LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Ik heb de Consumentenbond gebeld, maar ben geen lid, kon dus niet ver komen. Maar volgens een medewerkster van de klantenservice aan de telefoon 070-4454545, zou de CB een besluit hebben genomen en zou dat besluit ook ergens op de website staan.Zij kon het zelf echter niet vinden :evil: Wie is er lid en gaat eens een kijkje nemen? :wink:

MAXIEM

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag overname,

Dat de Consumentenbond gefinancierd wordt door Yarden gaat me wat te ver. Wel zitten ze in een spagaathouding. Enerzijds hebben ze één zetel in het bestuur van de KIFID en anderzijds behartigden zij de belangen van consumenten. Hier zie je dat de 2 petten die ze op hebben, averechts werkt zodat er dus totaal geen sprake meer van het behartigen van de belangen van individuele consumenten (die dan ook nog eens lid moeten zijn van de Consumentebond).

Groeten, Maxiem.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Tegelijk :D Even afwachten maar, of er leden van de Consumentenbond langs komen! :wink:

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Geachte medewerker,

Op vrijdag 29 juni 2007 ontving ook ik de aangepaste polis met de datum van 29 april 2007.
Ik maak hierbij kenbaar dat ik ernstig bezwaar maak tegen deze eenzijdige aanpassing van Yarden.
Als jong mens van 24 jaar heb ik in 1974 bij AVVL een koopsom betaald voor het afsluiten van een natura-uitvaartverzekering.
Nu 33 jaar later, ik ben dus nu 57 jaar, wordt er een nieuwe polis aangeboden, nou ja aangeboden take it or leave it. Daar komt het eigenlijk op neer. Take it doe ik niet evenmin als leave it.
De manier waarop Yarden, deze eenzijdige wijziging, de aanmaak datum en de tijd tussen ontvangst (ruim twee maanden) geeft aan wie Yarden echt is.

Het handelen van Yarden is de ultieme minachting naar zijn klanten en heeft mij diep geraakt. Ook het weinige vertrouwen wat ik nog had in grote maatschappijen is nu volledig verdwenen.
Yarden schaadt niet enkel zijn eigen klanten maar ook het vertrouwen naar andere maatschappijen zal verdwijnen.
Yarden en in het verleden AVVL weet dat elke verzekeringnemer dood gaat en heeft daar rekening mee gehouden met de hoogte van premie.
Waarschijnlijk zijn de winsten voor de heren te laag en willen ze zo hun zeer hoge salaris met bonus verhogen.
Dus …………….Precies, ze maken snel aangepaste polissen voor de groep mensen die al aangemeld zijn om binnen 20/25jaar dood te gaan.
Ik denk dat de heren het liefst zien dat wij ouderen de betaalde koopsom verzilveren zodat ze een nieuwe moeten afsluiten tegen een hogere maandelijkse premie.
Zou de onderwereld nu toch geïnfiltreerd zijn in de bovenwereld, of heeft onze generatie ziekelijke en respectloze mensen opgevoed die nu als directeur werken bij Yarden?
Wie het weet mag het zeggen.




Ik verzoek ik u vriendelijk mijn oude polis van 1974 te respecteren en deze te continueren.
Een bevestiging zie ik tegemoet.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Kleine lettertjes: Mijn protest tegen Yarden.




Een Yarden verzekering !!!!!!

Geeft minder zekerheid dan uw dood
:twisted:

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Kleine lettertjes: Mijn protest tegen Yarden.




Een Yarden verzekering !!!!!!

Nooit afsluiten

Uw dood staat vast.
Hun polis voorwaarden niet
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik verzoek ik u vriendelijk mijn oude polis van 1974 te respecteren en deze te continueren
Deksel, een deksels mooie zin.

:)

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Geachte YARDEN/AVVL verzekerden,

Er zijn nog meer veranderingen op komst bij de verschillende lidmaatschappen ! De service-verzekerden van de AVVL krijgen nu ook
een andere regeling. Dat wordt er ook niet beter op.
Laatst gewijzigd door picobello op 03 aug 2007 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Aan picobello,

Dus ook wordt er grote onderscheidt gemaakt in lidmaatschappen.
Laatst gewijzigd door jojonij op 21 jul 2007 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Is geen vereniging meer toch? NV??? :roll:

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Overname
Het besluit staat ook op de website http://www.yarniek.nl

Mensen registreer u "samen staan we sterk"

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Er schijnt een stukje gestaan te hebben in de VOLKSKRANT.

fout
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2007 15:48

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door fout »

Een familielid maakte mij attent op het stukje in de volkskrant en ben op dit forum terecht gekomen. De andere draden over deze zaak op radar hebben zich alreeds gedeeltelijk tegen zichzelf gekeerd.
Natuurlijk is het onbeschoft van die Yardos maar "Geld maakt recht wat krom is en maakt slim wat dom is". De AVVL was inderdaad een club met een visie niet alleen over geld ging. Ik wil helemaal niet meer door Yardos in het hiernamaals geholpen worden. Deze club is duidelijk tot alles in staat, wetende dat de meeste gedupeerde "leden" door hun hoge leeftijd zichzelf niet kunnen verdedigen.
Verder is het duidelijk dat Yarden alleen maar bergafwaards kan gaan omdat deze onfrisse zaak niet zomaar weggaat. Zij verkopen service en vertrouwen (als je de website moet geloven). Over de service kan niemand getuigen en het vertrouwen is weg.
Ik wil nu geld zien en geen beloftes die ze niet kunnen nakomen omdat ze voor ik dood ga op de fles zijn.
Nu nog even uitrekenen wat die koopsom was en wat het nu zou zijn tegen 5% per jaar. Ik geef het geld aan mijn kind en die zoekt het maar uit. In ieder geval word er dan wat respect getoond als de hens er in gaat. Verder veel succes om deze gieren te kooien.
MvGr,
Fout

tesa
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2007 11:25

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tesa »

waar vind ik de standaard protestbrief?

