LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
anndrzo
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2007 19:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door anndrzo »

Dank zij Radar heb ik ookmijn polis bij yarden eens goed bekeken en inderdaad ik ben nu voor maar nog 2304 ,78 euro verzekerd.Voordien had ik gewoon een naturaverzekering,dus diensten die mij verzekerden van een fatsoenlijke uitvaart.Wat kan ik nu het beste doen?Geld voor een Advokaat heb ik niet!Help! Groetjes Andrea

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

anndrzo
Hierbij een conceptbrief welke je zo kunt overschijven, en naar Yarden sturen. deze brief is samen gesteld door een advocaat, en wordt door Yarden ook als zodanig erkend.
Na de klacht hebt u gewoon recht op terug zetting van uw pollisen
naar de oorspronkelijke natura voorwaarden.


Betreft: Bezwaar tegen wijziging van polisvoorwaarden

Geachte directie,

Door de uitzending van Tros Radar van 17 september 2007 is mij duidelijk geworden dat ik alsnog bezwaar kan maken tegen de door u eenzijdig opgelegde wijziging van mijn polisvoorwaarden.


In dit verband verwijs ik verder naar de aanbevelingen van het Kifid. Ik begrijp dat u die aanbeveling heeft overgenomen, maar dat u dit uitsluitend wil doen ten aanzien van de 1600 verzekerden die tegen die wijziging een klacht hebben ingediend.


Hierdoor maak ik voor zover nodig alsnog bezwaar tegen die wijziging. Ik doe beroep op de aanbeveling van het Kifid, die u ook ten aanzien van mijn polis zult moeten overnemen, dit gezien het gelijkheidsbeginsel en de bij een verzekeringsovereenkomst geldende verzwaarde eisen van redelijkheid en billijkheid.

Ik verzoek u mij binnen 14 dagen schriftelijk te bevestigen dat ik dezelfde rechten heb als die 1600 andere verzekerden die al eerder geklaagd hebben en dat ik de door Kifid aanbevolen keuze heb. Voor zover nodig dient u dit verzoek te beschouwen als een ingebrekestelling. Als u aan dit verzoek geen gevolg geeft binnen de gestelde termijn, zult u in verzuim zijn.


In afwachting van de gevraagde bevestiging, Verblijf ik,

met vriendelijke groet,

(handtekening)[4]

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

Yarden heeft geloof ik, weer een nieuwe truken doos open getrokken.
kort voor de kerst ontving mijn moeder (88 jaar) een nieuwe polis "omdat u om wijziging gevraagd hebt."

Dat was dus helemaal niet het geval!!!

proberen ze nu met een zogenaamd nieuwe polis , waarom gevraagd zou zijn, de brief waarmee terug zetting naar de natura verzekering werd erkend, te ontkrachten?

Immers bij verzekeringen is toch de laatste versie van een polis (dus in dit geval die waar zij zelf om gevraagd zou hebben) de enig geldige ?

Dus de brief ("goed bewaren") verliest dan weer zijn rechtskracht !!

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

Geplaatst op 24 Dec 2007 23:07 door Karing


--------------------------------------------------------------------------------

Het is al lang geleden dat ik heb ingelogd op dit forum. Ik zie dat Janssen nog steeds actief is fijn dat je er nog steeds bent voor vele gedupeerden.

Ook ik heb helaas van nabij meegemaakt dat Yarden niet nakomt wat ze beloven. Volgens hun zeggen is het verzekerd bedrag nog steeds kostendekkend. Maar dit klopt dus totaal niet.

Mijn vader is vorige maand overleden. Hij was verzekerd bij Yarden en heeft geen protest aangetekend tegen de poliswijziging. De uitvaartondernemer gaf op voorhand al toe dat de kosten bij lange na niet toereikend zouden zijn door de poliswijziging.

Zoals mijn vader wenste was de uitvaart zeer sober. Geen volgwagens, geen condoleance enz.enz. Toch moesten wij een fors bedrag extra betalen. Mijn vader is gecremeerd laat staan wat de kosten zouden zijn geweest als hij begraven was.

