LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] recht op vervangend vervoer?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jamjam84
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:37

recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door jamjam84 »

Goedeavond,

Ik ben pas geleden met mijn auto uit de bocht gegaan door slipgevaar op de snelweg. Ik draaide drie keer rond en klapte tegen de vangrail waardoor de voorkant van mijn auto total los is. Er is geen derden bij betrokken. Dus eenzijdige ongeval.
Ik ben verzekerd bij Centraal beheer achmea voor:

WA +;
-Diefstal
-Ruitschade
-Brand, storm en natuurongeval
-inzittende beschermingsverzekering


Wettelijk Aansprakelijkheid;
Rechtsbijstand;
Permante reisverzekering;
Pechhulp.


Gelukkig mankeer ik niks. Ik vind het alleen heel erg jammer dat mijn auto nu een wrak is geworden. Ik heb contact opgenomen met mijn verzekering om gebruik te maken van een vervangend vervoer en eventueel of ik recht heb op een vergoeding. Die geven aan dat er geen derde bij betrokken is en dat ik geen gebruik kan maken van een vervangend vervoer omdat het geen motorische storing is? (heel vreemd). Ik heb ook geen recht op een vergoeding omdat ik niet all risk verzekerd ben. ( Het is altijd wel wat ) (waarom kan ik geen gebruik maken van mijn vervangend vervoer?



Heeft iemand op dit gebied ervaring of kennis graag reacties aub. alvast bedankt.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door testcase »

De schade aan jouw voertuig is niet verzekerd. Er is geen tegenpartij die aansprakelijk is en zelf heb je de schade aan je auto niet verzekerd, door geen casco verzekering te nemen.

De vervangende auto is alleen bedoeld de schade aan je auto te kunen herstellen, mits deze natuurlijk verzekerd was.

Nu dat heb je niet verzekerd dus ook geen vervangende auto.

Een ABC-tje.

Wat had jij dan verwacht dat je kosteloos eindeloos in een vervangende auto mag rijden?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij autoverzekeringen heb je drie varianten die grofweg de volgende dekkingen hebben:
WA: schade die jij aan een ander toebrengt;
WA+: ook schade die iets anders aan jouw auto toebrengt, waar jij geen schuld aan hebt en die je niet kunt verhalen (bv. een vogel die door de ruit vliegt);
All risk: ook schade die jij aan je eigen auto toebrengt.

In dit geval ben je alleen bij een all risk verzekering gedekt. Omdat je geen all risk dekking hebt en de schade door je eigen handelen is gebeurd, is de schade dus niet gedekt. Daarom zullen ook dekkingen die bij die verzekering horen, zoals vervangend vervoer, niet gelden.

De reisverzekering dekt i.h.a. alleen als je op een reis bent waarbij een overnachting elders zit. Maar misschien, als je een heel uitgebreide dekking hebt, is daar nog een mogelijkheid.

Wat misschien nog wel een optie is, is de pechhulp. Misschien dat daar vervangend vervoer bij zit.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door testcase »

Nee kweenie dat gaat niet werken, pechhulp voorziet niet voor vervangend vervoer bij een ongeluk, alleen bij zoals het woord al zegt bij auto pech.

.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door Machtold »

jamjam84 schreef:Goedeavond,

Ik ben pas geleden met mijn auto uit de bocht gegaan door slipgevaar op de snelweg. Ik draaide drie keer rond en klapte tegen de vangrail waardoor de voorkant van mijn auto total los is. Er is geen derden bij betrokken. Dus eenzijdige ongeval.
Waardoor was het wegdek glad? Het heeft nog niet gevroren, dus misschien is wegbeheerder of iemand anders aansprakelijk te stellen?

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door quantas01 »

door slipgevaar op de snelweg.
Hier maak ik dus uit op dat er een bord heeft gestaan anders kan je het niet weten van slipgevaar.
M.a.w. zoals ik het lees is het te hard gereden op dat stuk en gaan schuiven.

Dit staat met name nog bij nieuw asfalt en met name in bochten, het is een waarschuwing en je dient je snelheid aan te passen.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

quantas01 schreef:
door slipgevaar op de snelweg.
Hier maak ik dus uit op dat er een bord heeft gestaan anders kan je het niet weten van slipgevaar.
M.a.w. zoals ik het lees is het te hard gereden op dat stuk en gaan schuiven.

Dit staat met name nog bij nieuw asfalt en met name in bochten, het is een waarschuwing en je dient je snelheid aan te passen.
Misschien dat ie het ook wist door het volgende:
jamjam84 schreef:Ik draaide drie keer rond en klapte tegen de vangrail waardoor de voorkant van mijn auto total los is.
Lijkt me toch een gevolg van slipgevaar.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door quantas01 »

Lijkt me toch een gevolg van slipgevaar.
Is dat zo, olie op de weg van een andere auto kan ook slippen, gladde banden ook.

Maar ook om te hard door een bocht te gassen.

Slipgevaar borden staan er regelmatig dan ben je gewoonweg gewaarschuwd, als je dan zelf al over slipgevaar begint dan heb je dus dat bord gezien

jamjam84
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2009 00:37

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door jamjam84 »

Allemaal bedankt voor de reacties. Er was geen bord met slipgevaar en er lag ook geen olie of dat de wegdek was gevroren.

Het komt er op neer dat ik zelf de auto moet repareren. de motor is gelukkig nog heel en in orde.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: recht op vervangend vervoer?

Ongelezen bericht door quantas01 »

jamjam84 schreef:Allemaal bedankt voor de reacties. Er was geen bord met slipgevaar en er lag ook geen olie of dat de wegdek was gevroren.

Het komt er op neer dat ik zelf de auto moet repareren. de motor is gelukkig nog heel en in orde.
Dus hoe kom je dan zelf met slipgevaar aan.

Gesloten