De Belastingdienst contra de burger

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
BreejKC

Re: De Belastingdienst contra de burger

Ongelezen bericht door BreejKC » 05 jan 2017 12:02

Op de internetsite van de NO staat onder het kopje "Kunnen wij u helpen? / Aan het juiste adres?" het volgende, ik citeer: Wij behandelen alleen klachten over de overheid. De Nationale ombudsman is er voor iedereen die een probleem heeft met de overheid. Denk aan het UWV, de Belastingdienst . . . . . . . Waar u gevonden heeft dat de NO dus geen klachten over de Belastingdienst behandelt is mij vreemd.

Ook al is er misschien iets door u fout gedaan, dat is voor mij hier moeilijk te beoordelen, dan dient de belastingdienst bij correctie van eventuele gegevens ingediend door u in redelijkheid en billijkheid te handelen. Star aan vaste regelgeving vasthouden, waar ambtenaren goed in zijn, wordt niet beschouwd als een dienende taak van een overheidsinstantie. Afwijken van de normale regels, mits redelijk en billijk hoort dus tot de dienende taak van een overheidsinstantie. Download eens de behoorlijkheidswijzer die ook op de internetsite van de NO te vinden is.

De NO onderzoekt dus of door u en/of door de Belastingdienst in deze kwestie in redelijkheid en billijkheid is gehandeld en of zij oplossingsgericht naar de burger hebben gehandeld. So-wie-so zou ik over deze kwestie dus schriftelijk contact met de NO opnemen.

Eres

Re: De Belastingdienst contra de burger

Ongelezen bericht door Eres » 10 jan 2017 20:08

BreejKC we gaan het schriftelijk proberen bij de NO, kom t.z.t. erop terug.
Voor anderen, ik heb in het verleden zelf zorgtoeslag ontvangen zonder het toen aangevraagd of gereged te hebben en in mijn omgeving hebben velen ook automatisch zorgtoeslag verkregen.
Ook zijn er genoeg redenen om aangifte uitstel nodig te hebben, bedenk maar bv. afhankelijk zijn van iemand en die is afwezig etc.

Gesloten