LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
chantal.kreuk
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2016 17:31
Contacteer:

Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door chantal.kreuk »

M'n moeder wilde naar de blokker en omdat het regende heb ik haar met de auto gebracht. Bij de parkeerplaats zag ik dat er een blauwe streep lag. Het was ongeveer kwart over drie dus ik zette mijn parkeerschijf tussen het streepje van de drie en die van de half vier. We wisten niet hoe lang we daar mochten staan. Mijn moeder zag een wijkagent en ze vroeg het aan hem. Hij zei: "Dat weet ik niet precies. Hoe lang hebben jullie nodig?" We zeiden dat we alleen even iets moesten ruilen bij de blokker. Toen zei hij dat je een half uur sowieso mag. Hij zei ook: "Als je toch nog wat langer wilt blijven dan manipuleer je de tijd toch gewoon." Ik zei: "Nee dat doe ik niet." En we gingen de blokker in. Komen we nog geen 10 minuten later weer naar buiten heb ik een bekeuring voor het feit dat er geen parkeerschijf ligt. Die wijkagent was hem inmiddels gesmeerd. Ik heb meteen foto's gemaakt van de situatie. We zijn naar het politiebureau gereden om een klacht in te dienen maar die waren dicht. Ik heb toen gebeld maar omdat ik na 10 minuten nog steeds geen medewerker aan de lijn had en omdat het een 0900 nummer is, dus ook veel geld kost, heb ik maar opgehangen. Ik heb nu online een klacht ingediend. Op facebook op mijn eigen pagina en op de pagina van politie hendrik ido ambacht heb ik ook mij beklag gedaan en nu hier. Ik hoop dat zo veel mogelijk mensen dit lezen.

Dit vind ik echt een rotstreek van die wijkagent. Gelukkig heb ik foto's en een getuige en ik ga ook bezwaar maken als ik de rekening thuisgestuurd krijg. Deze wijkagent stookt mensen gewoon op om te tijd te manipuleren in de hoop dat ze dit doen, en dan schrijft ie gauw een boete uit en smeert hem. Maar ik had hem wel op de goeie tijd gezet en dan schrijft ie ook gewoon onterecht een bon uit voor het zelfde feit.

Zijn er meer mensen met soortgeljike ervaringen met de politie?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Julie4444 »

chantal.kreuk schreef:M'n moeder wilde naar de blokker en omdat het regende heb ik haar met de auto gebracht. Bij de parkeerplaats zag ik dat er een blauwe streep lag. Het was ongeveer kwart over drie dus ik zette mijn parkeerschijf tussen het streepje van de drie en die van de half vier. We wisten niet hoe lang we daar mochten staan. Mijn moeder zag een wijkagent en ze vroeg het aan hem. Hij zei: "Dat weet ik niet precies. Hoe lang hebben jullie nodig?" We zeiden dat we alleen even iets moesten ruilen bij de blokker. Toen zei hij dat je een half uur sowieso mag. Hij zei ook: "Als je toch nog wat langer wilt blijven dan manipuleer je de tijd toch gewoon." Ik zei: "Nee dat doe ik niet." En we gingen de blokker in. Komen we nog geen 10 minuten later weer naar buiten heb ik een bekeuring voor het feit dat er geen parkeerschijf ligt. Die wijkagent was hem inmiddels gesmeerd. Ik heb meteen foto's gemaakt van de situatie. We zijn naar het politiebureau gereden om een klacht in te dienen maar die waren dicht. Ik heb toen gebeld maar omdat ik na 10 minuten nog steeds geen medewerker aan de lijn had en omdat het een 0900 nummer is, dus ook veel geld kost, heb ik maar opgehangen. Ik heb nu online een klacht ingediend. Op facebook op mijn eigen pagina en op de pagina van politie hendrik ido ambacht heb ik ook mij beklag gedaan en nu hier. Ik hoop dat zo veel mogelijk mensen dit lezen.

Dit vind ik echt een rotstreek van die wijkagent. Gelukkig heb ik foto's en een getuige en ik ga ook bezwaar maken als ik de rekening thuisgestuurd krijg. Deze wijkagent stookt mensen gewoon op om te tijd te manipuleren in de hoop dat ze dit doen, en dan schrijft ie gauw een boete uit en smeert hem. Maar ik had hem wel op de goeie tijd gezet en dan schrijft ie ook gewoon onterecht een bon uit voor het zelfde feit.

