te nemen zoals dat gold tot 1 januari 2007.
Uw nabestaanden kunnen dus kiezen of zij het oude pakket van diensten afnemen zoals u dat tot 1januari 2007 had, ongeacht de kosten van dat pakket. Maar zij houden ook de mogelijkheid om de uitvaart te laten uitvoeren overeenkomstig de dan geldende polis met ledenkorting.
Herstel van uw oude polis is administratief niet mogelijk. Dit betekent dat u over de huidige polis Post zult blijven ontvangen. Deze brief geldt als officiële bevestiging van het keuzerecht van uw nabestaanden.
Wij adviseren u met klem deze brief bij uw polis te bewaren, zodat de nabestaanden te zijner tijd kennis kunnen nemen van hun keuzerecht.
In deze kwestie heeft de Ombudsman Financiële Dienstverlening (KIFID) een aantal klachten in behandeling genomen. De daarop volgende geschillenprocedure is inmiddels afgerond. De Ombudsman heeft een aanbeveling uitgebracht conform zijn reglement. Yarden heeft kennis genomen van deze aanbeveling en besloten deze op te volgen.
Ook met de Consumentenbond en andere partijen is overeenstemming bereikt over bovenstaand aanbod aan degenen die tegen de poliswijziging bezwaar hebben gemaakt.
Wij vertrouwen er op dat wij met deze oplossing aan uw wensen tegemoet zijn gekomen. Bij deze brief vindt u een toelichting op de meest gestelde vragen. Mocht u na lezing nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen via het speciale telefoonnummer 088 - 927 31 40.
Met vriendelijke groet,
Yarden Uitvaartverzekeringen nv
J.A.W. Croes
Directeur

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Aha, die was ik nog even vergeten:
088 - 927 31 40
Telefoonnummers uit de 088-reeks zijn bedrijfsnummers, waaraan je niet kan zien waar je heen belt. Verwar ze niet met nummers uit de 0870-reeks, dat zijn hele dure nummers. Het is dus veilig om 088 te bellen! Ze zijn echter niet gratis, maar is een mix van lokaal en interlokaal bellen.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

ron1872
Hoi Ron 1872
Ik heb ook even gekeken op de site rauwerda en beilen.Voor de klagers natuurlijk allemaal positief maar wat je al aangaf. De niet -klagers ! Is dat een groep die vergeten moet worden of zijn wij solidair ! Heb er in ieder geval een item van gemaakt op http://www.yarniek.nl en gevraagd of er ook aandacht aan besteed word as maandag via een mail naar Tros radar

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@mcwimpy51

Vanuit de Yarden gedachte zouden we niet solidair met de niet-klagers moeten zijn.

Maar je raadt het al: er zitten hier veel AVVL/NUVA-mensen, dus wat dat mij betreft vind ik dat we absoluut solidair moeten zijn en daar ook werk van moeten gaan maken, dat zo veel mogelijk mensen alsnog een brief moeten gaan sturen naar Yarden.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

Hmm, interessant is ook de "toelichting " bij de brief van Yarden. vooral de kreet "hoe weet Yarden over 20 jaar wat is afgesproken?"

de "oplossing" is dat een kopie van de brief aan ons electronisch dossier wordt toegevoegd.

leuk geprobeerd van Yarden, maar een electronische file heeft op dit moment geen enkele rechtskracht omdat hierin ongecontroleerd wijzgingen aangebracht kunnen worden.!!!

En ik betwijfel of over twintig jaar de huidige electronica nog gelezen kan worden. We hebben nu al problemen met electronische dossiers van vijf jaar oud (dank aan microsoft).

Yarden heeft als financiele instelling de plicht een goede en controleerdbare administratie te hebben en te handhaven op een zodanige manier dat ook aan de archiefwet kan worden voldaan.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@solight:

De enige en juiste oplossing is dat Yarden 'electronisch' de oorspronkelijke polissen aan de nieuwe Yarden polisnummers gaat hangen.

Maar:

Ze wringen zich de laatste maanden in zoveel vreemde bochten, dat ik het vermoeden begin te krijgen dat ze de oorspronkelijke polissen of niet meer hebben of dat het administratief zo'n bende is met die oude polissen, dat ze maar gekozen hebben om iedereen een nieuwe (slechte) polis op te dringen.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@ron1872

denk dat je gelijk hebt dat ze oop een of andere manier de "oude" polissen kwijt zijn.

maar daarmee wordt dus de polis die wij in onze handen hebben het enige bewijsdocument.

wel raar en naar, maar dus alles goed bewaren ( en niet digitaal)

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Als het inderdaad zo is, wordt het wellicht tijd om bij de bank een kluisje te gaan huren. Daar de originelen in en thuis een kopie.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Coulance of truc door Yarden ?? Pas goed op alle forumbezoekers

In de Telegraaf van vandaag 14 september staat dat de voor de 1600 klanten die bezwaar maakten het " oude pakket van diensten " is hersteld en er dus een keuze is.
Maar................dit geldt NIET voor de overige klanten ??!!??
De overige klanten (buiten de 1600 die bezwaar maakten) moeten volgens Yarden dit specifiek aangeven dat zij óók die mogelijkheid willen
Er staat NIET bij binnen welke termijn men dit moet aangeven.

Mij lijkt het dat maandag bij Tros Radar hier duidelijk en onomwonden naar moet worden gevraagd of tenminste duidelijk naar moet worden verwezen

Doe er uw voordeel mee waar nodig....................

vriendelijke groet en tot maandag bij de Tros

Frans

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 17 sep 2007 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten