LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

Hallo,

Ik heb nu al een maandje of 7-8-9 te maken met ERNSTIGE geluidsoverlast. Ik woon in Amersfoort Liendert. Links,rechts voor en achter zit ik GEVANGEN in een bouwput.

Ze beginnen 's ochtend al om 6:00 6:30 en regelmatig OOK op zaterdag om 6:30 zoals vandaag! Om een uurtje of 2/3 zijn ze klaar en gaan ze vroeg naar huis om eens lekker van de vrijde middag te genieten.

Het zit LETTERLIJK 2 meter van mijn slaapkamer raam.

Ik heb de gemeente amersfoort zo vaak gebeld. Het intereseert ze helemaal NIKS. Het loopt in de 3 getallen. Afhankelijk van wie ik spreek het volgende:

Ja mevrouwtje toch. Zij kunnen toch geen rekening houden met de 10-tallen gezinnen (flats) die er wonen. Zij hebben een bouwschema en als dat om 6 uur begint dan is dat zo
Jahoor we gaan langs (Doen ze niet)
Nou we hebben ze geproken hoor! Ze zullen het niet meer doen! (De volgende dag doen ze het weer)
Ik ben langsgekomen (Om 3 uur 's middags) en we hebben niet kunnen constateren dat er geluidsoverlast was (Nee ze waren al weg!)
Het is niet onze verantwoording. Je moet de politie bellen

Etc etc etc etc

Ook de politie gebeld wegens overlast

Het is niet onze verantwoording. Je moet de gemeente bellen
Ja voor dat soort dingen komen we niet hoor!
En soms 'Nou we sturen een mannetje langs' maar ik constateer vanuit mijn slaapkamerraam dat dit niet gebeurd

En zoals vanochtend 6:30 Nou, ik weet niet of we daar iemand voor langs gaan sturen hoor. Bouwoverlast op een zaterdag ik ben nu toch ook wakker.... Diverse keren teruggebeld totdat ik eindelijk een ander persoon aan de lijn kreeg:

HAHAHAHA HET IS NU 7:30 DUS NU MAG HET!!!!!! JAMMERRRRRRRRR (Nouja waarom word u nu boos?)


Je zou zeggen begin eerder maar dat kan ik dus niet! Ga eerder slapen maar ook dat niet. Ik kan gewoon niet zo vroeg in slaap vallen. Ik kan niet om 3:00 naar huis en ik moet ook mijn eigen leven kunnen leiden. het gaat hier niet om een maandje verbouwing het gaat om jaren!

Bovendien het is begin dit jaar begonnen en het gaat door tot 2017/2018 !!!!!!!!!!! Ze doen hier stuk voor stuk. Als dit recht voor mijn deur klaar is is schuin links aan de beurt. Als dat klaar is schuin rechts. En dat dat klaar is helemaal rechts. En de wegen om het huis zullen er ook aan moeten geloven.

Het heeft mijn werk afgelopen jaar bijzonder negatief beinvloed waarin ik niet weet of ik zo nog wel een nieuw contract krijg (Slecht functioneren wegens slaapgebrek en stress) en ook lichamelijk gaat het slechts. Sinds een paar dagen zit ik van top-tot teen onder de stressvlekken en wordt gek van de jeuk! Dat komt alleen bij extreme stress naar boven en ik kan zalfjes smeren wat ik wil ook hiervan wordt ik gewoon wakker 's nachts. Het wordt steeds erger

Ik moet aangekomende weed werken tot diep in de nacht en ik weet al ik wordt weer gewekt niet door een zacht muziekje op de wekker maar door de tering herrie van een enorme bouwkraan!

En dat is niet het enige. Om de dagen dat ik een dagje vrijpak om bij te slapen eindelijk in de middag (Als de vrachtwagens / kranen ed weg zijn er het eventjes wat stiller wordt) doen we regelmatig gezellig KEIHARD de radio aan. Gezellig belspelletjes en soms een beetje Andre hazes ofzo. Van zowel de politie als de gemeente valt een keiharde radio midden in een woonwijk niet onder geluidsoverlast

Geloof me de eerste 3 maanden kon ik er nog wel mee leven maar inmiddels kan ik 's nachts niet meer slapen vanwege de woede om hoelaat ik morgenochtens nu weer gewekt zal worden. De politie doet he-le-maal NIKS en de gemeente heeft nu al 30+ beloofd dat het zou ophouden (Maarja die zijn pas na 9:00 bereikbaar)


Ik geloof er niet meer in. Als ik tot 2017 in deze herrie moet wonen ga ik vandaag of morgen iets doen waar ik spijt van krijg.....

