LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Elzenlander »

newmikey schreef:
Kaleen schreef:Overigens in het natuurlijk van de gekke dat ik de hele buurt hierbij moet betrekken.

Alsof als ik de 'enige' zou zijn opeens de wettelijk vastgelegde geluidsnormen opeens niet meer gelden.... Die gelden pas vanaf hoeveel mensen klagen? 10, 100, 1000? Alleen u heeft last van werkzaamheden om 6:00 op zaterdag? Stik er dan maar in.

Als ik de enige ben die de snelheid op de snelweg overtreed krijg ik toch ook gewoon een boete. Of mag ik dat ook zeggen 'Jamaar ik was de enige die te hard reed'?
Ach, u bent dus niet zo van de constructieve oplossingen maar komt hier om uw hart te luchten? Dat mag ook natuurlijk maar dan haak ik wel af.
Elzenlander schreef:Goed om even van u af te kunnen schrijven, dat geeft lucht. Wat kunnen de consumenten die dit forum bevolken verder voor u betekenen?
Dat had ik dus direct al goed gezien...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door crazyme »

Kaleen schreef:Een buurt commite opzetten is niet iets waar ik op het moment tijd en energie voor heb!

Zo werkt het vandaag de dag. Gemeente niet thuis, politie niet thuis, burger mag doodvallen!

Wacht maar vandaag of morgen..... En dan ben ik degene die voor gek verklaar wordt. In Nederland wordt je vanzelf gekgemaakt!

Kutland vandaag of morgen rij ik er niet meer langs ik rij ergens in!
Dan is het nu met voorbedachte rade.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door puma73 »

Kaleen schreef:Hallo,

Ik heb nu al een maandje of 7-8-9 te maken met ERNSTIGE geluidsoverlast. Ik woon in Amersfoort Liendert. Links,rechts voor en achter zit ik GEVANGEN in een bouwput.

Ze beginnen 's ochtend al om 6:00 6:30 en regelmatig OOK op zaterdag om 6:30 zoals vandaag! Om een uurtje of 2/3 zijn ze klaar en gaan ze vroeg naar huis om eens lekker van de vrijde middag te genieten.

Het zit LETTERLIJK 2 meter van mijn slaapkamer raam.

Ik heb de gemeente amersfoort zo vaak gebeld. Het intereseert ze helemaal NIKS. Het loopt in de 3 getallen. Afhankelijk van wie ik spreek het volgende:

Ja mevrouwtje toch. Zij kunnen toch geen rekening houden met de 10-tallen gezinnen (flats) die er wonen. Zij hebben een bouwschema en als dat om 6 uur begint dan is dat zo
Jahoor we gaan langs (Doen ze niet)
Nou we hebben ze geproken hoor! Ze zullen het niet meer doen! (De volgende dag doen ze het weer)
Ik ben langsgekomen (Om 3 uur 's middags) en we hebben niet kunnen constateren dat er geluidsoverlast was (Nee ze waren al weg!)
Het is niet onze verantwoording. Je moet de politie bellen

Etc etc etc etc

Ook de politie gebeld wegens overlast

Het is niet onze verantwoording. Je moet de gemeente bellen
Ja voor dat soort dingen komen we niet hoor!
En soms 'Nou we sturen een mannetje langs' maar ik constateer vanuit mijn slaapkamerraam dat dit niet gebeurd

En zoals vanochtend 6:30 Nou, ik weet niet of we daar iemand voor langs gaan sturen hoor. Bouwoverlast op een zaterdag ik ben nu toch ook wakker.... Diverse keren teruggebeld totdat ik eindelijk een ander persoon aan de lijn kreeg:

HAHAHAHA HET IS NU 7:30 DUS NU MAG HET!!!!!! JAMMERRRRRRRRR (Nouja waarom word u nu boos?)


Je zou zeggen begin eerder maar dat kan ik dus niet! Ga eerder slapen maar ook dat niet. Ik kan gewoon niet zo vroeg in slaap vallen. Ik kan niet om 3:00 naar huis en ik moet ook mijn eigen leven kunnen leiden. het gaat hier niet om een maandje verbouwing het gaat om jaren!

