LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door ruud_a »

nevermind schreef:
witte angora schreef:@ Dat een trol vaak onzinberichten neerzet betekent toch niet dat hij alléén maar onzinberichten neerzet? Op normale berichten kan toch ook normaal gereageerd worden?

En ja, ik maak me al langere tijd zorgen over hoe het reilt en zeilt in Nederland. Wat de effecten zijn van de huurverhoging per 1 juli weet nog geen mens, dat weten we pas per 1 juli. En ondertussen worden er weer de nodige dingetjes op ons los gelaten. Niet alleen deze 8 euro, maar Dijsselbloem heeft het ook al over een nieuwe bezuinigingsronde. En dan weet je wel welke kant het weer op gaat.

Vorige week was ik even in een andere stad. Vakantiegeld was net binnen, maar je zag haast geen mens op straat, ondanks de opruiming. Slechts één vrouw die voor een flink bedrag kleding insloeg bij de CenA. En ik wist hier en daar het een en ander te scoren. Maar voor de rest was het erg stil. Niet alleen in die stad, maar ook hier in het dorp. Mensen houden de hand op de knip.

En dan denk je, want er zijn er velen die niet met vakantie gaan, dan heb je een extraatje, maar kennelijk kunnen/willen/durven ze het niet te besteden aan dingen die je toch ook nodig hebt.

Voor mijn gevoel maken veel meer mensen zich veel meer zorgen over hun financiële toekomst dan we denken. En die voorgestelde 8 euro helpt toch echt niet om die zorgen weg te nemen.

Klopt, is aan dit verhaal te zien, wat helemaal niets met het onderwerp te doen heeft.


Trouwens is het niet meer dan weer bangmakerij voor de bevolking, want dit soort berichten kan alleen de Telegraaf weer in de wereld zetten.


Ik lees dan ook het volgende en ga er vanuit, dat dit juist is, anders worden deze uitspraken niet openlijk gedaan:
PvdA-Kamerlid Martijn van Dam spreekt het bericht in De Telegraaf tegen. Van Dam zegt in de Volkskrant dat de PvdA geen concreet plan heeft voor de tv-taks.

http://www.elsevier.nl/Cultuur--Televis ... -1266874W/
dat de pvda geen concreet plan heeft wil niet per definitie zeggen dat er geen plan is, maar dat het niet concreet is
het kan ook zo zijn dat hij gewoon keihard staat te liegen
dat doen politici ook vaker dan ze de waarheid spreken
en heel misschien is het wel een telegraafverzinsel
want die doet ook aan politiek bedrijven
let maar eens op de foto's die bij artikelen staan en die niets met het artikel te maken hebben
vrolijk kijkende politici als de volgende bezuiniging wordt aangekondigd bijvoorbeeld

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee dat is waar niet ieder gerucht wordt waarheid....

Maar laten we eerlijk zijn...waar rook is,is vuur meestal.
Ik laat,e hierom niet bang maken,zijn ergere dingen....maar wat komt er nog meer.

En ja..joh ze proberen van alles te verzinnen om geld ergens vandaan te halen,dus..alles is uitgekleed bijna dus andere dingen verzinnen,
Als ik mag kiezen of meer upc betalen of de zorg meer,dan kies ik voor upc...ja?

We zien het allemaal wel,en ja komt het terug dan doe je er niks tegen.
Straks zullen we ( ik niet dan maar mijn man wek ) weer ww premie moeten gaan betalen en ja dat is ook niet gek nu....

Maar las dat ze weer ouderen willen pakken en dat vind ik heel erg,die hebben al bijna niets,als je geen kinderen hebt en alleen basis inkomen dan.,..ja...cind ik erg,maar goed we zien wel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Inderdaad Rozemarijtnje niet ieder gerucht is waarheid maar wat in het
vat zit verzuurt niet daar in Den Haag.
Ze draaien daar volledig door in Den Haag, kleden de mensen letterlijk uit.

Laat de leeuw niet in zijn hempie staan......maar als het zo doorgaat, verschrikkelijk gewoon.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ben een leeuw...en sta straks in mij hempie... :oops: als ik geen man had gehad... :wink:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door Jolijn »

GJvdZ schreef:
Josephien12 schreef:Allereerst de balkenende norm invoeren daar en vervolgens kan van die norm ook nog wel wat af. Presentatoren en commissarisjes hebben nog genoeg lucratieve nevenverdiensten om dan toch de balkenende norm te halen.
Dat sommige presentatoren bij de PO een idioot hoog salaris krijgen klopt, maar door dat te verlagen haal je natuurlijk nooit die paar honderd miljoen die moet worden bezuinigd. Daar bezuinig je misschien net 2 miljoen mee als je die veelverdieners op een Balkenende salaris zet.