Zelfs op zaterdag kan ik niet meer slapen. Mijn hele dag met koppijn op de bank weer! Dinsdag tot 2:00 werken. Ik zie het niet meer zitten. Geen geld om te verhuizen (Ik spaar) en volgend jaar misschien de bijstand in. En dan kan ik verhuizen al helemaal vergeten!!!!

Ik zie het niet-meer-zitten

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

*Ik kon het niet in 1 keer plaatsen. Deel 2 'Mocht ik niet zo snel plaatsen'*

Ohja nu komt het mooie. Ik wil graag een rolluik voor mijn raam voor enige geluidsdemping. Maar van de VVE vereniging MAGNIE! Want dat staat niet zo mooi! Alle andere isolatie is al gebeurd. Een rolluik was een goede optie tegen geluidsoverlast maar anders 'Ging iedereen dat doen en dan wordt het hier een bunker'!

Andere optie in de woonkamer gaan slapen? Nope. Aan deze kant wordt ook gebouwd zelfde issue. Als een sandwich kan ik kiezen tussen wakker liggen in de woonkamer of de slaapkamer. Keuken is ook in de woonkamer. Misschien als ik het bad uit de badkamer sloop dat ik tussen de WC en wasmachine kan slapen. Liggen me voeten wel een beetje in de hal....


En dat allemaal omdat de bouw cowboys lekker vroeg naar huis willen en zowel de gemeente als de politie hun taken niet doen. Voor de mensen die denken 'ach joh, Gewoon ff op een ander moment gaan slapen. Dat kan ik niet. Bedenk mensen uit hun slaap halen wordt ook gebruikt als martelmethode! Slaapgebrek op lange termijn kan ernstige ziektes veroorzaken en dingen zoals je baan verliezen door slaapgebrek is geen aanstellerij. Als ik jou een paar maandjes wakker maak zal je merken hoe erg zoiets je dagelijks leven verpest!

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

Advies misschien? Er bestaan wetten over geluidsoverlast die zowel de gemeente als de politie moeten naleven


Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

De eerste 2 tientallen malen.

De 3e niet daar ga ik eens even een klacht indienen bedankt!

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

Ook geprobeerd maar ik kan er niet aan wennen. Bovendien dan hoor ik mijn wekker ook niet. Ook heb ik snel last van oorontstekingen. Oordopjes verergeren dat probleem.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Kaleen schreef:Advies misschien? Er bestaan wetten over geluidsoverlast die zowel de gemeente als de politie moeten naleven
Ik maak hieruit, en uit de OP, op dat u die wetten al kent. Dat hoeven mensen hier niet verder uit te leggen denk ik. De gemeente en de politie heeft u al benaderd, en de reactie zoals u het schrijft was eerlijk gezegd te verwachten. Daar valt verder ook weinig aan te adviseren.

Hebt u contact met uw buren gehad om samen een en ander op te pakken?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS, ik ben bang dat niemand hier iets verder aan kan dien of zal doen, noch de gemeente, noch de politie, dit zijn geplande bouwactiviteiten voor de komende 2-3 jaar...vreselijk!
Een rolluik houdt echt niet al dat lawaai buiten en oordoppen ook niet en maanden niet slapen is idd een marteling en wordt ook als zodanig toegepast :evil: en geeft 100 % lichamelijke en geestelijke klachten.
Ik heb geen oplossing , dit volhouden tot 2017- 2018 is ondoenlijk lijkt mij.
De hele flat , alle bewoners moeten hier last van hebben.
Hier wordt in de straat momenteel de boel geschilderd : die gasten smijten met het materieel , stellages, ladders, pleuren het op het gazon, banjeren door de tuin en beginnen om 07.30u en gelijk " vrolijk" met knetterharde muziek uit hun radio :( maar goed dit is binnen 1 maandje wel klaar....
In uw geval zou ik serieus overwegen om een etage/ studio , elders te huren , ik weet het , een l***oplossing dat je weggebonjourd wordt op deze manier , maar nog 2-3 jaar in deze teringherrie ( uw woorden )
zitten is het alternatief.
U heeft geen geld om te verhuizen schrijft u, maar zoveel hoeft het niet te kosten hoor , weet ik uit eigen ervaring.
Uw gezondheid is alles waard immers?
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 sep 2015 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door newmikey »

Het lijkt me eerlijk gezegd wel een serieus probleem wat ook serieus aangepakt moet worden. Vóór dat u dat doet ook de suggestie dat uw boosheid het ook nog eens extra moeilijk maakt, je gaat er vanzelf nog meer op letten.