Yarden was ook zo "subtiel" om op zijn verjaardag de nota van de uitvaart te sturen. Over de afhandeling van de begrafenis wil ik verder niet uitwijden maar op zijn zachts gezegd word je daar niet vrolijk van. Het is een grote commerciele business en als je niet sterk in je schoenen staat (wat meestal niet het geval is in zo'n situatie) krijg je achteraf letterlijk en figuurlijk de rekening gepresenteerd.

Ik kreeg deze week een enquete binnen over het verloop van de uitvaart of ik tevreden was. Dat kunnen ze wel snel sturen want mijn vader is net een maand geleden overleden. Jammer dat ze niet zo snel een reactie geven bij mensen die protest aantekenen.

Kortom ik was al niet blij met Yarden maar nu helemaal niet meer. Dit hele gebeuren met Yarden speelt pas ongeveer een jaar. Als je de inflatie meerekent dan wordt iedereen die over een x aantal jaren overlijdt dus nog veel zwaarder gedupeerd dan nu het geval was bij mijn vader.

Malou55
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:13

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Malou55 »

Ik heb het enquette formulier de prullenbak in gemieterd
Eerlijk gezegd had ik het in moeten vullen maar als ik zie wat ze met mn klachtenbrief doen .........heb ik er verder geen zin meer in.
Mijn zoon heb ik gezegd dat als hij onze crematie moet regelen ooit ,dat hij de koffie kan gaan turfen want er klopt geen hout van die rekening.
Verder heb ik de brief waarin ze mij mn oude polisvoorwaarden terug geven heel erg goed opgeruimt!!
Een stelletje laaienlichters zijn het.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

solight


Geplaatst op 03 Jan 2008 12:56 door solight


--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 24 Dec 2007 23:07 door Karing


--------------------------------------------------------------------------------

Het is al lang geleden dat ik heb ingelogd op dit forum. Ik zie dat Janssen nog steeds actief is fijn dat je er nog steeds bent voor vele gedupeerden.

solight.

Ik ben ook niet zo actief meer op dit forum,mijn laatse posting was van 10/12.
Maar als ik een mail binnen krijg dat er weer een reactie is, kijk ik natuurlijk wel even.
En mocht het gaan om vragen waar ik iets van afweet , zal ik natuurlijk altijd reageren.

Wanr mijn vertrouwen in Yarden is ook nog steeds nul komma nul.
Ik heb ook alles wat met de uitvaart verzekering te maken heeft aan elkaar geniet, dus als mij wat overkomt, weten mijn vrouw en mijn kinderen wat hen te doen staat.
En die laten zich echt niet afschepen met mooie woorden.
Zelf ben ik weer wat activer op de site van 1 vandaag. Dus blijf wel een beetje bezig.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »


Geplaatst op 24 Dec 2007 23:07 door Karing


--------------------------------------------------------------------------------

Het is al lang geleden dat ik heb ingelogd op dit forum. Ik zie dat Janssen nog steeds actief is fijn dat je er nog steeds bent voor vele gedupeerden.

Ook ik heb helaas van nabij meegemaakt dat Yarden niet nakomt wat ze beloven. Volgens hun zeggen is het verzekerd bedrag nog steeds kostendekkend. Maar dit klopt dus totaal niet.

Mijn vader is vorige maand overleden. Hij was verzekerd bij Yarden en heeft geen protest aangetekend tegen de poliswijziging. De uitvaartondernemer gaf op voorhand al toe dat de kosten bij lange na niet toereikend zouden zijn door de poliswijziging.

Zoals mijn vader wenste was de uitvaart zeer sober. Geen volgwagens, geen condoleance enz.enz. Toch moesten wij een fors bedrag extra betalen. Mijn vader is gecremeerd laat staan wat de kosten zouden zijn geweest als hij begraven was.

