LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Brahms »

Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Nadat ik al vele malen de kreet: "De burgers zijn de ogen en oren van de Politie" had gehoord, dacht ik dit eens in de praktijk te brengen. Wat heeft het opgeleverd: het heeft veel vrije tijd gekost, er staat een 2x gestolen fiets in onze tuin en de wijsheid om dit dus nooit meer te doen..........

Ter lering en vermaak het verhaal:

Ik loop door ons dorp rond 22.00 uur en zie op een wat verlaten plek een fiets staan, ondanks de twee sloten staat ie niet op slot. Ik denk nog, of de fiets is gestolen en even snel weggezet na gebruik, of het is een politie lokfiets zijn :D welke volgens ons plaatstelijke nieuwsblad overal in het dorp staan opgesteld.

Volgende dag rond 11.00 uur. kom er weer langs, fiets staat er nog steeds zo bij. Rond 12.00 uur kom ik er weer langs. Vreemd een "opvallend uitziend" persoon met fiets staat spullen over te laden op de fiets, en rijdt na een proefrondje weg. Laat eigen fiets staan. Nog geen 2 minuten later komt persoon teruglopen om eigen fiets te halen. Vreemd, even verderop wordt wederom van fiets gewisseld en wordt weer met de andere fiets een stukje verder gefiets. Wederom komt persoon teruglopen, maar heeft mij in de gaten......
Loopt wat zenuwachtig kijkend voorbij, staat wat te draaien en te draaien, maar heeft probleem. Ik sta bij de "eigen" fiets en die wil de persoon natuurlijk ook weer mee nemen. Na enig geaarzel neemt persoon de fiets toch mee.
Ik heb alle tijd een paar mooie foto's van het gebeuren te nemen, met persoon haarscherp in beeld.
Persoon fiets snel verder/weg en laat de fiets welke eerst verlaten stond achter. Ik loop naar de fiets maar deze blijkt nu ineens wel op slot te staan.
Vertrouw het niet en neem fiets mee naar huis. Ondertussen is de politie ingeschakeld via 112 maar omdat de dader weg is, komt Politie niet "daarvoor is het veel te druk" zo wordt er nog gezegd. "Wij komen wel zo spoedig mogelijk". Ondertussen is persoon al weer langs gekomen, op zoek naar de buit ! Politie wordt weer ingelicht, maar komen niet.

Eindelijk om 15.00 uur komt er één agent langs, bekijkt de fiets en checkt het framenummer. Fiets blijkt als niet gestolen bekend te zijn. Is niet geinterresseerd in verhaal en/of foto's ! De fiets wordt door Politie aangemeld bij gemeente om te worden opgehaald.

Volgende dag even langsgeweest op buro, om verhaal kort te houden: Fiets is niet gestolen, fiets is niet mooi genoeg, geen belangstelling in foto's of verhaal.
Politie biedt aan zelf de fiets (met tegenzin) om 16.00 uur te komen ophalen. Na veel aandringen krijg ik mailadres van buro om foto's en verhaal op te sturen. Om 15.45 uur telefoon: Politie komt de fiets toch maar niet ophalen: "Tsja, wat moeten we ermee"........ Gemeente wordt wel weer benaderd door Politie om het "gevonden voorwerp" op te halen, en wel zsm.
Foto's en verhaal naar politie gezonden, met verzoek ontvangst even te bevestigen, U raad het al, nooit meer iets van gehoord....... Nog geen ontvangstbevestiging !
Ondertussen staat de fiets, 8 dagen later, nog steeds in onze tuin. Morgen gaat hij maar de straat op, misschien wil iemand hem wel meenemen. Ben er wel klaar mee, zal voortaan wat minder opletten :!:

89PB
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 nov 2014 00:07

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door 89PB »

Is het een gele racefiets ?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Dan maar hopen dat de politie het niet ziet als jij die fiets verplaatst, anders wordt je misschien wel opgepakt voor fietsendiefstal.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Brahms »

Nee, helaas geen gele racefiets......

