LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MonneVis
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2008 19:51

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door MonneVis »

Ik heb niet gezegd dat het een stomme keus is.

Mensen moeten alleen oppassen dat ze de polis niet binnen 3 jaar opzeggen.

marjonvanwoudenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2009 18:12

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door marjonvanwoudenberg »

beste monnevis,

ik heb geen kapitaal van 20.000 dat zal ik nooit doen ik heb een kapitaal voor 12.500 en daarin tegen bij interpolis bijv. kan je alleen maar afsluiten van 5.000, 7.500 of 10.000 nou dan neem je als je een goeie uitvaart wilt 10.000. daar betaal je voor jonge mensen zoals ik en mijn vriend 31.00 ong. voor p/m het verzekerd bedrag van 12.500 bij www.uitvaartkado.nl kost je 27.00 euro en is dus nog goedkoper. en je krijgt dus een tv. en daarbij heb ik de voorwaarde heel goed doorgelezen en ben ik op de hoogte van een boete bij eerder afmelden. maar een uitvaart verzekering sluit je toch voor langere tijd af of ligt dat aan mij???? waarom zou ik over willen gaan binnen 5 jaar???

Olmo
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2009 11:25

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Olmo »

Opmerkelijk dat de 'ervaren' tussenpersonen allemaal reageren dat zij dit (een cadeau weggeven) niet doen. Zelf werk ik bij de onderneming die het initiatief gestart is met de kado's (cadeau's). Waarom doen zij dit? Een tussenpersoon ontvangt een dikke premie (!!!) bij het afsluiten van een uitvaartverzekering. Maar dat houden ze al jaren geheim! Alleen moeten ze (een deel) terugbetalen als de polishouder de verzekering opzegt. Waarom denkt u dat deze 'ervaren' tussenpersonen zo graag ieder jaar bij u langs komen? Niet het advies, niet uw voordeel en niet omdat ze u zo aardig vinden. Neen! Ze zijn bang dat ze premie moeten terugbetalen aan de maatschappij.

Wanneer u in zee gaat met een tussenpersoon: Let op de algemene voorwaarde! Kijk naar de prijs van het kado en de verzendkosten. Neem dit in gedachte en kijk wat u moet betalen als u binnen een jaar (of 4) de polis opzegt. Maak zelf een vergelijking tussen maatschappijen, er zijn namelijk zat websites waar u ze kunt vergelijken. En let op: een tussenpersoon kan de premie helemaal niet hoger maken, de hoogte van dit bedrag gaat namelijk via de verzekeraar. Dus als een tussenpersoon u zegt: "verzeker niet met cadeau, want die betaalt u toch zelf", dan is dat onzin! Ze zijn gewoon bang dat ze zelf inkomsten verliezen!

Maar alstublieft, let goed op met welke tussenpersoon u in zee gaat. Er zijn zo veel ondernemingen die hun afspraken niet nakomen. Veel te veel wordt er gelogen over polissen en cadeau's. Verzeker wat u denkt nodig te hebben en laat uw verzekering niet afstemmen op het cadeau, want dat is immers zonde van uw geld.

Aardigs,
Olmo

PS: Het advies wat ik u geef is een persoonlijk advies, Daarom heb ik de bedrijfsnaam niet vermeld.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

volgens mij hebben maar twee personen baat bij een uitvaartverzekering, namelijk de verzekeringsmaatschappij en de tussenpersoon.
Spaar gewoon zelf de premie. Als je jong genoeg bent dan haal je het "verzekerd kapitaal" makkelijk voor dat je op de gemiddelde statistische levensverwachting van een Nederlandse man of vrouw zit. Daarnaast kennen vele CAO's een extra uitkering van de werkgever bij overlijden. Ga dat sowieso eerst na. Heb altijd een gezond wantrouwen tegen verzekeraars en reken na hoeveel jaar je premie moet betalen om het verzekerd kapital te bereiken tov een spaarrekening.

BEDENK ALTIJD: VERZEKERAARS EN TUSSENPERSONEN ZIJN GEEN FILANTROPEN! ZE BESTAAN NIET OM U TE HELPEN, MAAR OM WINST TE MAKEN (wat in een kapitalistische rechtsorde natuurlijk volstrekt oorbaar is).

Aangezien beleggingsverzekeringen door geen hond meer worden afgesloten moeten ze een nieuwe melkkoe vinden.

