LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Aha, was er even vanuit gegaan dat hij er niet in stond, omdat ze ons een brief hadden gestuurd. Ze controleren dus of echt niks of die brief is inderdaad niks waard!

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

HOi Ron Erres

Er staat nog meer in het weblog ff verder snorren.
Polis 2002 -2004 komen ook op http://www.yarniek.nl

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

En eindelijk een brief van Interpolis Rechtsbijstandsverzekering:

Een nette brief, maar inhoudelijk komt het neer op de brief die Yarden nu naar de klagers heeft verstuurd. Interpolis had deze zaak ook uitbesteed aan advokaat van Beilen en heeft nu ook het dossier gesloten.

Ik beraad me nog op verdere aktie!

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ik ga ook nog niet akoord met het aanhangsel van Yarden, want daarmede erken je in priciepe de nieuwe polis.
Ik heb een bezwaarschrift geschreven aan Yarden, met de volgende inhoud.


Directie Yarden uitvaartverzekering NV
t.a.v de heer A.A.W .Croes.
postbus 10118
1301 ACAlmere.


Geachte heer Croes.

Bezwaarschrift.

Ik kan mij niet verenigen met het aanhangsels dat wij van u ontvangen hebben.,met het doel deze vast te nieten aan de door ons niet erkende polis, die u ons gezonden heeft. Wij missen de garantie dat dit aanhangsels de voorwaarden garandeert voor de tijdsduur, zoals onze NUVA polis.
Wij eisen gewoon een rectificatie van de polis die u ons gezonden hebt, en wensen gewoon een gegarandeerde verklaring door u persoonlijk ondertekend . met een inhoud die refereert
Aan onze oude vertrouwde NUVA polis.
Er van uitgaande dat deze mail serieus behandeld , en ook met een serieus antwoord komt.
Yarden zal toch al jaren nodig hebben om het vertrouwen ( door u tegen over de verzekerden te herstellen)
Ook kunt in deze geen beroep doen op de En bloc clausule, want die is op onze polis niet van toepassing.
Graag verwijs ik u naar het schrijven dat u van K.I.F.D heeft ontvangen .
Behandel de verzekerden volgens de Opt-In en niet volgens de Opt out. Methode.


In afwachting van een spoedig antwoord van u kant.
Verblijf met vriendelijke groet, en de meeste hoogachting..

Naam
Laatst gewijzigd door janssen op 20 sep 2007 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 21 sep 2007 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@janssen

Goede brief!

Maar kijk even op pagina 3 van de brief die je van Yarden hebt gehad. Daar staat volgens mij (heb hem even niet bij de hand hier) dat het geen aanhangsel is en daar heb jij het wel over!

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 20 Sep 2007 15:01 door ron1872


--------------------------------------------------------------------------------
@janssen

Goede brief!

Maar kijk even op pagina 3 van de brief die je van Yarden hebt gehad. Daar staat volgens mij (heb hem even niet bij de hand hier) dat het geen aanhangsel is en daar heb jij het wel over!
@ron.


Nee klopt Yarden schrijft zelf dat het een brief is, maar een polis heeft meer waarde dan een brief.
Waar moet een polis aan voldoen.
1. Op de polis moet staan personalia.
2. Soort verzekering,
3. En welke rechten er aan ontleent kunnen worden.
4. Daar na wordt er verwezen naar de bijlage waar alle rechten op staan ,
die getekend is door de directie of diens vervanger.
5 Vaak staan er op de polis diverse nummers, en op de bijlage, alle rechten die ontleent kunnen worden aan de polis, , en dat is dan de onderdelen waar op in de polis de nummers vermeld staan.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Helemaal correct janssen!

Waar het mij om gaat (en dat zegt Yarden al bij voorhand): de ontvangen brief is geen aanhangsel, dus wat betreft zal de rechtswaarde niet echt hoog zijn. Wat we ontvangen hebben is (weer) een standaardbrief met alleen de naam- en adresgegevens anders. Verder is die niet persoonlijk ondertekend. Was het meneer Croes te veel werk om een paar handtekeningen te plaatsen? Als hij ons werkelijk serieus had genomen (zoals de brief suggereert) dan had hij persoonlijk zijn handtekening geplaatst!