Damesfiets met kleine wielen en zeer lage instap, merk Fongers (fietsfabriek Groningen).
Lijkt wat op een vouwfiets, maar is het dus niet. Kleur grijs met hangslot en gewoon slot.
Mandje achter, nieuwe zwarte drager voor.
Weet u het framenummer en heeft u de reservesleutel ? Dan zou je zomaar de eigenaar kunnen zijn.

Inception
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2015 10:43

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Inception »

Het kan vervelend zijn dat jij moeite doet en de politie doet in jouw ogen niet veel.
Maar goed, het is niet echt jouw probleem.

stofzuigertje

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het verhaal klopt probeer ik volgend jaar wel op 1 april 2016 daar een leuke Rood/Wit/Blauwe zeer herkenbare Batavus uit het rek te plukken.

Kijken of ze dan nog steeds niets doen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Brahms »

Mijn verhaal klopt vanzelfsprekend.

Off-topic: @-stofzuigertje: Maar wat voor fiets is dat van Batavus, Rood/Wit/Blauw ?

stofzuigertje

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tijdens jou aangifte is er wegens een soms auto tekort soms een dienstfiets voor de deur!
:mrgreen:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Brahms »

De topictitel gaf het al aan, maar de Politie doet dus echt helemaal niets......

Omdat de fiets nu al 10 dagen in onze tuin staat, in een laatste poging om de fiets op een nette manier weg te krijgen, maar eens contact opgenomen met de gemeente.

Ondanks dat de Politie aangeeft de fiets twee keer bij de gemeente te hebben aangemeld, weet de gemeente van niets. Lang in alle systemen gezocht, maar nergens ook maar een melding te vinden.

Omdat de fiets gestolen is (volgens de Politie dan weer niet.....) mag de gemeente de fiets helemaal niet ophalen. Echter omdat dit allemaal veel te lang duurt, en de Politie weigert de fiets op te halen of aangifte op te nemen, komen ze toch maar weer wel ! Vriendelijk hé, van de gemeente......
Ik geef ze tot maandag de tijd :D (zucht, zucht, had ik die fiets maar nooit afgepakt van de dief)

Mucha

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gordon Shumway
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:58

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

Een - helaas - inmiddels bekend fenomeen :oops: "De burger ontmoedigen cq tegenhouden bij de poort."

Belde ooit de politie toen ik een illegale afval storting zag gebeuren: "Maar meneer, tegen de tijd dat wij er zijn, zijn ze al weg"...
En zo kent iedereen wel voorbeeldjes, denk ik.

Maar zeg nou zelf, je zit toch ook liever in een auto met climate control, lekker op de automatische piloot, snelheidsboetes te registreren, ipv echte arbeid te verrichten...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat kun je over de fiets vinden op https://fdr.rdw.nl ?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Brahms »

Bij het RDW is de fiets niet bekend. Met andere woorden, niet als gestolen opgegeven.
Daarop kijkt de politie ook, waarbij ze hanteren, niet gestolen, geen zaak.

Echter goed beschouwd is de fiets naar alle waarschijnlijkheid twee keer gestolen:

1- Toen de fiets compleet verlaten en niet op slot tegen een paal stond gedurende meer dan 24 uur op een plek waar nooit fietsen staan
2- Toen de fiest werd megenomen door persoon waarvan ik getuige was.

Maar zolang niemand dus het framenummer opgeeft als zijnde gestolen is de fiets niet gestolen, maar alleen haar baasje kwijt.
Dat ik de fietsendief op heterdaad betrapte, deze persoon zich vreemd en opvallend gedroeg en er foto's zijn, veranderd volgens politie niets aan de zaak.......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U kunt het ook melden bij de ontwijkagent op Twitter.

