LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teruggave bijdrage Zvw

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Teruggave bijdrage Zvw

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Ik ben me aan het verbazen over de regeltjes van de belastingdienst... zou ik me eigenlijk niet meer over moeten verwonderen, maar goed.

Ik kwam vandaag thuis, blauwe envelop, bericht van de belastingdienst. Het blijkt dat ik recht heb op teruggave van de bijdrage Zvw. Dat is altijd leuk natuurlijk, maar nu komt mijn verwondering....

Aangezien ik in 2011 drie werkgevers heb gehad, is er dus door die werkgevers te veel betaald. Nu is het totaalbedrag niet mega hoog, iets minder dan 100Eur, maar wanneer het bedrag lager is dan 14Eur, krijg ik het niet terug... Dan denk ik, prima, het is meer dan 14Eur, dus krijg ik het totale bedrag terug...

Nee dus, ze betalen aan alle drie de werkgevers terug en zij moeten dat dan weer met mij verrekenen. Bij een van de werkgevers is het bedrag lager dan 14eur, dat krijg ik dus niet terug.

Waarom geven ze me niet gewoon het hele bedrag terug en regelen zij het met de werkgevers? Dat is toch veel makkelijker? Of was dat niet de slogan.."Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker" ?

Ik krijg nu dus niet het hele bedrag terug, omdat de belastingdienst de teveel betaalde bijdrage terugbetaald aan de werkgevers. Ik vind dat eigenlijk een beetje raar, of ben ik aan het mieredingesen?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Teruggave bijdrage Zvw

Ongelezen bericht door SJZ »

Eehm ja, maar die bijdrage ZVW heb jij niet zelf betaald, tenminste, die is door de werkgever vergoed. Als je loon 1.000 is, dan krijg jij daarbovenop 70 ZVW (bruto) vergoeding, en vervolgens wordt er ook 70 weer ingehouden / afgedragen aan de belastingdienst. Daar heeft het mee te maken.

hoiti103
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 aug 2008 11:21

Re: Teruggave bijdrage Zvw

Ongelezen bericht door hoiti103 »

Oke, ik snap het, maar in de brief staat:
"Daardoor is bij u te veen bijdrage Zvw ingehouden"

En ook:
"Uw werkgevers krijgen bijdrage Zvw terug. Zij moeten (een deel van) deze teruggave weer aan u betalen.

Dus vandaar dat ik dacht, ik heb recht op teruggave, eigenlijk voor het hele bedrag, maar omdat het in 3-en is gedeeld, krijg ik niet alles terug...

Gesloten