LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeente en privacy

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Consument_13
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2014 12:22

gemeente en privacy

Ongelezen bericht door Consument_13 »

Bij ons in de gemeente kun je een klacht indienen via internet over wat je in feite maar wilt.

Nu heb ik dit vorige week gedaan, over een project dat door de gemeente is uitbesteed aan een bedrijf, welke weer een zzp-er heeft ingehuurd om het project te begeleiden.

de klacht gaat over deze laatstgenoemde en zijn incompetente werkwijze. En de ellende die daar mee gepaard ging.

wat wil nu, de gemeente stelt binnen 2 weken te antwoorden, echter heb ik reeds van de persoon in kwestie (bovengenoemde), een persoonlijke email ontvangen met een vage verwijzing naar mijn klacht...?

dus in het kort; je klaagt over iemand/iets bij de gemeente, en voordat men zelf antwoord heeft gegeven, is het leidend voorwerp kennelijk al ingelicht en heeft je al weten te vinden.

U kunt zich hopelijk ook indenken, dat dit niet de bedoeling is.
Het was in ieder geval nooit mijn bedoeling, dat mijn klacht direct op het bordje van de zzp-er komt.

Wat zou ik hier mee kunnen/moeten doen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door sjohie »

Consument_13 schreef:Bij ons in de gemeente kun je een klacht indienen via internet over wat je in feite maar wilt.

Nu heb ik dit vorige week gedaan, over een project dat door de gemeente is uitbesteed aan een bedrijf, welke weer een zzp-er heeft ingehuurd om het project te begeleiden.

de klacht gaat over deze laatstgenoemde en zijn incompetente werkwijze. En de ellende die daar mee gepaard ging.

wat wil nu, de gemeente stelt binnen 2 weken te antwoorden, echter heb ik reeds van de persoon in kwestie (bovengenoemde), een persoonlijke email ontvangen met een vage verwijzing naar mijn klacht...?

dus in het kort; je klaagt over iemand/iets bij de gemeente, en voordat men zelf antwoord heeft gegeven, is het leidend voorwerp kennelijk al ingelicht en heeft je al weten te vinden.

U kunt zich hopelijk ook indenken, dat dit niet de bedoeling is.
Het was in ieder geval nooit mijn bedoeling, dat mijn klacht direct op het bordje van de zzp-er komt.

Wat zou ik hier mee kunnen/moeten doen?
Je kan blij zijn dat ze pro-actief zijn, en eerst het verbeterproces in gang zetten, voordat ze zich storten op procedures en communicatie naar deze en gene? Dit lijkt me wenselijker als andersom toch?

Consument_13
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2014 12:22

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door Consument_13 »

Ik ben er inmiddels achter, dat de gemeentelijke werknemers klachten van haar burgers achteloos doorstuurt naar de beklaagde.

Zonder goed naar de de inhoud te kijken.

Uw privacy is dus niet gewaarborgd.

Wees niet te kritisch in uw verweer jegens gemeentelijke dwalingen, er zullen eerst slachtoffers moeten vallen eer men stil gaat staan bij de combinatie overheid-internet-privacy.

gemeente die geld over de balk smijt, en klachten hierover niet serieus neemt maar doorstuurt naar de beklaagde die op zijn beurt ongewenste email naar de klager stuurt.

Ik denk dat ik de volgende keer maar gewoon niet 'klaag'. en alles lekker op zijn beloop laat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door sjohie »

Consument_13 schreef:Ik ben er inmiddels achter, dat de gemeentelijke werknemers klachten van haar burgers achteloos doorstuurt naar de beklaagde.

Zonder goed naar de de inhoud te kijken.

Uw privacy is dus niet gewaarborgd.

Wees niet te kritisch in uw verweer jegens gemeentelijke dwalingen, er zullen eerst slachtoffers moeten vallen eer men stil gaat staan bij de combinatie overheid-internet-privacy.

gemeente die geld over de balk smijt, en klachten hierover niet serieus neemt maar doorstuurt naar de beklaagde die op zijn beurt ongewenste email naar de klager stuurt.

