LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terug naar NL

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
berta12
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:33

terug naar NL

Ongelezen bericht door berta12 »

Heb de fout gemaakt om te emigreren, ondanks al onze goede bedoelingen, lukt het mij (vrouw) niet om te wennen :x :x .
Heb slapeloze nachten loop dagen te huilen en zit aan de depressie pillen.
Mijn man wil niet meer terug naar NL dus welke stappen neem IK om terug te komen. Kan 1 jaar financieel overbruggen in NL, het is gelukkig geen haat en nijd verhouding geworden tussen ons, maardit OVERKOMT me :( :(
Heb me wel al laten inschrijven bij 2 woningburo,s via de gemeente maar ik heb geen inkomsten.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door newmikey »

berta12 schreef:Heb de fout gemaakt om te emigreren, ondanks al onze goede bedoelingen, lukt het mij (vrouw) niet om te wennen :x :x .
Heb slapeloze nachten loop dagen te huilen en zit aan de depressie pillen.
Mijn man wil niet meer terug naar NL dus welke stappen neem IK om terug te komen. Kan 1 jaar financieel overbruggen in NL, het is gelukkig geen haat en nijd verhouding geworden tussen ons, maardit OVERKOMT me :( :(
Heb me wel al laten inschrijven bij 2 woningburo,s via de gemeente maar ik heb geen inkomsten.
Inschrijven bij uitzendburo om eerst maar eens aan een baan te geraken? Lijkt mij niet zozeer een geval voor een consumentenforum eerlijk gezegd.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door lostlovey »

Vreemd topic voor een consumentenforum inderdaad.

Maar nu al beginnen met het zoeken van een baan, lijkt me toch logisch eigenlijk. Spullen inpakken en een vervoerder regelen. In NL opslag regelen. Ik heb ook anderhalf jaar op een kamertje gewoond eer ik een huis kon kopen maar ik had WEL een baan, nog vanuit het buitenland geregeld. Uit een koffer leven is prima te doen. Niet mekkeren nu maar aanpoten en een baan zoeken. De rest komt dan wel.

berta12
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:33

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door berta12 »

Hoort denk ik wel in dit forum want er zal toch wel een regelgeving zijn, net als voor turken en marokanen die terug willen naar hun land.

Maar heb geen behoefte aan verwijten en aanpoten tja als dat me zou lukken je heb geen idee waar je over praat HEIMWEE is erg.
Spullen inpakken en een vervoerder regelen makkelijk lullen als je nog geen woonruimte heb he, ken moeilijk op straat gaan leven :evil:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoort denk ik wel in dit forum want er zal toch wel een regelgeving zijn, net als voor turken en marokanen die terug willen naar hun land.
Dat zou dan op een Turks of Marokkaans forum moeten staan. Maar wat voor regelgeving verwacht je ? Werk en woonruimte zul je toch ZELF moeten regelen. Ik zou zeggen begin met wat uitzendbureau's te bellen wat je kansen zijn. Misschien is er wel familie die je een paar maanden wil helpen, en als je werk hebt (inkomen) is er particulier altijd wel wat te huren, zal niet goedkoop zijn maar zo moet je wel kunnen overbruggen tot je in aanmerking komt voor een huurwoning bij een woiningbouwvereniging. Veel gescheiden vrouwen die tijdens hun huwelijk niet of nauwelijks gewerkt hebben (en begrijp me niet verkeerd , dat kan zo afgesproken zijn) zitten in het zelfde schuitje.

Welk land hebben we het hier over ? Het maakt namelijk nogal verschil of je uit Belgie of uit Oost-China terug moet komen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door newmikey »

berta12 schreef:Hoort denk ik wel in dit forum want er zal toch wel een regelgeving zijn, net als voor turken en marokanen die terug willen naar hun land.
Wat voor regelgeving ben je naar op zoek? De Wet Heimwee 1983? De Regeling Gratis Geld voor Terugkerende Gelukszoekers van 1992?
Maar heb geen behoefte aan verwijten en aanpoten tja als dat me zou lukken je heb geen idee waar je over praat HEIMWEE is erg.
Spullen inpakken en een vervoerder regelen makkelijk lullen als je nog geen woonruimte heb he, ken moeilijk op straat gaan leven :evil:
Ik heb zelf 14 jaar in het verre buitenland gewoond en ben zo rond '91 weer teruggekomen. 30 maart geland na een adequate carriere in het buitenland, 16 april begonnen via het uitzendburo als jongste bediende. Het heeft me zo'n 6 jaar gekost om weer op mijn werk- en inkomensnivo van voor mijn remigratie te komen, 3 jaar om Hare Majesteit ervan te overtuigen dat ik weer Nederlander mocht worden.

Ik heb er keihard voor moeten werken, vaak onder mijn nivo, maar heb géén seconde spijt gehad. Je moet wel ergens durven te beginnen en werk/inkomen is het begin van alles.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door lostlovey »

berta12 schreef:Maar heb geen behoefte aan verwijten en aanpoten tja als dat me zou lukken je heb geen idee waar je over praat HEIMWEE is erg.
Spullen inpakken en een vervoerder regelen makkelijk lullen als je nog geen woonruimte heb he, ken moeilijk op straat gaan leven :evil:
Tja, heel toevallig weet ik verdomde goed waar ik over praat. Daarom weet ik ook dat aanpoten het beste middel is tegen heimwee. Je moet jezelf een doel voor ogen stellen en stappen ondernemen. En nee, ik heb geen hulp gehad, heb gewoon hard gewerkt aan een nieuwe toekomst. Spullen inpakken en in de opslag doen, je leest dus ook maar half. Ik had ook geen woning maar ben wel terug gekomen...

