LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
heesbeenpvda
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2013 17:29

Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door heesbeenpvda »

Bijna 1 maand geleden heb ik een wijziging doorgegeven aan de belastingdienst voor mijn huur en zorgtoeslag. Heb formulieren ingevuld en geretourneerd en tot heden nog steeds niet mijn huur en zorgtoeslag gehad voor januari

Inmiddels naderen we de maand voor februari en die uitbetaling is op 21 januari 2013. Kortom bijna TWEE MAANDEN huur en zorgtoeslag tegoed (bijna 600 euro!!) terwijl ik het daar van moet hebben met een bijstanduitkering. Dit kan toch niet? Ik heb ook mijn vaste lasten en de huur is daarvoor teveel zonder toeslag.Kom hierdoor wel in de knel door hun! Moet toch ook kunnen eten? Kortom ,de belastingdienst ga ik in gebreke stellen en aanklagen bij de kantonrechter! Als lid van de afd PvdA afdeling Maassluis Zuid Holland ga ik dit zeker aankaarten!

heesbeenpvda
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2013 17:29

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door heesbeenpvda »

Ingelogd, gecheckt, alle formulieren weg etc, datum 19 december 2012! Wijziging van bankrekeningnummer.....that's all, want beschikking 2013 had ik in november en heb t al jaren!

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Bellen dan. Elke dag weer, net zolang tot ze knettergek van je worden en uitkeren. Misschien dat er voor de uitkering van de toeslagen weer de info van 2012 is gebruikt??

heesbeenpvda
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2013 17:29

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door heesbeenpvda »

Auti-Mama schreef:Bellen dan. Elke dag weer, net zolang tot ze knettergek van je worden en uitkeren. Misschien dat er voor de uitkering van de toeslagen weer de info van 2012 is gebruikt??
Doe ik ook, nee gegevens kloppen verder, had beschikking 2013 al in november 2012 gehad. Alleen me bankrekening is gewijzigd en hadden ze t eerst op een opgeheven rekening overgemaakt, hoe slordig! (Ja, echt waar). Mijn oude bank storte het terug en ik kreeg formulieren voor opgave van mijn nieuwe rekening + recht op teruggave brieven (ook al gehad).. Allemaal al ingeleverd en opgestuurd etc...Het duurt en duurt....en ja, de 21e de reguliere en dus 2e toeslagperiode tegoed....of ze moeten t weer foutief storten op een rekening die is opgeheven....onbegrijpelijk! Ambtenaren....zucht....

heesbeenpvda
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2013 17:29

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door heesbeenpvda »

Net weer gebeld: word gewoon afgescheept:"Heeft u nog verdere vragen" bij de belastingtelefoon! Schandalig, nou...hier krijgen ze spijt van!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door ciske »

heesbeenpvda schreef:Net weer gebeld: word gewoon afgescheept:"Heeft u nog verdere vragen" bij de belastingtelefoon! Schandalig, nou...hier krijgen ze spijt van!

Misschien een beetje netter reageren dan hier? Probeer rustig te blijven als je belt.

succes.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Tjongejonge wat een kabaal. De toeslag over januari wordt vermoedelijk samen met die van februari overgemaakt. Voortaan tijdig een nieuw rekeningnummer opgeven.
En meteen zo hoog van de toren blazen? Sleep de kantonrechter er maar bij, kan die ook eens lachen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door sephora30 »

zwabbertje schreef: Voortaan tijdig een nieuw rekeningnummer opgeven.
Wat bedoel je met tijdig?? Een rek nr kun je pas doorgeven als je hem hebt, dat zal ts ook wel gelijk gedaan hebben.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Als je een wijziging aanbrengt bij de belastingsdienst, kan het tot 8 weken duren voor het is verwerkt.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Ja, zoals ze schrijft: BIJNA een maand geleden. De toeslag voor januari is 20 december uitbetaald, als je dan 15 december een ander rekeningnummer doorgeeft is dat niet tijdig. Op dat moment staat de betaalbatch al klaar. Dat zij blijkbaar plotseling een nieuw rekeningnummer kreeg en het oude meteen is opgeheven kun je de belastingdienst niet verwijten.
Maar ze kan altijd proberen de kantonrechter van het tegendeel te overtuigen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door sephora30 »

Vind het nergens op slaan wat je zegt Zwabbertje. Tenzij ts het nieuwe rek nr al een tijdje had, dan heb je gelijk, maar dat lijkt niet het geval.

gwen21
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 mar 2011 01:13

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door gwen21 »

Waarom heft ze dan het oude rekeningnummer op?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Ik heb ook mijn vaste lasten en de huur is daarvoor teveel zonder toeslag.Kom hierdoor wel in de knel door hun!
Misschien dit een oplossing meteen en zorg minder van belasting site:
Huurtoeslag
Bij huurtoeslag kunt u aangeven dat wij deze rechtstreeks aan uw verhuurder moeten uitbetalen. Spreek dit van tevoren af met uw verhuurder.
Deed dit bij mijn moeder al jaren nooit geen gezeur je betaald meteen al iedere maand de huur verminderd met huurtoeslag,hoe makkelijk kan het zijn,en weer een zorg minder.