Bovendien het is begin dit jaar begonnen en het gaat door tot 2017/2018 !!!!!!!!!!! Ze doen hier stuk voor stuk. Als dit recht voor mijn deur klaar is is schuin links aan de beurt. Als dat klaar is schuin rechts. En dat dat klaar is helemaal rechts. En de wegen om het huis zullen er ook aan moeten geloven.

Het heeft mijn werk afgelopen jaar bijzonder negatief beinvloed waarin ik niet weet of ik zo nog wel een nieuw contract krijg (Slecht functioneren wegens slaapgebrek en stress) en ook lichamelijk gaat het slechts. Sinds een paar dagen zit ik van top-tot teen onder de stressvlekken en wordt gek van de jeuk! Dat komt alleen bij extreme stress naar boven en ik kan zalfjes smeren wat ik wil ook hiervan wordt ik gewoon wakker 's nachts. Het wordt steeds erger

Ik moet aangekomende weed werken tot diep in de nacht en ik weet al ik wordt weer gewekt niet door een zacht muziekje op de wekker maar door de tering herrie van een enorme bouwkraan!

En dat is niet het enige. Om de dagen dat ik een dagje vrijpak om bij te slapen eindelijk in de middag (Als de vrachtwagens / kranen ed weg zijn er het eventjes wat stiller wordt) doen we regelmatig gezellig KEIHARD de radio aan. Gezellig belspelletjes en soms een beetje Andre hazes ofzo. Van zowel de politie als de gemeente valt een keiharde radio midden in een woonwijk niet onder geluidsoverlast

Geloof me de eerste 3 maanden kon ik er nog wel mee leven maar inmiddels kan ik 's nachts niet meer slapen vanwege de woede om hoelaat ik morgenochtens nu weer gewekt zal worden. De politie doet he-le-maal NIKS en de gemeente heeft nu al 30+ beloofd dat het zou ophouden (Maarja die zijn pas na 9:00 bereikbaar)


Ik geloof er niet meer in. Als ik tot 2017 in deze herrie moet wonen ga ik vandaag of morgen iets doen waar ik spijt van krijg.....

Zelfs op zaterdag kan ik niet meer slapen. Mijn hele dag met koppijn op de bank weer! Dinsdag tot 2:00 werken. Ik zie het niet meer zitten. Geen geld om te verhuizen (Ik spaar) en volgend jaar misschien de bijstand in. En dan kan ik verhuizen al helemaal vergeten!!!!

Ik zie het niet-meer-zitten
ff OP quoten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door moederslink »

vogels schreef: Onzin! Iemand die helemaal de kluts kwijt is door slaapgebrek, bedenkt zo'n oplossing niet van tevoren!

Als ik zo eens de bijdragen van topicstarter lees, is zij helder en wakker genoeg.
Iemand die de kluts kwijt is door slaapgebrek flipt finaal door en kan " dit soort oplossingen " wel degelijk bedenken en nog uitvoeren ook.....helaas zelf meegemaakt met een naaste dierbare met - bijna- fatale uitkomst en het " heldere en wakkere" is puur de adrenaline en de woede.
En ik ben het met je eens dat er mensen zijn die voldoende hebben aan 3-4 uur slaap per nacht, maar niet iedereen heeft daar voldoende aan.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Ik denk inderdaad dat slaapgebrek, maar vooral het continue ergeren aan de overlast, voor een ongelooflijke prikkelbaarheid kunnen zorgen. Juist daarom snap ik niet dat er vanuit de VVE geen actie ondernomen wordt, of dat er geen andere buren bezig zijn met een constructieve oplossing. Als de topicstarter er zoveel last van heeft, moet dat andere mensen toch ook niet onberoerd laten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door moederslink »

Idd, van slaapgebrek kun je finaal doordraaien. Het is dus in mijn ogen niet verkeerd om hier je gal te spuwen( i.p.v een hartaanval te krijgen), ik vind het best en snap het ook .
En ik begrijp ook niet dat als dit al 7-8 maanden duurt dat de medebewoners al niet veel eerder de koppen bij elkaar hebben gestoken ...vooralsnog heeft TS Kaleen eerst en vooral slaap nodig en dat moet nu eerst prioriteit krijgen.
Maar goed , ik heb mijn zegje nu ook gedaan en hoop dat er een oplossing komt.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Het project hoeft ook niet stil te worden gelegd. Het zou al een hoop schelen als de radio op standje conservatietoon kom te staan, en dan niet eerder aan gaat dan half 8 of zo. Idem verkeer; mensen kunnen aan komen sjezen, en mensen kunnen rustig aan komen rijden. Idem 'werkgeluiden'; sommige lawaaiklussen zouden misschien na half 8 gedaan kunnen worden.