Ik denk dat ik de volgende keer maar gewoon niet 'klaag'. en alles lekker op zijn beloop laat.
Wat een gezever, alsjeblieft zeg.. Maar goed, morgen is je kans om dit in je eigen gemeente recht te zetten. :D

Consument_13
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2014 12:22

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door Consument_13 »

sjohie schreef:
Je kan blij zijn dat ze pro-actief zijn, en eerst het verbeterproces in gang zetten, voordat ze zich storten op procedures en communicatie naar deze en gene? Dit lijkt me wenselijker als andersom toch?

er is geen verbeter proces want ik ben nog niet 'terug gekoppeld' zoals men dat noemt.

ik heb de optie wel aangevinkt.

maar kennelijk is voor hen de kous af met het ongewenste mailtje van de beklaagde richting mij (klager). Want volgens hen hoeft er reeds geen terug koppeling meer plaats te vinden.
Laatst gewijzigd door Consument_13 op 18 mar 2014 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Consument_13
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2014 12:22

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door Consument_13 »

sjohie schreef:
Wat een gezever, alsjeblieft zeg.. Maar goed, morgen is je kans om dit in je eigen gemeente recht te zetten. :D
Ga er dan ook niet op in.
En die kans? laat me niet lachen. Dit is een PvdA bolwerk. Leefbaar was de grootste maar kwam niet in de coalitie. Dit terzijde.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door tenormin »

Consument_13 schreef:
sjohie schreef:
Wat een gezever, alsjeblieft zeg.. Maar goed, morgen is je kans om dit in je eigen gemeente recht te zetten. :D
Ga er dan ook niet op in.
En die kans? laat me niet lachen. Dit is een PvdA bolwerk. Leefbaar was de grootste maar kwam niet in de coalitie. Dit terzijde.
In tegenstelling met sjohie ben ik het wel met u eens. U legt iets voor aan de Gemeente en vervolgens word er contact opgenomen door een zzp 'er waar u over klaagde. Dat is toch niet de behoorlijke gang van zaken. Natuurlijk is het wel de snelste manier, zoals sjohie suggereert, maar niet volgens privacy regels. Zou daar dus zelf ook niet zo gelukkig mee/over zijn. Ik weet alleen niet hoe het in Uw Gemeente geregeld is; waarborgen ze privacy in hun beleid als men als inwoner ergens over klaagt of is daar nergens iets over terug te lezen?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door gilas »

Consument_13 schreef:Bij ons in de gemeente kun je een klacht indienen via internet over wat je in feite maar wilt.

Nu heb ik dit vorige week gedaan, over een project dat door de gemeente is uitbesteed aan een bedrijf, welke weer een zzp-er heeft ingehuurd om het project te begeleiden.

de klacht gaat over deze laatstgenoemde en zijn incompetente werkwijze. En de ellende die daar mee gepaard ging.

wat wil nu, de gemeente stelt binnen 2 weken te antwoorden, echter heb ik reeds van de persoon in kwestie (bovengenoemde), een persoonlijke email ontvangen met een vage verwijzing naar mijn klacht...?

dus in het kort; je klaagt over iemand/iets bij de gemeente, en voordat men zelf antwoord heeft gegeven, is het leidend voorwerp kennelijk al ingelicht en heeft je al weten te vinden.

U kunt zich hopelijk ook indenken, dat dit niet de bedoeling is.
Het was in ieder geval nooit mijn bedoeling, dat mijn klacht direct op het bordje van de zzp-er komt.

Wat zou ik hier mee kunnen/moeten doen?
Die ZZP-er is de enige die u klacht kan afhandelen,aangezien hij of zij dat project onder zijn hoede heeft.
Niet meer dan logisch dat je dus van deze persoon een email terug krijgt.

Maar goed,als je het er niet mee eens bent,dan stuur je je verhaal naar de gemeente en leg je uit dat je het er niet mee eens bent.
En anders stuur je een email naar het CBP met wat er is gebeurd.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus je wilt een klacht indienen over een bedrijf (ook al bestaat het bedrijf uit één persoon), maar dat bedrijf mag geen weerwoord geven? Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Als er een klacht wordt ingediend, is het de bedoeling dat het opgelost gaat worden, toch? De gemeente kan alleen een antwoord terug geven ná de klacht met het bedrijf besproken te hebben, of mis ik iets?

Zijn je NAW-gegevens met de klacht meegekomen, of kon 'het bedrijf' op een andere manier achter je gegevens komen?
Het was in ieder geval nooit mijn bedoeling, dat mijn klacht direct op het bordje van de zzp-er komt.
Wat was de bedoeling dan?

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door marcel75 »

De bedoeling was dat de klacht niet als klacht, maar als waarheid bestempeld werd zonder wederhoor. Typische gedachtengang voor een gemiddelde leefbaar/pvv-stemmer: "Veroordeel anderen voor eigen gewin en laat de ander zich vooral niet (kunnen) verweren".

