LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terreurbestrijding in Nederland

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door gezondheid »

Doet de overheid het goed qua terreurbestrijding? En is de Islamitische Staat een reëel gevaar voor Nederland?En moet van der Steur aanblijven? Zie ook http://www.z24.nl/algemeen/van-der-steu ... ing-631680

De aanslagen in Frankrijk in het verschiet,.... Schiphol werd opeens streng beveiligd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door olaf79 »

En zijn wel heel veel vragen in eens...

Maar Schiphol is een beveiligingsgatenkaas dat weet ik al heel lang en wordt ook steeds weer bevestigd. Vraag is niet of, maar waar en wanneer de aanslag komt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door sjohie »

De overheid kan het niet snel goed doen. Als ze maatregelen nemen zoals op/rond schiphol heeft SBS6 weer een aflevering hart van Nederland vol met klagende vakantiegangers die moeten rennen en draven om het vliegtuig te halen. En als ze niks doen om de burgers niet tot last te zijn, en er gebeurd wel wat, is de boot ook aan. En dan hebben wij nog politiek overzicht van de veiligheidsdiensten in de vorm van de commissie stiekem, maar dan wordt er toch weer gelekt uit dat overleg, waarmee ook de politiek zichzelf en de burgers geen dienst bewijst. Dit terwijl dat een groot goed is, als je het vergelijkt met andere westerse landen. De DGSE in Frankrijk en de CIA/NSA in Amerika zijn zo machtig dat ze buiten enige vorm van toezicht opereren bijvoorbeeld, erg ongezond.

Ik denk dat er door de politiek genoeg gedaan wordt binnen het mogelijke, maar het is lastig om een spel te spelen volgens democratische normen en waarden, als de tegenpartij alles doet wat God/Allah verbiedt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er was pas al een topic over de beveiliging van Schiphol, waaruit bleek dat de beveiliging niet waterdicht is. Vraag is ook of je dat moet willen.

Maar goed, de vragen in de openingspost zijn dermate algemeen dat je daarop nooit een fatsoenlijke discussie zult krijgen. Wat vind je eigenlijk zelf, Gezondheid? noem eerst eens je eigen standpunten, dan is er basis voor een discussie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:En zijn wel heel veel vragen in eens...

Maar Schiphol is een beveiligingsgatenkaas dat weet ik al heel lang en wordt ook steeds weer bevestigd. Vraag is niet of, maar waar en wanneer de aanslag komt.
Tsja, het is lastig om een object te beveiligen waar A) voertuigen gebruikt worden die ook als wapen gebruikt kunnen worden (zie 9/11) en B) wat als functie heeft om enkele honderdduizenden mensen per dag door elkaar te laten krioelen, en Nederland in, dan wel uit, te laten komen. En dan ook afkomstig van landen waar het een stuk makkelijker binnenkomen is.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door Dirkie »

Je kunt beveiligen wat je wil maar tegen gekken kun je weinig doen. Het is best wel mogelijk om Schiphol zo goed als dicht te timmeren. Als je de juiste mensen en infrastructuur hebt geen probleem. Maar ik reis bijvoorbeeld iedere dag in volle metro's (maar er zijn ook volle treinen enz enz) waar de juiste personen (de eerdere genoemde gekken) net zo makkelijk toegang toe hebben als ik. En ik zie nergens bewaking op stations/perrons enz enz.
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Als ik zo zou gaan denken kan kan ik eigenlijk niets meer en daar pas ik voor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door bprosman »

Als het Israel met één van de beste geheime diensten en leger ter wereld, met decennia ervaring al niet lukt. Hoe naief zijn wij om te denken dat wij het wel of beter zouden kunnen. Tegen een paar "gekken" kun je inderdaad weinig tot niets ondernemen. "Keep calm and carry on".

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door ciske »

Dirkie schreef:Je kunt beveiligen wat je wil maar tegen gekken kun je weinig doen. Het is best wel mogelijk om Schiphol zo goed als dicht te timmeren. Als je de juiste mensen en infrastructuur hebt geen probleem. Maar ik reis bijvoorbeeld iedere dag in volle metro's (maar er zijn ook volle treinen enz enz) waar de juiste personen (de eerdere genoemde gekken) net zo makkelijk toegang toe hebben als ik. En ik zie nergens bewaking op stations/perrons enz enz.
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Als ik zo zou gaan denken kan kan ik eigenlijk niets meer en daar pas ik voor.