Ik zou het eens een week lang documenteren, bewijs verzamelen, bijvoorbeeld door samen met andere omwonenden webcams (of iets dergelijks) en microfoons op te hangen en gewoon eens een berg gegevens te verzamelen van op z'n minst 7x24 uur (maar liefst zelfs langer).

Daarna gewoon met die gegevens naar gemeente alsmede politie en plaatselijke politieke partijen. Ook het lokale nieuwsblad kan helpen. Zij maken lawaai? U nog véél meer! Net zo lang tot er een regeling komt die nageleefd word voor de komende paar jaar.

Uw boosheid tegen de bouwvakkers is trouwens niet helemaal terecht, zij worden ook maar op de klus gestuurd en kiezen er ècht niet persoonlijk voor om zo vroeg te beginnen.
Laatst gewijzigd door newmikey op 12 sep 2015 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Toch staat de topicstarter niet helemaal machteloos denk ik. Ik kan me nog een renovatie (was bijna sloop) in Nijmegen herinneren, Nijmegen-Oost, vlak bij het centrum. Toen de plannen werden besproken werd duidelijk de afspraak gemaakt dat de bouwvakkers de radio niet te hard zouden laten spelen. Dat is schriftelijk aan de bewoners uitgelegd. Ook zijn er andere afspraken gemaakt (mbt parkeren bijvoorbeeld) om de overlast voor de bewoners zoveel mogelijk te beperken.

De woningbouw daar heeft het ontzettend goed begeleid. Gewoon jammer dat ik daar anti-kraak zat, ik had daar graag terug gegaan.

Het is me nog niet duidelijk wat de topicstarter precies aan (gezamenlijke) actie heeft ondernomen. Maar misschien dat een nette brief op poten van een hele flat naar de aannemer of de opdrachtgever wel eens zou kunnen helpen om de geluidsoverlast te beperken.

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

moederslink schreef:@TS, ik ben bang dat niemand hier iets verder aan kan dien of zal doen, noch de gemeente, noch de politie, dit zijn geplande bouwactiviteiten voor de komende 2-3 jaar...vreselijk!
Een rolluik houdt echt niet al dat lawaai buiten en oordoppen ook niet en maanden niet slapen is idd een marteling en wordt ook als zodanig toegepast :evil: en geeft 100 % lichamelijke en geestelijke klachten.
Ik heb geen oplossing , dit volhouden tot 2017- 2018 is ondoenlijk lijkt mij.
De hele flat , alle bewoners moeten hier last van hebben.
Hier wordt in de straat momenteel de boel geschilderd : die gasten smijten met het materieel , stellages, ladders, pleuren het op het gazon, banjeren door de tuin en beginnen om 07.30u en gelijk " vrolijk" met knetterharde muziek uit hun radio :( maar goed dit is binnen 1 maandje wel klaar....
In uw geval zou ik serieus overwegen om een etage/ studio , elders te huren , ik weet het , een l***oplossing dat je weggebonjourd wordt op deze manier , maar nog 2-3 jaar in deze teringherrie ( uw woorden )
zitten is het alternatief.
U heeft geen geld om te verhuizen schrijft u, maar zoveel hoeft het niet te kosten hoor , weet ik uit eigen ervaring.
Uw gezondheid is alles waard immers?
Beste Moederslink,

Ik ga inderdaad eens een brief ophangen in de hal beneden. De gemeente beweerd dat ik de enige ben die klaagt maar er wordt steen en been geklaagd in de flat. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die daadwerkelijk klaagt maar je weet het niet. Kans bestaat dat andere mensen wel met oordoppen in slapen, heel diep slapen of vroeg kunnen beginnen met werken.

Hier in de flat zijn er idd ook deze vormen van overlast. Asociale schoonmakers of mensen die werkzaamheden aan de flat uitvoeren. Laatst had ik zo'n indioot die een radio keihard aan had staan tegen de muur van mijn slaapkamer. Ik dacht dat het de bouwplaats was. Keek even raar op toen ik 2 uur later de deur uitstapte. Asociale klootzakken. Maarja dat is 1 2 keer per maand. Dat slaap ik de volgende dag/zaterdag wel weer bij. Dit is structule jarenlange overlast.