Yarden was ook zo "subtiel" om op zijn verjaardag de nota van de uitvaart te sturen. Over de afhandeling van de begrafenis wil ik verder niet uitwijden maar op zijn zachts gezegd word je daar niet vrolijk van. Het is een grote commerciele business en als je niet sterk in je schoenen staat (wat meestal niet het geval is in zo'n situatie) krijg je achteraf letterlijk en figuurlijk de rekening gepresenteerd.
Had je wel yarden zelf gebeld om het overlijden te vermelden, want die sturen dan een uitvaartondernemer en die zal het toch wel doen voor wat afgesproken was?

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Helaas Ayla zo werkt het niet. Je kunt alleen maar bellen met Yarden na het overlijden van een verzekerde en ik kreeg een uitvaartondernemer van Yarden uitvaartcentrum in Utrecht. Het probleem was bij hun bekend want de uitvaartondernemer zei letterlijk: het is een drama mensen denken dat ze goed verzekerd zijn maar in de praktijk klopt daar helemaal niets van. Als je ervoor kiest om met een plaatselijke uitvaartondernemer in zee te gaan krijg je dus geen ledenkorting en ben je nog veel meer kwijt misschien dat je dit bedoelt. Maar nogmaals in ons geval ging dat niet op. Zaken gedaan met Yarden, zeer sobere uitvaart en toch fors bijbetalen. Het bevestigd maar 1 ding: al de reacties op dit forum zijn dus meer dan terecht.

Ik snap trouwens niet waarom mijn verhaal onder de naam solight is geplaatst maar dat is weer een heel ander verhaal.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@Karing

omdat je je recente ervaring onder een ander kopje op het Radar forum had geplaatst en ik dacht dat het voor allen die betrokken zijn bij deze affaire interssant kan zijn om recente ervaringen te vernemen heb ik je tekst overgezet naar dit algemene hoofdstuk.
ik hoop dat je dat kan begrijpen.

solight

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Karing


Geplaatst op 03 Jan 2008 20:27 door Karing


--------------------------------------------------------------------------------

Helaas Ayla zo werkt het niet. Je kunt alleen maar bellen met Yarden na het overlijden van een verzekerde en ik kreeg een uitvaartondernemer van Yarden uitvaartcentrum in Utrecht. Het probleem was bij hun bekend want de uitvaartondernemer zei letterlijk: het is een drama mensen denken dat ze goed verzekerd zijn maar in de praktijk klopt daar helemaal niets van. Als je ervoor kiest om met een plaatselijke uitvaartondernemer in zee te gaan krijg je dus geen ledenkorting en ben je nog veel meer kwijt misschien dat je dit bedoelt. Maar nogmaals in ons geval ging dat niet op. Zaken gedaan met Yarden, zeer sobere uitvaart en toch fors bijbetalen. Het bevestigd maar 1 ding: al de reacties op dit forum zijn dus meer dan terecht.

Ik snap trouwens niet waarom mijn verhaal onder de naam solight is geplaatst maar dat is weer een heel ander verhaal.
-------------------------------------------------------------------------------

Karin:

Na overlijden van een dierbare, zijn er meerdere mogelijkheden om een uitvaart maatschappij te benaderen.
Bij ons zijn er tenminste 3 die actief zijn op uitvaart gebied.
Benader je een uitvaartleider die niet in dienst staat van Yarden dan geldt inderdaad de regel basis premie.

Maar als je , de verzekering weer hebt laten omzetten in een natura verzekering, dan kan Yarden niet anders dan het pakket uitvoeren dat vermeld staat in de voorwaarden van 2005.

En die zijn echt wel kosten dekkend, misschien een kleine bijbetaling voor koffie etc, en natuurlijk bij begrafenis bijbetaling voor grafkosten.
Dus ook niet volleidg zo als ik op deze site al meerdere malen heb gelezen.
Grafkosten tot een bedrag, dat zij anders moeten betalen voor crematie en uitstrooien van de as.
Dus ook nog een behoorlijk bedrag voor grafkosten-bestaande uit aankoop graf, grafdelving, en graf onderhoudt.
Velen staan daar niet bij stil maar het zijn 3 verschillende onderdelen.
Juist door dat er steeds minder grond beschikbaar is, wordt de aankoop grond steeds duurder. Dus ook de eigen bijdrage.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

@karing

Kan je iets concreter zijn in je klacht naar Yarden.
1) welke verezering had je vader en met welk pakket.
2) wat versta je onder een sobere uitvaart.(welke diensten heb je precies afgenomen)
3) voor welke diensten moest je vervolgens bij betalen.