Ik neem eigenlijk alleen genoegen met een schrijven dat de 'nieuwe polis' nooit heeft gegolden en dat al mijn rechten voortvloeien uit de originele AVVL-polis. Dat is het kontrakt wat ik met Yarden heb en niets anders! Ik heb daar een origineel van, Yarden behoort ook een exemplaar te hebben, al dan niet fotografisch vastgelegd. Maar ik heb nog steeds een donkerbruin vermoeden dat ze zelfs dat niet hebben. Met administratieve onmogelijkheden heb IK niets te maken. Dat is het probleem van Yarden en dat hoort niet simpelweg afgewimpeld te worden op de polishouders. Hun administratieve onmogelijkheid zal zeer hoogst waarschijnlijk te maken hebben met het niet aanwezig zijn van veel (zo niet alle) originele polissen.

Ik wilde de nieuwe polis niet en nu is die alsnog via een achterdeurtje (laatste brief Yarden) opgedrongen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="ron"
Waar het mij om gaat (en dat zegt Yarden al bij voorhand): de ontvangen brief is geen aanhangsel, dus wat betreft zal de rechtswaarde niet echt hoog zijn. Wat we ontvangen hebben is (weer) een standaardbrief met alleen de naam- en adresgegevens anders. Verder is die niet persoonlijk ondertekend. Was het meneer Croes te veel werk om een paar handtekeningen te plaatsen? Als hij ons werkelijk serieus had genomen (zoals de brief suggereert) dan had hij persoonlijk zijn handtekening geplaatst!

Daar ben ik nu volkomen met je eens.
Ook ik wil alleen de bevestiging dat mijn oude NUVA polis nog steeds beschouwd wordt als de enige echte waardevolle polis.
De rest mogen zij allemaal van mij terug hebben. wil de porto nog wel betalen ook.
Maar geen polis met aanhangels met brief met leden korting en weet ik veel.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 295
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Ik heb officieel geklaagd en nog meer met mij binnen mijn kring.
Geen van ons allen op een na, heeft de brief van yarden ontvangen.
Ik heb mijn rechtsbijstand advocaat geschreven, dat ik op voorhand de brief zal weigeren, want dat is ook accepteren van de nieuwe polis en ik geloof niet in de rechtsgeldigheid.
Ik heb ook gezegd dat ik betwijfel of in naar ik hoop de verre toekomst, mijn nabestaanden moeilijkheden kunnen verwachten, om de rechtsgeldigheid van de brief waar te maken.
Hoop hierop een duidelijk antwoord te krijgen, kan ik die minimaal bij de brief bewaren, dan hebben mijn nabestaanden tenminste iets.
Stel dat yarden nog bestaat en hun of eventuele opvolgers beweren dan glashard, wij hebben geen notitie van deze brief onder dit digitale polis nr.
Einde verhaal en mijn nabestaanden kunnen betalen.
Zo zie ik het, ik snap ook niet dat het kifid nu simpel zegt , dossier gesloten, geldt ook voor de advocaten.Laten ze simpel met een schriftelijke en persoonlijk ondertekende garantie komen, waarom doen ze dit niet, ook weer simpel om in de toekomst de boel te kunnen bedriegen, gedekt door het kifid en wie dan ook.
Spelen ze dan echt allemaal onder een hoedje, mijn vertrouwen was al niet groot, maar is practisch geheel verdwenen.

Vok;
Een prettig gesprek met yarden, hoe prettiger hun worden, hoe linker het voor ons is.
Ze lachen zich rot en halen hun winst binnen.
Al wat yarden vertelt, telefonisch of per mail/brief is niets waard.
De inhoud is ook meestal niets zeggend, dat is de truc zo kunnen ze zich later ook overal op beroepen.
Voorbeeld:Krijg ik ook nog een polisaanhangsel?
Deze brief is de bevestiging van de toezegging die wij u doen.
Even vast nieten en de zaak is bezegeld.
Heb je ooit op deze manier een contract gezien, ik niet.
Nu moet jij als gewoon burger aankomen, moet je van alles en nog wat overleggen en maar even bewijzen hoe het in elkaar steekt en dan durven advocaten te beweren, dossier gesloten.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 23 sep 2007 10:16, 2 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Morgen Vok & Erres

Brieven gaan maandag de deur uit.Stichtingen etc.
Advies gegeven aan allen die momenteel inmijn database zitten en dat zijn er heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel.Getallen zal ik maar niet noemen hier.Om alsnog te reageren bij geen ontvangst van het zogenaamde "polisaanhangsel"
Bij geen reactie naar het kifid wat ook als advies word gegeven door de advocaat bij tros radar.
Probeer advies in te winnen wat juridisch de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van de zogenaamde polisaanhangsels .
Als jullie en andere forum leden al wat meer weten dan hoor ik het graag.

