LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] naheffingsaanslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Wat hebben dit soort acties jou tot nu toe opgeleverd?
Buiten de overheid, 150.000 euro + voor mij en andere schuldenaren. Bij de overheid nog niet veel, behalve dan dat ik geen belasting en bekeuringen betaal. Bezwaar maken helpt dus. Je hebt wel een lange adem nodig als je met de overheid in gevecht gaat.
“Mens van vlees en bloed” Ja dit gebruik ik graag. Dit heeft niks met soevereine mens te maken. Zou ik soeverein zijn dan zou ik mij ook niet meer druk maken over de regelgeving van de overheid. Maar het gevecht voor soevereiniteit is kostbaar. Ik ken maar weinig mensen die dit gevecht aandurven. Niet alle mensen zijn bereid om na 10 maanden gevangenis gewoon door te gaan met eigen soevereiniteit zoals Dean Clifford.
Mendoza, wist je dat de soevereine mensen nu een eigen stukje land geclaimd hebben? Wonderland ergens in de buurt van Coevorden. Maar ik ga hier te ver off topic. Mijn strijd met de overheid is voorlopig nog amusant. Het kost mij weinig tijd. Ik gebruik standaard brieven en bezwaarschriften net zoals de overheid dit ook doet.
Ik betaal nooit voor parkeren. Meestal parkeer ik mijn auto buiten de stadskern en loop dan een stukje. Het gebeurt echter wel eens dat ik voor een zeer korte tijd parkeer op een plek waar bijna niet gecontroleerd wordt omdat het er nooit erg druk is. Eens in het jaar komt hier dan toch een parkeerwachter langs. Deze keer had ik dus pech. Maar ik heb nog een goede grond om bezwaar te maken. Voorlopig wacht ik even af wat de uitkomst is van de hoorzitting.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

De gemeente is nu al bezig met hun herstel. Ik ontvang net een brief waarin de invorderingsambtenaar ( hé, het was toch een heffingsambtenaar!) aangeeft dat de brief waaronder geen ondertekening stond van hem afkomstig was. Deze nieuwe brief was zowaar ondertekend met naam en natte inkt!

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Je hebt het over 150.000 voor jou en andere schuldenaren? Beschouw je jezelf als een schuldenaar?

Omdat je geen belasting betaalt?

Ik meen te hebben gelezen dat je in discussie was met een bank.

Hoe moet ik het zien dat je acties je 150k hebben opgeleverd?

Heb je je huis verkocht voor 150k en heb je daarna de hypotheek niet afgelost en hoef je deze ook niet meer af te lossen? (M.a.w. Je bent eronder uitgekomen)
Of ben je alles kwijtgeraakt en heeft de bank je een restschuld van 150k kwijtgescholden?
Of heb je een restschuld staan bij de bank die ze voorlopig niet meer proberen te innen?

Kun je mij stap voor stap uitleggen hoe ik een reguliere aanslag mrb niet hoef te betalen zonder dat de belastingdienst beslag gaat leggen op mijn vermogen of inkomen? Vele oldtimereigenaren zouden je eeuwig dankbaar zijn als je bereidt bent deze loophole te delen.

Of anders wellicht bewijs inzake je geschil over de nahefffingsaanslag? Een foto van de brief waarop de inkt zelfs nog nat was.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik was een schuldenaar. De zaak met de bank is nog steeds niet opgelost. We zijn een dagvaarding tegen de bank aan het voorbereiden.
De 150.000 zijn hoofdzakelijk van andere mensen die ik geholpen heb om van hun schulden af te komen.
De strijd met de belastingdienst is nog steeds gaande. Mijn argument is de geheime deals die ze met multinationals afsluiten.
Ik betaal wel mijn wegenbelasting.
In de brief van de gemeente schrijft de invorderingsambtenaar het volgende:
Ik heb op ….. 2015 een ontvangstbevestiging naar u verzonden.
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Het interessante hieraan is dat hij dit geen “ontvangst van u bezwaarschrift”meer noemt, zoals in de eerdere schrijven van de gemeente. Er wordt nu dus toegegeven dat ze hier fout zaten en er wordt met naam ondertekend!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door puma73 »

