LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering DAS

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
dennislaport
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2009 14:44

Verzekering DAS

Ongelezen bericht door dennislaport »

Beste lezers

mischien kunnen jullie mij helpen om wat duidelijkheid te scheppen

2jaar geleden heb ik via mijn tussenpersoon een verzekering genomen bij DAS. Nu ben ik erg ontevreden over hun dienstverlening en wil ik mijn verzekering opzeggen bij hun. Na telefonich contact te hebben gehad met DAS vertelde hun mij, dat ik de verzekering alleen via een tussenpersoon kan opzeggen. Dit vind ik raar, wat als ik geen contact meer heb met de tussenpersoon?? Ze vertelde mij dat ik dan een probleem had. Maar goed ik heb geen probleem met mijn tussenpersoon en deze heb ik gelijk gebeld. Nu blijkt dat ik contract heb afgesloten voor de duur van 60maanden, dus ik zit er aan vast tot 2013. Kan dit????

Mijn tussenpersoon vroeg mij waarom ik niet tevreden was over DAS en aangezien ik nogal hecht aan mijn privacy wou ik niet echt zeggen wat voor problemen met welke zaak ik met hun had gehad.

Tot mijn verbazing kon hij mij zo vertellen wat voor zaken ik met DAS had gehad. Brief verkeer die ik met hun had gehad heeft hij ook gekregen, omdat hij de tussenpersoon is. Dit vind ik heel erg, puur inbreuk op mijn privacy. Ik ben heel boos hierover. Ik heb DAS onmiddelijk gebeld en hier opheldering over gevraagd, volgens das is dat heel normaal en kan ik alleen maar een brief schijven naar hun klachten afdeling meer konden ze er niet aan doen

Kan en mag dit allemaal zonder dat ik ergens van weet??

mvg,

Dennis Laport

Wassabi
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2008 11:36

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door Wassabi »

Beste Dennis,

Begin dit jaar is er een uitspraak van de rechter geweest die verbied dat rechtsbijstandverzekeraars tussenpersonen/volmachten correspondentie krijgen tussen de rechtsbijstand en de verzekerden. Hiervoor mocht dit gewoon.

Tegenwoordig moet er een machting door de verzekerde getekend worden alvorens informatie aan hen wordt verstuurd.

Ik ga er dus vanuit dat jou geschil van vorig jaar is geweest, maar tegenwoordig mag het dus niet meer.

Groet

marcimarc
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:24

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door marcimarc »

wij zitten hier met het zelfde probleem das heeft bij afsluiten van polis niet vermeld dat het ging om 60 maanden ook wij willen van de polis af maar bij de das hebben ze geen begrip
wij zitten al dik 5 jaar vast aan die polis die bij ons door loopt tot 2012
boeven zijn het wij hebben 2 keer een zaak gehad die de firma das niet belangrijk vond en niet in behandeling nam was niet de moeite waard
weet iemand welke weg je kunt bewandelen om van de das af tekomen op een nette manier ?

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door JanvL »

Gaan we weer. Das vermeld wel degelijk in offertes, aanvraagformulieren enz. dat het om een 5 jarig contract gaat. Alleen dat lezen, dat is wel heel moeilijk voor velen.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door bokito74 »

JanvL schreef:Gaan we weer. Das vermeld wel degelijk in offertes, aanvraagformulieren enz. dat het om een 5 jarig contract gaat. Alleen dat lezen, dat is wel heel moeilijk voor velen.
Inderdaad en daarna weer klagen als brugman.
Dit soort figuren zorgt er nu voor dat de premies stijgen.

Zelfde met alle abbo's consument ziet alleen ik krijg dat gratis en de rest vergeten we maar voor het gemak

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Gewoon als reden opgeven dat je inkomstenderving hebt door ontslag etc. en je schulden hoger zijn dan je inkomsten, dan gaan ze overstag die laaie lichters. Wel even netter beargumenteren natuurlijk maar met die strekking kom je er vanaf.

marcimarc
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:24

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door marcimarc »

er staat in de voorwaarden als je de rekening niet betaald word de polis opgezegt
vanuit hun kant maar je krijgt dus gewoon een deurwaarder op je nek
zal eens een poging wagen met die arumenten heb er aleen zwaar hoofd in of dat gaat lukken

marc

marcimarc
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2005 17:24

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door marcimarc »

JanvL schreef:Gaan we weer. Das vermeld wel degelijk in offertes, aanvraagformulieren enz. dat het om een 5 jarig contract gaat. Alleen dat lezen, dat is wel heel moeilijk voor velen.
wij hebben die polis via de telefoon geregeld wij hebben geen offerte gehad kregen polis thuis gestuurt ik vind het huffterig gedrag om daar gelijk 5 jaar aan vast tehangen

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door bokito74 »

Een normaal mens leest zijn polis ook gewoon en daar staat het ook nogmaals in dat het 5 jaar is.

Dat je moeite hebt met lezen is niet de schuld van een ander

JanvL
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 aug 2009 17:08

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door JanvL »

Op het moment dat je de polis ontvangt, heb je nog 2 weken de tijd om deze te weigeren (danwel aan te passen). Lijkt mij logisch dat je een polis nakijkt, zeker een telefonisch (wie doet dat nu) gesloten polis.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Verzekering DAS

Ongelezen bericht door Ron58 »

Nu blijkt dat ik contract heb afgesloten voor de duur van 60maanden, dus ik zit er aan vast tot 2013. Kan dit????
Ook wij hadden een DAS rechtsbijstandsverzekering, bij het afsluiten wordt niet verteld dat het een vijf jaar contract is, het staat wel in de polis.
Voor een 1 jarig contract geldt er een toeslag.

Tussentijds kun je er alleen vanaf bij premieverhoging of wijziging van voorwaarden, dit jaar zijn de premies behoorlijk verhoogd, dus misschien even wachten op de jaarlijkse vervaldatum?
Ondanks dat het een vijfjaren contract is, is er elk jaar een verval datum waarop het stilzwijgend verlengd wordt, tot de hoofd vervaldatum na 5 jaar, dus jaarlijks kunnen voorwaarden en tarieven wijzigen, wij konden er vanaf door de tariefswijziging (in ons geval per 1 okt. j.l.)

Gesloten