Ik heb geen cent om een studio te huren. Bovendien kan ik mijn dieren dan niet meenemen. Al het geld wat ik overhou spaar ik. Ik ben afgelopen 2 jaar niet op vakantie geweest. Gaat op mijn spaarrekening.

Ik heb een koopflat. Dat verkoop ik niet zo 1 2 3. Bovendien welke sukkel gaat in deze ellende mijn flat kopen? Gratis met 2 jaar extreme geluidsoverlast

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

newmikey schreef:Het lijkt me eerlijk gezegd wel een serieus probleem wat ook serieus aangepakt moet worden. Vóór dat ik dat doe ook de suggestie dat uw boosheid het ook nog eens extra moeilijk maakt, je gaat er vanzelf op letten.

Ik zou het eens een week lang documenteren, bewijs verzamelen, bijvoorbeeld door samen met andere omwonenden webcams (of iets dergelijks) en microfoons op te hangen en gewoon eens een berg gegevens te verzamelen van op z'n minst 7x24 uur (maar liefst zelfs langer).

Daarna gewoon met die gegevens naar gemeente alsmede politie en plaatselijke politieke partijen. Ook het lokale nieuwsblad kan helpen. Zij maken lawaai? U nog véél meer! Net zo lang tot er een regeling komt die nageleefd word voor de komende paar jaar.

Uw boosheid tegen de bouwvakkers is trouwens niet helemaal terecht, zij worden ook maar op de klus gestuurd en kiezen er ècht niet persoonlijk voor om zo vroeg te beginnen.
Het lijkt me zo ontzettend veel werk. Op het moment heb ik al mijn energy nodig om nog zo goed mogelijk op mijn werk te kunnen functioneren.

Ik heb vannochtend idd gefilmd aangezien ik bij de gemeente al diverse keren voor leugenaar ben uitgemaakt (Nee mevrouw er wordt absoluut nooit gewerkt op zaterdag! Dan verzint u!)

Politie doet niks. Geluidsoverlast valt niet onder hun 'werk'. En zelfs de gemeente begon te sputteren bij mijn laatste klacht (nummer 100) afgelopen donderdag (Jamaar het is De Alliantie dus dan kunnen we niks doen)

Niemand is dus verantwoordelijk maar er is mij afgelopen donderdag ook versteld dat ze 'Uit coulance' contact hadden opgenomen met de Alliantie en dat ze beloofde zich aan de WETTELIJKE regels te houden.

Vrijdag ook overlast maar ik dacht van ach, het was waarschijnlijk te laat op de dag om het voor morgen te regelen' ik slaap ZATERDAG wel bij. NOT!

Misschien moet ik maar eens met 200 KM per uur mijn auto daar in een draagbalk parkeren. Kunnen ze overmorgen huilen "Wir haben es nicht gewusst!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door moederslink »

@TS, Kaleen , ja dan wordt het echt een ander verhaal! U zit met een koopflat.
Dan rest alleen nog de oplossingen van Newmikey en Elzenlander : de boel documenteren, een dossier opbouwen en straks nd verantwoordelijke " opperman/ aannemer " en de gemeente , maar ik moet zeggen, door ervaringer wijzer geworden , dat ik het somber in zie. Nachtrust is goud waard en ik weet verder ook niet hoe je " asocialen " kunt aanpakken in deze maatschappij waar het " tuig " kan zegevieren , zo lijkt het althans.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Beste Kaleen,

Uit uw bericht maak ik op dat u nog geen contact hebt opgenomen met de opdrachtgever, Wbv. de Alliantie. Zij zijn degenen die u zult moeten aanspreken. De gemeente en de politie zullen hier inderdaad weinig aan kunnen doen.

Helaas reageert u ook niet op mijn eerder gegeven advies. Hoeft ook niet, maar kom dan ook niet vragen om advies.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Verder heeft u het er over dat u een koopwoning heeft in een appartementengebouw. Ik neem aan dat er ook een VVE is, of niet? Is het dan niet zaak dat de VVE actie onderneemt en contact opneemt met de Alliantie om een en ander op korte termijn te bespreken? Desnoods dat de VVE een handtekeningenactie houdt om te peilen hoeveel mensen er daadwerkelijk overlast ervaren, en daarmee naar de Alliantie stappen?