Maar ik heb zo'n vermoeden dat een dezer dagen de werktijden wat verschoven gaan worden. De winter nadert, dus wellicht dat men dan wat later gaat beginnen, en dan ook wat later naar huis gaat.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door puma73 »

moederslink schreef:Idd, van slaapgebrek kun je finaal doordraaien. Het is dus in mijn ogen niet verkeerd om hier je gal te spuwen( i.p.v een hartaanval te krijgen), ik vind het best en snap het ook .
En ik begrijp ook niet dat als dit al 7-8 maanden duurt dat de medebewoners al niet veel eerder de koppen bij elkaar hebben gestoken ...vooralsnog heeft TS Kaleen eerst en vooral slaap nodig en dat moet nu eerst prioriteit krijgen.
Maar goed , ik heb mijn zegje nu ook gedaan en hoop dat er een oplossing komt.
Ik denk dat TS aan dat slaapgebrek zelf ook voor een deel schuld heeft.
Je zou zeggen begin eerder maar dat kan ik dus niet! Ga eerder slapen maar ook dat niet. Ik kan gewoon niet zo vroeg in slaap vallen. Ik kan niet om 3:00 naar huis en ik moet ook mijn eigen leven kunnen leiden. het gaat hier niet om een maandje verbouwing het gaat om jaren!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je een geschil hebt met iemand, dan helpt het in het algemeen weinig om naar de gemeente te stappen of naar de politie. Dan moet je dat oplossen met degene met wie je een geschil hebt. Dus de bouwers. Als jij er last van hebt en er wordt niets met je klachten gedaan, dan kun je naar de rechter stappen. Die kan dan beslissen of je in je recht staat en eventueel een dwangsom of schadevergoeding opleggen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als ik op google kijk wordt de wijk Liendert de komende Jaren goed gerenoveerd. Oudere en kwalitatief slechtere flats worden gesloopt en maken plaats voor eensgezinswoningen, ook worden er nieuwe flats gebouwd. Uiteindelijk zal dat een betere wijk opleveren.

Deze verbouwingen ga je niet stoppen, en er zal altijd overlast zijn. De bouwers beginnen nu eenmaal rond 07.00 uur en hun materieel maakt lawaai. Ze kunnen slecht een doekje om de hamers en takels doen. Dat je overdag moet slapen in verband met je werk mag dan zo zijn, maar is niet hun probleem.

Je geeft zelf aan dat in de woonkamer slapen niet helpt en dat een rolluik aan de buitenkant niet is toegestaan door de VvE. Je kunt echter wel in de slaapkamer isolatie aanbrengen, door eventueel een geisoleerde tussenwand te plaatsen. Je verliest dan het uitzicht op de bouw , maar krijgt er geluidsisolatie voor terug.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door vroem »

je kan ook verkopen en verhuizen. Pand in een wijk die gerenoveerd wordt, wordt in de regel meer waard.
Men kan er ook voor kiezen tijdelijk, zeker op piekdagen (voor jezelf dan, bv belangrijke momenten op het werk) je heil elders te zoeken.

Daarnaast is het van groot belang op een normale manier met andere in overleg te gaan. De manier van communicatie is belangrijker dat waar het over gaat.
Persoonlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat er geen overleg mogelijk was, mits men zelf maar zich fatsoenlijk blijft opstellen.
Wellicht professionele hulp inschakelen dan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:
Ik denk dat TS aan dat slaapgebrek zelf ook voor een deel schuld heeft.
Je zou zeggen begin eerder maar dat kan ik dus niet! Ga eerder slapen maar ook dat niet. Ik kan gewoon niet zo vroeg in slaap vallen. Ik kan niet om 3:00 naar huis en ik moet ook mijn eigen leven kunnen leiden. het gaat hier niet om een maandje verbouwing het gaat om jaren!
Ik denk niet dat het TS haar eigen schuld is, als je niet vroeg kan slapen , dan is dat zo.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door vroem »