Ik heb mijn vader 2 jaar geleden begraven. Ook via Yarden. Daar heb ik een gespecifieerde offerte (die je moet tekenen vooraf, de rekenign an achteraf dus nooit een verassing zijn) en een gespecieerde rekening achteraf, waar je precies kon zien wat je extra oest betalen. je ziet nu iedereen maar een beetje gissen ove wat er an de aan de hand. Kortom maak je klacht eens concreet, dan kunnen wij misschien een goed advies aan je geven.

Je verhaal klopt ook niet helemaal want yarden garandeerd hoe dan ook het pakket nog voor 5 jaar. Een eventuele onderverzekerng kna dus pas over 5 jaar aan de orde zijn. Dat je vader niet zijn oude pakket heeft latene garanderen doet dus helamaal niet ter zake.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Sorry testcase als ik niet concreet genoeg was. Je bent vaak neergezet als mol. Ik geef daar geen oordeel over omdat ik dat niet weet maar ik vind je zin dan kunnen wij misschien een goed advies geven een beetje apart. Wie is wij? Ben jij dat of is dat misschien toch Yarden?


Ik vind het niet nodig om de crematie van mijn vader volledig gespecificeerd hier neer te zetten maar wil je best nog wat extra info geven.

Met sober bedoel ik: geen volgauto's, geen aparte condoleance alleen na afloop van de dienst. Geen bezoek tijdens opbaring. Geen bedankkaartjes. Standaard aantal enveloppen enz.enz. Alle bedragen worden bij elkaar opgeteld en het totale bedrag was dus ruim boven de verzekerde waarde van de oud AVVL natura polis die mijn vader had. Deze polis is zoals bekend omgezet naar een verzekerd bedrag.
Mijn vader is gecremeerd ik moet er niet aan denken wat de kosten geweest zouden zijn als hij begraven had willen worden want dan zijn de kosten nog veel hoger.

En dat mijn verhaal niet klopt zijn jouw woorden want het klopt wel degelijk. Ik verzin het niet dat ik bij moest betalen. Zoals gezegd heeft de begeleider/uitvaartondernemer van Yarden direct aan ons verteld dat ondanks alle "mooie" woorden van Yarden de polis niet dekkend zou zijn. Ook vertelde ze dat ze dagelijks met deze problematiek wordt geconfronteerd en dat er zeer pijnlijke situaties ontstaan. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat je van tevoren de rekening krijgt maar je staat met je rug tegen de muur je kunt niet anders dan dit accepteren. Wat is het alternatief? Schrapt u de rouwauto maar we vervoeren hem zelf of laat de koffie maar zitten we nemen maar thermoskannen mee? Dat kan dus niet.

Soberder dan de uitvaart (nogmaals dit was zijn wens) van mijn vader is niet mogelijk en dan nog is de polis niet toereikend. Het advies van de begeleider van Yarden was om een rechtszaak aan te spannen.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Karing

Ook ik reageerde al lang niet op dit forum, maar volg het nog wel een beetje.