berta12
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:33

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door berta12 »

Ik ben al 58 dus weinig zicht op werk en heb GEEN familie meer in NL waar ik opgevangen zou kunnen worden vandaar mijn vraag of er een regelgeving is

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben al 58 dus weinig zicht op werk
Ik kan alleen herhalen wat ik tegen mijn kinderen zeg :? "Heb je het al geprobeerd ?".
Laatst gewijzigd door bprosman op 24 okt 2011 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

berta12 schreef:Ik ben al 58 dus weinig zicht op werk en heb GEEN familie meer in NL waar ik opgevangen zou kunnen worden vandaar mijn vraag of er een regelgeving is
Denk dat je eerst je scheiding zal moeten regelen etc, mischien dat je terecht
kan in een opvanghuis ofzo.
Geloof niet dat er een regelgeving is.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door nevermind »

Is bij jullie het kwartje nog niet gevallen? :wink:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door newmikey »

berta12 schreef:Ik ben al 58 dus weinig zicht op werk en heb GEEN familie meer in NL waar ik opgevangen zou kunnen worden vandaar mijn vraag of er een regelgeving is
Voor zover ik weet is er géén opvangregeling. Je kunt hoogstens aanspraak maken op de bijstand als je tenminste nog Nederlander bent, anders ook dat niet. Zonder enige sociale binding en met een inkomen op bijstandsnivo is Nederland géén leuk land om in te wonen - ik hoop dat je dat hebt meegewogen in je op heimwee gebaseerde verhaal.

Het Nederland waar jij "heimwee" naar hebt, bestaat niet meer. Weet niet waar je woont en hoe lang al maar remigreren naar Nederland is uit alle oogpunten bijna net zo moeilijk als emigreren uit Nederland. Je enige pluspunt is de taal en zelfs die is enigzins veranderd.

Ik had zeker de eerste paar jaar moeite met de kranten, het journaal - wist niet wie de spelers waren in de politiek, waar het over ging en waarom belangrijke dingen belangrijk waren. Voelde me vreemdeling in mijn geboorteland - dat gaat over door bijvoorbeeld contacten op de werkplek en nieuwe vriendschappen.

Oude vrienden zijn er niet meer of hebben een nieuw leven opgebouwd - je zult een sociaal leven van de grond af moeten opbouwen en nogmaals, op bijstandsnivo kan je dat gevoeglijk vergeten en zal je de rest van je levende jaren uitzitten in eenzaamheid, kou en honger op een mini-appartementje in een probleemwijk.

De bovenstaande regeling noemen we de WEKH (Wet Eenzaamheid, Kou en Honger).

Zonder familie, zonder vrienden is terugkeren naar Nederland géén optie, m.i.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door snepke »

secondadvies schreef:Is bij jullie het kwartje nog niet gevallen? :wink:
Een hele euro al.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door newmikey »

secondadvies schreef:Is bij jullie het kwartje nog niet gevallen? :wink:
Niet echt, nee. Een bekende poster? Provocatie?

berta12
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:33

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door berta12 »

vogels schreef:
berta12 schreef:Ik ben al 58 dus weinig zicht op werk en heb GEEN familie meer in NL waar ik opgevangen zou kunnen worden vandaar mijn vraag of er een regelgeving is
En wat voor regelgeving zou dit dan moeten zijn? Ik begrijp dat je gaat scheiden, vermoedelijk al lang getrouwd geweest, dus je hebt recht op partneralimentatie.
Hoop niet dat het op een scheiding uitdraait,ben in staat om met "eigen geld" best een jaar of 2 te kunnen leven in NL. Dus kan je met eigen geld een huisje huren zonder verder al inkomsten te hebben, ga tuurlijk als een gek proberen te werken maar dat zal niet meevallen gezien me leeftijd
Ben pas 3jaar weg dus zoveel zal er niet verandert zijn
p.s. woon in Bulgarije


Snap alleen die rare opmerkingen niet over een kwartje

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door lostlovey »

snepke schreef:
secondadvies schreef:Is bij jullie het kwartje nog niet gevallen? :wink:
Een hele euro al.
Voel wel nattigheid maar aangezien het weekend voorbij is, heb ik het gokje gewaagd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door nevermind »

lostlovey schreef:
snepke schreef:
secondadvies schreef:Is bij jullie het kwartje nog niet gevallen? :wink:
Een hele euro al.
Voel wel nattigheid maar aangezien het weekend voorbij is, heb ik het gokje gewaagd.

De tijden zijn voorbij, het begint al op maandag hoor. :wink:

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door lostlovey »

secondadvies schreef: De tijden zijn voorbij, het begint al op maandag hoor. :wink:
Damn! :lol:

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door henk51 »

Herfst vallende blaadjes


gr Henk

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: terug naar NL

Ongelezen bericht door Chocomelk »

berta12 schreef: Hoop niet dat het op een scheiding uitdraait,ben in staat om met "eigen geld" best een jaar of 2 te kunnen leven in NL. Dus kan je met eigen geld een huisje huren zonder verder al inkomsten te hebben, ga tuurlijk als een gek proberen te werken maar dat zal niet meevallen gezien me leeftijd
Ben pas 3jaar weg dus zoveel zal er niet verandert zijn
p.s. woon in Bulgarije


Snap alleen die rare opmerkingen niet over een kwartje

Denk dat je man ook verder wil met zijn leven, hij daar, jij hier dat zal niet
werken uiteindelijk.

Als je zelf geld hebt dan kun je toch gaan zoeken in de particuliere sector om een huisje te huren.

Voor bijstand zal je niet in aanmerking komen omdat je getrouwd ben en ga er dan vanuit dat u man een baan heeft.

Gesloten