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

De VVE kan hier niks mee. Alleen mij verbieden om geluidswerende maatregelen te nemen dan zijn ze haantje de voorste. Hun hebben namelijk meer last van een scherm voor mijn slaapkamerraam dan dat ik heb van langdurig slaapgebrek.

Ik heb uw bericht gelezen. Ik heb al aangegeven beneden in de hal een briefje op te hangen en gezamelijk actie te beginnen. Het eerste 'bewijsmateriaal'

Ik heb pas, na maanden klagen en (Dat is bij deze dus gebleken) leugens dat ze op de bouwplaats gekomen waren en met de aannemen gesproken hadden. Sterker nog ik heb hier een brief liggen (Een copie) van de brief die naar de aannemer verzonden zou zijn vanuit de gemeente met hierin mijn klacht en een herhaling van de gemaakte afpraken en de sommatie om zich hieraan te houden.

En nu opeens is het eigenlijk toch niet de verantwoording van de gemeente. En al die eerdere afpraken, zogenaamde bezoekingen op de bouwplaats, verzonden brieven dan? Allemaal gelogen?!

Vandaag of morgen steek ik de tent in de fik
Laatst gewijzigd door Kaleen op 12 sep 2015 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

Overigens in het natuurlijk van de gekke dat ik de hele buurt hierbij moet betrekken.

Alsof als ik de 'enige' zou zijn opeens de wettelijk vastgelegde geluidsnormen opeens niet meer gelden.... Die gelden pas vanaf hoeveel mensen klagen? 10, 100, 1000? Alleen u heeft last van werkzaamheden om 6:00 op zaterdag? Stik er dan maar in.

Als ik de enige ben die de snelheid op de snelweg overtreed krijg ik toch ook gewoon een boete. Of mag ik dat ook zeggen 'Jamaar ik was de enige die te hard reed'?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door newmikey »

Kaleen schreef:Overigens in het natuurlijk van de gekke dat ik de hele buurt hierbij moet betrekken.

Alsof als ik de 'enige' zou zijn opeens de wettelijk vastgelegde geluidsnormen opeens niet meer gelden.... Die gelden pas vanaf hoeveel mensen klagen? 10, 100, 1000? Alleen u heeft last van werkzaamheden om 6:00 op zaterdag? Stik er dan maar in.

Als ik de enige ben die de snelheid op de snelweg overtreed krijg ik toch ook gewoon een boete. Of mag ik dat ook zeggen 'Jamaar ik was de enige die te hard reed'?
Ach, u bent dus niet zo van de constructieve oplossingen maar komt hier om uw hart te luchten? Dat mag ook natuurlijk maar dan haak ik wel af.

Kaleen
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 feb 2011 18:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Kaleen »

Een buurt commite opzetten is niet iets waar ik op het moment tijd en energie voor heb!

Zo werkt het vandaag de dag. Gemeente niet thuis, politie niet thuis, burger mag doodvallen!

Wacht maar vandaag of morgen..... En dan ben ik degene die voor gek verklaar wordt. In Nederland wordt je vanzelf gekgemaakt!

Kutland vandaag of morgen rij ik er niet meer langs ik rij ergens in!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door moederslink »

Kaleen schreef: Ik heb al aangegeven beneden in de hal een briefje op te hangen en gezamelijk actie te beginnen. Het eerste 'bewijsmateriaal'
Goeie actie! Sowieso doen!
Kaleen schreef:Vandaag of morgen steek ik de tent in de fik
Dit doet langdurig gebrek aan nachtrust dus met de mens!

* Beste Kaleen, je moet nu ook daarnaast echt een praktische oplossing voor jezelf bedenken, bij iemand intrekken alleen al om te slapen, je flat tijdelijk verhuren voor maximaal 24 maanden , zelf een rustige kamer huren, ik noem maar een aantal dingen. Het spaargeld voor je gezondheid gebruiken .....de tering naar de nering zetten , je koers wijzigen in het belang van je gezondheid i.p.v. door te draaien en te flippen. Huur een simpele kamer , klein, goedkoop , of ga even antikraak wonen....st Camelot heeft zat projecten....maar ga in hemelsnaam SLAPEN ! Pak de koe bij de hoorns i.p.v. andere oplossingen te bedenken die op korte termijn -nog- geen resultaten opleveren. Zodra je beter uitgerust bent heb je weer wel energie om structurelere oplossingen uit te vogelen samen met de rest vd flatbewoners.
Stop even met dit Don Quichotte gevecht....

Gesloten