ciske schreef:
puma73 schreef:
Ik denk dat TS aan dat slaapgebrek zelf ook voor een deel schuld heeft.
Je zou zeggen begin eerder maar dat kan ik dus niet! Ga eerder slapen maar ook dat niet. Ik kan gewoon niet zo vroeg in slaap vallen. Ik kan niet om 3:00 naar huis en ik moet ook mijn eigen leven kunnen leiden. het gaat hier niet om een maandje verbouwing het gaat om jaren!
Ik denk niet dat het TS haar eigen schuld is, als je niet vroeg kan slapen , dan is dat zo.
Dat vind ik dan weer een wat te simpele benadering. Veel mensen zijn er zelf oorzaak van dat de biologische klok van slag is. Slaapritme en behalen aantal uren benodigde slaap kan best door eigen handelen helemaal van slag raken. Er weer inkomen is gewoon best een lastige, wat vaak ook niet eens lukt zonder begeleiding.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Ik heb helaas verder geen advies, maar het lijkt me echt verschrikkelijk. Ik vond het een paar maanden in de straat al vervelend

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door toeslagen »

vroem schreef:
Dat vind ik dan weer een wat te simpele benadering. Veel mensen zijn er zelf oorzaak van dat de biologische klok van slag is. Slaapritme en behalen aantal uren benodigde slaap kan best door eigen handelen helemaal van slag raken. Er weer inkomen is gewoon best een lastige, wat vaak ook niet eens lukt zonder begeleiding.
Ik denk toch, als TS zijn/haar nachtrust zonder lawaai kan genieten, het niets met een biologische klok te doen heeft.
Slaapritme is verstoort, maar niet door eigen handelen(hoe kom je erbij).
Kan niet begrijpen, dat er mensen zijn, die de fout bij de gedupeerde zoeken. :mrgreen:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door vroem »

toeslagen schreef:
vroem schreef:
Dat vind ik dan weer een wat te simpele benadering. Veel mensen zijn er zelf oorzaak van dat de biologische klok van slag is. Slaapritme en behalen aantal uren benodigde slaap kan best door eigen handelen helemaal van slag raken. Er weer inkomen is gewoon best een lastige, wat vaak ook niet eens lukt zonder begeleiding.
Ik denk toch, als TS zijn/haar nachtrust zonder lawaai kan genieten, het niets met een biologische klok te doen heeft.
Slaapritme is verstoort, maar niet door eigen handelen(hoe kom je erbij).
Kan niet begrijpen, dat er mensen zijn, die de fout bij de gedupeerde zoeken. :mrgreen:
En ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die niet begrijpen wat ik schrijf, en daar zo nodig een draai aan moeten geven waardoor lijkt dat ik iets anders schrijf dan dat ik doe.
Als je die laatste regel die jij schrijft destilleert uit wat je van mij gequote hebt in ieder geval (hoe kom je erbij....).

Ik schrijf nergens dat dit dus ook betrekking heeft op TS (hoe kom je erbij...) , weet ik niet en kan ik ook niet weten. Hetzelfde geldt overigens, en ook tegenovergesteld , voor jouzelf.
Of ben je gewoon aan het trollen?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door toeslagen »

vroem schreef:
En ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die niet begrijpen wat ik schrijf, en daar zo nodig een draai aan moeten geven waardoor lijkt dat ik iets anders schrijf dan dat ik doe.
Als je die laatste regel die jij schrijft destilleert uit wat je van mij gequote hebt in ieder geval (hoe kom je erbij....).