Zijn er meer mensen met soortgeljike ervaringen met de politie?
Klinkt alsof de bekeuring terecht is, want je moet immers een parkeerschijf zichtbaar hebben liggen. Dat je vervolgens facebook en het halve internet volspamt om zoiets is m.i. nogal tekenend...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door moederslink »

chantal.kreuk schreef:...........Maar ik had hem wel op de goeie tijd gezet
maar niet ( zichtbaar ) geplaatst
bovendien gaf de wijkagent aan dat je de tijd wel mocht manipuleren :oops: , maar dan moet ie dus wel zichtbaar zijn ..... :idea:
en dan schrijft ie ook gewoon onterecht een bon uit ......
wel terecht dus
Zijn er meer mensen met soortgeljike ervaringen met de politie?
Nee ........sorry

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Redfloor »

Ik weet niet in welke stad of dorp het was, maar bij ons schrijven de agenten sowieso geen parkeerboetes uit. Dat doet Handhaving (een dienst van de gemeente). Politieagenten hebben wel wat beters te doen.

Maar de vraag is natuurlijk waar de parkeerschijf lag...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Brahms »

......Die wijkagent was hem inmiddels gesmeerd.......
De toon van een bericht zegt soms meer dan vele lange zinnen !
Had de wijkagent, welke hier misschien niets mee te maken heeft, dan al die tijd dat je aan het winkelen was, naast de auto moeten blijven staan. Deze wijkagent is gewoon verder gegaan met zijn werkzaamheden.

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en keuzes...
Dus als je niets fout hebt gedaan prima, maar als je wel fout zit "omdat iemand anders zei dat het wel oke was" is het je eigen keuze geweest lijkt me

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16 regels tekst (vol met overbodige details) die ook gewoon in 2 of 3 kunnen (de essentie). Daarvoor leer je nu samenvatten op school...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door berndv »

in het vorige bericht gaf ts ook al aan hoe blij ze was met de politie, not.
chantal.kreuk schreef:omdat het een 0900 nummer is, dus ook veel geld kost
ah, nu mag ik een keertje.

Onzin.

Het 0900 nummer van de politie kost het lokale tarief, en als je met mobiel belt, eventueel nog iets extra. Waar baseert u het op dat het heel veel geld kost? U gaf hetzelfde ook al aan in uw vorige topic. Wellicht misschien eerst even informeren bij uw provider wat deze kosten bedragen, want het valt best mee.

stofzuigertje

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zowel thuis als mobiel heb ik 0900 blokkade.. .dus kan niet bellen...

Maar je moet wel goed zichtbaar neerleggen, vooral na dit gesprek met deze stadswachter....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:Zowel thuis als mobiel heb ik 0900 blokkade.. .dus kan niet bellen...
gewoon even een paar keer onterecht 112 bellen, krijg je er zelfs een taxirit bij :lol:

Mucha

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

chantal.kreuk
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2016 17:31
Contacteer:

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door chantal.kreuk »

Voor al die mensen die nu roepen dat de boete wel terecht was omdat de parkeerschijf niet duidelijk zichtbaar was:
Ik zou zeggen bekijk even de foto op mijn facebookpagina en beoordeel dan nog een keer of ie wel of niet zichtbaar was. Check ook meteen of de tijden overeenkomen met de datum dat de bon is uitgeschreven en met het bonnetje van de blokker.

Ik heb inderdaad al eerder iets vermeld over de slechte bereikbaarheid van de politie maar dat was bijzaak. In het topic van de oplichters van DNS hosting, inmiddels weer een andere naam, heb ik aangegeven dat ik ook gedupeerd ben door ze, net als vele andere mensen, en daar heb ik inderdaad vermeld dat het mij niet is gelukt om aangifte te doen.

Het gaat er nu om dat ik nota bene aan de wijkagent nog informatie heb gevraagd over het parkeren met de parkeerschijf en dat hij mij deze informatie niet kon geven, heel onprofessioneel. Hij hoort dat te weten. Dan zegt hij er nog bij dat ik de tijd wel mag manipuleren en ik zeg duidelijk dat ik dat niet doe. Heb ik ook niet gedaan en toch krijg ik een boete. Dat vind ik onterecht. Wat mij dan nog het meest frustreert is dat als je ze een keertje nodig hebt dan komen ze niet. Zo is mijn vader ooit een keer aangereden en die ander is doorgereden. Hij had de politie toen gebeld maar die kwamen niet want ze hadden wel wat beters te doen. Achteraf mocht hij dan nog wel naar het bureau komen om aangifte te doen en er werd gezegd: "Als de dader zich niet uit zichzelf meld dan doen wij er verder niks mee."

