LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

deksel.

Heeft u wel een reactie gezonden naar Yarden, want dan alleen kunnen zij recht krijgen op de oude polisvoorwaarden.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

W.H.Meijer


Geplaatst op 15 Sep 2007 12:49 door W.H.Meijer
Kan iemand me antwoord geven op de vraag hoe je de beschikking krijgt over de letterlijke tekst van AVVL m.b.t. de rechten uit de naturauitvaartpolissen van AVVL vanaf de zeventiger jaren?
Kun je voor de statuten, reglementen e.d. terecht bij de Kamer van Koophandel?

Dank bij voorbaat voor je reactie, Wim
Ik heb ze voor je het zijn de voorwaarden uit 1973 stuur even een mailtje als je wilt.

Ik probeer ze ook vanavond eindelijk op de site van Http://www.yarniek te zetten.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Ik snap er niets meer van wie wil me helpen.

Ik heb dus de brieven ontvangen dat mijn nabestaanden kunnen kiezen. Ik lees nu overal (kan het verkeerd hebben begrepen) dat dit alleen voor oudere polissen geldt en de premievrije/koopsom.

Een polis is premievrij maar de andere 3 polissen niet en twee daarvan lopen pas twee jaar. Inhoudelijk is die brief hetzelfde logisch want het is gewoon een standaard brief. Hieruit zou je kunnen opmaken dat het dus ook voor recente polissen geldt want anders had ik die brieven niet gekregen.

Moet ik nu protest aantekenen dat ik een nieuwe originele polis moet krijgen (voor alle 4 dus) of even afwachten.

p.s. Mocht iemand de uitzending gisteren niet hebben gezien dan kun je deze online bekijken op de website van Radar.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 18 Sep 2007 19:29 door Karing

--------------------------------------------------------------------------------

Ik snap er niets meer van wie wil me helpen.

Ik heb dus de brieven ontvangen dat mijn nabestaanden kunnen kiezen. Ik lees nu overal (kan het verkeerd hebben begrepen) dat dit alleen voor oudere polissen geldt en de premievrije/koopsom.

Een polis is premievrij maar de andere 3 polissen niet en twee daarvan lopen pas twee jaar. Inhoudelijk is die brief hetzelfde logisch want het is gewoon een standaard brief. Hieruit zou je kunnen opmaken dat het dus ook voor recente polissen geldt want anders had ik die brieven niet gekregen.

Moet ik nu protest aantekenen dat ik een nieuwe originele polis moet krijgen (voor alle 4 dus) of even afwachten.

p.s. Mocht iemand de uitzending gisteren niet hebben gezien dan kun j

e deze online bekijken op de website van Radar


karin.

De brieven die jij van Yarden hebt ontvangen gelden voor alle natura polissen, en die moeten dan aan de oude polissen geneit worden.
Het behoefd echt geen premei vrije polis tezijn.
Maar je kunt het snel controleren. Jij hebt van Yarden brieven gekregen waarin zij tekennen hebben gegeven dat zij de ad viezen van KiFiD hebben overgenomen.
Dus is het alleen een kwestie van de polisnummers vergelijken, en mocht het zo zijn, dat jen iet voor alle polisnummers een brief hebt ontvnagen, dan reageren bij Yarden.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Op zich wel opmerkelijk dat Karing twee brieven krijgt op polissen van twee jaar oud, dus uit 2005. Voor zover ik begrepen heb staat die en-bloc er vanaf 2004 in, dus heeft Yarden niet eens naar de inhoud van je brief en de polissen gekeken. Als dat zo is: geen slapende honden (en dat zijn het!) wakker maken!

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

ron1872,janssen
Volgens mij heeft Janssen een dvd je gemaakt of het was ron 1872 ?
Is het mogelijk dat jullie de letterlijke tekst van de onafhankelijke advokaat van de Tros op schrift stellen.Hij had ook wat opmerkingen over en bloc en nog wat juridische termen.
Dat kunnen wij zeker gebruiken alvast bedankt Wim.


