LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
oneerlijk1985
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2010 21:13

Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door oneerlijk1985 »

3 weken geleden heb ik een autoverzekering vergeleken bij http://www.independer.nl en direct afgesloten omdat een bepaalde maatschappij het goedkoopst was. Alle polispapieren netjes ontvangen. Heel blij met de verzekering natuurlijk. Ik zou € 545 per jaar gaan betalen. Dik in orde zou je denken.

Op een verjaardag werd ik gewezen op het oneerlijk vergelijken van Independer door een collega. Ik moest volgens hem naar http://www.premie.nl ; want daar zou mijn verzekering goedkoper zijn.

Achteraf gezien bleek hij gelijk te hebben. Mijn verzekering is via premie.nl met dezelfde voorwaarden bij een andere maatschappij € 365. Ik vind dat ik vals voorgelicht ben door independer.nl Helaas kan ik niet meer van mijn polis af. Volgend jaar ga ik natuurlijk overstappen naar de goedkopere verzekeringsmaatschappij. Vergelijk dus eerst overal voordat je daadwerkelijk een verzekering af gaat sluiten. Wie heeft hier ervaring mee? Wellicht kunnen we collectief wat tegen deze dwaling doen?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Independer.nl
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2010 09:52

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door Independer.nl »

@oneerlijk1985 Vervelend dat u zich vals voorgelicht voelt. Ondanks dat Independer.nl meer dan 120 verschillende autoverzekeringen vergelijkt, zijn helaas niet alle autoverzekeringen via ons af te sluiten. Sommige partijen willen namelijk niet met ons samenwerken. We proberen altijd zoveel mogelijk partijen in de vergelijking te krijgen, maar dat lukt dus niet voor 100%. En in uw geval heeft dat helaas verkeerd uitgepakt.
Gelukkig hebben we wel een Laagste Prijs Garantie. Als u uw autoverzekering via Independer.nl afsluit, en binnen 7 dagen een lagere premie vindt, betaalt Independer het prijsverschil plus 10% terug. Omdat u al langer dan 7 dagen geleden heeft afgesloten, maken we in dit geval een uitzondering. Lees alles over de Laagste Prijs Garantie op http://www.independer.nl/autoverzekerin ... actie.aspx. U kunt contact met ons opnemen via 035 - 626 55 44 met het Independer.nl Service Team. Zij helpen u graag verder.

Vriendelijke groet,
Independer.nl

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door finadleo »

Waar zit de oneerlijkheid? Independer, premie.nl en vele vele andere vergelijkingssites zijn commerciële sites. Daar is niets mis mee. Niemand kan garanderen altijd de goedkoopste te zijn. De mensen achter die sites willen ook graag leven en dus geld verdienen. Hetzelfde effect als in winkels. De ene kan goedkoper zijn dan de andere met hetzelfde produkt.
Ik zie die oneerlijkheid niet. U hebt zelf maar beperkt vergeleken blijkt wel.

O ja, geen enkele site heeft 100% van het aanbod.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door rednax »

Inderdaad finadleo. Hoewel independer graag anders doet geloven is het "gewoon" een commercieel bedrijf wat geld wil verdienen. Dat is verder geen waarde oordeel, maar een constatering en is niets mis mee.

Door de manier van optreden in de media van deze organisatie in o.a. het tv programma van deze website leeft er echter een heel ander idee bij de gemiddelde consument, nl. het idee van totale onafhankelijk en onpartijdigheid. Dat is echter niet het geval en mag best wel ruchtbaarheid aan worden gegeven.

oneerlijk1985
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2010 21:13

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door oneerlijk1985 »

Nu wordt het nog gekker. Ik betaal € 545 voor een VW Polo uit 2010 volledig casco en inclusief assurantiebelasting is dit € 585. Ik heb nog eens wat meer vergelijkingen gemaakt en kwam op een website uit waar ze een autoverzekering per kilometer verkopen en zie zelf dat ik daar nu maar € 392 kwijt ben.

Dit is een verschil van € 193 ten opzichte van dus de te dure autopolis van independer. Alles voor de beste deals? Dat is natuurlijk onzin. Dan kunnen ze mij dit verschil + 10% teruggeven. Totaal gaat dit om om € 212,30. Waar gaat dit over? Dit is gewoon pure misleiding. Wel aardig dat Independer een reactie geeft op dit forum met mijn te duur betaalde verzekering, dan kan dit natuurlijk wel uit. Ik ga kijken hoe ik op een andere manier van deze verzekering af kan.

Ik ga geen contact opnemen met Independer omdat dit nu al te laat is. Ik ga wellicht de auto z.s.m. overschrijven op de naam van mijn vriend. Probleem opgelost.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

oneerlijk1985 schreef:Nu wordt het nog gekker. Ik betaal € 545 voor een VW Polo uit 2010 volledig casco en inclusief assurantiebelasting is dit € 585. Ik heb nog eens wat meer vergelijkingen gemaakt en kwam op een website uit waar ze een autoverzekering per kilometer verkopen en zie zelf dat ik daar nu maar € 392 kwijt ben.

