LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Moeten we dit nu echt nemen?

Wie wordt er nu bedonderd in dit land?
3
10%
Balkenende, leidt duidelijk een dievenbende!
27
90%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Varakassa
Euh, Zonnetje, we zitten hier bij Tros Radar.... :oops:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door tienepien »

Sorry Tienepien, zo af toe denk jejezelf op het forum van Varakassa een oordeel aan te kunnen matigen dat erg provocerend overkomt, mn. t.a.v. van mensen die hard werken of een andere mening hebben dan jij..
Sorry, ik begrijp absoluut niet wat je hiermee bedoeld. Ik kom nooit bij Kassa, veel te traag.
Daarnaast: heb je wel eens gehoord van een grapje? Je hebt blijkbaar andere humor dan ik, maar ik vind het oneerlijk wanneer jij mij in de schoenen wil schuiven dat ik geen respect heb voor mensen die hard werken. Dat heb ik namelijk weldegelijk.
Ik word alleen wel eens moe van mensen die blijkbaar niet tevreden zijn met wat ze op dit moment bereikt hebben en daar alleen over zeuren en er verder niets aan doen om dat te veranderen.
Jij bent toch nog jong ?, "een studente"?
Bepaal je dan a.u.b. voorlopig maar eerst eens tot je studie en rondt die binnen, of eerder dan de geldende tijd, af....!
Als je zover bent zal iedereen, sorry, ik moet voor mezelf spreken, je posts meer waarde toekennen..en je heel serieus nemen..!
Tot nu toe lijkt het of je vooral graag mee wilt "kletsen" en je lekker wilt profileren als "Tienepien"...!!
En daar is ie weer, de eeuwige dooddoener: jij bent te jong, je weet nog niets, ga eerst maar groot worden, wij "grote mensen" weten alles toch beter.
Ga eens in op de inhoud van berichten en houd op met persoonlijke aanvallen. In de meeste berichten die ik post, probeer ik een vraag aan te geven die mij bezighoud tijdens het lezen van het bericht, of ik probeer anderen aan het denken te zetten over zaken die ik opmerkelijk vind. Wanneer je dat niet waardeert, omdat ik jong ben of om een andere reden, dan is dat jouw keuze. Ik wens alleen wel normaal behandeld te worden.

Misschien is het mij leeftijd, maar wat is de link tussen die kamerleden en de inflatie?

antialles
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:44

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door antialles »

Sorry, ik begrijp absoluut niet wat je hiermee bedoeld. Ik kom nooit bij Kassa, veel te traag.
Hoe kan je weten dat iets traag is, terwijl je er nooit komt?
Bepaal je dan a.u.b. voorlopig maar eerst eens tot je studie en rondt die binnen, of eerder dan de geldende tijd, af....!
Iemand die een universitaire studie geniet is in ieder geval vrij slim. Deze inbreng is dan vaak ook beter doordacht en beargumenteerd dan een putjesschepper van 60.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door S. »

Laat ik nu denken dat dit forum een democratisch bolwerk is......verkeerd gedacht. :o Wanneer je studerende bent mag je hier niet op, dan dien je eerst je studie af te maken voordat je hier recht van spreken hebt.

Zonnetje, let op je woorden: want wat wanneer je nooit gestudeerd hebt? :wink: Misschien mag jijzelf hier wel helemaal niet komen.

En soms kunnen jongeren zich volwassener gedragen dan luitjes in een oud lijf maar met een kinderachtige geest.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door pluisje »

ho ho tienepien laat alleen maar horen dat je niet altijd negatief moet kijken naar veranderingen voor je ze een kans hebt gegeven..


dat heb ik wel van tienepien geleerd...

wij blijven maar hangen in het oude,en geven het nieuwe geen kans.

zij zegt wij kunnen straks zelf weer stemmen doe wat je denk te moeten doen,meer kun je niet.

de regering doet de rest.

soms is positief kijken beter,anders kom je nooit uit die put..

voor niemand zijn al die veranderingen makkelijk,de een heeft er meer last van dan de ander...