sacredfour schreef:Ik was een schuldenaar. De zaak met de bank is nog steeds niet opgelost. We zijn een dagvaarding tegen de bank aan het voorbereiden.
De 150.000 zijn hoofdzakelijk van andere mensen die ik geholpen heb om van hun schulden af te komen.
De strijd met de belastingdienst is nog steeds gaande. Mijn argument is de geheime deals die ze met multinationals afsluiten.
Ik betaal wel mijn wegenbelasting.
In de brief van de gemeente schrijft de invorderingsambtenaar het volgende:
Ik heb op ….. 2015 een ontvangstbevestiging naar u verzonden.
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Het interessante hieraan is dat hij dit geen “ontvangst van u bezwaarschrift”meer noemt, zoals in de eerdere schrijven van de gemeente. Er wordt nu dus toegegeven dat ze hier fout zaten en er wordt met naam ondertekend!
Die 150.000 is niet te bewijzen dus in het vervolg graag geen niet te bewijzen en te staven zaken aan te voeren.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een onzin! Als hier alleen bewijsbare zaken gepost mogen worden wordt het wel heeeeel stil...

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

De gemeente heeft nu duidelijk gemaakt, door beantwoording van mijn WOB verzoeken dat de beschikking is opgelegd door de stadswacht en dat deze mandaat heeft van de directeur van Gemeentebelastingen om een naslagheffing op te leggen. De beschikking is dus het papiertje op de voorruit. Dit doet echter niks af aan het feit dat het duplicaat van de naheffingsaanslag parkeerbelastingen niet voldoet aan de eisen van een beschikking, althans het is niet direct vast te stellen dat deze is opgelegd door een bevoegd ambtenaar als het bonnetje op de voorruit is kwijtgeraakt.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Toppy »

Hoe val je als querulant door de mand!!!!

Op de kopie beschikking staat, onder andere, het volgende:
jaar/maand/dag/tijdstip/verbalisantennummer.
Hoezo is de beschikking niet opgelegd door een persoon???????

Volgens mij zijn wij nu wel klaar met deze onzin..........

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Toppy hoe weet jij wat er bij mij op het duplicaat staat?
Ik ben ook klaar met die onzin van jouw!

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wil je zeggen dat het er bij jou niet op staat?

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door ruitenheer »

sacredfour schreef:Dit doet echter niks af aan het feit dat het duplicaat van de naheffingsaanslag parkeerbelastingen niet voldoet aan de eisen van een beschikking, althans het is niet direct vast te stellen dat deze is opgelegd door een bevoegd ambtenaar als het bonnetje op de voorruit is kwijtgeraakt.
Als je even terugleest, zul je zien dat zelfs als je gelijk zou hebben dit niets uitmaakt.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Nee, er staat plaats, datum en tijd van de parkeer locatie, aanslagnummer en bon nummer.
ruitenheer, bedoel je het herstel?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik heb een uitnodiging gehad van de gemeente om langs te komen en met hun in gesprek te gaan over de naheffingsaanslag. Deze uitnodiging heb ik aanvaard.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Brahms »

Op naar de 1200 posts van Sacredfour.....
.......ik betaal nooit voor parkeren.....
Je zou je gewoon eens aan de regels moeten gaan houden, en deze complete onzin moeten stoppen.
Nooit een cent uitgeven, krijg je eens een keer een boete, is de wereld te klein.
Ik, mensch van vleesch en bloed, roep dit topic uit tot het meest zinloze van het hele forum !