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door sjohie »

Het hangt ook van de klacht af, als TS zelf ergens last van heeft, zeg geluidshinder in huis, of verkeerd geparkeerde bestelbusjes voor huis, etc etc, dan maakt de klacht al meteen duidelijk om wie het gaat, aangezien het dan om een geografische locatie gaat. Maar goed, dit kan TS ook gewoon daar leggen waar het (mogelijk) mis is gegaan, namelijk bij de gemeente.

Daar werken best wel normale mensen, die echt wel willen leren van gemaakte fouten. Kwestie van wat normaal onder de aandacht brengen, en iedereen wint.

Overigens kan TS ook even kijken of de gemeente een app heeft voor de smartphone/tablet, veel gemeenten werken daar mee als het gaat om meldingen omtrent de openbare ruimte etc. Dan sluit je ook aan op de gevestigde procedures en communicatiesporen binnen de gemeente.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door Jolijn »

Consument_13 schreef: wat wil nu, de gemeente stelt binnen 2 weken te antwoorden, echter heb ik reeds van de persoon in kwestie (bovengenoemde), een persoonlijke email ontvangen met een vage verwijzing naar mijn klacht...?

dus in het kort; je klaagt over iemand/iets bij de gemeente, en voordat men zelf antwoord heeft gegeven, is het leidend voorwerp kennelijk al ingelicht en heeft je al weten te vinden.

U kunt zich hopelijk ook indenken, dat dit niet de bedoeling is.
Het was in ieder geval nooit mijn bedoeling, dat mijn klacht direct op het bordje van de zzp-er komt.

Wat zou ik hier mee kunnen/moeten doen?
Hetzelfde wat je hier op het forum doet. Mail, bel/schrijf de gemeente dat je deze gang van zaken niet netjes vindt. Heb je bij het indienen van je klacht, akkoord moeten gaan met het doorgeven van je persoonlijke gegevens aan derden (bijv. de persoon/bedrijf weet ik veel waarover je klacht gaat)?

Consument_13
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2014 12:22

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door Consument_13 »

Goed, laat ik dan hier maar neerzetten wat er gebeurd is. Aangezien er een aantal mensen alhier te vroeg oordelen omdat ze de details niet kennen. En ook omdat wanneer dit bij de gemeente wordt neergelegd, het bij de verkeerde mensen terecht komt. En er verder geen haan naar kraait.

er komen hier in de buurt ondergrondse afvalcontainers.
de gemeente heeft dit project uitbesteed aan het afvalverwerkingsbedrijf van onze stad.
nu woon ik op een kruispunt, waarvan alle vier de hoeken er slechts 1 huis een raam heeft, te weten mijn huis. ik woon dus op een hoek.

er kwam een kaart in bus waaruit bleek dat de container uitgerekend voor mijn raam kwam.
Dus naar de inspraak avond, waar ik de zzp-er tegen het lijf liep.
hij wilde de container niet verplaatsen, naar een van de andere 3 hoeken, zodat niemand er echt last van heeft. hij had een google streetview foto van de situatie, en vond mij maar een zeurpiet.

ondertussen is de zzp-er op afspraak langs gekomen bij mijn buurman, ik zat erbij.
Pas toen zag hij de ernst van de locatie in.
e.e.a. (de locatie van de container) zou op tekening worden aangepast zodat alle partijen weten hoe en wat. daar werd nog op terug gekomen, want ten tijde van de mogelijkheid tot vooraf klagen bij de gemeente, was de tekening nog niet aangepast. de zzp-er beloofde dat men zich niet aan de 'verkeerde' tekening zou houden, en ik dus ook geen klacht hoefde in te dienen. ik heb om hem vertrouwd, en ben daarom niet officieel vooraf gaan klagen.

Dat deze nieuwe locatie 50 meter van een andere reeds geplande container was, kon mij verder weinig schelen. mijn doel was immers bereikt.

eerste partij komt langs;
bodem onderzoek naar leidingen e.d. (de containerput is nogal diep). Vond dus plaats voor mijn raam.
het is dat mijn buurman naar buiten is gekomen om aan te geven dat de locatie is veranderd.
vervolgens is er gelukkig op de nieuwe plek onderzoek gedaan en goed bevonden.

volgende partij;
aftekenen van de plaats waar de container moet komen.
wederom voor mijn raam. Buurman weer zeer attent, komt dus wederom naar buiten om de heren in de juiste richting te wijzen. Ze vonden het al zo raar dat er geen bodem onderzoek putje was te bekennen. Verrek, aan de overkant zit deze inderdaad wel. Dus gelukkig daar afgetekend.

toen mijn buurman de zzp-er opbelde, dat dit allemaal gebeurde, werd buurman uitgefoeterd.
want meneer had een vrije dag en het was nog zo vroeg. sorry hoor, dat buurman u confronteert met uw eigen incompetentie, dat doet natuurlijk pijn dus gaan we maar schelden..ipv dienstbaar opstellen.

