LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst heft na 9 jaar opeens premies

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Belastingdienst heft na 9 jaar opeens premies

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens de gouden handdruk voor de goede die elders moeiteloos werk vonden blijven de mindere bij de belastingdienst achter.

Ga op zoek naar fouten en die worden vaker gemaakt.
Kijk of ze wel tot 9 jaren terug kunnen halen, mijn aangifte blijft tot 5 jaren terug gecorrigeerd te kunnen worden, behalve bij bewuste fraude.
Dit is voor aangifte en ik vermoed dat ook voor uitkeringen er tot 5 jaren gecorrigeerd kan worden.
Dat zou betekenen van 2012 tot 2016 want 2017 loopt nog.

linda.van-kleef
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 feb 2017 15:44
Contacteer:

Re: Belastingdienst heft na 9 jaar opeens premies

Ongelezen bericht door linda.van-kleef »

In 2017 is men dus opeens met inhouden van aow en anw premie begonnen, en eind 2014 het ZIN of nu weer CAW heet het, begonnen met teveel in te houden, is ook toegegeven maar dat loopt nog. Beide recent genoeg. Er zijn in het verleden idd wel meer fouten gemaakt, bij ons gaat het altijd fout geloof ik. Ben al 12 jaar praktisch ieder jaar wel bezig met iets wat een instantie fout doet. Ik heb het laatst eens opgeteld en schrok me rot, met de abn amro erbij wat maar 1/4 e is uit mijn andere topic staat er gezamenlijk vanaf 2014 maar liefst 18.540 euro ergens van ons wat we teveel betaald hebben. En dan laat ik het voor 2012 rusten want ik heb inmiddels wel een blauwe envelope trauma opgelopen. En dat terwijl er qua inkomen bij ons nooit iets veranderd in al die jaren.
Ik heb denk ik uit de jaren daarvoor zo'n 2000/ 3000 euro laten "liggen" bewust om eindelijk eens tot rust te kunnen komen. Ik las zelfs de staatscourant om op de hoogte te blijven. Dat schijnt dus evengoed gewoon niet te lukken. Er wonen hier nog meer Nederlanders gezinnen met kinderen, die ook gewoon net als voorheen hun zelfde baan in nederland hebben, belasting in nederland betalen en ook ziektekosten verzekering in nederland hebben. Daar gaat het net zo als bij ons, fout na fout of een enorme lange verwerktijd van de aangifte. Die hebben hetzelfde probleem, er hangt fulltime iets dreigends boven je hoofd. Volgens mij komt dat omdat men de neiging heeft te denken dat we profiteurs zijn. Ik heb niet voor niks indertijd een kopie van het taxatierapport, het koopcontract en hypotheek contract naar de belastingdienst moeten sturen. Alles werd uitgeplozen en niks gevonden want het was gewoon allemaal eerlijk.

Gesloten