De avvl voorwaarden van 1973 staan al op Yarniek

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Hallo wim.
Ik heb het onderdeel Yarden op DVD gezet, mocht iemand daar belangstelling voor hebben, dan hoor ik het wel
!

Dit schrijven is geplaats gisteravond door ron 1872

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Klopt Wim, mail even je NAW gegevens dan stuur ik hem wel even toe. Het staat er helemaal compleet op!

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Wim,

Je kunt de uitzending ook zien op de website van Radar mocht je het snel willen horen.

En Ron ik vond het dus ook heel opmerkelijk dat ik voor die twee later afgesloten polissen ook zo'n brief kreeg. Wellicht schept dit ook weer mogelijkheden voor diegene die nog niet zo lang verzekerd zijn.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Yep ron janssen karing

Ik hoopte dat jullie de tekst ff gauw notuleerde dat scheelde mij een hele hoop werk.
Voortaan wat beter uitleggen sorry maar als je nog tijd hebt ? :wink:

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Quote mcwimpy51
Ik hoopte dat jullie de tekst ff gauw notuleerde dat scheelde mij een hele hoop werk.
Voortaan wat beter uitleggen sorry maar als je nog tijd hebt ?
------------------------------------------------------------------------------
Kijk in je mail box ligt het verslag.

Picobello
Jij bent snel tevreden, met die brief is nog niets geregeld.
Ja voor Yarden want als je de brief accepteert doe je dat ook voor de nieuwe polisvoorwaarden en wordt je over 5 jaar afgerekend door de en bloc clausule.

kirstenchantal
Zoals jij het verteld hang je aan de pan, deze wijziging heb je juli 2007 aangegaan, dus na hun wijzigingen.Tot en met 1993 stond er bij de avvl geen en bloc clausule, wat yarden echter onkent, dus je kan zelf zoeken of het in je oude polis staat, als het om een avvl polis gaat, moet dat artikel 4.5 zijn.
Waar moet je je dan op beroepen, vind je het gek dat yarden je over 5 jaar weer graag ziet, als je nu al voor 11.000 bent verzekerd, dan heb je denk ik behoorlijk wat wensen en daar verdient yarden goud aan.

Het enige wat nog zou kunnen, is een klacht bij yarden indienen dat je je misleid voelt, die zullen negatief reageren en daarna naar het kifid gaan.
Veel succes.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo allemaal

In de oude avvl voorwaarden van 1993 staan 3 bepalingen namelijk 4.5, 4.6. 4.7 die mogelijk "al bestond de tem en -bloc nog niet" aangemerkt kunnen worden als een en-bloc bepaling, maar in ieder geval het Yarden het recht geeft om premie en de omschrijving van rechten te wijzigen.

Nergens kan ik terecht om er achter te komen of deze bepalingen door Yarden aangemerkt of uitgelegd kan worden als een en- bloc bepaling. Want dat is belangrijk i.v.m de aanbeveling van KIFID.Dus al staat er geen en-bloc zoals in de NIeuwe polis het geval is,is het mogelijk toch een en-bloc bepaling. Het KIFID geeft me daar geen uitleg over toen ik belde.

Ik weet dat deze term\bepaling bedoelt is voor rampen en dergelijke en in ons geval misbruikt wordt,maar vraag me af of deze bepalingen ook als zodanig door Yarden gebruikt kunnen worden als en-bloc bepaling,indien het tot een juridisch conflict komt.

I.v.m. een eventuele klacht over de invulling door Yarden van de aanbeveling is het namelijk van groot belang om te weten onder welk van de drie aanbevelingen je valt .