maar het is een feit..het is nu eenmaal zo,en daar zul je toch mee moeten leven of je wilt of niet



he ik geloof dat ik wat geleerd heb,accepteren dat wij op dit moment toch niets kunnen veranderen....

en als er gestemt moet worden sta ik voor aan omdat ik het niet met dit beleid eens ben...

pluisje :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door S. »

ho ho tienepien laat alleen maar horen dat je niet altijd negatief moet kijken naar veranderingen voor je ze een kans hebt gegeven..
En ik was juist zo aardig, zo helemaal niet negatief...... :cry:

Boehoehoehoeoeoeoe....
...
...
...
Worden mijn woorden helemaal verkeerd uitgelegd. :wink:

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Oei tienpien,in dit geval sorry, switch nml. nogal eens heen en weer van Tros naar Vara. Hou ervan te lezen wat er leeft in onze mij..
Dit wordt m.i.z. goed weergeven op beide forums.
Heb kennelijk te laat op de avond(nacht) gereageerd!Maar ik blijf erbij, misschien als een zoals "antialles" een vergelijking maakt "putjesschepper van 60" (bestaan die nog, hebben die ooit bestaan, welke putjes?, uit welk jaar komt hij/zij???), dat je voor mijn gevoel mensen die kennelijk in hun leven, misschien juist door hun leeftijd littekens hebben opgelopen te rechtlijnig benadert.
Maar eh...doe ermee wat je denkt te moeten doen..!!
Niemand belet je hier te zeggen hoe je erover denkt, maar ook anderen moeten dus niet belet worden te zeggen hoe zij erover denken, toch?
Groetjes zonnetje. (Weer laat!)

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door S. »

Maar ik blijf erbij, misschien als een zoals "antialles" een vergelijking maakt "putjesschepper van 60" (bestaan die nog, hebben die ooit bestaan, welke putjes?, uit welk jaar komt hij/zij???), dat je voor mijn gevoel mensen die kennelijk in hun leven, misschien juist door hun leeftijd littekens hebben opgelopen te rechtlijnig benadert.
Ach, zo'n antialles wil reacties uitlokken. En het lukt hem ook nog. :wink:
Putjesscheppers? of ze nog bestaan? Denk het wel, maar tegenwoordig gaat men rond met zo'n vrachtwagentje met een lange buis die de putten leegslobbert. Heb je vast wel eens gezien.
Wees dankbaar dat mensen dit werk doen, zo staat je stoepje niet blank na een hevige regenbui. :)

Met hun geestelijke gezondheid zal het net zoals bij de meeste mensen wel snor zitten. Wat verstandelijke vermogens betreft; een ieder kiest het beroep wat binnen zijn mogelijkheden ligt. Raak je gestresst in je werk, dan heb je voor jezelf de lat te hoog gelegd.
Dus om maar terug te komen op de putjesschepper, wie weet is deze gelukkiger en psychisch evenwichtiger dan vele bestuurders. Wie weet kan de putjesschepper wel echt oprecht naar zichzelf kijken en gewoon genieten van kleine dingen.

:D

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door achmed666 »

Raak je gestresst in je werk, dan heb je voor jezelf de lat te hoog gelegd.
Je moet de lat juist hoog leggen om gemotiveerd te blijven. nooit van de piramide van maslow gehoord?

De hoogste top zelfverwerkelijking berijk je niet door lekker te nixen. stress is een verschijnsel wat gerelateerd is aan je draagvlak en cognitieve vermogens, en daarnaast aan je persoonlijkheid vast zit.

een perfectionist zal eerder een burn out krijgen dan een slons. maar het vermogen om snel taken te verwerken zal stress verminderen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door S. »

Je moet de lat juist hoog leggen om gemotiveerd te blijven.
Helemaal mee eens!
Zie echter niet het woordje TE over het hoofd, want anders raak je onnodig over de rooie, wat dan weer jammer is.
nooit van de piramide van maslow gehoord?
Jawel.
De hoogste top zelfverwerkelijking berijk je niet door lekker te nixen. stress is een verschijnsel wat gerelateerd is aan je draagvlak en cognitieve vermogens, en daarnaast aan je persoonlijkheid vast zit.
En je hebt ook nog negatieve en positieve stress.
De positieve is nuttig, dat is de stress waar jij op doelt, de negatieve geeft angst en onmachtgevoelens wat weer z'n weerslag heeft op laag 2 van die piramide van Maslow. (veiligheid en zekerheid)