Nog een tip denk ik zeker van toepassing gezien de geplaatste tekst, probeer eens op een normale vriendelijke manier te communiceren met diegene waar u een klacht over heeft. Meer dan de helft van de klachten ontstaan door eigen fouten of nalatigheden al denkt men zelf van niet.En heb wat meer geduld nog geen maand tussen de aanvraag.Nog 1 week geduld en wellicht ontvangt u alles in 1 keer.


gr Henk

admall
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2013 14:17

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door admall »

Ik heb dezelfde ervaring met de Belastingdienst. Heb begin september 2012 een online wijzigingsformulier opgestuurd voor de wijziging van mijn rekeningnummer. Heb er nog achteraan gebeld om na te vragen per wanneer dit in zou gaan. Alles was in orde en met ingang van oktober 2012 zouden de toeslagen naar de nieuwe rekening gaan.

Op 22 oktober geen toeslagen binnen! Weer gebeld en er werd me verteld dat "iemand er mee bezig was en deze rond 1 november uitbetaald zouden worden."
Op 1 november geen toeslagen binnen! Op 2 november nog niks binnen, dus weer gebeld.
Op 10 november nog niks binnen en heb een brief geschreven aan de Belastingdienst dat ik de hele gang van zaken onacceptabel vind en hoelang dit nog gaat duren. Het is nu september 2013 en heb NOOIT een antwoord van de Belastingdienst ontvangen. In de tussentijd kreeg ik wijzigingsformulieren toegestuurd, die ik telkens ingevuld en teruggestuurd heb. Heb er meen ik een stuk of 8-10 gehad!

Op 22 november weer geen toeslagen ontvangen en weer gebeld. Kreeg te horen dat ik maar schriftelijk een klacht moest indienen waar ik vervolgens binnen 8 weken antwoord op zou krijgen...!
Op 5 december controleer ik mijn rekening en tot mijn stomme verbazing waren de toeslagen van Oktober en November uitbetaald! Hoera, eindelijk opgelost dacht ik....

Niet dus, want op 20 december weer geen toeslagen, op 20 januari 2013 weer geen toeslagen.
In januari 2013 zou de gemeente contact opnemen met de Belastingdienst omdat zij kennelijk wel een telefoonnummer mogen hebben (de burgers mogen het doen met de Belastingtelefoon die niks weten en niks doen). En jawel hoor; toen werden ineens de toeslagen van December en Januari 2013 uitbetaald!!! Sindsdien hebben ze weer keurig elke maand de toeslagen uitbetaald en ook nog op de goede rekening!

Nu vraag ik me toch wel af hoe het in vredesnaam mogelijk is dat de Bulgaren op zo'n grote schaal met de toeslagen hebben kunnen frauderen, terwijl ik, als Nederlands staatsburger, die al toeslagen kreeg, een half jaar moet schrijven en bellen om een idioot rekeningnummer (in Nederland) gewijzigd te krijgen?? Hoezo leuker kunnen we het niet maken, maar wel gemakkelijker??

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door laurens043 »

met zulke problemen is het mischien wel handig dat men een afspraak maakt,en gewoon op kantoor langs gaat

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is een zootje met die toeslagen, zie:

http://nos.nl/artikel/553404-fiscus-exc ... -fout.html

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een troost: de 60 procent belastingdruk voor mensen die ietsjes meer verdienen (maar ook weer niet zo idioot veel verdienen, want dan zakt de procentueele belastingdruk weer) zal ongetwijfeld vlekkeloos gaan werken. Tot de laatste cent zal het op tijd geind worden door onze overheid.

Kleine Pietje Puk
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2014 11:28

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door Kleine Pietje Puk »

En 20 Februari is het wederom raak.

Ik heb het afgelopen jaar honderderden euro's verloren in belasting incasso's vanwege niet tijdig (kunnen) betalen.
Nu kan ik met mijn kind van 7 nog niet eens een boterham kopen, omdat er geen geld op de rekening staat omdat de toeslagen voor de zoveelste keer op rij niet tijdig word uitbetaald (door een storing).
inmiddels is het de 21e, en het is onbekend wanneer het probleem is opgelost.

Bedankt asociale (PVDA) politici, voor dit waardeloze systeem dat de mensen met de kleinste portomonee in dit land, zo keihard treft.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door harley68 »

Er ontstaat nu wel even de rare situatie in deze topic dat de ts-er als lid van de afd PvdA afdeling Maassluis Zuid Holland de belastingdienst wil dagvaarden terwijl Kleine Pietje Puk het de schuld vind van diezelfde PVDA.......

De tijd van de verzorgingsstaat is voorbij, wen er maar aan. Je zult je steeds vaker zelf moeten bedruipen en voor reserves gaan zorgen. Daar gaat geen politieke partij meer wat aan veranderen. En de problemen zijn bekend bij de belastingdienst. Zal nog wel vaker fout gaan.

margreet07
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2014 13:07

Re: Belasting komt uitbetaling van huur en zorgtoeslag niet na

Ongelezen bericht door margreet07 »

Ik heb het zelfde probleem, al een aantal jaren worden mijn toeslagen op mijn huidige bank rekening gestort en nu ineens in februari op een oud bank rekening nummer. Daar is het al gelijk van terug gestort naar de belastingdienst maar ik heb het nog steeds niet. Dat duurde max 15 werkdagen werd er gezegd. Ik heb het nu nog steeds niet en kom daardoor in financieel in de problemen. Maar ze weten wel het goede nummer te vinden als ze geld van je hebben moeten zoals de wegenbelasting. Dit speelt al vanaf 20 feb. Wat kan ik hieraan doen. Ik word steeds met een kluitje het riet ingestuurd. Vanmorgen weer gebeld. Het gaat hier wel om €280,00 per maand. En de nieuwe maand is donderdag alweer.

Gesloten