Indien je ander A valt heb je alle reden om de NIeuwe polis te weigeren
Indien je onde C valt dan is het moeilijker om je gelijk te halen door de en-bloc bepaling of mogelijk indien ze aangemerkt kunnen worden als en-bloc, of door de bepalingen 4.5, 4.6, 4.7.zelf

Mijn vragen aan de overige forumbezoekers zijn de volgende.

Bestaan er van avvl nog oudere voorwaarden dan die van 1993.
zo ja, bevatten die ook de bepalingen 4.5,4.6,4.7.

Wie heeft echt goed voor de bril of de bepalingen 4.5,4.6,4.7.uitgelegd kunnen worden als en-bloc of zo niet,Yarden toch in ieder geval het recht geeft om de totale polis te wijzigen.Ik weet waar de en-bloc eigenlijk voor dient dus daar hoef ik geen uitleg over.

Met vriendelijke groeten.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

thx

Inderdaad staan ze op 1973 (avvl) http://www.yarniek.nl

Via via kunnen wij de clientenraden van de bejaarden,verzorgingshuizen gaan aanschrijven.
Jullie horen nog

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..

.
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Wie kan mij adviseren of weet de weg in uitvaartland ?

Beste "forumgenoten"

Stel ; ik kom te overlijden (hopelijk over pas zéér lange tijd) en mijn nabestaanden laten de uitvaart verzorgen door Yarden.
Conform mijn wens zal dat gebeuren door deze begrafenis / crematie middels het oude pakket van diensten te laten uitvoeren.Dus niks nieuwe polis maar de oude koopsompolis .
Normaal zouden mijn nabestaanden dan óók de bij andere uitvaartmaatschappijen in het verre verleden afgesloten polissen door Yarden laten innen. Het gaat hier meestal over polissen die op zeer jonge leeftijd door ouders zijn afgesloten.
Door de houding van Yarden in dit jaar ben ik toch wel huiverig over de 'afspraken" die met hen worden gemaakt en ik ben derhalve ook niet meer zeker of zij zich wel aan afspraken zullen houden Mijn vraag is dan ook: zijn er andere instanties die de in het verleden afgesloten polissen voor mij kunnen indienen ( bij meestal oude bedrijven danwel bedriven die zijn overgenomenen) afrekenen
Ik ben namelijk bang dat als mijn nabestaanden dat door Yarden laten doen dat zij (Yarden) bij de eindafrekening toch iets uit de hoge hoed toveren en dat zonder tussenkomst verrekenen.
Wie weet hier iets over ??? Gaarne reakties !!!!!!

Vriendelijke groeten,

Frans Veerman

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Kan iemand mij vertellen hoe ik een brief die ik heb geschreven en opgeslagen heb in mijn dokumenten map brieven op forum krijg?

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

[/quote]=frans veerman

normaal zouden mijn nabestaanden dan óók de bij andere uitvaartmaatschappijen in het verre verleden afgesloten polissen door Yarden laten innen. Het gaat hier meestal over polissen die op zeer jonge leeftijd door ouders zijn afgesloten.
Door de houding van Yarden in dit jaar ben ik toch wel huiverig over de 'afspraken" die met hen worden gemaakt en ik ben derhalve ook niet meer zeker of zij zich wel aan afspraken zullen houden Mijn vraag is dan ook: zijn er andere instanties die de in het verleden afgesloten polissen voor mij kunnen indienen ( bij meestal oude bedrijven danwel bedriven die zijn overgenomenen) afrekenen
Ik ben namelijk bang dat als mijn nabestaanden dat door Yarden laten doen dat zij (Yarden) bij de eindafrekening toch iets uit de hoge hoed toveren en dat zonder tussenkomst verrekenen.
Wie weet hier iets over ??? Gaarne reakties !!!!!![quote]

Hallo Frans,
Bij ons is dat ook zo maar als een van ons overlijd laat ik dat de tussenpersoon van onze verzekeringen dat doen, hebben we ook bij mijn schoonmoeders overlijden gedaan en werd heel goed afgehandeld

groeten ayla

Gesloten