LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autoverzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
berchris

autoverzekeringen

Ongelezen bericht door berchris »

Ik betaal bij FBTO zo'n € 434,00 (korting er reeds af ANBO) voor mijn Colt.
Info leert mij, dat deze premie t.a.v. andere assuradeurs erg hoog is. Een leuke besparing zou er voor mij dan inzitten.
Ik hoor goede berichten over Allsecur en Ditzo. Maat kwaLiteit is belangrijker.

Hoor graag eravrinngen en wens U een goed 2010

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ja handig he om zo een antwoord te verwachten met zo´n vraagstelling waarbij de helft al mist.

We zitten hier niet bij LINGO

Hoe kan iemand u advies geven u kunt dat trouwens zelf heel handig bij elke verzekeraar op de website zelf uitrekenen.

U vermeld nl niet hoeveel jaar schadevrij
U vermeld niet het jaartal van uw auto
U vermeld niet hoeveel u per jaar rijd
U vermeld niet hoe u verzekerd bent bv all-risk

Dit soort zaken kan u op de site van de verzekeraar invullen en kijken wat u daar betaald.
Let ook goed op de vergoedingen.

stofzuigertje

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

www.independer.nl of andere vergelijk site en vul je persoonlijke gegevens in, dus ook leeftijd en schade vrije jaren en gewenste dekking en je ziet of je kunt besparen, en of overstappen rendabel is want voor enkele Euro's en de kosten van aangetekend opzeggen huidige moet je ook terug verdienen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoor goede berichten over Allsecur en Ditzo. Maat kwaLiteit is belangrijker
Als ik het goed begrepen heb is de vraag niet wat de goedkoopste maatschappij is, maar welke de beste is.

Ik zit al een aantal jaren bij de ANWB, tot volle tevredenheid. Heb daar, behalve de auto, ook mijn Inboedel en (persoonlijke) Wa verzekering. Schade heb ik nog nooit gehad, maar heb wel het idee dat de medewerkers goed mee zullen werken als er wat is.

Voordeel is ook dat de ANWB in heel Nederland kantoren heeft, waar je ook bent, ze kunnen je altijd helpen/informatie geven.

Verder loop je bij de ANWB niet het risico dat je als nummer in een portefeuille een paar keer doorverkocht wordt door tussenpersonen onderling omdat die een dikke vette winst op hun portefeuille kunnen maken. Wat dat betreft dus ook geen verrassingen.

Vooral dat laatste was voor mij belangrijk, immers, toen ik een paar jaar geleden in Zwolle woonde kreeg ik om die reden in nog geen 4 jaar tijd met 3 tussenpersonen te maken, en ik had er niks over te zeggen. Eerst was het een assurantiekantoor in Zwolle zelf (daar koos ik voor), die verkocht de portefeuille door aan een bedrijf in Groningen, en die verkocht het later weer aan Meeüs in Amersfoort.

Sorry hoor. Ik bepaal zelf wie mijn tussenpersoon is, en niemand anders.

Vergelijkbaar hiermee is Interpolis, dat is van de Rabobank, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Tester9999
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 aug 2009 19:34

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Tester9999 »

Ik ben verzekerd bij Avero Achmea. Dit is niet de goedkoopste verzekering maar keert wel vlot uit bij schade. Wij hebben schade aan onze auto gehad (eenzijdig ongeval en de auto was total loss) en zonder problemen werd het hele bedrag betaald. De auto was pas 2 jaar oud. Wij zijn heel tevreden over Avero Achmea.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Quisquid »

quantas01 schreef:Ja handig he om zo een antwoord te verwachten met zo´n vraagstelling waarbij de helft al mist.

We zitten hier niet bij LINGO

Hoe kan iemand u advies geven u kunt dat trouwens zelf heel handig bij elke verzekeraar op de website zelf uitrekenen.

U vermeld nl niet hoeveel jaar schadevrij
U vermeld niet het jaartal van uw auto
U vermeld niet hoeveel u per jaar rijd
U vermeld niet hoe u verzekerd bent bv all-risk

Dit soort zaken kan u op de site van de verzekeraar invullen en kijken wat u daar betaald.
Let ook goed op de vergoedingen.
Ik denk niet dat Quantas01 dit bedoelt, want de prijzen (en eventuele pakketkortingen) kan hij her en der ook wel opvragen. Hij doet dat ook.
Zeker ook belangrijk zijn de voorwaarden van de verzekering, het tempo bij terugval in schadevrije jaren en de consequenties daarvan voor de premie, een goede communicatie en hoe de maatschappij zich opstelt ingeval van schade of van een meningsverschil.

Dáárover vraagt hij ervaringen (die ik hemzelf helaas niet kan bieden, maar iemand anders misschien wel).

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door marietje224 »

wij zitten ook al 12 jaar bij avero achmea...via tussenpersoon.
en daar hebben we meerdere verzekeringen lopen,ja je betaald meer,maar ik heb nooit gezeur,ze regelen alles voor me!!!
mag ook wel zal er gezegd worden je betaald ervoor,maar ik ken ook zat assurantien die niks doen!
deze gaat net zolang door tot ze de gelijk hebben! 7 jr terug ongeluk gehad,en avero en tussenpersoon zijn doorgegaan tot het naatje...
rijkswaterstaat was dus aansprakelijk,..politie wilde foto;s niet geven acmea rechtzaak aangespannen en ja gewonnen,ga niet het hele verhaal vertellen,maar kort en bondig...goedkoop wil niet altijd zeggen goed...maar ja duurkoop ook niet ..vraag eens rond in je omgeving ,mensen met ervaring?

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Quisquid »

Het kan ook schelen als je behalve een autoverzekering ook een rechtsbijstandsverzekering hebt.
Er zijn rechtsbijstandsverzekeringen die "alles" verzekeren, maar ook rechtsbijstandsverzekeringen alleen voor verkeerszaken.

Uiteraard is ook van belang hóé je verzekerd bent. Bij alleen WA zal een autoverzekeraar niet snel ook voor jouw eigen schade opkomen, want daar heeft hij geen belang bij. Hier kan een rechtsbijstandsverzekering uitkomst bieden. Bij een allriskverzekering heeft een autoverzekeraar duidelijk ook een eigen belang, dus zal deze ook sneller voor je knokken.

Maar een goede communicatie met de verzekeraar en een gezonde maatschappelijke opstelling zijn zeker punten van belang, om wat voor verzekering(en) het ook gaat. Net als de polisvoorwaarden.

Gesloten