Dit is een verschil van € 193 ten opzichte van dus de te dure autopolis van independer. Alles voor de beste deals? Dat is natuurlijk onzin. Dan kunnen ze mij dit verschil + 10% teruggeven. Totaal gaat dit om om € 212,30. Waar gaat dit over? Dit is gewoon pure misleiding. Wel aardig dat Independer een reactie geeft op dit forum met mijn te duur betaalde verzekering, dan kan dit natuurlijk wel uit. Ik ga kijken hoe ik op een andere manier van deze verzekering af kan.

Ik ga geen contact opnemen met Independer omdat dit nu al te laat is. Ik ga wellicht de auto z.s.m. overschrijven op de naam van mijn vriend. Probleem opgelost.
Laten we even de zaken op een rijtje zetten:
1. Jij wil een auto verzekering en besluit na vergelijking op de COMMERCIELE site independer.nl deze verzekering daar af te sluiten
2. Na afsluiten verteld iemand je dat er ook andere sites zijn
3. daar is het goedkoper
4. Je ventileert je ongenoegen omdat de COMMERCIELE site independer niet de allergoedkoopste verzekering heeft, foei COMMERCIELE site independer
5. INdepender reageert op dit forum en wil jouw dit geld teruggeven :shock: terwijl jij niet alle sites ZELF hebt onderzocht

Ik weet niet wat is gekker vind. Independer die hieraan meedoet en dus in mijn ogen ongeloofwaardig is. Ik heb diverse verzekeringen via independer. Als ik nu ergens goedkopere vind, krijg ik dat ook geld terug??? Waar begint independer aan. Wat een rare gang van zaken :shock: Mijn geloof in de integriteit van independer is nu aan het wankelen.

Iedereen weet toch dat een site die geheel onafhankelijk is en alle aanbod heeft niet bestaat en als ie al bestaat zou ie bv van consuwijzer moeten zijn :shock: :shock:

Klagen en (in zijn ogen zeuren over eigen onvoldoende onderzoek) heeft dus blijkbaar zin :? :?

Independer, je legt jezelf (in mijn ogen) te grabbel :|

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door finadleo »

@ fiscaaljurist, je opmerkingen over independer zijn zonder enige twijfel juist. Het is een verbazende reactie.

@ TS, de km verzekering en de premie is niet het enigste. Er zijn ook nog voorwaarden. die zou ik eerst maar eens bestuderen.

Independer.nl
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2010 09:52

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door Independer.nl »

@oneerlijk1985: Wij begrijpen dat u niet op ons aanbod in wilt gaan. Dat respecteren wij.

@fiscaaljurist: Dank voor uw reactie. Wij kunnen uw analyse voor een groot deel volgen en leggen daarom graag uit waarom wij dit doen. Wij zijn inderdaad een commerciële tussenpersoon maar nemen onze onafhankelijkheid en klantgerichtheid heel serieus. Liever een tevreden klant waar wij niets aan verdienen dan iemand die teleurgesteld is. Onze overtuiging is dat, op termijn, echte klantgerichtheid ook tot commercieel succes leidt en, belangrijker, we vinden focus op klantbelang een prettiger manier van zaken doen. Hoewel helaas niet alle verzekeraars meewerken aan de vergelijking bij autoverzekeringen kunnen wij dankzij kortingen en grote aanbod in de overgrote meerderheid van de vergelijkingen de laagste premie tonen.
In dat kader hebben wij de Independer.nl Laagste Prijs Garantie geintroduceerd. Mocht je als klant toevallig toch nog een scherpere deal vinden, dan kun je onder bepaalde voorwaarden gebruik maken van de Independer.nl Laagste Prijs Garantie. Deze geldt voor alle autoverzekeringen die via Independer.nl worden afgesloten, ook als mensen zich gewoon bij onze klantenservice melden. Als iemand binnen een week een gelijkwaardige verzekering tegen een lagere premie vindt betalen wij het verschil +10% terug. Dat houdt ons scherp en geeft de consument gemoedsrust. Voor meer informatie zie: http://www.independer.nl/autoverzekerin ... actie.aspx.

@finadleo, helemaal eens is dat er (veel) meer is dan prijs. Daarom tonen wij ook de kwaliteit van voorwaarden en dienstverlening en hebben het over een gelijkwaardige dekking bij de laagste prijs garantie.

kozika
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 sep 2010 23:58

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door kozika »

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Pindakaaspotje schreef:
kozika schreef:Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
niet zo zeuren... ben blij dat independer om haar klanten geeft en uitleg komt geven (ok, ik begrijp ook wel dat het een gevalletje is imagoschade voorkomen)
Ik sluit mij bij pindakaaspotje aan. Ik ben trouwens tevreden over independer en de service. De laagste geld garantie vind ik ook prima, alleen ik had de zeurkous (ts) geen geld terug aanbod gedaan. Zij had zich gewoon beter moeten informeren naar mijn mening en de 7 dagen waren voorbij

premie.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2010 10:46

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door premie.nl »

Wat ik niet begrijp is dat ik namens Premie.nl ook een eerlijk bericht heb geplaatst over hoe vergelijkingssites werken met als strekking dat alle vergelijkingssites afspraken hebben met verzekeringsmaatschappijen dus dat je niet echt kan spreken van "niet eerlijk".