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou ik ergens naar kijken als jij niet eens de moeite neemt om de foto hier te plaatsen?

Overigens geef je nog geen antwoord op de vraag wie nu eigenlijk die boete uit heeft geschreven. Vast niet die wijkagent...

Ik lees allerhande irrelevante zaken, ongefundeerde beschuldigingen, aannames en emoties in de verhaal. Als je dat nou eens weg laat, wordt het een stuk sterker.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Brahms »

Sorry, maar zo'n foto zegt dus helemaal niets. Die kan iedereen in scène zetten.
(Als je mij even een foto leverd van de achterzijde van je auto kan ik het bewijs leveren dat je door rood rijd op een plek waar je nooit geweest bent....)

Dus de keuze is, betalen of voor de rechter laten komen. De kans dat je de laatste aktie verliest is aannemelijk, immers een BOA wordt in dit soort simpele zaken altijd in het gelijk gesteld........

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door sjohie »

chantal.kreuk schreef:Voor al die mensen die nu roepen dat de boete wel terecht was omdat de parkeerschijf niet duidelijk zichtbaar was:
Ik zou zeggen bekijk even de foto op mijn facebookpagina en beoordeel dan nog een keer of ie wel of niet zichtbaar was. Check ook meteen of de tijden overeenkomen met de datum dat de bon is uitgeschreven en met het bonnetje van de blokker.

Ik heb inderdaad al eerder iets vermeld over de slechte bereikbaarheid van de politie maar dat was bijzaak. In het topic van de oplichters van DNS hosting, inmiddels weer een andere naam, heb ik aangegeven dat ik ook gedupeerd ben door ze, net als vele andere mensen, en daar heb ik inderdaad vermeld dat het mij niet is gelukt om aangifte te doen.

Het gaat er nu om dat ik nota bene aan de wijkagent nog informatie heb gevraagd over het parkeren met de parkeerschijf en dat hij mij deze informatie niet kon geven, heel onprofessioneel. Hij hoort dat te weten. Dan zegt hij er nog bij dat ik de tijd wel mag manipuleren en ik zeg duidelijk dat ik dat niet doe. Heb ik ook niet gedaan en toch krijg ik een boete. Dat vind ik onterecht. Wat mij dan nog het meest frustreert is dat als je ze een keertje nodig hebt dan komen ze niet. Zo is mijn vader ooit een keer aangereden en die ander is doorgereden. Hij had de politie toen gebeld maar die kwamen niet want ze hadden wel wat beters te doen. Achteraf mocht hij dan nog wel naar het bureau komen om aangifte te doen en er werd gezegd: "Als de dader zich niet uit zichzelf meld dan doen wij er verder niks mee."
In mijn ervaring is het zo, dat als mensen veel en vaak andere dingen ergens bijhalen, dit vaak een goede indicatie is voor de validiteit van de originele klacht. :wink: Gezien je reacties komt het op mij zo over. Nou ben ik maar wat tekst, bits en byes eigenlijk, op het internetz, en heb/kan ik hier verder niks over zeggen zoals een BOA, agent of rechter dat kan, dus dat maakt voor jou niet zoveel uit.

Samenvatting, je hebt van een opsporingsambtenaar een bekeuring gekregen voor het niet zichtbaar hebben van een parkeerschijf. Je stond er niet naast, dus of het die wijkagent is geweest kan je zo niet weten, en op basis van 1 foto, die je op elk moment kan maken, kan jij ons, en al helemaal niet in een beroep tegen die bekeuring, hard maken dat die wél zichtbaar was.

Sneu gezegd, wie zegt dat je die gevallen parkeerschijf niet achter het gaspedaal hebt weggevist, en terug hebt geplaatst voor de foto?

Niemand, behalve de BOA en jullie, weet wat er aan de hand was. Jouw mening is wel duidelijk, maar is zonder meer ondersteunend bewijs, niet meer dan dat, een mening, en geen feit wat standhoud voor een rechter.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kan geen foto op FB bekijken want ik heb daar geen account en zo zijn er misschien meer forummers die daar geen account hebben?
Dus dan zou je die foto hier ook moeten plaatsen...
Het gaat er nu om dat ik nota bene aan de wijkagent nog informatie heb gevraagd over het parkeren met de parkeerschijf en dat hij mij deze informatie niet kon geven, heel onprofessioneel. Hij hoort dat te weten
Waarom vraag je überhaupt zo.n wijkagent iets?? :roll:
Nee.... jij hoort dat zelf te weten , als automobilist . Jij hoort zelf te weten hoe het zit met parkeren in blauwe zones.

