LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1 »

morcos schreef:Beste mensen wordt wakker, als je geld wil reserveren voor een uitvaart dan heb je daar geen verzekering voor nodig. Je spaart gewoon 10 euro per maand of meer op een rekening die rente op rente uitkeert. Het risico om te overlijden is op jongere leeftijd zo klein dat je dat risico gewoon moet nemen en zelf sparen.
Je persoonlijke bezittingen zijn meestal toereikend om een begrafenis te bekostigen. Alles in eigen hand houden is voor heel veel zaken veel geld besparen. Al deze verzekeraars geven u met hun reclamecampagnes, die u betaald, een onzeker gevoel. U betaald voor hun agenten hun grote gebouwen en directeuren met gouden handdrukken en bonussen.
Dit is 100 procent correct, goed geantwoordt.

sunas
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 okt 2005 19:33

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door sunas »

Ik ben het wel eens dat je kan sparen voor de uitvaart zeker als je begint op jonge leeftijd, maar als je goed leest wat de topic starter schrijft "ze heeft een minimum uitkering" dan is het risico toch groot dat als je in de financiële problemen komt je je spaargeld gaat aanspreken of als je een verjaardag hebt (misschien van de kleinkinderen) en je hebt geen geld om een kado te kopen, och ik haal het wel even van de spaarcentjes, vul het naderhand wel weer bij, maar dat gebeurt zelden.
Dus in dit geval is een verzekering het beste maar € 45,- p/mnd. is belachelijk veel.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Goeie discussie is hier losgebarsten. Veel goede tips. Ga zo door 8)
Transparantie en kennis spreiden is de grootste vijand van de polisboeven :mrgreen:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1 »

De grote ouwe sok van oma is de allergrootste vijand van polisboeven.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

ron1 schreef:De grote ouwe sok van oma is de allergrootste vijand van polisboeven.
Aangezien Ron geen enkele zinnige inhoudelijke bijdrage levert aan welk topic dat ook lijkt het mij het beste deze knaap voortaan geheel te negeren en geen enkel antwoord meer te geven op welke post dan ook.

Je kunt nog beter water naar de zee dragen, dat draagt dan nog bij aan een betere lichamelijke conditie, reageren op Ron heeft geen enkel positief effect.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1 »

witte angora schreef:
ron1 schreef:De grote ouwe sok van oma is de allergrootste vijand van polisboeven.
Aangezien Ron geen enkele zinnige inhoudelijke bijdrage levert aan welk topic dat ook lijkt het mij het beste deze knaap voortaan geheel te negeren en geen enkel antwoord meer te geven op welke post dan ook.

Je kunt nog beter water naar de zee dragen, dat draagt dan nog bij aan een betere lichamelijke conditie, reageren op Ron heeft geen enkel positief effect.
Angoortje,ik mag jou wel,maar je overschrijdt de forumregels door te crossposten,jammer.Probeer dit in de gaten te houden,thanx.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

morcos schreef:En wat de uitvaartverzekering betreft kan u niet ontkennen dat er doorsnee genomen veel te veel betaald wordt en er misbruik gemaakt wordt van de situatie.
Als u het hele topic goed heeft gelezen, zult u weten dat ook ik van mening ben dat een uitvaartverzekering voor 90% van de mensen niet nodig en (te) duur is. En dat de meeste mensen beter het geld op een spaarrekening kunnen zetten. Maar dat betekent niet dat de polis voor iedereen te duur en niet nodig is.

Twee goede voorbeelden zijn al gegeven. In de situatie van witte angora is de polis niet afgesloten omdat het financieel het voordeligste is, maar omdat hiermee eenvoudig een uitvaart naar eigen wens geregeld kan worden. Wat het goedkoopste is, is in zo'n situatie minder van belang dan dat het goed wordt geregeld. Een ander voorbeeld is de situatie van (de kinderen van) iemand met een laag inkomen en zonder spaargeld en zonder overige waardevolle bezittingen. Zelf sparen is gemiddeld voordeliger, maar je kunt/wilt het risico niet lopen dat je morgen onder een bus loopt en de nabestaanden met een schuld opzadelt.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1 »

Er wordt van alles bijgehaald wat niet ter zake doende is, lijkt de tweede kamer wel, gewoon dat tientje zelf opzij zetten per maand in de ouwe sok, en de familie hierover iks is de beste optie, punt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kweenie »

Nou, succes dan maar met het alvast regelen van een uitvaart voor een tientje, voor als je morgen onder een bus loopt.

witte angora
Berichten: 30569
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:Nou, succes dan maar met het alvast regelen van een uitvaart voor een tientje, voor als je morgen onder een bus loopt.
Het zou hier wel een stuk rustiger worden... :mrgreen:

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1 »

kweenie schreef:Nou, succes dan maar met het alvast regelen van een uitvaart voor een tientje, voor als je morgen onder een bus loopt.
Er rijden hier geen bussen.

mcmodd
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:03

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcmodd »

Ik heb eerst maar even al deze reacties bekeken. Was vorig jaar genoodzaakt om voor een broer een crematie te regelen. Hij was voor 3.500 euro verzekerd (net als topicstarter). Zijn spaargeld was nihil, sommige rekeningen moesten nog worden betaald. Zijn lopende rekening bevatte nog ongeveer 900 euro. Uiteindelijk kostte de crematie (die toch goedkoper moet zijn dan een begrafenis) 4.500 euro, echt voor het hoogstnoodzakelijke. Er waren 12 mensen om afscheid te nemen. Twee kinderen weigerden (vanwege de scheiding van hun ouders) deze crematie te regelen, danwel te betalen. Ik vraag me natuurlijk af of deze beste mensen dit wel hadden willen regelen als er pakweg 200.000 euro uit te keren zou zijn geweest. Maar goed, ik heb het graag voor mijn broer betaald. De rekeningen heb ik maar niet betaald, de "erfenis" ook maar geweigerd om te voorkomen dat dit bij mij zou worden gehaald. Een andere (half-)broer en zuster hadden ook geen trek om de "familie-eer" hoog te houden. Gelukkig kreeg ik mentale steun van een ex-vriendin en de zoon die ze gezamenlijk hadden.
Voor 3.500 euro heb je dus niet eens een crematie "op zijn zuinigst". Betekent dit dat de uitvaartverzekeringen duur zijn? Ja, als je zo'n rekening van 4.500 euro bekijkt natuurlijk wel. Maar zo'n rekening wordt voor het grootste deel "gevuld" met kostenposten als opbaren, opmaken, halen uit het ziekenhuis en dat soort kosten.

Gesloten