LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

deksel schreef:
Daarom hebben wij onze nieuwe polissen voorzien van een rood kruis en de tekst in strijd met de wet gelijke behandeling. De Bloc-clausule staat niet in onze bestaande polis. Dit schrijven wordt als niet ontvangen beschouwd en daarom teruggestuurd naar Yarden.
Zo, zo, die is gedurfd, maar wel heel goed :!:

De 'wet gelijke behandeling' is een hele goede om Yarden mee om de oren te slaan en gelijk een kans om de advocatuur en mogelijk zelfs politiek Den Haag eindelijk in aktie te krijgen, want ....

waarom heb ik van Yarden een 'aanhangsel' gekregen (ik heb geklaagd), terwijl mijn buurman geen 'aanhangsel' heeft gekregen (hij heeft niet geklaagd)

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Eres,

Je staat niet alleen voor de situatie dat je de "geweldige" brieven van Yarden nog niet hebt ontvangen.

Ook mijn zussen die wel hebben geprotesteerd en daar ook een bevestiging van hebben gekregen hebben de brieven nog niet in hun bezit.

Ik heb hun geadviseerd om nogmaals te schrijven naar Yarden.

Zal wel weer een aantal maanden duren voor daar antwoord op komt.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Ik realiseer me net dat ik al een half!!!!! jaar veel tijd en energie steek in de kwestie Yarden. Ik ben zeker niet de enige en er zijn er die er nog veel meer tijd in steken.

Ik ben nog lang niet uitgestreden maar wil toch een keer zeggen dat ik het fantastisch vind dat er met mij vele zijn die zich hard maken voor deze kwestie. Dus bij deze iedereen hartelijk bedankt.

nietblij
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2007 23:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door nietblij »

Ik was blij met de reactie van kifid en de brief van yarden. Begrijp de op hef nu niet helemaal. ik heb alles goed gedocumenteerd nu achter gelaten in mijn "archief" en mijn kinderen zijn op de hoogte. Heb niet nog niet van trosradar of dit forum het argument gehoord waarom ik nu weer zou moeten aan klagen.

Volgens mij was de informatie van de uitzending hier en daar ook een tikje overdreven en volgens mij zelfs onjuist. (verhaal over het "omrijden"). Een beetje telegraaf journalistiek, kan ik mer erg aan irriteren.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Quote Nietblij
Ik was blij met de reactie van kifid en de brief van yarden. Begrijp de op hef nu niet helemaal. ik heb alles goed gedocumenteerd nu achter gelaten in mijn "archief" en mijn kinderen zijn op de hoogte. Heb niet nog niet van trosradar of dit forum het argument gehoord waarom ik nu weer zou moeten aan klagen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nietblij
Een argument.
Jij vertrouwt de woorden en garanties van yarden, als dat zo is, lekker blij blijven, maar hebben ze de verzekerden fatsoenlijk behandeld.
Yarden zegt, de brief moet je bij de nieuwe polis (van april) bewaren en zij bewaren die bij hun electronische dossier.
Ach wat jammer over een x aantal jaar is deze niet meer in het dossier aanwezig en de nabestaanden moeten maar aantonen dat die door jou rechtmatig is ontvangen.
Ik ben een officiële klager en heb de brief nog niet ontvangen, moet daar zelf achteraan gaan, conclusie het is een grote rotzooi bij yarden en ik wil mijn nabestaanden niet opzadelen met onnodige problemen.
Ook accepteer je de nieuwe polis, inclusief de mogelijkheid conform de en bloc clausule en het recht volgens het kifid punt C, om over 5 jaar de boel alsnog te kunnen wijzigen.
Je gelooft dus ook dat je over 5 jaar niet op hun aanbieding hoeft in te gaan zonder gevolgen en de oude rechten behoudt.
Jij wilt afspraken maken met dit soort tuig, ik niet alles duidelijk op papier via een polis met de oude voorwaarden en rechten.Onzin dat dit administratief niet mogelijk is, m.a.w.een truc om in de toekomst de verzekerden te kunnen misleiden(lees bedriegen).
Jij hebt ooit iets gekocht en dat laat je je op een simpele en smerige manier afpakken, iemand op de tv zou dan zeggen, daar word ik niet vrolijk van.