Juist, dan kan je binnen zitten en wachten :D Leuk leven dan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door moederslink »

ciske schreef:
Dirkie schreef:Je kunt beveiligen wat je wil maar tegen gekken kun je weinig doen. Het is best wel mogelijk om Schiphol zo goed als dicht te timmeren. Als je de juiste mensen en infrastructuur hebt geen probleem. Maar ik reis bijvoorbeeld iedere dag in volle metro's (maar er zijn ook volle treinen enz enz) waar de juiste personen (de eerdere genoemde gekken) net zo makkelijk toegang toe hebben als ik. En ik zie nergens bewaking op stations/perrons enz enz.
En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Als ik zo zou gaan denken kan kan ik eigenlijk niets meer en daar pas ik voor.
Juist, dan kan je binnen zitten en wachten :D Leuk leven dan.
bprosman schreef:Als het Israel met één van de beste geheime diensten en leger ter wereld, met decennia ervaring al niet lukt. Hoe naief zijn wij om te denken dat wij het wel of beter zouden kunnen. Tegen een paar "gekken" kun je inderdaad weinig tot niets ondernemen. "Keep calm and carry on".
Dit onderwerp is al eens uitvoerig aan de orde geweest hier.....ik weet niet wat je wilt zeggen @ gezondheid?
Wat zou er gedaan moeten worden om deze terroristen of gekken tegen te houden? Zeg jij het maar.......je kunt een land onmogelijk 100 % veilig dichtspijkeren.
Wat hier gesteld wordt is n.m.m ook i.d.d het enige dat er op zit....gewoon doorgaan.. :wink:

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:Dit onderwerp is al eens uitvoerig aan de orde geweest hier.....ik weet niet wat je wilt zeggen @ gezondheid?
Inderdaad, zie hier. Dit topic is weer eens een herhaling van zetten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door moederslink »

Precies :D . Het zou fantastisch zijn als @gezondheid nu ook met de oplossing komt... :wink:
Anders schiet ook dit topic weer niet op.....zucht....

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door Brahms »

moederslink schreef:Precies :D . Het zou fantastisch zijn als @gezondheid nu ook met de oplossing komt... :wink:
Anders schiet ook dit topic weer niet op.....zucht....
Gezondheid en zijn andere nick-names hebben de opdracht gekregen de vaart er in te houden op Radar Forum met goed bedachte en uitgekiende onderwerpen. En je kan de klok er op gelijk zetten, ook nu weer, er wordt weer een topic geopend en de vaste plaatsers rollen al weer over elkaar heen.

Of zouden Gezondheid en zijn nick-names en de redactie Radar allemaal hetzelfde zijn.
Ik krijg hoe langer hoe meer het vermoeden..........
Laten we daar eens over babbelen :lol:

(Bericht gecontroleerd op de forumregels :D )

Mucha

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door newmikey »

Brahms schreef:
moederslink schreef: Of zouden Gezondheid en zijn nick-names en de redactie Radar allemaal hetzelfde zijn.
Ik krijg hoe langer hoe meer het vermoeden..........
Laten we daar eens over babbelen :lol:

(Bericht gecontroleerd op de forumregels :D )
Ik begin te geloven dat je gelijk zou kunnen hebben. Het topic is geen consumentenprobleem en mag, ondanks een melding, gewoon blijven staan terwijl de melding gesloten is. Dat is inderdaad wel erg verdacht en kan niet op toeval berusten.

Zo langzamerhand gaan deze topics dit forum dusdanig vervuilen dat de èchte consumentenproblemen er door verdrongen worden. Ik kijk en reageer dan ook steeds minder.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:Als het Israel met één van de beste geheime diensten en leger ter wereld, met decennia ervaring al niet lukt. Hoe naief zijn wij om te denken dat wij het wel of beter zouden kunnen. Tegen een paar "gekken" kun je inderdaad weinig tot niets ondernemen. "Keep calm and carry on".
Oh ja en wat lukt Israel niet? Wanneer was daar voor het laatst op Ben Gurion een aanslag?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:De overheid kan het niet snel goed doen. Als ze maatregelen nemen zoals op/rond schiphol heeft SBS6 weer een aflevering hart van Nederland vol met klagende vakantiegangers die moeten rennen en draven om het vliegtuig te halen. En als ze niks doen om de burgers niet tot last te zijn, en er gebeurd wel wat, is de boot ook aan. En dan hebben wij nog politiek overzicht van de veiligheidsdiensten in de vorm van de commissie stiekem, maar dan wordt er toch weer gelekt uit dat overleg, waarmee ook de politiek zichzelf en de burgers geen dienst bewijst. Dit terwijl dat een groot goed is, als je het vergelijkt met andere westerse landen. De DGSE in Frankrijk en de CIA/NSA in Amerika zijn zo machtig dat ze buiten enige vorm van toezicht opereren bijvoorbeeld, erg ongezond.

