LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn overheid en SVB digitaal post

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Target4

Mijn overheid en SVB digitaal post

Ongelezen bericht door Target4 » 02 mei 2015 11:43

Let op voor problemen met aan melden mijn overheid en digitale post.

Nadat ik mij had aangemeld voor mijn overheid bleek dat ik mij automatisch had aangemeld voor digitale post van SVB.
Omdat ik dit niet wist heb ik 1 !! mailtje gemist van SVB en loop hierdoor 2 toeslagen mis met een totaal bedrag van € 1750,-. Het betreft tegemoetkoming ivm gehandicapt kind ( nu dubbele kinderbijslag ) en de extra tegemoetkoming gehandicapt kind. Omdat deze toeslagen slechts per kwartaal/ per jaar betaald worden ( en je dan er pas achter komt omdat het niet betaald wordt ) en de bezwaar periode 6 weken is ben je altijd te laat met je bezwaar!!!!!

Dus het bezwaar wat je in dient behandelen ze inhoudelijk niet omdat je te laat bent maar dat is juist het probleem omdat je een mail gemist hebt en dus niet wist dat je moest reageren

Dus weet wat je doet als je je aanmeld voor digitale post. !!!!

Graag zou ik willen horen of er mensen zijn die dit ook hebben mee gemaakt en of er een oplossing voor dit probleem is.

Als ik nu bezwaar wil maken moet dit via de rechtbank.

Gesekram

Re: Mijn overheid en SVB digitaal post

Ongelezen bericht door Gesekram » 21 mei 2015 19:02

Ik zou graag willen weten hoeveel mensen er de dupe worden van "MIjnOverheid"
Met dupe worden bedoel ik, dat ik een aanmaning van € 7,00 kreeg, omdat ik mijn Afvalstoffen verwerking belasting niet had betaald. Wij zijn in de 60 en dit was de eerste keer dat wij wanbetalers werden. Ik zou, als reactie op mijn bezwaarschrift, zelf in MijnOverheid hebben aangegeven alles digitaal te willen ontvangen. Nee dus, dat had ik niet.
Nadat ik ons had geregistreerd bij MO, kreeg ik de volgende imeel terug
====
Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor het registreren bij MijnOverheid.

U beschikt nu over een Berichtenbox. Dit is uw persoonlijke postbus voor digitale berichten van de overheid.

Als er een nieuw bericht in uw Berichtenbox is geplaatst, krijgt u hiervan een notificatie per e-mail indien u een e-mailadres heeft opgegeven.

Bij uw Instellingen kunt u de overheidsorganisaties selecteren waarvan u berichten wilt ontvangen. Standaard zijn alle overheidsorganisaties geselecteerd die (op dit moment) op de Berichtenbox zijn aangesloten.

Met vriendelijke groet,

MijnOverheid

De overheid had voor mij besloten dat ik zou willen dat alles wat gekozen kan worden, gekozen werd.
Ik wist daar niets van en vervolgens kregen wij een boete van € 7,00 en forse belasting verhoging.

Het lijkt mij als de overheid je zo overvalt, zij hun begroting dicht kunnen krijgen met deze aanmaningen.

Hebben meer mensen hiermee te maken gehad en herkent men dit probleem?

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL » 21 mei 2015 19:21

Het is een ontwikkeling welke een bespring oplevert en daar zijn we allemaal blij mee.
Groot voordeel van de berichtenbox is dat er niks zoek kan raken, in tegenstelling tot traditionele post.

U bent er nu aan gewend, dus vanaf nu zal het niet meer fout gaan.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ » 21 mei 2015 20:06

Waarom zou je niet alles digitaal willen ontvangen? Zodra er wat binnenkomt zie je dat meteen op je telefoon en kan je actie ondernemen indien nodig. Papieren post kan zoek raken of te laat komen, of je raakt het thuis kwijt tussen andere zaken.

En niet aankomen met dat "digitaal" moeilijk is want als er geklaagd kan worden is iedereen in staat om op dit forum een account aan te maken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 22 mei 2015 05:33

De kans is bij mij groter dat een email 'ondergesneeuwd' raakt tussen de andere mails dan dat een ontvangen brief niet gezien wordt. Zo'n enkel regeltje in je berichtenbox vind ik veel minder opvallen.

Dus als het gaat om berichten die vanuit de overheid zelf komen, en het dus niet gaat om zaken die je zelf initieert, zoals bijvoorbeeld het zelf wijzigingen in een toeslag of een aangofte, dan wil ik dat graag juist per gewone post ontvangen.

En gesekram, dat je na aanmelding standaard de correspondentie van de aangesloten instellingen in de box krijgt, wordt je ook al duidelijk verteld voordat je je aanmeldt. Dat was voor mij de reden om mij daar dus niet voor aan te melden. Als ze het ook nog eens in de bevestigingsmail zeggen, dan is het toch moeilijk om vol te houden dat je van niks wist of het niet hebt kunnen weten.

Gesloten