LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door scontra »

ciske schreef:Mein 33 , jij bent gewoon olie op het vuur aan het gooien. TS moet gewoon bezwaar maken , krijgt ze het niet dan heeft zij pech. Je kan wel eeuwig in dit topic blijven doorgaan maar de zet is nu aan TS.
@ciske,

Ik had afgemeld met (|) en u gaat verder waarop ik dan weer reageer enz. enz.
Dan toch maar (|)

Vr.gr. mein33

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Brahms »

chantal.kreuk schreef:Eerst kijken dan praten Brahms. ;)
Lees dan even je eerste bericht met de beschuldigingen aan het adres van de wijkagent. Ze staan er nog steeds !
Valse beschuldigingen werken nooit in je voordeel.
....Die wijkagent was hem inmiddels gesmeerd.....

.......Dit vind ik echt een rotstreek van die wijkagent......

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Chantal, een aantal reacties betreffen alleen de toon waarmee u het onderwerp aan de orde stelt. En die toon is zeer onhandig. Als je iets wilt bereiken kun je dingen beter zakelijk en met een vriendelijke toon aanpakken. Als je werkzaam bent in de fysiotherapie zoals ik begrijp van het internet zul je dagelijks wel een paar keer tot drie moeten tellen lijkt me. Tot zover de levenservaring van een ouwe ... :wink:
Die toon, die komt op dit forum overigens nooit, maar dan ook helemaal nooit voor hoor....

En dan nu op de inhoud: ik heb geen Facebook en kan daarom niks zeggen over de (on-)terechte prent. De hele discussie spitst zich toe op een (eigen)foto. En die zie ik niet. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Maar zoals @ciske al aangeeft, teken gewoon bezwaar aan trek je vooral helemaal niks aan van de diverse aannames en aantijgingen van verschillende kanten. Je schiet met het presenteren van je probleem op dit forum uiteindelijk niet veel op. Een paar mensen leveren bruikbare adviezen aan, anderen zien een aanleiding voor afreageren.

Succes.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door moederslink »

Het enige wat ik apart vind en ook heb geschreven is dat je als automobiliste zo.n vraag stelt aan een wijkagent die daar al dan niet toevallig ook loopt. :D
Zodra je ergens betaald moet parkeren , in blauwe zones bv , hoor je als bestuurder gewoon te weten wat en hoe je moet doen.
En dat je parkeerschijf zichtbaar moet zijn.
*Was die niet zichtbaar dan loop je het risico van een boete,
*was die wel zichtbaar maar was de tijd bv overschreden , krijg je ook een boete .
Of ........ts heeft gewoon wel gelijk en dan kan zij met succes bezwaar aantekenen..
maar ehm..... de toon van ts Chantal mag i.d.d wel iets gematigder .... :(

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Mevrouw zegt dat de wijkagent het advies gaf om de schijf te manipuleren.
Hij zal waarschijnlijk gezegd hebben dat ze de schijf op half vier moest zetten in plaats van kwart over drie
Dat is namelijk de wettelijke regel
De schijf dient ingesteld te worden op het eerste half of hele uur na aankomst: 15.01 wordt 15.30 15.59 wordt 16.00 uur

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooie toevoeging, taxikemperman! Dat wist ik dus niet, weer wat geleerd. Met tactisch je moment van aankomst kiezen kan je dus volledig legaal bijna een uur parkeren in een blauwe zone-gebied waar een half uur de maximale tijd is.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Klopt. Daarom staan er ook maar twee streepjes per uur.
Je kan dus legaal bijna een half uur extra parkeren

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Brahms »

En nu met deze wijsheid, stond de parkeerschijf van de TS juist?
Ook ik kan de foto niet bekijken.
Eigenlijk een wat off-topic vraag realiseer ik mij, immers bekeurt voor niet zichtbaar plaatsen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mucha schreef:
olaf79 schreef:Zo maar even een gedachte.
De foto van de parkeerschijf van TS werd bijgesloten. Hoe kan je een boete krijgen voor niet plaatsen van de parkeerschijf als deze parkeerschijf door de controleur is gefotografeerd?


Die foto is gemaakt door TS. En niet door de controleur.
Wat ik zo lees is de foto op facebook gemaakt door de controleur. De politie schrijft zelf, hierbij de foto die gemaakt is door de controleur.

Mucha

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Mucha schreef:......

De foto staat niet meer op Facebook.......
En met deze constatering en het uitblijven van het geven van info door de TS kunnen we ook dit topic afsluiten.....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Brahms schreef:En nu met deze wijsheid, stond de parkeerschijf van de TS juist?
Ook ik kan de foto niet bekijken.
Eigenlijk een wat off-topic vraag realiseer ik mij, immers bekeurt voor niet zichtbaar plaatsen.
Nee, de parkeerschijf van TS stond niet juist, zoals ik eerder ook al aangaf:
Julie4444 schreef:[...]

Maar goed, de post waarop mevrouw doelt begint met de tekst "Wat een kutstreek van die wijkagent!!!". Dat is dus al de eerste ongefundeerde beschuldiging. Op haar foto's is te zien dat ze een bekeuring heeft gekregen om 15:22, en de parkeerschijf duidt geen duidelijke tijd aan (tussen 15:00 en 15:30).

[...].

Gesloten