http://www.yarniek.nl

Eres
Berichten: 295
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

mcwimpy51

Op het niet krijgen van de yarden brief reageer ik bij hun pas, na advies van mijn advocaat.
Ik hoop van haar een schriftelijke bevestiging te krijgen of deze wel rechtsgeldig(kopie meegestuurd) is nu en in de toekomst, dan kan ik yarden daarmee hopelijk om de oren slaan .
Ik stuur de brief ook door via via naar juristen ook zo wordt deze bestudeerd, vele meningen zijn belangrijk.
De moed is me op dit moment diep in de schoenen gezakt, ook gelet op het aantal echte klagers en zelfs daarvan accepteren een aantal nu simpel het antwoord van yarden,althans zo komt het op mij over.
Mij gewillig laten bedonderen en afslachten gaat me moeilijk af. zit ik nu echt zo fout?????

Vok
Ik ben me er heel goed van bewust hoe de wereld ervoor staat en geregeerd wordt.
Nederland is voor mij een simpele bananen republiek, dus daar horen dit soort praktijken bij, beslist met de vs als voorbeeld.
De gewone burger moet van alles en de bedrijven en zeker de overheid mogen alles vooral liegen en bedriegen, deze week genoeg voorbeelden in Den Haag.
Helaas maar dank voor je reactie.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Beste mensen,


Nu na maanden, het lezen van de vele reacties en mijn eigen ervaring met Yarden is het mij goed duidelijk. De mentaliteit van Yarden is ver beneden alle normen en waarden. Klanten worden als dom en lastig beschouwd, gezien de behandeling en afhandeling van klachten.
Yarden is aan het zoeken naar nieuwe grenzen, grenzen die ver buiten de fatsoensgrens liggen. Yarden zal alles in het werk stellen om te kijken hoe ver ze kunnen gaan. Enkel de overheid of een rechtelijke uitspraak kan Yarden aangeven waar deze grens is. Het klootjes volk kan dit niet, eendracht maakt macht zei mijn opa altijd en die is er niet.
Gelukkig zijn er nog echte vechters die Yarden willen laten zien en overtuigen waar de grens is.
Mijn grens heeft Yarden ver overschreden.

Daarom hebben wij onze nieuwe polissen voorzien van een rood kruis en de tekst in strijd met de wet gelijke behandeling. De Bloc-clausule staat niet in onze bestaande polis. Dit schrijven wordt als niet ontvangen beschouwd en daarom teruggestuurd naar Yarden.

Ik vraag het forum of er meer mensen zijn die deze actie hebben ondernomen.

Met vriendelijke groet.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@ deksel,

begrijpelijke reactie, maar het zal je (denk ik ) niet veel helpen. bij Yarrrrden zullen ze je brief opbergen in de map "gezien en gelachen" en er verder niks mee doen. Hun redenering is natuurlijk dat straks de nabestaanden geen polis in handen hebben en dan is de administratie van Yarrrden maatgevend voor wat er betaald wordt.
Ik denk dat de enige mogelijkheid is de route via Kifid, ombuds, dan geschillen en dan rechter, en dat ze dan pas overstag zullen gaan. ik denk ook (zoals ook testcase al heeft aangegeven) dat als we serieus resultaat willen dit toch wel een paar jaar gaat duren. We hebben vijf jaar de tijd volgens Yarrr.
De ombudsman heeft nu voor diegenen die geklaagd hadden zijn dossier gesloten. (klopt met zijn procedure) diegenen moeten dus verder via de geschillen commissie. ik ben zelf nog niet naar het Kifid gegaan, maar kan dat nu wel doen omdat ik een brief van Yarrr ontvangen heb met het voorstel zoals dat uit deze eerste ronde tevoorschijn is gekomen. Nou en dat voorstel staat mij niet aan en dat kan ik dus wel voorleggen aan de ombudsman.

wordt volgende week gerealiseerd

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=picobello
Aan allen,

Zij die de Yardenbrieven zgn. als aanhangel bij de polis hebben ontvangen. Laten we toch van Yarden eisen dat op de orginele Yardenpolis wordt medegedeeld de ledenrechten van voor de omzetting in plaats van het verzekerde bedrag € 2304,78. Dit kan en moet mogelijk zijn.
Ik wil met die omzetting en de verzekerde waarde met korting niets
te maken hebben.
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik denk dat we nog een hele strijd hebben te strijden, maar in mijn optie moet toch ook onze oude polis weer in ere gesteld worden en zo snel mogelijk.

ayla

Gesloten