Als je vader een natura polis had, klopt hetgene testcase zegt wel.
De eerste 5 jaar(vanaf 2007) zouden tegen de oude normen gedekt zijn, dus zoals je zegt bij een sobere crematie (standaard ) kunnen geen kosten berekend worden, ik zou met deze rekening dan toch maar geen genoegen nemen.
Zoiets zou je toch bij het Kifid moeten melden, want hiermee wordt aangetoond dat yarden blijft bedonderen en zich niet aan de afspraken houdt.
Was het al een sommenpolis, dan kan het wel eens fout uitpakken en niet dekkend zijn.
Ik kan ook niet volgen dat Yarden Utrecht een ander verhaal hanteert, dit bewijst maar weer dat yarden een onbetrouwbare troep blijft.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

Ik denk toch dat de crux zit met voor een polis je vader had. Ik begrijp uit je verhaal dat je vader een natura avvl polis had. is dat zo? en zo nee wat had hij dan wel?.
Ik heb even op de yarniek site gekeken en volgens de vooraarden van 1993 heb je dit pakket:

1) regeling van de uitvaart. Dit zijn vrij algemene organosatiekosten.
2)regelen van de formaliteiten
3)identifictie en registatie
4) dragers bij huis OF uitvaart
5)standaard kist. de basis kist van avvl(nu dus yarden). Dat is als ik me goed herrinner bij mijn vader een kist van ca 300 euro.
6) het kisten
7) opbaring
8 ) 50 rouwbrieven met postegels. Dit ag ingewisseld worden voor iets anders.
9) vervoer per rouwauto
10)één volgauto
11) gebruik crematorium
12) kofie en cake
13) crematie zelf
14)bijzetting urn 3 jaar of overdracht of verstrooiiig van as
15) condeleance regster
16)akte van overlijden
17) nazorg


Verder is het simpel. Had je vader deze polis en heb je niets afgenomen wat niet in bovenstaand paket staat, dan hoef je niets bij te betalen. Als dit zo is, dan adviseer ik je een klacht in te dienen bij Yarden. Het is ook mogelijk dat het zorgcentrum niet van de juiste gegevens is uitgegaan. Ik vin de uitspaken van het zorgcentrum sowieso onzorgvuldig. Echter ik vermoed dat je vader toch een ander soort polis had?
Hoe dan ook, als je je bedonderd voelt kan je het hoofdkantoor toch om uitleg vragen?

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Mijn vader had een naturapolis en zou dus inderdaad voor al deze zaken verzekerd moeten zijn geweest. Sterker nog gezien het feit dat we een aantal diensten niet hebben afgenomen zouden we nog geld terug moeten krijgen! Alleen al voor de begeleiding van de uitvaartonderneemster van Yarden werd ruim 1.300 euro berekend. Wij hadden het complete draaiboek zelf gemaakt dus het gesprek was binnen een half uur klaar terwijl er normaal zo'n anderhalf/twee uur voor staat. Er moeten nog wat papieren geregeld worden en de uitvaartondernemer is bij de uitvaart aanwezig maar alles bij elkaar zal dit in totaliteit niet meer dan 4 uur hebben gekost. Rekensom is snel gemaakt ik wou dat ik dit uurloon had.

Ik heb in de enquete die ik opgestuurd kreeg een zeer uitgebreid verslag gedaan en de klachten ingediend maar je raadt het al helaas geen enkele reactie ontvangen.

Jullie hebben gelijk als je zegt dat ik dit moet aanvechten eventueel via de rechter maar gezien de zeer zware periode die ik achter de rug heb ik daar even geen puf voor en heb voor de makkelijkste weg gekozen: gewoon betalen.

Wellicht dat iemand zich afvraagt waarom ik dit dan wel in het forum zet als ik er toch niets mee wil doen.

Ik hoop hiermee te bereiken dat mensen gewaarschuwd zijn voor zover ze het nog niet waren. Wij konden als familie de extra kosten betalen maar ik ben me er heel goed van bewust dat dit niet voor iedereen opgaat.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

@karing

pas op!
een enqueteformulier is GEEN klachtenormulier. Dit is een veelgemaakt misverstand in de dienstverlening. Vaak worden die enquetefromulieren ook door een andere afdeling verwerkt. Enwuetes worden uitsluitend gebruikt om de toekomstige dienstverlening te verbeteren.

Ik adviseer je dringend om via de website een klacht in te dienen.(kost 5 minuten) Ik zou er niet al teveel tekst aan besteden. laat yarden maar uitleggen dat de rekening klopt.

