LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door the_hurricane »

jij kan dan wel een foto hebben gemaakt, als het een beetje meezit hebben zij ook een foto gemaakt. Vraag die gewoon eens op dan kun je gelijk zien of de parkeerschijf zichtbaar was.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door scontra »

chantal.kreuk schreef:. Mijn moeder zag een wijkagent en ze vroeg het aan hem. Hij zei: "Dat weet ik niet precies. Hoe lang hebben jullie nodig?" We zeiden dat we alleen even iets moesten ruilen bij de blokker. Toen zei hij dat je een half uur sowieso mag. Hij zei ook: "Als je toch nog wat langer wilt blijven dan manipuleer je de tijd toch gewoon." Ik zei: "Nee dat doe ik niet." En we gingen de blokker in. Komen we nog geen 10 minuten later weer naar buiten heb ik een bekeuring voor het feit dat er geen parkeerschijf ligt. Die wijkagent was hem inmiddels gesmeerd.
@chantal.kreuk,

Zo "kreukvrij" zijn uw beweringen en beschuldigingen jegens de wijkagent niet.
Dat u zo dom bent om geen parkeerschijf te plaatsen, daar kunt u niemand anders een verwijt voor maken dan alleen u zelf.
Had u wel de parkeerschijf geplaatst dan was er niets aan de hand geweest.
De wijkagent was hem inmiddels niet gesmeerd, maar gewoon verder gegaan met zijn werkzaamheden, of had u verwacht dat hij op uw auto zou passen tot u terug zou komen, hoe kan je het bedenken !!
En nu maar hopen dat de wijkagent geen aangifte van "smaad" of schending van zijn "integriteit" tegen u gaat doen n.a.v de beschuldigen die u tegen hem uit, en dat ook nog op alle denkbare manieren.
Zoek de stommiteit bij u zelf en geef anderen daar, geheel onterecht, niet de schuld van.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Omdat TS van mening was dat wij op haar facebook moesten gaan kijken heb ik dat toch even gedaan. Eerste wat ik tegenkom was een ongefundeerde klacht gericht aan Calway, waar ze Calway de schuld gaf van de fouten van een ander (dit is duidelijk in haar eigen post).

Maar goed, de post waarop mevrouw doelt begint met de tekst "Wat een kutstreek van die wijkagent!!!". Dat is dus al de eerste ongefundeerde beschuldiging. Op haar foto's is te zien dat ze een bekeuring heeft gekregen om 15:22, en de parkeerschijf duidt geen duidelijke tijd aan (tussen 15:00 en 15:30).

Aangezien het vrij duidelijk was dat ze op het moment van tijdsindicatie niet aanwezig was bij de auto, lijkt de bekeuring (ook als de schijf er wel lag) zeer logisch. Natuurlijk bewijst die foto helemaal niets. De schijf ziet eruit alsof hij daar random is neergegooid, wat evengoed in woede kan zijn omdat er een bon zat.

Overigens is de toon op facebook dezelfde lasterlijke toon die mevrouw hier aanslaat.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

grun schreef:Los daarvan was ik toen nogal gesteld op m'n privacy en ik vond dat het niemand wat aanging uit welke stad ik kwam.
Tegenwoordig wat minder denk ik want gezien uw gebruikersnaam 'grun' zou u maar zo eens uit Groningen kunnen komen :wink: ?
Ik ben daar momenteel na bezoeken aan die stad in een levendige discussie met het hoofd van de afdeling parkeerzaken over het nieuwe en volslagen niet functionele parkeersysteem voor bezoekers. De oude pasjes zijn inderdaad verdwenen maar er is flutsysteem voor teruggekomen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:Zowel thuis als mobiel heb ik 0900 blokkade.. .dus kan niet bellen....
Wat heeft dit nu weer met het topic te maken. Jij gooit ook alles in de strijd om maar wat te kunnen posten. Of wilde je voor de TS gaan bellen met de politie ?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zo maar even een gedachte.
De politie schrijft op Facebook dat ze na de klacht van TS contact heeft gehad met afdeling Toezicht van de gemeente. Deze stelt dat er bij elke overtreding een foto wordt gemaakt van de parkeerschijf zodat dit als bewijs kan dienen. De foto van de parkeerschijf van TS werd bijgesloten. Hoe kan je een boete krijgen voor niet plaatsen van de parkeerschijf als deze parkeerschijf door de controleur is gefotografeerd? Het niet plaatsen houdt in dat die parkeerschijf niet aanwezig was of niet zichtbaar en dus onmogelijk gefotografeerd kon zijn.

Deze boete is dus onterecht en Parkeerbeheer heeft zichzelf in de vingers geschoten door zelf het bewijs te leveren dat er geen bewijs is... :mrgreen:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:Deze boete is dus onterecht en Parkeerbeheer heeft zichzelf in de vingers geschoten door zelf het bewijs te leveren dat er geen bewijs is... :mrgreen:
En in context met mijn post?

Mucha

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

chantal.kreuk
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2016 17:31
Contacteer:

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door chantal.kreuk »

Ik heb inmiddels met de wijkagent gesproken. Hij heeft uitgelegd dat ik de bekeuring niet van hun heb gekregen maar van toezicht. Ik heb me dan in de persoon vergist en heb hem daarvoor mijn excuses aangeboden. Hij heeft ook nog uitgelegd dat ik nadat ik de bekeuring in de brievenbus heb gekregen bij toezicht bezwaar kan maken. Dat vind ik toch wel netjes van hem.

Ik blijf het wel oneens met de boete. Ik heb ooit wel eens eerder een boete gehad voor een paar km te hard rijden, waarvan ik me toen niet bewust was maar achteraf dacht het zou kunnen dat ik per ongeluk iets harder reed dan is toegestaan en die boete heb ik dan ook zonder problemen meteen betaald. In deze situatie weet ik gewoon zeker dat ik gelijk heb.