Zo heb ik ooit een baas meegemaakt die flink alcoholist was, tja en dan kun je beter voor de spiegel gaan staan en je eerlijk afvragen of je wel een goede leider bent....
Zo'n iemand voelt zich zeker niet veilig en zeker in zijn werk of privé.
een perfectionist zal eerder een burn out krijgen dan een slons. maar het vermogen om snel taken te verwerken zal stress verminderen.
Enkel wanneer die perfectionist TE perfectionistisch wil zijn, en meer van zichzelf vraagt dan wat hij aankan.
Echter wanneer je zo'n iemand zou dwingen tot slonzigheid, zou die nog sneller overspannen raken. Gaat dan recht tegen de aard van de persoon in.

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door achmed666 »

Enkel wanneer die perfectionist TE perfectionistisch wil zijn, en meer van zichzelf vraagt dan wat hij aankan.
Echter wanneer je zo'n iemand zou dwingen tot slonzigheid, zou die nog sneller overspannen raken. Gaat dan recht tegen de aard van de persoon in.
Nee Perfectionisme is een persoonlijkheid. een Perfectionist streeft altijd naar een graad van perfectie die niet te bereiken is. Dus altijd TE.

Verder klopt je redenatie van Maslow niet.
De pyramide werk zo dat eerst de volledige behoefte bevredigd moet zijn, voordat je verder kan gaan met een volgende behoeft. JE kent de pyramide dus wel, maar de theorie die Maslow heeft geschreven niet.

de Top is het doel, maar dat doel is alleen te beriken als de behoefte stabiel en volledig bevredigt si. Het heeft geen zin om te werken aan Zelfverwerkelijking als je niet volledig veilig bent. JE zou je energie dan beter kunnen richten op het volledig ervoorzorgen dat je veilig bent.

Voorbeeld:
Je leeft in een gebied waar oorlog is, je besluit Spaans te gaan studeren. Dit heeft als gevolg dat je ten eerste jezelf in onveiligheid brengt door je niet volledig te focussen op de gevraarlijke situatie. Ook zal je wel een beetje Spaans leren, maar je zal niet veel in je opnemen omdat je je niet volledig op deze taak kan richten.

Positieve en negatieve stress.

Kijk de Libelle en Margriet mengen zich ook in de psychologie. Stress is Stress en dat zorgt voor een overbelasting van je harses en een verminderd afweersysteem. Bij burnout wordt vaak Stress ingedeeld in punten. dus een verjaardag organiseren levert 5 punten op, en huilende kinderen leveren 4 punten op. Dit wordt vaak tegen een schaal van 100 gezet, waarbij 100 het u (lees mu) max van een nominale groep is.

JE kan een max stressniveau bereiken en volledig burnt out raken door alleen maar positieve stress.
want positieve stress is volgens jou leuke dingen: verhuizen, kindje krijgen, verjaardag, 25.000 winnen in de staatsloterij,...

Deze test is werkelijk gedaan een aantal proefpersonen kreeg voor een aantal punten aan negatieve stress te horen en een aantal aan positieve stress, een aantal gemengd de test was dubbelblind.