Karing
Ik schrijf yarden ook aan, maar wacht eerst een bericht van mijn advocaat af, misschien ligt de brief wel daar en ik hoop dat die het dossier niet gesloten heeft, dat is ook het advies aan mijn kennissen kring.
Het heeft denk ik ook niet echt haast op dit moment, ik wil wel van je horen wanneer je zussen de brief ontvangen.

W.H.Meijer
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2007 14:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door W.H.Meijer »

Reactie op bericht van RON, geplaatst op 20 september 16:28.
Je schrijft dat je een 'origineel hebt van je rechten die voortvloeien uit de AVVL-polis.'
Je zou mij - en ik denk vele anderen - er een groot plezier mee doen als je de moeite wilt nemen die originele rechten op deze side te vermelden, dus over te nemen uit je origineel.
Velen zullen, als ik, in de loop der jaren ze zijn kwijtgeraakt.
Ik hoop dat ik dan een beter inzicht heb in wat de rechten zijn t.a.v.: verzorging overledene, akte van overlijden en andere noodzakelijke formaliteiten, regelen en uitvoeren van de uitvaart, volgauto's, aantal rouwbrieven en dankkaarten, overbrenging overledene, opbaring, rouwauto op dag van uitvaart, condoleanceregister, verzorgen crematie/begrafenis, kortom: alles wat er komt kijken bij overlijden.
Heel veel dank bij voorbaat, Wim.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Quote W H Meijer
Reactie op bericht van RON, geplaatst op 20 september 16:28.
Je schrijft dat je een 'origineel hebt van je rechten die voortvloeien uit de AVVL-polis.'
Je zou mij - en ik denk vele anderen - er een groot plezier mee doen als je de moeite wilt nemen die originele rechten op deze side te vermelden, dus over te nemen uit je origineel.
---------------------------------------------------------------------------------
Op welke orginele rechten doel je eigenlijk, ik heb die van 1991 en uiteraard die van het grauwe bewijs, die heb ik al bij meer mensen gezien.
Mocht je die van 91 willen hebben, dan zal ik een ocr programma er op los laten en overzetten naar dit forum , of anders een kopie naar yarniek sturen.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

testcase:

Op de andere site van radar ben ik het echt niet met je eens.Kom daar wel op terug.

Maar in dit geval hand voor de mond om niet in een lachtbui uit te barsten. :lol: :lol:

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=testcase
Ik(en mijn vriend) hebben hier toch wel een beetje moeten lachen. Je dient een klacht in : "Ik wil mijn oude rechten terug". Maar je hebt geen idee wat die oude rechten zijn.......

Naar boven
Het is gewoon goedkoop scoren, jij en je vriend ( Yarden)

ayla
Laatst gewijzigd door Ayla op 25 sep 2007 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Testcase
Lach je maar te pletter, maar als je een avvl/yarden client was geweest, had je kunnen weten, dat de avvl onderscheid heeft gemaakt.
Er waren rechten van het lidmaatschap en rechten omschrijving van de natura verzekering.
Ik wil en naar ik meen de meesten van ons, de oude rechten van de polis voorwaarden terug en dat deze zich voor een groot deel op de rechten van het lidmaatschap richten is een logisch gevolg van de inhoud dezer voorwaarden.
Voor jouw info die v/h lidmaatschap zijn wat uitgebreider omschreven.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

Forum lezers/schrijvers.

Ik ben blij met de behaalde resultaten.
En weet zeker dat ik dat niet alleen ben.

Vok
Laatst gewijzigd door Vok op 25 okt 2007 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@Vok,

dank voor deze informatie, echter waar heb je die bevestiging vandaan dat de brief inderdaad mag en kan gelden als een aanhangsel.

is dat een bron met juridische achtergrond of is dat een verklaring van een Yarden fan ?