De week daarop zijn de stoeptegels aldaar weggehaald, en heeft er minimaal 24 uur een grondwaterpomp staan draaien. Echter toen pas leek men door te krijgen dat de nieuwe positie wel erg dichtbij een reeds bestaande positie is. Te weten die 50 meter. logisch, aangezien niemand dit ook maar op tekening vooraf heeft kunnen zien aankomen.
De de pomp verdween en de straat werd weer dichtgegooid.
en in plaats van dat de heren stratenmakers doorgaan tot 16.00 uur, stoppen ze om 15.45 uur om vervolgens de volgende dag om 7.00 uur met zware slijpers en vlakmachines de buurt tot half acht te verblijden (vandaar dat men ook wel spreekt over bouwvarkens?). ingefluisterd door een zeker iemand of niet? dit maar even terzijde.

het allermooiste is nog, dat tijdens de inspraakavond men mij af wilde schepen met het argument dat de loopafstand is opgerekt naar 125 meter. en dat daarom de container voor mijn raam moest komen.
nu komt er op ons kruispunt dus helemaal geen container meer, en is de afstand tussen de containers die er vanaf begin af aan al zouden komen, 180 meter is. 90 meter dus, mocht je er net tussenin wonen.
alles dubbel voor niets geweest, daar kan ik niet tegen :wink:

dit verhaal heb ik dus in het kort aan de gemeente willen vertellen.
wat er daarna gebeurde is inmiddels duidelijk toch.







en nu ga ik stemmen, maar niet op de PVV. Ook al woonde ik in Den-Haag of Almere ;-)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door olaf79 »

Consument_13 schreef:Ik ben er inmiddels achter, dat de gemeentelijke werknemers klachten van haar burgers achteloos doorstuurt naar de beklaagde.

Zonder goed naar de de inhoud te kijken.

Uw privacy is dus niet gewaarborgd.

Wees niet te kritisch in uw verweer jegens gemeentelijke dwalingen, er zullen eerst slachtoffers moeten vallen eer men stil gaat staan bij de combinatie overheid-internet-privacy.

gemeente die geld over de balk smijt, en klachten hierover niet serieus neemt maar doorstuurt naar de beklaagde die op zijn beurt ongewenste email naar de klager stuurt.

Ik denk dat ik de volgende keer maar gewoon niet 'klaag'. en alles lekker op zijn beloop laat.
Een klacht over iemand hoort ook bij degene waarover u klaagt terecht te komen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door witte angora »

blablabla, de zzp-er voert kennelijk de opdracht verkeerd uit (als ik het in de gauwigheid goed heb gelezen, heb geen zin in dit verhaal), wordt er door de gemeente over aangesproken, en vervolgens belt die zzp-er bij de bewoner aan - en wie zou dat nou wezen.

Dan zie ik ook nog gezever over stoppen om 15.45 in plaats van om 16.00 uur - zijn dat jouw zaken? Heb je daar ook over lopen mekkeren bij de gemeente, inclusief de uitdrukking 'bouwvarkens'?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door gilas »

Consument_13 schreef:toen mijn buurman de zzp-er opbelde, dat dit allemaal gebeurde, werd buurman uitgefoeterd.
want meneer had een vrije dag en het was nog zo vroeg. sorry hoor, dat buurman u confronteert met uw eigen incompetentie, dat doet natuurlijk pijn dus gaan we maar schelden..ipv dienstbaar opstellen.
Als iemand mij op mijn vrije dag zou lastig vallen en op een vroeg tijdstip zou ik ook niet zo heel vriendelijk zijn.
Helemaal omdat het helemaal geen noodgeval is en dus makkelijk kan wachten.

Het feit dat je het over bouw varkens hebt,zegt mij al voldoende over jouw als persoon.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me steeds meer af wat de gemeente en de privacy er mee te maken hebben, sorry hoor. Als jullie die vent zelf steeds benaderen, kom nou...

