LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ineas stopt - te veel betaald met automatische incasso

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
DJF3
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2006 17:13

Ineas stopt - te veel betaald met automatische incasso

Ongelezen bericht door DJF3 »

Hallo!

Ineas stopt er mee maar de verzekering loopt door tot 1 September 2010.
Nu is op 1 Augustus een automatische incasso gedaan voor 3 maanden.

Ineas WIST dat ze per 1 September gingen stoppen maar gaan toch door met de incasso voor 3 maanden.

..... "Voor teveel betaalde premie kunt u over een paar maanden een verzoek indienen" ....

Dan kom je dus achteraan de rij met schuldeisers en krijg je het geld nooit meer terug.

Mijn idee: incasso laten storneren (wat tot 56 dagen na de incasso kan) en dan het correcte bedrag (voor 1 maand) overboeken naar Ineas.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

UPDATE: het lijkt er op dat de incasso waar ik op doel van een andere verzekerings maatschappij is (geen auto-verzekering). Kwam in mijn applicatie als "Verzekering" met exact hetzelfde bedrag als de 3-maandelijkse Ineas incasso naar voren. Hier had ik moeten checken of het ook van Ineas was. Een fout aan mijn kant dus. Van Ineas is niks afgeboekt voor de resterende maanden.
Laatst gewijzigd door DJF3 op 25 aug 2010 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Ineas stopt - te veel betaald met automatische incasso

Ongelezen bericht door Toxopeus »

DJF3 schreef:Wat zijn jullie gedachten hierover?
Storneren en de premie over augustus zelf overmaken, jij hebt niets te maken met de problemen van Ineas.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ineas stopt - te veel betaald met automatische incasso

Ongelezen bericht door alfatrion »

Direct doen. Jij hebt goede redenen om te vrezen dat de tegenpartij niet aan haar verplichtingen zal voldoen.

Gesloten