Helaas kan je nooit geld krijgen op een naturapolis( is bij de wet verboden!). Yarden heeft alleen een vergunning om als naturaverzekeraar op te treden en mogen geen geld uitkeren, alleen diensten verlenen.
Dus als je een dienst niet afneemt is het helaas pindakaas.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo,

Op 24 sept.jl. heb ik Yarden opnieuw schriftelijk met b.v.o. te kennen gegeven het niet eens te zijn met de oplossing dat nabestaanden kunnen kiezen tussen de oude rechten of nieuwe polis met ledenkorting. Dus heb verzocht om de "nieuwe polis" te laten vervallen en alleen "de oude polis met rechten" te laten gelden om achteraf geen verwarring te krijgen over het pakket van diensten.

Het blijkt als je Yarden op deze wijze de duimschroeven aandraaid,
ze zich opnieuw in allerlei bochten wringen en gewoon liegen. Want drie maanden later volgt er pas een schriftelijke reaktie: Helaas moeten wij u mededelen dat wij door administratieve omstandigheden niet meer in het bezit zijn van de door u ingezonden brief. Dat is voor mij een teken dat er zelfs voor de 1600 klanten die ook deze brief in hun bezit hebben geen reden tot lachen is.Ik roep dan ook de 1600 klanten op "en geef gelijk toe dat we er moe van worden",om toch de strijd voort te zetten,we hebben al veel bereikt maar niet genoeg.We moeten Yarden op de pijnbank leggen om helder op papier te krijgen over welke OUDE RECHTEN YARDEN HET HEEFT.Want oude rechten en polis zegt namelijk niets,want er zijn zoveel verschillende. YARDEN ZAL MOETEN OMSCHRIJVEN VOOR ALLE 1600 KLANTEN OVER WELKE OUDE RECHTEN WE PRATEN. Yarden zegt "Het is administratief niet mogelijk om de oude polis te behouden.Dat kan,maar wij kunnen wel eisen dat ze de omschrijving van rechten en algemene voorwaarden over de oude polis OPNIEUW op papier zetten,zodat we weten wat onze rechten zijn. Yarden is hiermee begonnen om klanten te bedonderen.Wij mogen niet opgeven,dat zouden ze wel willen.Ze denken dat ze ons stil hebben gekregen met deze verwarrende oplossing.Datt KIFID de dossiers heeft gesloten,is nog geen reden om te stoppen er is ook nog de weg naar het JURIDISCH LOKET. kijk op internet het kost in eerste instantie niets en je kan je laten voorlichten. AUB GEEF DE STRIJD NIET OP WANT DENK NIET DAT U AL HEEFT GEWONNEN.

Met vriendelijke groeten.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 28 jan 2008 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

dirk17
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2008 16:48

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door dirk17 »

Nee dat is voor andere zaken.

Klachten over verzekeraars en banken kan je deponeren bij de AFM:

[email protected]

Telefoon:
0900- 5400 540 (0,05 euro per minuut.)
Dit is het nummer van het Meldpunt Financiële Markten van de AFM. Je kunt bellen op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur.

Postadres:
Autoriteit Financiële Markten
t.a.v. afdeling Consumentenvoorlichting
Postbus 11723
1001 GS AMSTERDAM

jappelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2008 11:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jappelman »

Gisteren (21 februari 2008) kreeg ik bezoek van een consulent van Yarden. Tijdens het bezoek ontdekte ik voor het eerst dat mijn polis is omgezet. Ook die van mijn vrouw (polis loopt al 43 jaar) en die van mijn kinderen. Per polis zouden wij 2.000 euro moeten bijverzekeren om het pakket op het niveau te brengen zoals ik tot gisteren nog meende verzekerd te zijn. De wijziging en de commotie, die dit blijkens dit forum teweeg heeft gebracht, is destijds geheel langs mij heengegaan. Mijn vraag is of ik toch nog een beroep op de getroffen regeling kan doen en het dus nog zin heeft om de voorbeeldbrief van Tros Radar op te sturen.

Gesloten