En je ervaringen eerder of die van je vader eerder over de politie doen niet ter zake, het gaat nu enkel en alleen over deze parkeersituatie.
Is totaal niet relevant , dit gemopper op de politie.. :evil:
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 aug 2016 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Chantal, ik heb niet exact dezelfde ervaring maar kreeg gisteren wel een bericht over een ingetrokken boete voor fout parkeren. Middels een bezwaarschrift met bewijs van mijn kant is die gelukkig van tafel.
Hier klagen helpt niet en zoals u kunt lezen. Het enige wat helpt is bezwaar aantekenen en uw argumenten op tafel leggen met uw bewijs.
Dan moet er toch een kans zijn dat de bon ingetrokken wordt. Succes!

stofzuigertje

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik mis nog info van deze mevrouw....
1 Hoe lang mag je daar in blauwe zone staan, meestal van half tot 2 uren....

2 Welke tijd parkeerde je en de kassa bon, die loopt niet altijd goed..... zomer/winter tijd vergeten ze ook vaak, dus geen bewijs.

3 Foto, ik heb niet jou Facebook gevonden en zie niets, verder is foto ook weken later mogelijk en datum op camera is ook instelbaar....

4 Theorieles? Ja, ik zou om 15. 15 uur afgerond naar 15.30 instellen en tenminste half uurtje staan... dus maximaal 3 kwartier....

5 Was de schijf goed leesbaar en blauwe? De oude geel/zwarte mag niet meer en ook de schijven die ze vroeger bij sommige in zonneklep hadden
zijn wettelijk niet geldig.
Ook de blauwe op zonneklep is soms zo ver van raam af dat het niet goed zichtbaar is.

Succes en lees nu goed vooraf hoe je kunt protesteren, per boete verschillend, soms eerst betalen en andere zaken juist niet dus voor je betaal of
protesteer, lees vooral goed de achterzijde als je de bon thuis hebt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door Moneyman »

De enige vraag die relevant is, is vraag 5, stofzuiger... de rest doet er niet toe.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Onterechte bekeuring parkeren parkeerschijf

Ongelezen bericht door grun »

chantal.kreuk schreef:Voor al die mensen die nu roepen dat de boete wel terecht was omdat de parkeerschijf niet duidelijk zichtbaar was:
Ik zou zeggen bekijk even de foto op mijn facebookpagina en beoordeel dan nog een keer of ie wel of niet zichtbaar was.
Nee, dat ga ik niet doen want ik zit niet op sociale media zoals facebook. U bent hier op het radar forum en als u een uitspraak wilt dan zult u een foto moeten posten op dit forum en niet verwijzen naar een ander forum.

Ik kan nu niet beoordelen of de kaart voldoende zichtbaar was of niet. Misschien hebt u gelijk, dan kunt u bezwaar tegen de boete aantekenen.

In mijn woonplaats wordt tegenwoordig op kenteken gecontroleerd maar vroeger moest je een parkeervergunning in de vorm van een pasje rechtsonder op de voorruit geplakt hebben. Dat vond ik destijds wat krom, fabrikanten geven miljoenen uit om de veiligheid van auto's te verbeteren en dan verplicht een ambtenaar me om allerlei dingen op de voorruit te plakken waardoor het uitzicht belemmerd wordt. Los daarvan was ik toen nogal gesteld op m'n privacy en ik vond dat het niemand wat aanging uit welke stad ik kwam. Dus ik had het pasje op de binnenkant van de rechter zonneklep geplakt en klapte die voor de ruit zodra ik thuis kwam. Het enige verschil was dat het pasje rechtsboven zat en niet rechtsonder. Daar ben ik ooit eens voor bekeurd omdat het pasje niet op de voorgeschreven plaats zat, met als motivatie dat de controleur zijn scanner uitsluitend rechtsonder richtte zodat ook in de winter bij dichtgevroren en/of besneeuwde ruiten gecontroleerd kon worden. Maar dit speelde in de zomer... Ik ging dus in beroep, kon bewijzen dat de vergunning betaald was en kreeg gelijk.

Gesloten