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

W.H. Meijer schreef:
Reactie op bericht van RON, geplaatst op 20 september 16:28.
Je schrijft dat je een 'origineel hebt van je rechten die voortvloeien uit de AVVL-polis.'
Je zou mij - en ik denk vele anderen - er een groot plezier mee doen als je de moeite wilt nemen die originele rechten op deze side te vermelden, dus over te nemen uit je origineel.
Velen zullen, als ik, in de loop der jaren ze zijn kwijtgeraakt.
Ik hoop dat ik dan een beter inzicht heb in wat de rechten zijn t.a.v.: verzorging overledene, akte van overlijden en andere noodzakelijke formaliteiten, regelen en uitvoeren van de uitvaart, volgauto's, aantal rouwbrieven en dankkaarten, overbrenging overledene, opbaring, rouwauto op dag van uitvaart, condoleanceregister, verzorgen crematie/begrafenis, kortom: alles wat er komt kijken bij overlijden.
Heel veel dank bij voorbaat, Wim.
Klopt ik heb een overzicht gedateerd 1990 met daarin zeer nauwkeurig omschreven de rechten van de uitvaart, 17 punten in totaal meen ik. Dus precies omschreven hoeveel rouwauto's, enveloppen, koffie, opbaring, plakjes cake, etc. Boven- en onderaan staat expleciet dat de AVVL .....

zorg draagt voor de gehele verzorging en betaling van de uitvaart.

Met nadruk op gehele betaling!!

Een heel belangrijk documentje, die ik ook heel zuinig ga bewaren.

Overtypen is echt veel werk, maar ik heb het even ingescand en gemaild naar www.yarniek.nl, dus dan zal het daar binnenkort wel te bekijken/downloaden/uit te printen zijn!

En nu alvast overgenomen van het origineel, onderaan staat dik gedrukt:

De AVVL garandeert de volledige verzorging en bekostiging (inclusief eventuele fooien) van de hier genoemde zeventien punten.

Opmerkelijk zie ik nu zelfs dat de grafrechten (algemeen graf) voor tien jaar betaald worden!

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hello everybody en testcase

volgens mij is het

MIJN VRIEND EN IK

alleen egoisten noemen zich zelf het eerst.

De Ombudsman van KIFID geeft aan in de aanbeveling:ter vermijding van verdere discussie om de oude polis en oude voorwaarden te honoreren indien uw client zulks verkiest.En aangezien we daar voor kiezen moet iedereen dat eisen van Yarden.Yarden probeert gewoon een tussenoplossing te vinden om hun snode plannetjes uit te kunnen voeren door de nieuwe polis naast de oude te handhaven.Dit moeten wij afwijzen,en kiezen voor alleen maar de oude polis en voorwaarden.Daarnaast moet Yarden maar aangeven waarom dat niet kan.Ze bedenken zelfs een goedkope smoes "kan administratief niet"dat impliceert dat het vermoedelijk de enige en goedkope reden is om om ons niet de oude polis te laten behouden.DUS GEWOON DE OUDE POLIS EN VOORWAARDEN EISEN.EN DAT ZE DE NIEUWE POLIS MOETEN LATEN VALLEN INCLUSIEF BRIEF. DAT MET DIE ADMINISTRATIE HALEN WE ZO ONDERUIT.

MET VRIENDELIJKE GROETEN
IEDEREEN EN VRIEND VAN TESTCASE

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

wat is eigenlijk de situatie voor diegenen die tussen nu en over vijf jaar premievrij zouden worden ?
worden die dan ook echt premievrij ?
ook als ze niet geprotesteerd hebben ?

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Daarom hebben wij onze nieuwe polissen voorzien van een rood kruis en de tekst in strijd met de wet gelijke behandeling. De Bloc-clausule staat niet in onze bestaande polis. Dit schrijven wordt als niet ontvangen beschouwd en daarom teruggestuurd naar Yarden.
Gewoon doen!!!!!

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:02, 3 keer totaal gewijzigd.

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Goede middag allemaal

Zoals ik eerder heb geschreven heeft KiFiD de dossiers gesloten en heb ik de Geschillencommissie benaderd. ( zie blz. 147) Ondertussen heb ik ook Yarden per aangetekende brief laten weten niet accoord te gaan met het feit dat het niet mogelijk is de oude polissen te herstellen.(zie blz. 144)
Vandaag heb ik bericht ontvangen van de Geschillencommissie (een brief met een checklist en een vragenformulier ) waaruit blijkt dat ze onze affaire wel willen aannemen(niet kostenloos)maar dan moet je wel de hele procedure opnieuw starten en het vragenformulier ingevuld met opnieuw onze bijlagen binnen 1 maand op sturen , want zeggen ze :
"u kunt niet volstaan met een verwijzing naar reeds gevoerde correspondentie"

Wanneer ze eea niet binnen de gestelde termijn ontvangen sluiten ook zij het dossier en dan rien ne va plus.

Gesloten