Ik schrijf nergens dat dit dus ook betrekking heeft op TS (hoe kom je erbij...) , weet ik niet en kan ik ook niet weten. Hetzelfde geldt overigens, en ook tegenovergesteld , voor jouzelf.
Of ben je gewoon aan het trollen?
Dat je niet specifiek de naam van TS vermeld, maakt niet uit, want het hele topic gaat over het slaapprobleem van TS.
Dus ook deze algemene regel is dan ook van toepassing op TS.
vroem schreef:Veel mensen zijn er zelf oorzaak van dat de biologische klok van slag is. Slaapritme en behalen aantal uren benodigde slaap kan best door eigen handelen helemaal van slag raken.
Dat ik oneens met jou bericht ben, ben ik aan trollen, deze redenatie ontgaat mij helemaal.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben iets vergelijkbaars meegemaakt, aan de overkant van de straat werd een woontoren van 9 verdiepingen gebouwd, en ze lieten de bouwlampen regelmatig aanstaan. Die schenen recht in onze slaapkamer, waardoor we met alle gordijnen dicht, nog een boek konden lezen. Gelukkig is er voor dit soort werk een bouwvergunning afgegeven, waar de werktijden sowieso in staan, en ook altijd wel een regel over het minimaliseren van overlast voor de omgeving.

Eerste stap was bij ons een kopie opvragen van die vergunning, en met die regel over geen overlast voor de omgeving veroorzaken, even de bouwkeet met de meeste gehelmde mannen binnen lopen. Daar 2x geweest om te vragen of ze A) die lampen 's nachts uit wilden doen, of B) wilden vervangen door rode of groene lampen. Met die laatste werken beveiligingscamera's namelijk ook, maar die zijn veel minder hinderlijk voor omwonenden. Het bleek een onzorgvuldige medewerker te zijn die ze vergat uit te doen, dat was na 2x vragen klaar.

Wat betreft de hinder, ze mogen conform de bouwvergunning meestal bouwen vanaf 07.00, dat zijn wel de "normale" werktijden in de bouw, en sommige activiteiten maken herrie, dat is nou eenmaal zo. Ook kan het zo zijn dat werkzaamheden, eenmaal gestart, ook afgemaakt moeten worden, zeg op een zaterdag. Denk aan het afwerken van vers gestort beton.

mh73

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik wil toch wel even relativeren hier.

Ik heb zelf getobt met een huilbaby, ruim anderhalf jaar lang, zeker vijf nachten per week ergens na een uur of één begon onze dochter te krijsen. Dit wel twee en een half uur lang. Niets hielp. Als je het hebt over chronisch slaaptekort.... Ik moet zeggen, ik heb in die tijd prima kunnen functioneren. Het huishouden en de zorg voor onze andere twee, plus de baby natuurlijk, ging gewoon door. Een mens kan wel wat hebben.

Als ik dan lees in de OP dat ze beginnen tussen 6.00 en 6.30 uur, dan is dat voor veel mensen een normale tijd om op te staan. Zelfs al ga je om een uur of één naar bed, dan kun je toch nog vijf, vijf en een half uur achter elkaar doorslapen. Tja, dan kun je op zaterdag niet uitslapen, maar op zondag toch wel? Er zijn zat mensen die altijd slecht slapen, waarvan ook wordt verwacht dat ze de volgende ochtend fris en fruitig op hun werk verschijnen. Het slaapprobleem zie ik hier dus niet echt zo.

En dat de buren de radio aanzetten, de kinderen herrie maken tijdens het buitenspelen, tja, dat zal vrijwel overal wel spelen. Ik had van de week migraine, terwijl ze bij de achterburen de voegen aan het uitboren waren. That's life. Anders moet je in een hutje op de hei gaan wonen.

Gezien de andere reacties van TS vraag ik me af of er geen andere zaken meespelen. Of er geen problemen zijn op het werk of in de relatie. Dan kun je vaak in het algemeen al minder hebben. Misschien is het sowieso goed om eens met de huisarts te gaan praten, of een maatschappelijk werker. Ik weet uit ervaring dat die soms hele eenvoudige maar goede tips hebben die het leven weer een stuk aangenamer kunnen maken.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ernstige langdurige geluidsoverlast. Gemeente doet NIKS

Ongelezen bericht door vroem »

Al het geld wat ik overhou spaar ik. Ik ben afgelopen 2 jaar niet op vakantie geweest. Gaat op mijn spaarrekening.
is een kwestie van keuzes maken, maar wanneer je erdoor heen zit wellicht toch een idee eens wel met vakantie te gaan.
Waarschijnlijk vakantie-uren meer dan genoeg opgebouwd , werkgever is er waarschijnlijk ook blij mee wanneer er bijgetankt gaat worden.

Gesloten