LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadeformulier kwijt

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Digger36
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mei 2009 23:12

Schadeformulier kwijt

Ongelezen bericht door Digger36 »

Graag wil ik advies over de volgende situatie.

Een aantal weken geleden is schade ontstaan aan mijn auto doordat er een foets tegen aan was gevallen. Gelukkig was de eigenaresse van de fiets bereid daarvoor de aansprakelijkheid op zich te nemen en met wie samen het schadeformulier is ingevuld (schade uitdeuken en spuiten motorkap). Na contact met mijn verzekeraar zijn we doorverwezen naar een schadehersteller en hebben we het formulier opgestuurd (enkele weken geleden). Deze week (maandag en dinsdag) is de auto gerepareerd en vandaag kregen wij een brief dat de verzekeraar het schadeformulier nog niet ontvangen heeft. Wij hebben gebeld met de verzekeraar en die zegt dat het wellicht in het verkeerde dossier is terecht gekomen maar dat dat niet zeker is en dat dat alleen aan het licht komt als dat dossier toevallig geopend wordt. Wij zijn bang dat we nu voor de kosten moeten gaan opdragen, terwijl, als we niet door de verzekeraar doorverwezen waren, wellicht de schade niet eens zouden hebben laten repareren.

Wat zijn onze rechten en plichten en hoe voorkomen we dat wij het kind van de rekening worden in dit geval?

Marco

marieke2407

Re: Schadeformulier kwijt

Ongelezen bericht door marieke2407 »

ik weet niet of ik het goed heb gelezen en of het kan,
misschien kan je die vrouw bellen,neem aan dat je haar gegevens heb?en haar vragen om een kopie??ik weet niet of dit voldoet hoor...

mvg marieke2407

barcelona
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2009 15:07

Re: Schadeformulier kwijt

Ongelezen bericht door barcelona »

Ik weet niet of je er wat mee kan maar probeer een nieuwe formulier op te sturen en dit keer aangetekend versturen.
Sowieso in het algemeen een tip: Stuur correspondenties naar verzekeraars altijd aangetekend. Het komt namelijk vaker voor dat ze de post zogenaamd niet hebben ontvangen.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Schadeformulier kwijt

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

waarom zo moeilijk doen. Stuur een kopie die je maakt van je eigen kopie en dan hebben ze het ook.

Gesloten