LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aegon/spaarbeleg pas op

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

aegon/spaarbeleg pas op

Ongelezen bericht door thefxr »

ik wilde even melding maken dat spaarbeleg de spaarrente 15 dagen vasthoudt, dat wil dus zeggen dat ze het pas op 15 jan op de rekening storten.
Het staat niet in de voorwaarden,dus ik kon het niet weten.
heb de verschillende instanties afgebeld (consuwijzer,DNB,AFM),maar er zijn geen richtlijnen voor.
Het lijkt op oplichting, maar liefst ff 15 dagen rente in eigen zak stoppen! :evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: aegon/spaarbeleg pas op

Ongelezen bericht door kweenie »

En over welke periode wordt de rente berekend? Het kan ook zijn dat de rente niet wordt berekend over de periode tot 31-12, maar tot een latere datum.

Daarnaast is het niet zo'n heel groot bedrag waar je over praat. Stel dat je een ton op de spaarrekening hebt staan en de rente bv. 3,65% is, dan scheelt het je per dag ongeveer 36 ct. Die 15 dagen rente over rente is dan ongeveer 5½ euro. Of om het in een rentepercentage uit te drukken, de rentevergoeding is dan 3,645% in plaats van 3,65%.

Maar het is hier natuurlijk een principekwestie, dat begrijp ik ook.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: aegon/spaarbeleg pas op

Ongelezen bericht door thefxr »

De banken doen dat ook dmv valutering,maar das maar 1 dag, als ik schuld aan een bank zou hebben,rekenen ze ook rente vanaf dag 1, dus de vergoeding moet ook per dag zijn en niet 15 dagen later! :evil:
Ik ken geen enkele andere bank/verzekeraar die dit ook zo doet als spaarbeleg.
Heb de rekening natuurlijk ook opgezegd :twisted:

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: aegon/spaarbeleg pas op

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Zit je zo om die rentebijschrijving verlegen ofzo, dat je je daarom zo druk maakt. Op 15 januari wordt de rente van het spaarloon bijgeschreven. Das geen vette bek, maar om je daar nu zo druk over te maken.

thefxr
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mar 2007 15:44

Re: aegon/spaarbeleg pas op

Ongelezen bericht door thefxr »

ja, en jij post offtopic, met je commentaar!

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: aegon/spaarbeleg pas op

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

De valuta-datum is waarschijnlijk gewoon vanaf 1 januari, dus mis je geen rente-inkomsten.

johandevries
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2007 20:02

Re: aegon/spaarbeleg pas op

Ongelezen bericht door johandevries »

Van de site van Aegon:
De valutadatum is 1 januari 2008. Dit betekent dat de bijgeschreven rente vanaf 1 januari 2008 rentedragend is.

Geen probleem dus

Gesloten