Als ik fout zat dan had ik hier echt niet zo'n probleem van gemaakt en de boete gewoon betaald. Ik ben niet zo iemand die expres de boel gaat lopen manipuleren. Het komt niet eens in me op. Jammer dat er veel mensen op dit forum zijn die wel zo over mij denken, maar dat zegt misschien meer over hun dan over mij.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door ciske »

chantal.kreuk schreef:In deze situatie weet ik gewoon zeker dat ik gelijk heb
.

Dan moet je gewoon bezwaar aantekenen zodra de bekeuring op je mat ligt.
Jammer dat er veel mensen op dit forum zijn die wel zo over mij denken, maar dat zegt misschien meer over hun dan over mij.
Niks van aantrekken , is vaste prik hierzo.

Mucha

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door ciske »

Mucha schreef:
Dat staat inderdaad een stuk netter dan een hoop bombarie maken op Facebook en het Radar forum.

ALS de bekeuring onterecht is Mucha, zou jij dan blij zijn?? Denk het niet.

Mucha

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Julie4444 schreef: "Wat een kutstreek van die wijkagent!!!"
Ik neem nu aan dat je de valse beschuldigingen richting de wijkagent dan ook gaat verwijderen van het Internet........
Het is makkelijk valse beschuldigingen te plaatsen, neem dan ook de moeite ze weg te halen.
Als ik de wijkagent was had je nu toch echt een probleem !

Verder kan ik mij niet voorstellen dat een boete wordt uitgeschreven, terwijl het geconstateerde niet juist is. Dit kan een parkeerwacht één keer doen ( waarom ?) maar natuurlijk niet elke dag.
Je hele verhaal over de snelheidsbekeuring is weer off-topic..........

chantal.kreuk
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2016 17:31
Contacteer:

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door chantal.kreuk »

Eerst kijken dan praten Brahm. ;)

Wat jij je wel of niet voor kunt stellen doet er hier ook niet toe.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door ciske »

Mucha schreef:
Maar dan nog zou ik niet iemand op Facebook zwart gaan maken. Maar goed, dat is mijn mening.

Ik ook niet, maar goed TS heeft een ander idee daarvan. Slim is het niet , je boete gaat daar niet door weg.

Boosheid snap ik wel als de bekeuring onterecht is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door scontra »

chantal.kreuk schreef: Ik blijf het wel oneens met de boete.
In deze situatie weet ik gewoon zeker dat ik gelijk heb.

Als ik fout zat dan had ik hier echt niet zo'n probleem van gemaakt en de boete gewoon betaald. Ik ben niet zo iemand die expres de boel gaat lopen manipuleren. Het komt niet eens in me op. Jammer dat er veel mensen op dit forum zijn die wel zo over mij denken, maar dat zegt misschien meer over hun dan over mij.
@chantal.kreuk.

U kunt uiteraard de bekeuring aanvechten, maar u heeft helaas voor u, geen poot om op te staan.
De zelf gemaakte foto zal zeer zeker niet als enig bewijs van uw onschuld worden geaccepteerd door een rechter.
De beëdigd verbalisant zal eerder op zijn ambtseed worden geloofd dan u op uw kleur ogen.
En dat u de boel niet bewust gaat lopen manipuleren trek ik, voor wat het waard is, ten zeerste in twijfel.
Als u uw her en der geplaatste teksten, met daarin allerlei beschuldigingen, verdachtmakingen en beledigingen, eens rustig en objectief zou teruglezen dan zult u tot de conclusie komen dat u bij velen die dit hebben gelezen en/of hierop hebben gereageerd een heel andere indruk hebt achtergelaten dan dat u een ieder nu nu wil doen geloven.
Gelukkig voor u (en al die anderen) kent niemand u in persoon en hoeft u niet met gebogen hoofd over straat. ;-))
Succes met het aanvechten van deze bekeuring, maar beter is het om bij een volgende gelegenheid gewoon een (goed ingestelde) parkeerschijf achter uw voorruit te plaatsen.

Vr.gr. mein33 (|)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door ciske »

mein33 schreef:
U kunt uiteraard de bekeuring aanvechten, maar u heeft helaas voor u, geen poot om op te staan. (|)

Dat weet jij niet en dat weten wij allemaal niet. Niet geschoten is altijd mis.

Wel vind ik dat TS bij FB er moet neerzetten dat de wijkagent uitleg heeft gegeven.
Maar dat is aan TS wat zij wel of niet doet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door scontra »

ciske schreef:
mein33 schreef:
U kunt uiteraard de bekeuring aanvechten, maar u heeft helaas voor u, geen poot om op te staan. (|)

Dat weet jij niet en dat weten wij allemaal niet. Niet geschoten is altijd mis.

Wel vind ik dat TS bij FB er moet neerzetten dat de wijkagent uitleg heeft gegeven.
Maar dat is aan TS wat zij wel of niet doet.

@ciske,

"Jij" weet alleen dat het woord van een beëdigd opsporingsambtenaar ten minste 110 x maal zwaarder weegt dan de verklaring die @chantal.kreuk zal kunnen inbrengen, incl de zelfgemaakte foto.
Maar als zoals u uiteraard heeft gelezen, wens ik haar succes met het aanvechten van deze bekeuring en het is aan haar om te bepalen wat haar te doen staat.

Vr.gr. mein33

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door ciske »

Mein 33 , jij bent gewoon olie op het vuur aan het gooien. TS moet gewoon bezwaar maken , krijgt ze het niet dan heeft zij pech. Je kan wel eeuwig in dit topic blijven doorgaan maar de zet is nu aan TS.

Gesloten