Deze reactie is door de redactie weggehaald, terwijl Independer wel haar verhaal mag houden en de consument bovendien een aanbieding doet . Dat lijkt me niet de bedoeling.

In ieder geval lees ik hier dat je 7 dagen bedenktijd hebt, maar dit is onjuist. Bij het afsluiten van een verzekeringsovereenkomst via internet of telefoon heb je standaard 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je de polis hebt ontvangen.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

premie.nl schreef:Wat ik niet begrijp is dat ik namens Premie.nl ook een eerlijk bericht heb geplaatst over hoe vergelijkingssites werken met als strekking dat alle vergelijkingssites afspraken hebben met verzekeringsmaatschappijen dus dat je niet echt kan spreken van "niet eerlijk".

Deze reactie is door de redactie weggehaald, terwijl Independer wel haar verhaal mag houden en de consument bovendien een aanbieding doet . Dat lijkt me niet de bedoeling.

In ieder geval lees ik hier dat je 7 dagen bedenktijd hebt, maar dit is onjuist. Bij het afsluiten van een verzekeringsovereenkomst via internet of telefoon heb je standaard 14 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je de polis hebt ontvangen.
Mama mama Independer is ook stout, maar papa vind het goed huil huil :( :(

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door flepp »

Independer en andere vergelijkings sites zijn niet zo onafhankelijk als zij doen voor komen lijkt mij, ze werken voor de maatschapijen op deze sites daar is niets mis mee. Consumenten moet niet alles klakkeloos geloven het is commercie die maken het vaak mooier dan het is, ik ben toch niet gek.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

oneerlijk1985
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2010 21:13

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door oneerlijk1985 »

Verschillende malen heb ik weer de tv-reclame voorbij zien komen.
Een gemiddelde nederlander (wat ik ook ben) denkt na de reclame dat zij ook echt alles voor de beste deals doen. Mijn vermoeden is dan ook dat, wanneer zij een goedkope variant tonen, zij minder betaald krijgen. Of wellicht kan de goedkope maatschappij de kosten niet betalen aan Independer. Ook geven zij op een website aan dat sommige verzekeringsmaatschappijen niet in het lijstje genoemd worden omdat zij de premie niet aanleveren. Handel is handel, dus waarom zouden maatschappijen niks aan willen leveren? Dit heeft vast met kosten te maken. Dus dan klopt de tekst van Independer niet dat maatschappijen hun informatie niet aanleveren. Wat zal trouwens de reclame code commissie van de reclame en andere zaken denken?

Ik ben inmiddels van de verzekering af; overgeschreven en de auto is nu een stuk voordeliger. Tevens met dezelfde voorwaarden. Het enige verschil was dus de prijs.

En pindakaaspotje; wat jij schrijft is interessante materie. Ik denk zelf dat het veel verder gaat. Helaas komen wij daar nooit achter.

oneerlijk1985
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2010 21:13

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door oneerlijk1985 »

Nu in het nieuws: op ned 1

Independer is niet eerlijk met zorgverzekeringen.
Niet alleen dus met autoverzekeringen maar ook met de zorgverzekeringen.

Ga dat maar eens uitleggen aan alle mensen die nu het nieuws hebben gezien. Die kijken voortaan wel uit met het berekenen op independer.nl

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Journaalbeelden op:
http://nos.nl/video/203853-zorgverzeker ... elijk.html
Independer.nl, veruit de grootste website die verzekeringen met elkaar vergelijkt, zegt onafhankelijk te zijn, maar is het niet. Dat zeggen de zorgverzekeraars Achmea, Menzis en CZ. Verzekeraars die geen provisie betalen aan Independer komen minder prominent in de vergelijkingen op de site terug.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Independer vergelijkt niet op de eerlijke manier

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Dar independer niet onafhankelijk is, staat buiten kijf. Dat verzekeraars huilie huilie doen zegt mij niks. Met name ZilverenKkruis is zeer duur in de zorgverzekering.

Blijkbaar is Independer te succesvol. Hoe naief ben je eigenlijk als je denkt dat iemand een organisatie opzet om er NIKs mee te verdienen.

Liever 10x independer dan de verzekeraars. Ik sta nu een jonge weduwe bij om nabestaandenpensioen van De amersfoortse te krijgen. Wat die al niet doen om niks te hoeven betalen :twisted:

Gesloten