LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Leo The Emperor schreef:
Power2All schreef:Kreeg in Juli een nieuwe baan waar ik omhoog ging naar 2650 euro per maand.
Dit is toch best een net salaris waardoor u in staat bent om de onterecht verkregen toeslag terug te betalen?

U moet het zo zien.
Doordat u deze toeslag nu terugbetaalt kan de Overheid anderen, die maar 700 of 1000 euro bruto per maand verdienen, wel helpen door het toekennen van een huurtoeslag.
2650 is uiteraard een stuk meer dan 700 of 1000 euro, maar het is op zich nog altijd geen salaris waar je zomaar de ontvangen huurtoeslag over de eerste 7 maanden van het jaar van kunt terugbetalen. Overigens ben het wel eens met jouw laatste zin.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wees slim!, de subsidies die ik krijg "parkeer" ik direct op mijn bankrekening,

ik weet toch wel dat ik iedere keer de zooi weer terug moet betalen!, dan val ik financieel niet in een diep gat, en kan meteen de boel terug storten,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Als je van tevoren al weet dat je ze moet terugbetalen, waarom zet je ze dan niet gewoon stop??

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ongelezen bericht door Ulbe »

zwabbertje schreef:Als je van tevoren al weet dat je ze moet terugbetalen, waarom zet je ze dan niet gewoon stop??
Ik heb ze al -tig keren gebeld hierover, de medewerker zegt dat ik er recht op heb, de site zelf echter toont aan dat ik geen recht heb op de subidies, en dat krijg ik ze daar maar niet aan het verstand, dus laat ik het zo maar, anders kunnen er nog meer fouten optreden waar ik dan weer achteraan moet, het is een logge instantie daar,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ulbe schreef: Ik heb ze al -tig keren gebeld hierover, de medewerker zegt dat ik er recht op heb, de site zelf echter toont aan dat ik geen recht heb op de subidies, en dat krijg ik ze daar maar niet aan het verstand, dus laat ik het zo maar, anders kunnen er nog meer fouten optreden waar ik dan weer achteraan moet, het is een logge instantie daar,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Wat heb jij te maken met wat een medewerker zegt? Gewoon stopzetten via www.toeslagen.nl lijkt me het handigst.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat heb jij te maken met wat een medewerker zegt? Gewoon stopzetten via http://www.toeslagen.nl lijkt me het handigst.
Justum. Heb je gelijk in. Aan andere kant: als ie het echt gewoon opzij zet maakt ie nog een piepkleine rente letterlijk: centjes op "het in bewaring houden". Als terugbetalingsbrief komt kan er gelijk alles worden terugbetaald en ben je niet aan de "afbetalings aanbieding" gebonden, dat scheelt dan ook weer de rente met afbetalen.

Gesloten