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik hou mij aan de regels, als de overheid dit nu ook een keer doet!
Brahms, misschien moeten we het gesprek met de gemeente even afwachten voordat we roepen dat dit allemaal zinloos is.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is nooit betalen voor parkeren je aan de regels houden...? :lol:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Is nooit betalen voor parkeren je aan de regels houden?
Moneyman er worden hier verkeerde conclusies getrokken. Als je het draadje leest waar ik de quote “ik betaal nooit parkeerbelasting”vandaan komt zie je dat Ik nooit parkeerbelasting betaal omdat ik mijn auto meestal buiten het stadscentrum parkeer. Soms zijn er uitzonderingen en moet ik betaald parkeren.
Verder is het mijn goed recht bezwaar te maken als ik het er niet mee eens ben en dat ben ik heel vaak niet!
Vogels, ja mijn regels. Ik hoef het toch niet altijd eens te zijn met de overheid en hun regels.
Je moet ook begrijpen dat ik enigszins provoceer. Dit omdat ik graag tegen argumenten wil horen vooral van de forumleden die kennis van zaken hebben. Misschien klinkt dit je een beetje vreemd in de oren, ik leer hiervan en ik waardeer de inbreng van deze forumleden.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door Brahms »

sacredfour schreef:.....Het gebeurt echter wel eens dat ik voor een zeer korte tijd parkeer op een plek waar bijna niet gecontroleerd wordt omdat het er nooit erg druk is. Eens in het jaar komt hier dan toch een parkeerwachter langs. Deze keer had ik dus pech.........
U houd zich toch aan de regels............ Deze keer pech, vele keren dus wel gepakeerd en niet betaald.
Betaal die boete gewoon en kies een andere hobbij.

En medeformers, hou ook dit hieronder goed in de gaten, straks zijn we allemaal medeplichtig aan de verhoging van de gemeentelijke lasten.....
sacredfour schreef:......Dit omdat ik graag tegen argumenten wil horen vooral van de forumleden die kennis van zaken hebben. Misschien klinkt dit je een beetje vreemd in de oren, ik leer hiervan en ik waardeer de inbreng van deze forumleden......

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Alhoewel de belastingdienst mij geen gelijk wil geven willen ze graag van mij af en zien af van de boete
Samenvatting bezwaar .
U geeft aan dat het dwangbevel niet een besluit is in de zin van artikel 1:3 lid 1 van de Algemene wet Bestuursrecht, omdat het dwangbevel niet is ondertekend door een persoon. Verder geeft u aan niet eens te zijn met de hoogte van de opgelegde kosten.
Beoordeling van het bezwaar
Artiket 1 :3 lid 1 Awb geeft dat onder een besluit wordt verstaan: een schriftelijke beslissing van een bestuursorgaan, inhoudende een publiekrechtelijke rechtshandeling.
Artikel 1 :3 lid 2 Awb geeft dat onder een beschikking wordt verstaan: een besluit dat niet van algemene strekking is, met inbegrip van de afwijzing van een aanvraag daarvan.
Het door u bestreden besluit voldoet aan beide van deze eisen. U geeft aan dat het besluit niet is uitgeschreven en ondertekend door een bevoegd ambtenaar en daarmee niet kan worden gezien als een publiekrechtelijke rechtshandeling.
Deze stelling is onjuist. Het ontbreken van een handtekening en naam van een bevoegd ambtenaar is in overeenstemming met de geldende wet en regelgeving. De Algemene wet bestuursrecht stelt deze eis niet.
Duidelijk dient te zijn dat het besluit door het bevoegde bestuursorgaan is genomen. Op beschikking staat duidelijk aangegeven dat het besluit afkomstig is van de Belastingdienst.
Ik ben echter van mening dat de vervolgingskosten onterecht in rekening zijn gebracht.
Horen
Omdat ik volledig aan uw bezwaar tegemoet kom, heb ik er van afgezien u te horen.
In uw antwoord datum en kenmerk van deze brief vermelden

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: naheffingsaanslag

Ongelezen bericht door sacredfour »

Kan wel zijn maar scheelt mij toch weer een boete :mrgreen:

Gesloten