Dan nog iets, een zzp-er is een Zelfstandige Zonder Personeel. Geen idee hoe een en ander zit en geregeld is, maar hij heeft dus geen personeel in dienst die op ZIJN vrije dag voor hem aan het werk zijn.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Consument_13 schreef:
er komen hier in de buurt ondergrondse afvalcontainers.
de gemeente heeft dit project uitbesteed aan het afvalverwerkingsbedrijf van onze stad.
nu woon ik op een kruispunt, waarvan alle vier de hoeken er slechts 1 huis een raam heeft, te weten mijn huis. ik woon dus op een hoek.

er kwam een kaart in bus waaruit bleek dat de container uitgerekend voor mijn raam kwam.
Dus naar de inspraak avond, waar ik de zzp-er tegen het lijf liep.
hij wilde de container niet verplaatsen, naar een van de andere 3 hoeken, zodat niemand er echt last van heeft. hij had een google streetview foto van de situatie, en vond mij maar een zeurpiet.

ondertussen is de zzp-er op afspraak langs gekomen bij mijn buurman, ik zat erbij.
Pas toen zag hij de ernst van de locatie in.
e.e.a. (de locatie van de container) zou op tekening worden aangepast zodat alle partijen weten hoe en wat. daar werd nog op terug gekomen, want ten tijde van de mogelijkheid tot vooraf klagen bij de gemeente, was de tekening nog niet aangepast. de zzp-er beloofde dat men zich niet aan de 'verkeerde' tekening zou houden, en ik dus ook geen klacht hoefde in te dienen. ik heb om hem vertrouwd, en ben daarom niet officieel vooraf gaan klagen.

Dat deze nieuwe locatie 50 meter van een andere reeds geplande container was, kon mij verder weinig schelen. mijn doel was immers bereikt.

eerste partij komt langs;
bodem onderzoek naar leidingen e.d. (de containerput is nogal diep). Vond dus plaats voor mijn raam.
het is dat mijn buurman naar buiten is gekomen om aan te geven dat de locatie is veranderd.
vervolgens is er gelukkig op de nieuwe plek onderzoek gedaan en goed bevonden.

volgende partij;
aftekenen van de plaats waar de container moet komen.
wederom voor mijn raam. Buurman weer zeer attent, komt dus wederom naar buiten om de heren in de juiste richting te wijzen. Ze vonden het al zo raar dat er geen bodem onderzoek putje was te bekennen. Verrek, aan de overkant zit deze inderdaad wel. Dus gelukkig daar afgetekend.

toen mijn buurman de zzp-er opbelde, dat dit allemaal gebeurde, werd buurman uitgefoeterd.
want meneer had een vrije dag en het was nog zo vroeg. sorry hoor, dat buurman u confronteert met uw eigen incompetentie, dat doet natuurlijk pijn dus gaan we maar schelden..ipv dienstbaar opstellen.

De week daarop zijn de stoeptegels aldaar weggehaald, en heeft er minimaal 24 uur een grondwaterpomp staan draaien. Echter toen pas leek men door te krijgen dat de nieuwe positie wel erg dichtbij een reeds bestaande positie is. Te weten die 50 meter. logisch, aangezien niemand dit ook maar op tekening vooraf heeft kunnen zien aankomen.
De de pomp verdween en de straat werd weer dichtgegooid.
en in plaats van dat de heren stratenmakers doorgaan tot 16.00 uur, stoppen ze om 15.45 uur om vervolgens de volgende dag om 7.00 uur met zware slijpers en vlakmachines de buurt tot half acht te verblijden (vandaar dat men ook wel spreekt over bouwvarkens?). ingefluisterd door een zeker iemand of niet? dit maar even terzijde.

het allermooiste is nog, dat tijdens de inspraakavond men mij af wilde schepen met het argument dat de loopafstand is opgerekt naar 125 meter. en dat daarom de container voor mijn raam moest komen.
nu komt er op ons kruispunt dus helemaal geen container meer, en is de afstand tussen de containers die er vanaf begin af aan al zouden komen, 180 meter is. 90 meter dus, mocht je er net tussenin wonen.
alles dubbel voor niets geweest, daar kan ik niet tegen :wink:
Sinds wanneer kan een zzp'er dit soort beslissingen namens de gemeente nemen?

Zeer ongeloofwaardig verhaal.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Consument_13 schreef:
sjohie schreef:
Wat een gezever, alsjeblieft zeg.. Maar goed, morgen is je kans om dit in je eigen gemeente recht te zetten. :D
Ga er dan ook niet op in.
En die kans? laat me niet lachen. Dit is een PvdA bolwerk. Leefbaar was de grootste maar kwam niet in de coalitie. Dit terzijde.
Ah, ik snap 'm al. Een gefrustreerde LR stemmer die anderen de schuld geeft van al z'n ellende....

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: gemeente en privacy

Ongelezen bericht door marcel75 »

En zelfs anderen nog de schuld er van geeft dat hij andere de schuld moet geven van al z'n ellende!

Gesloten