LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis autoverzekering weigert opeens andere auto

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tantesjaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2007 20:59

Interpolis autoverzekering weigert opeens andere auto

Ongelezen bericht door tantesjaan »

Mijn zoon heeft 6 jaar geleden een rij-ontzegging van vier maanden gekregen wegens te hard rijden. Hij had geen alcohol gedronken. Daarna heeft hij nooit geen bekeuring meer gehad. Het was een goede leer. Hij rijdt al 8 jaar schadevrij. Dus vanaf dat hij zijn rijbewijs heeft. En hij had een no-claim opgebouwd van 75%.
Nu heeft hij zijn eerste auto verkocht en een kleinere goedkopere gekocht. Dus wilde hij via de Rabobank de verzekering van Interpolis over laten schrijven op de andere auto en nu wordt hij geweigerd om die rij-ontzegging. Ik heb voor hem de hele middag aan de telefoon gezeten en bij Interpolis werd ik via een computer steeds doorverbonden met de rabolijn. Ook de Rabobank kon hem niet meer verzekeren omdat Interpolis de acceptatie weigert.
Uiteindelijk via een omweg (ik heb schade van Interpolis gebeld) kreeg ik iemand aan de lijn, maar die kon mij ook niet verder helpen.
En kreeg ik een e-mailadres voor een klacht. Daar had ik niets aan op dat moment want hij stond bij de verkoper van de auto en kon er dus niet mee rijden. Wat ik me nu afvraag is of dit zomaar kan?

Mijn zoon heeft zijn auto inmiddels kunnen verzekeren via de autoverzekering van zijn vriendin. Die tussenpersoon snapte het ook niet en hebben contact gehad met de Rabobank. Ook zij vonden het een raar verhaal, want de reden was echt die rij-ontzegging. Waarna zij hem dus wel geaccepteerd hebben. Gelukkig kan hij zijn no-claim meenemen.
Hij heeft al zijn verzekeringen via Interpolis lopen. Maar die worden nu ook naar de andere maatschappij overgezet. Ik vind het een raar verhaal en bij Interpolis zelf krijg ik niemand aan de lijn.

jongesander
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mei 2009 13:21

Re: Interpolis autoverzekering weigert opeens andere auto

Ongelezen bericht door jongesander »

Tja dat kan, maar gezien de omstandigheden lijkt het me wel een beetje een zware beslissing. Als acceptant zou ik even kijken naar de betalingshistorie, schadegegevens en eventuele overige verzekeringen.

Als tussenpersoon zou ik hier zeker moeite voor doen: ik zou het belachelijk vinden dat een goede klant om deze reden niet meer geaccepteerd wordt.

Ik ben dan ook van mening dat je bij zowel Interpolis als de Rabobank niet professioneel bent geholpen en zou er een klacht van maken.
De tussenpersoon heeft de verplichting zich naar behoren in te spannen om een wijziging door te geven en geregeld te krijgen. Hiervoor krijgt hij ook een beloning (ca. 20% provisie).

tantesjaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2007 20:59

Re: Interpolis autoverzekering weigert opeens andere auto

Ongelezen bericht door tantesjaan »

Mijn zoon is nu bij een andere maatschappij verzekerd. En er is geen schadehistorie. Hij rijdt al vanaf dat hij zijn rijbewijs heeft schadevrij.
Ook geen betalingsachterstand gehad. De tussenpersoon waar hij nu is verzekerd had de bank gebeld en het ging echt alleen maar om die rij-ontzegging. Die tussenpersoon heeft nu ook alle verzekeringen die hij bij Interpolis had overgenomen. Hij gaat nog wel een klacht indienen bij Interpolis.
Maar voor hem hoeft het daar niet meer. Hij gaat dan ook echt nooit meer terug.

Ik vond dat hij na 6 jaar nog eens even een trap na kreeg.
Wanneer krijgt de jeugd dan de kans om het goed te doen, als ze zoiets na 6 jaar nog doen.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Interpolis autoverzekering weigert opeens andere auto

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

4 maanden rijontzegging alleen voor te hard rijden?

Wat is de naam voorletter en geboortedatum van uw zoon? Dan gooi ik 'm hier op het bureau wel ff door de computer.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Interpolis autoverzekering weigert opeens andere auto

Ongelezen bericht door vladja »

De rechter heeft ster advocaat Bram Moszkowicz een rijontzegging opgelegd van maar liefst 4 maanden. De reden van de rijontzegging is dat Bram Moszkowicz in Amstelveen 120 km p.u. reed waar hij maar 50 km p.u. mocht rijden. Bovenop de rijontzegging kreeg hij ook nog eens een boete van 720 euro!!

Zie:

http://www.primeurjagers.nl/d445_4_maan ... wicz_.html

Rijontzegging voor alleen te hard rijden is dus wel mogelijk.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Interpolis autoverzekering weigert opeens andere auto

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Inderdaad zeg. Ik zie het. Weer wat nieuws geleerd vandaag.

Als het ons aller Bram al overkomt dan is iedereen vogelvrij. Aan de andere kant is 120 in een 50 km zone natuurlijk ook wel erg dwaas. Dan verdien je het eigenlijk nog wel om nog langer je rijbewijs kwijt te zijn.

Gesloten