Maar mevrouw Hertsenberg kan best wat minder krijgen dan die 376k die ze nu krijgt. Het is natuurlijk van de gekke dat een TV presentatrice van een onbeduidend programma 2 keer zoveel verdient dan de minister-president of een ziekenhuisdirecteur die de eindverantwoordelijkheid heeft over een paar duizend personeelsleden en een budget van 100-en miljoenen.
Dit vind ik geen reden om die salarissen dan maar zo te laten. Dat valt toch ook niet (meer) te verkopen? Haal het geld weg, daar waar het te halen is, ook al is het niet in 1 klap honderd miljoen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie ook geen enkele reden waarom overbetaalde presentatoren, die inhoudelijk nauwelijks iets zinnigs te melden hebben, buiten schot blijven terwijl zo goed als iedereen er op achteruit gaat.

Geld moet je halen waar het is. Niet waar het niet is. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar mevrouw Hertsenberg kan best wat minder krijgen dan die 376k die ze nu krijgt. Het is natuurlijk van de gekke dat een TV presentatrice van een onbeduidend programma 2 keer zoveel verdient dan de minister-president of een ziekenhuisdirecteur die de eindverantwoordelijkheid heeft over een paar duizend personeelsleden en een budget van 100-en miljoenen.
Dit vind ik geen reden om die salarissen dan maar zo te laten. Dat valt toch ook niet (meer) te verkopen? Haal het geld weg, daar waar het te halen is, ook al is het niet in 1 klap honderd miljoen.[/quote]

Nee, dat is zeker geen reden om alles te laten zoals het is. Maar...mensen met geld, veelverdieners zullen we het maar noemen, die 'zitten' nog meer op 'hun centjes' dan monsieur Jean avec Culôt, m.a.w. snijden in eigen vlees, onverdoofd, doet zeer en niemand doet het vrijwillig. Geen idee dat Hertsenberg zoveel pegulanten verdiende; buiten proportie, maar ja, dat zijn al die zwaar overbetaalde radio en t.v. figuren (heb ik het natuurlijk niet eens over de zittende leden van het kabinet). En wachtgeld, en zus en zo.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door ruud_a »

tenormin schreef:
Maar mevrouw Hertsenberg kan best wat minder krijgen dan die 376k die ze nu krijgt. Het is natuurlijk van de gekke dat een TV presentatrice van een onbeduidend programma 2 keer zoveel verdient dan de minister-president of een ziekenhuisdirecteur die de eindverantwoordelijkheid heeft over een paar duizend personeelsleden en een budget van 100-en miljoenen.
Dit vind ik geen reden om die salarissen dan maar zo te laten. Dat valt toch ook niet (meer) te verkopen? Haal het geld weg, daar waar het te halen is, ook al is het niet in 1 klap honderd miljoen.
Nee, dat is zeker geen reden om alles te laten zoals het is. Maar...mensen met geld, veelverdieners zullen we het maar noemen, die 'zitten' nog meer op 'hun centjes' dan monsieur Jean avec Culôt, m.a.w. snijden in eigen vlees, onverdoofd, doet zeer en niemand doet het vrijwillig. Geen idee dat Hertsenberg zoveel pegulanten verdiende; buiten proportie, maar ja, dat zijn al die zwaar overbetaalde radio en t.v. figuren (heb ik het natuurlijk niet eens over de zittende leden van het kabinet). En wachtgeld, en zus en zo.[/quote]

als ik het goed heb, wordt een gedeelte van haar salaris betaald door de tros[leden]

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

als ik het goed heb, wordt een gedeelte van haar salaris betaald door de tros[leden]
Nou, dat is jofel te weten: als ik naar de Tros kijk, kijk ik dus 'gratis'. Volgens mij ben ik ook geen lid van de AVRO omdat ik alleen een abonnement op de gids heb, toch?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

zo ben ik ff blij dat ik nergens lid van ben!!!!
download de app wel voor de tv gids :oops: :lol: gratis..legaal!!!!!!!! in de app store dus

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door bprosman »

Het salaris van een tweede kamerlid ligt rond de 100.000 Euro per jaar, zoveel vind ik dat niet gerelateerd aan het aantal uren wat ze per week maken.
Die werken eerder 60...80 uur dan 40.

