Pensioenfonds ABP gaat hulp aanbieden voor mensen met financiële problemen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
scontra

Re: Pensioenfonds ABP gaat hulp aanbieden voor mensen met financiële problemen

Ongelezen bericht door scontra »

Ivo.w schreef:
01 aug 2021 09:40
scontra schreef:
29 jul 2021 10:08

Blijft bij mij wel de vraag op welke wijze zij bij hun deelnemers (gepensioneerd of nog werkend) signaleren of er financiële problemen zijn.
Als "vrijwillig verplichte" deelnemer vraag ik mij nu wel af hoe het ABP op de hoogte is/kan zijn van mijn financiële handel en wandel ?
Waar het de mensen met de grootste financiële problemen betreft, zullen zo nu en dan deurwaarders bij de pensioenverstrekker aankloppen in verband met beslaglegging op het inkomen.
M.a.w. ze gaan verwijzen naar hulpinstanties als het leed reeds gaande is en dat om mogelijke verdere problemen voor te kunnen zijn ?

Moneyman

Re: Pensioenfonds ABP gaat hulp aanbieden voor mensen met financiële problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

De NSR, waar we het hier over hebben, gaat enerzijds uit van het proactief aanbieden van hulp of verwijzingen, zodat mensen met problemen zelf de stap kunnen zetten om hulp te vragen, en acteert anderzijds op signalen. Dat kan een derdenbeslag zijn (dan is er al veel gepasseerd, maar nog steeds hulp mogelijk), maar het kan ook een signaal zijn dat opgevangen wordt bij vragen die (aanstaande) gepensioneerden aan het ABP stellen. Voor de goede luisteraar is het soms echt niet moeilijk om een onderliggend financieel probleem te herkennen.

Geen zorgen dus voor de privacy van gepensioneerden 😉

Plaats reactie