Het maakt in verhoging van hartslag, bloeddruk, herenactiviteit en de persoonlijke bevinding van stress niets uit.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door S. »

Het woord ‘stress’ was oorspronkelijk een heel neutraal woord. In het Nederlands vertaald betekent het ‘spanning’. Om goede prestaties neer te zetten heeft ieder mens een bepaalde dosis spanning nodig. Je zou kunnen zeggen dat elk mens een bepaald optimaal spanningsniveau kent. Ligt de spanning rond je optimum dan is er sprake van positieve stress. Zodra de spanning te lang ver boven of onder je eigen optimum ligt, is er sprake van negatieve stress. Voor de ene persoon ligt het optimum hoger dan bij de ander.
Bron: stress-management van UT-Twente
Auteur:.............?
:oops:

Kan 'em niet vinden...echt niet, maar het betreft een pagina wat als studiehulp dient voor studenten, dus het zal wel wetenschappelijk verantwoord zijn. :wink:
Het komt wél overeen met wat ik 'ooit' hierover gelezen en onthouden heb. Zou kunnen dat dit uit de Margriet, libelle of soortgelijk blad komt.

Maar het gaat dus om de duur van de stress en ook hoe je hiermee omgaat; je hebt het min of meer zelf in de hand.
Ben je continu (negatief) gestresst tijdens je werk, dan doe je iets verkeerd. Wat er precies verkeerd gaat zul je dan uit moeten zoeken; kan inefficiënt werken zijn, rot-baas, waardeloze collega's of toch een tekortkoming in je persoonlijkheid of intellectuele vermogens.


Wat betreft die piramide van maslow; dat borduurt hier weer op voort. Die baas uit m'n voorbeeld voelt zich tekortschieten in haar werk, zette het op een drinken, dus feitelijk was ze van 'wie weet' de top gekelderd naar level 2 van de piramide, omdat ze zich onveilig voelde binnen haar werkkring.

En wanneer je ernstig ziek wordt, dan kun je van de top naar de onderlaag vallen. Wanneer er herstel plaatsvind dan krabbel je gestaag weer omhoog. Denk wel dat wanneer je eenmaal de top bereikt hebt, je relatief makkelijk weer naar dat nivo kunt terugwerken, omdat je je ervarigen als stevige ondergrond hebt.

Zo interpreteer ik het altans.

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door achmed666 »

Ten Eerste dat iets op de Interactieve Website projectvaardigheden (laatst bijgewerkt 28-04-2003) staat en tips geeft aan docenten en studenten over stress, dat betekent niet dat dat een betrouwbare bron is, hoewel zij geen Psycholoog is!!! maar een doctor in de informatica.

Tenw tweede is stress wel in te delen in de twee categorien, maar je mist mijn punt. stress is stress. en of dat nou iets positiefs is als het organseren van een bruiloft, of iest negatiefs als een uitvaart. de aanslag op je lichaam zal voor beide ongeveer hetzelfde zijn. Ook van "positieve" stress kan je een hartkwaal krijgen!!!

Om de theorie van Maslwo te begrijpen is het essentieel dat je hem begrijpt en interpreteerd zoals je dat op de univesiteit geleerd heb. Anders werkt een theorie niet.

Een stuk theorie wat bij Abraham's pyramide behoort is dit
De fysiologische behoefte noemde Maslow ook 'Lagere fundamentele behoefte'. De drie hogere behoeften zijn de 'Hogere fundamentele behoeften'. Belangrijk is hier het woord 'fundamenteel'. Volgens Maslow zou een niet-bevrediging van deze fundamentele behoeften leiden tot een vermindering van de volle menselijkheid en tot blokering van de menselijke mogelijkheden. De groeibehoefte is volgens Maslow niet fundamenteel. De persoon kan zichzelf pas verwezelijken (groeien) als hij de fundamentele behoeften minimaal bevredigd heeft.

In later onderzoek kwam Maslow tot de conclusie dat elke mens gekneld zit tussen de fundamentele behoeften van het behoud en de groeibehoefte naar nieuwe ervaring. Wil men kunnen groeien, moet men de aantrekkelijkheid van de 'veilige situatie' verkleinen en het gevaar van de 'groei' verkleinen.(wikipedia)
Let voorla op het laatste stuk.

Het gaat erom dat je pas aan de volgende stap kan gaan werken als je eerdere stappen volledig hebt afgerond. Anders zal het beklimmemn van de piramide niet tot een hogere satisfactie leiden.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: 'Kamer wil voor zichzelf zorgstelsel compenseren'

Ongelezen bericht door S. »

OK ik ben om. :D

Gesloten