376K van Hertzenberg is dan ongeveer het complete salarisbudget van Groen Links of PVDD en 50Plus samen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door plumber »

Er wordt niks betaald door de trosleden.Die betalen voor de gids.
Salarissen komen van onze belastingcentjes.Een ding begrijp ik niet.
Die z.g.n. comerciële zenders krijgen niks uit de pot hoe betalen die
hun mensen dan.Zie bij hun net zoveel reclame als bij de publieke.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door bprosman »

Zie bij hun net zoveel reclame als bij de publieke.
"Voordeel" van STER reclame (publiek) is dat ze niet programma onderbrekend mogen zijn, dus beperken tot de STER blokken.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door sadfly »

Sorry voor radar dan, maar dan wil ik gene publieke zenders meer ontvangen en daardoor ook geen tax betalen. En dat terwijl iedereen al voor de publieke omroepen betaalt via de belasting !

Waneer krijgt dat zooitje ind en haga eens knallende rezie zodat het zooitje weer uit elkaar dondert ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

sadfly schreef:Sorry voor radar dan, maar dan wil ik gene publieke zenders meer ontvangen en daardoor ook geen tax betalen. En dat terwijl iedereen al voor de publieke omroepen betaalt via de belasting !

Waneer krijgt dat zooitje ind en haga eens knallende rezie zodat het zooitje weer uit elkaar dondert ?
Die hebben ze best hoor, die knallende ruzie, maar ze zijn zo goed in liegen en bedriegen, daar merken wij helemaal niets van. Zie ze op alle krantenfoto's maar eens vrolijk lachen. Terwijl er niets te lachen valt. Ben het met Bram eens dat ze echt niet buiten proportioneel verdienen in het Haagje; vooral hier te hebben gelezen wat madame Hertsenberg mag opstrijken. Dat was, voor mij dan, een eye-opener.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

@vogels: oh! Geen idee dat ik een echt lid was. Nou ja, heb dat ding al 50 jaar, opzeggen is (voor mij) geen optie. staan leuke stukjes en puzzeltjes in :mrgreen: .

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door Ulbe »

Krijgen we die ellende weer met de omroepbijdragen? :shock:

We worden zo wat al doodgeslagen met commercials en ander irritante reclame uitingen,

Het wordt er weer niet beter op, :(

En wanneer we deze bijdragen niet betalen vallen er zeker weer van die rouwbrieven op de mat met bedreigingen van de overheid,

Ik wil best betalen maar dan die reclame verbannen!, dan heb ik er wel vrede mee!, ik betaal al flink aan de kabel en nu dit er ook maar weer bij, :(

Ik hoop dat mijn loon verdubbeld wordt, ik zal de baas vragen voor een permanente extra bijdrage, ik denk dat ik het antwoord wel weet...., :(

Ik denk dat ik op zolder maar moet opruimen, een tent er in bouwen, 60 wietplanten er in, en ga maar kweken, dan stop ik ook met werken, dat inkomen dat ik nu heb schiet toch ook niet op, dan kan ik wel leven van de illegale wietteelt, geen gestresste baas om me heen, alleen mijn stille wietplantjes zorgen voor mijn centjes in de beurs!, :wink:

Prettig geregeld!, :mrgreen:

Nederland gaat de financiële afgrond in!, :cry:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik wil best betalen maar dan die reclame verbannen!, dan heb ik er wel vrede mee!, ik betaal al flink aan de kabel en nu dit er ook maar weer bij,
Ik wil niet betalen en de reclame voor lief nemen, als je het niet erg vind! :(

zwarte kat
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2013 14:50

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door zwarte kat »

tenormin schreef:
Ik wil best betalen maar dan die reclame verbannen!, dan heb ik er wel vrede mee!, ik betaal al flink aan de kabel en nu dit er ook maar weer bij,
Ik wil niet betalen en de reclame voor lief nemen, als je het niet erg vind! :(
De kosten van reclame zitten in de produkten verwerkt. Geen reclame is goedkopere produkten en minder ergernis. Belachelijk toch dat zelfs midden in de nacht nog driftig reclame wordt uitgezonden op de publieke netten. Dat gebeurd nergens in de landen om ons heen en zeker niet met die kwantiteit. Flikker er dan maar een zender af en maak de rest reclamevrij.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: nieuwe omroeptaks 8 euro per aansluiting

Ongelezen bericht door kss »

ik denk dat iedere nederlander maar een eigen tolpoortje voor z'n huis moet neerzetten, dan mag iedere passant een jaarkaart kopen voor 8 euro.

:mrgreen:

Gesloten