Neem altijd de tijd om op internet premies en voorwaarden te vergelijken, als u perse een (uitvaart) verzekering wenst. Dit scheeld over de jaren honderden, zo geen duizenden EURO's.
En u bent slim genoeg omdat zlef te doen, daarvoor heeft u echt geen tussenpersoon nodig :wink:

de stad
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:11

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door de stad »

Een maand of 5 geleden ben ik via internet op zoek gegaan naar een uitvaartverzekering. Her en der mijn naw gegevens nagelaten en ja hoor, en dag later stond de telefoon roodgloeiend. Vele tussenpersonen belden met hun aanbod. Wij zijn toen ingegegaan om een aanbieding van Uitvaartdesk. Het ging om een polis bij DELA en wij zouden een kado ontvangen. Polis afgesloten, bevestiging ontvangen, allemaal prima voor elkaar. Vervolgens belde een maand of 4 geleden de uitvaartdesk om hun pakket aan kadoos te melden en met de vraag wat wij wilden: wij kozen niet voor een kado maar om een eenmalig bedrag dat uitgekeerd zou worden: 116 euro. Dit zou gestort worden.... inmiddels is de premie 5 x afgeschreven, maar bijgeschreven wordt er niks.
Toch eens gaan googlen; RADAR, OPGELICHT, KASSA op alle sites komt uitvaartdest (ook hypotheekdesk) aan bod en niet zo positief!

Ik ben gaan bellen en kreeg het verhaal dat ze een achterstand hebben, de actie zou een enorm succes zijn geweest waardoor ze de afwikkeling ervan niet of nauwelijks aan kunnen. Zonder mijn gegevens te vragen wisten ze vertellen dat ik medio juni mijn bedrag gestort zou krijgen.

Ik heb aangegeven sterk het gevoel te hebben een polis afgesloten te hebben via een tussenpersoon die werkt met valse belofte en dat ik hier niet van gediend ben. En uitvaartdesk als tussenpersoon van mijn polis af wil hebben maar mijn verzerkering rechtstreeks bij de DELA voort te willen zetten.

De afdeling correspondentie (...) gaat me volgens Uitvaartdesk het een en ander bevestigen en ik zou zonder nare gevolgen mijn polis voort kunnen zetten bij de DELA.

Iemand meer hier ervaring mee?1

Advisor
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2009 01:18

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Advisor »

Mensen we hebben het hier over een persoonlijke uitvaartverzekering!!
Niet over de aankoop van bv. een auto of een gsm abonnement! Dus een Kado is hier niet op zijn plaats.

Wat belangrijk zou moeten zijn is een advies waar de nabestaande profijt van hebben zonder eigen belang. Ik heb respect voor kantoren als de eerder genoemde rekenkamer die niet mee doen aan dit soort praktijken.

Het eerder genoemde sparen bied logischerwijs te weinig zekerheid omdat je nou eenmaal niet in de toekomst kunt kijken. Daarbij moet u een behoorlijk startkapitaal hebben en een behoorlijke rente om alles bij te kunnen houden.


Met vriendelijke groet,

Rene

djava
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:16

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door djava »

Wij hebben per 12-08-2009 een uitvaart verzekering afgesloten bij de hollandse rekenkamer deze hadden ons benaderd en hadden een aanbieding als wij een uitvaart vezekering deden afsluiten bij hun dat we een jaar lang de premie terug betaald kregen hebben dit ook in mail bevestigd.
Maar krijg deze week deze mail
( geachte klant
U heeft via De Hollandse Rekenkamer V.O.F. ( Uitvaart ) een uitvaartverzekering afgesloten, waarbij u gebruik heeft gemaakt van de actie “het eerste jaar premie teruggave”. Het afsluiten van deze verzekering geeft De Hollandse Rekenkamer V.O.F. recht op afsluitprovisie van de verzekeringsmaatschappij, hierdoor kunnen wij u vergoeden.
Op dit moment heeft de verzekeringsmaatschappij besloten om De Hollandse Rekenkamer V.O.F. niet te vergoeden voor de klanten die wel bij de maatschappij zijn aangebracht en waarvan de premie is geïncasseerd. Hierdoor heeft De Hollandse Rekenkamer V.O.F. geen geld meer, wat voor u betekend dat zij uw premie niet terug kan storten zoals afgesproken. Er wordt alles aan gedaan om toch de betaling van de maatschappij te ontvangen, maar helaas neemt dit meer tijd in beslag dan gehoopt.
Dat u uw uitvaart heeft verzekerd is een verstandige zaak. Dat wij de aanbieding die we u hebben gedaan om een jaar lang uw premie terug te storten niet kunnen nakomen op dit moment gaat ons zeer aan het hart.
Indien de ontstane situatie voor u aanleiding is om de premie voor de verzekering (tijdelijk) stop te zetten en de premie te storneren hebben wij hier begrip voor. Uw bank kan incasso’s tot 30 dagen in het verleden terughalen/ongedaan maken. Houdt u er wel rekening mee dat indien u openstaand saldo heeft uw verzekering niet uitkeert in geval van calamiteiten.
Het spijt ons vreselijk dat wij onze belofte op dit moment niet kunnen nakomen, en hopen op uw begrip voor onze situatie. Wij zullen u via e-mail op de hoogte houden van de situatie.
Vriendelijke groet,
De Hollandse Rekenkamer V.O.F.