MAXIEM

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag tesa,

Er bestaat geen algemene protestbrief, omdat er zoveel verschillende polissen zijn. Onderstaande brief moet je dus fors aanpassen.


Aan: Yarden Uitvaartverzekeringen nv
Postbus 10118
1301 AC Almere


Onderwerp: Bezwaar wijziging polis xxxxxxxxxxxx

xxxxxxxx; 30 juni 2007


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen de wijziging op mijn Uitvaartverzekering.
Het bezwaar betreft het volgende:

• De wijzigingsbrief is gedateerd op 28 april 2007 terwijl deze pas 25 juni werd bezorgd
• De wijziging betreft een maximering van de kosten van de diensten terwijl de verzekering uitdrukkelijk is aangegaan zonder limiet

Het eerste bezwaarpunt is zondermeer misleidend daar de bezwaartermijn 30 dagen is.

Het tweede bezwaarpunt is des te verwerpelijker daar ik tientallen jaren reeds een koopsom heb gestort op een verzekering met de letterlijke tekst van AVVL: “Uw vereniging verzorgt de volledige crematie volgens nauwkeurig omschreven rechten en ongeacht de kosten op het moment van overlijden”. Daarmee is het ondenkbaar dat u de gestegen extra kosten van mijn uitvaart op mijn nabestaanden afwentelt door een maximaal verzekerd bedrag in te voeren.

Ik reken dan ook per ommegaande op een rectificatie waarin helder blijkt dat de maximering niet van toepassing is op het afgesproken pakket diensten. Mocht dit binnen 30 dagen na dagtekening van deze brief niet gerealiseerd zijn dan zie ik me genoodzaakt nadere stappen te ondernemen.


Hoogachtend,

Groeten, Maxiem.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Overzicht deelnemingen
De deelnemingen kunnen worden verdeeld naar groepsmaatschappijen en deelnemingen.
De groepsmaatschappijen betreffen op 31 december 2006 de volgende rechtspersonen (tenzij niets anders vermeld 100% belang):
- Yarden Uitvaartverzekeringen nv, Diemen
- Yarden Depositofonds bv, Meppel
- Yarden Vastgoed bv, Amsterdam
- Yarden Facilitair bv, Diemen
- Yarden Uitvaartzorg bv, Meppel
- Stichting Crematorium Limburg, Almere
- Van der Stappen Uitvaartverzorging bv, Geldrop (75%)
- Flevo Uitvaartfaciliteiten bv, Almere (50%)
- Uitvaartcentrum Zwolle bv (50%)
De deelnemingen betreffen de volgende vennootschappen:
- Mortuarium Beheer bv, Oosterbeek (25%)
- Crematorium Haarlem bv, Haarlem (25%)
- Crematorium Haarlem cv, Haarlem (25%)

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Bezoldiging bestuurders en commissarissen
Op grond van artikel 383 lid 1 BW wordt geen melding gemaakt van de beloning van bestuurders.
De beloningen voor commissarissen in 2006 bedroegen 87 (2005: 93). :P :P :P

Moeten dus 3 nulletjes achter :wink:

hoev0257
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:08

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hoev0257 »

Tesa,

kijk op : www.yarniek.nl.
Ga met de muis op 'klachtenprocedure' staan.
Dan verschijnen daaronder drie mogelijkheden:
belangrijk 1-2 / stap 3 / Consumentenbond.

Onder belangrijk 1-2 en stap 3 vind je, denk ik, wat je zoekt.

Zelf heb ik op 16 juli voorbeeldbrieven geplaatst in de zgn. thread
'Yarden-uitvaartverzekering' (pag. 73).

Die 'threads' vind je door achter 'ga naar :' 'kies forum' :
'verzekeraars' te selecteren.

Helaas zijn er nu al meerdere threads
die over dit Yarden-onderwerp gaan, in plaats van één.
Je vindt ze door op de pagina met die threads
met 'Ctrl f' naar Yarden te zoeken.

Succes,

hoev0257

Johan Nijmeijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2007 19:04

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Johan Nijmeijer »

Beste jojonij,

graag zou ik van u een persoonlijk e-mail willen ontvangen.
De reden hiervoor is dat ik mij op het forum onder een schuilnaam heb gewerkt. En ik een insider was, ik was een yarden medewerker.
Yarden is er achter gekomen dat ik mee deed aan het forum, nu is het zo dat yarden mij op staande voet heeft ontslagen.
Ik word er van verdacht dat ik nu ook jojnij ben omdat mijn naam Johan Nijmeijer is.
U zou mij een groot plezier kunnen doen om aan mij een persoonlijke e-mail te zenden.

mvrgr.
Johan Nijmeijer
[email protected]

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Aan Johan Nymeyer.

Ben jij dan geen jojny of jonnie
Maar als je al insider was op het forum en zij daar achter zijn gekomen
ben je wel stom bezig geweest. Het ontslag moet je gewoon niet accepteren. Op naar de vakbond !

Gesloten