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door mart2345 »

Laat ik het zo zeggen: De politie moet prioriteiten stellen. En dan vind ik het zeer terecht dat een onbeheerde fiets die niet als gestolen geregistreerd staat vrijwel onderaan het prioriteitenlijstje bungelt.

vantiel
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2015 14:48

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door vantiel »

Ik ken geen enkele goede politie.
Ze hebben geen tijd voor aangifte.
Ze komen niet als je ze nodig hebt.
Ze komen alleen maar op plekken waar nooit wat gebeurt.
Maar als ze komen dan met 10 man tegelijk en maken je van kant.
Nederland heeft de slechtste politie van Europa.

stofzuigertje

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als wij als burgers een regering kiezen die de 4 jaren niet volhoud.
En die maken de regels en passen het steeds aan.....

Nog even flink bezuinigen, geef ze diverse computer programma's die niet samen werken en stel verkeerde prioriteiten en je krijgt een dergelijke langs elkaar heen werkende organisatie.

De flitsboetes leveren geld op, fietsendief kost veel tijd dus arbeidsloon.

De grenscontrole, ja als we ze daar in zetten.... en vergeet niet dat voor elk geval er vaak zoveel regels zijn gemaakt afgelopen jaren dat jou aangifte zelf in werkelijkheid als ze het goed zouden afhandelen nog veel meer tijd kost.

Een boete voor te hard rijden is maar even flitsen maar de papieren na Laser controle en insturen en controleren koste uren kantoor werk.
En dan maar hopen dat ze niet iemand er tussen hebben in protest gaat, een ritje rechtbank voor flut argumenten of na veel werk en uitzoeken en dan nog geseponeerde boete dus veel werk voor niets.

Ja, ook de Politie kan een verhaal hier schrijven hoeveel tijd er wegens foute regels door Den Haag opgelegd verspild word aan onzin administratie, ooit ingevoerd omdat het ooit eens verkeerd ging en jarenlang overbodig bleef werken.

Ze maken in Den Haag vele regels zonder de oude af te schaffen of tegen het licht te houden helaas.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Brahms »

vogels schreef:
Bob Schurkjens schreef:Wat kun je over de fiets vinden op https://fdr.rdw.nl ?
Die tip heb ik ook al gegeven....... Daar doet hij niks mee.........
Lijkt er meer op dat hij alleen wil klagen over de politie.
-Even mijn bericht lezen, daarin stond al dat ik wel op de RDW had gekeken, maar dat de fiets daar niet bekend is. Dus wel wat mee gedaan. -
-Dat ik de fiets niet op de site van de oude fiets heb gezet komt omdat ik niet overal en nergens maar accounds ga aanmaken voor 1 berichtje.
-Dat ik wilde klagen over de Politie klopt, zie ook de topictitel. Overigens vernam ik vrijdagmiddag van de gemeente dat de Politie de fiets nooit heeft aangemeld bij hun, in ieder geval niet op de juiste manier, terwijl Politie juist twee keer heeft gemeld dat ze dit wel hebben gedaan....... Gemeente kan daar absoluut niets van vinden in verschillende systemen..........

Dat de fiets nooit meer terugkomt bij de eigenaar is zolangzamerhand wel duidelijk. Geen aangifte gedaan met framenummer, Politie welke niets doet, en gemeente welke die fiets nu komt ophalen voor afvoer. Dat een gestolen fiets in deze roerige wereld niet echt hoog op de prioriteiten lijst staat snapt iedereen, maar hieruit blijkt wel dat je gestolen eigendom nooit bij je terugkomt. Het zal je fietsje maar zijn..... (of wat anders !)

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Politie vindt fietsendiefstal compleet niet interresant !

Ongelezen bericht door Brahms »

Niet te geloven, echt waar....

De dienst handhaving BOA had nog wel even moeite om het adres binnen ons dorp te vinden, maar het is gelukt .
De gemeente heeft de fiets heden opgehaald :D :D

Gesloten