De informatie over hoe u kunt storneren kunt u onder andere vinden op:
dat ze helaas de premie niet meer kunnen terug storten daar Yarden de afsluitprovisie niet aan hun betaald[/b]


Wat kan ik hier nu aan doen heb al met yarden gebeld maar helaas pindakaas ze weten van niets.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Olmo schreef:Opmerkelijk dat de 'ervaren' tussenpersonen allemaal reageren dat zij dit (een cadeau weggeven) niet doen. Zelf werk ik bij de onderneming die het initiatief gestart is met de kado's (cadeau's). Waarom doen zij dit? Een tussenpersoon ontvangt een dikke premie (!!!) bij het afsluiten van een uitvaartverzekering. Maar dat houden ze al jaren geheim! Alleen moeten ze (een deel) terugbetalen als de polishouder de verzekering opzegt. Waarom denkt u dat deze 'ervaren' tussenpersonen zo graag ieder jaar bij u langs komen? Niet het advies, niet uw voordeel en niet omdat ze u zo aardig vinden. Neen! Ze zijn bang dat ze premie moeten terugbetalen aan de maatschappij.
En, beste Olmo, die "dikke premie" ontvangt u niet? Vertelt u mij eens: behoort u wellicht tot de categorie tussenpersonen die voor dit soort polissen een belachelijk provisiepercentage van 12% pakken en met die bovenmatige provisie die kadootjes financiert?

Ik vind het prima dat jij de oude rotten in je branche zwart probeert te maken hoor maar van erg veel klasse getuigt het niet. Bovendien speel je met vuur want het wereldje is erg klein. Of loop je nog niet zo lang mee in het vak dat je daar nog niet achter bent?

Het zou je meer sieren de lezers van dit forum ervan te overtuigen waarom ze juist bij jou zo'n polis zouden moeten afsluiten en niet bij al die andere aanbieders. Dan ben je goed bezig! Alleen bekritiseren van je concurrenten is wel erg makkelijk. Doet me iets teveel aan Femke Halsema denken...

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Henk25 »

Misschien heeft U hier iets aan:
dit is een link

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Henk25 »

Uitvaartverzekeringen daarentegen zijn de duurste verzekeringen die er zijn, als je de netto inleg en het rendement tegen elkaar afzet”, meent Wilfred Mooij, directeur van Geijsel Kroon Assurantiën in Ouderkerk aan de Amstel.

Edmond Hilhorst directeur van vergelijkingssite Independer.nl kan dat beamen. “Met een uitvaartverzekering zijn relatief lage bedragen gemoeid, terwijl in de premie wel veel kosten zijn verwerkt. Denk bijvoorbeeld aan marketing- en administratiekosten en een bijdrage voor de tussenpersoon.”

Volgens hem is een uitvaartverzekering een inefficiënte en dure manier om de kosten voor een uitvaart bij elkaar te sparen. “Alleen voor wie jong overlijdt en geen buffer heeft opgebouwd, kan een uitvaartverzekering aantrekkelijk zijn.” In andere gevallen geniet banksparen de voorkeur. “Maar”, zo nuanceert Hilhorst, “elk alternatief is aantrekkelijker dan een uitvaartverzekering.”

dit is een link

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Laat die Hilhorst ajb terug de schoolbanken ingaan. Wat een pannenkoek, zeg! Dat iemand die man uberhaupt nog serieus neemt, is een Gods wonder!

Maar goed... deze en de vorige post heeft niets met het topic te maken dus vanaf nu graag weer gewoon on-topic, Henk. Thx!

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Henk25 »

Djava kan tot de conclusie komen dat het toch niet de beste oplossing is, dan hoef je ook niet meer achter het "kado" aan.

Majid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2009 11:33

Re: Kado bij uitvaartverzekering????????????????

Ongelezen bericht door Majid »

Ik heb ook ondeer die voorwenselen een uitvaart verzekering afgesloten en na 4 maanden heb ik een spel gekregen in plaats van de beloofde spel computer, heb inmiddels mijn verzekering afgesloten omdat ik ze de opdracht simpelweg niet gun. de verzekeraar zelf stond niet verbaasd te kijken van dit ontwikkeling en heeft ook geen poging gewaagd dit recht te zetten. PC hoofd(verzekeraar) en ViVALIS (kadoverzekerd.nl) waren uiterst onbeleefd en ongemanierd. ik zal voortaan beter opletten met wie ik in zee ga.
Groetjes Majid Olfers.

Gesloten