Ik denk dat er door de politiek genoeg gedaan wordt binnen het mogelijke, maar het is lastig om een spel te spelen volgens democratische normen en waarden, als de tegenpartij alles doet wat God/Allah verbiedt.
De extra beveiliging rond Schiphol was kennelijk nodig. Het probleem is dat deze ondoordacht, onvoorbereid en verkeerd is uitgevoerd.
1) Door een tekort aan Marechaussee moesten deze worden betrokken uit andere onderdelen, wat de beveiliging van andere objecten ernstig in gevaar heeft gebracht. Dit terwijl het kabinet al jaren aan had kunnen zien komen dat er meer mankracht nodig is om alle objecten in NL afdoende te bewaken. Dit is dus een ernstige tekortkoming van de huidige bestuurders.
2) De controle was niet waterdicht. Mensen die de weg kennen op / rond Schiphol, inclusief ikzelf, glipten er zo tussen door.
3) Er is geen plan geweest om de grote files op de A4 op te vangen, noch coordinatie met de vliegmaatschappijen om alle vluchten 45 minuten uit te stellen. Zo'n calamiteitenplan is er wel maar is gewoon niet uit de kast getrokken omdat die bij de KM niet bekend was
Etc...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:Tegen gekken doe je niks tot weinig.
Een land moet leefbaar zijn, een politiestaat hebben worden we niet beter van.
Laat je niet gek praten en doe gewoon de dingen die je wil doen!
Lees omtrent deze mening eens de column van Leon de Winter.

Klik hier

Totale beveiliging van de luchthaven is gewoon mogelijk, het is een kwestie van willen, geld en durf.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door bprosman »

Totale beveiliging van de luchthaven is gewoon mogelijk, het is een kwestie van willen, geld en durf.
En of het publiek het wil. Ik weet niet of iedere "Spanjeganger" op een persoonlijk interview zit te wachten. De doorloptijden lopen dan nogal op waardoor je een uurtje of 3 vantevoren aanwezig moet zijn. En een (goed getraind) leger hebben we ook niet meer

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Totale beveiliging van de luchthaven is gewoon mogelijk, het is een kwestie van willen, geld en durf.
En of het publiek het wil. Ik weet niet of iedere "Spanjeganger" op een persoonlijk interview zit te wachten. De doorloptijden lopen dan nogal op waardoor je een uurtje of 3 vantevoren aanwezig moet zijn. En een (goed getraind) leger hebben we ook niet meer
Natuurlijk wil het publiek het. Met de trein auto of bus duurt een veelvoud en is veel duurder. Bovendien veiligheid voor alles.

De kunst is overigens gelegen in het feit dat je niet iedereen persoonlijk hoeft te interviewen...als je weet wat je doet...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Terreurbestrijding in Nederland

Ongelezen bericht door bprosman »

De kunst is overigens gelegen in het feit dat je niet iedereen persoonlijk hoeft te interviewen...als je weet wat je doet...
Volgens mij ben je nog nooit op Ben Gurion geweest want dat doen ze wel.
Joost zegt het ook : "Daarna wordt iedereen in de vertrekhal van Ben Gurion met camera’s bekeken en word je serieus ondervraagd door andere wachters".
Natuurlijk wil het publiek het. Met de trein auto of bus duurt een veelvoud en is veel duurder. Bovendien veiligheid voor alles.
Die drie uur waar ik naar refereerde is OP de luchthaven, daar komt trein/auto/bus nog bij.

Toen je nog je terugvlucht moest bevestigen (hoeft tegenwoordig niet meer) werd ik een keer door door "KLM" gebeld in mijn hotel of ik dat wilde doen. Dat bevestigde ik en toen ik vroeg hoe KLM wist in welk hotel ik zat was het antwoord "Dat weten wij gewoon meneer goedeavond".
Als ik al lees dat mensen hier gaan stuiteren als er een foto gemaakt word van hun nummerplaat in "hun straat" en al over privacy piepen moet je dat ook in overweging nemen natuurlijk.

Dan nog de instelling van El Al... (en de Israelische in het algemeen). Al ruim voor 9-11 (eigenlijk sinds 1972) gingen bij El-Al vluchten de (kogelvrije) cockpit deuren op slot. Mocht er een kaper de passagiers of cabinepersoneel onder schot houden dan is dat jammer voor de passagiers en het cabinepersoneel maar die deur gaat NIET open. Ben bang dat dit sort maatregelen bij de KLM vakbonden nogal op wat tegenstand kunnen rekenen.
Laatst gewijzigd door bprosman op 25 aug 2016 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten