LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

In het programma Buitenhof werden afgelopen zondag voorbeelden besproken van burgers, die in onze maatschappij zijn vastgelopen. Dat kan door een eigen schuldaandeel veroorzaakt zijn, maar soms worden burgers óók via regelgeving door de Overheid een rotonde opgestuurd. Door de verticale organisatie (diensten werken niet met elkaar samen) is er op deze rotonde soms géén uitvaart en lopen burgers eindeloos vast. Géén uitkering meer, toeslag teruggevorderd, schulden, huis kwijt, geen woonadres meer .... enz. Het Leger des Heils als oplossing?

Wie heeft er kennis en/of ervaring van/met Adressa.nl, die tegen betaling een woonadres voor gedupeerden organiseren?

adressa.nl/
Laatst gewijzigd door Radar op 31 aug 2017 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lijkt mij dat er al genoeg gezegd is in de andere discussie. Het hebben van een postadres is Nederland is voorbehouden aan specifieke gevallen. Mensen die langdurig in een verpleeghuis zitten of gevangenen. Zonder woonadres is Nederland is men onvindbaar voor de belastingdienst en heb je nergens recht op.
Nee, ik heb geen ervaring met Adressa, maar wel in de situatie gezeten dat ik tijdelijk geen vast woonadres had (tussen 2 huizen in). Na het regelen van een postadres werden plots alle toeslagen stopgezet en kwam zelfs de leerplichtambtenaar op de school van mijn kinderen aangezien deze 'verdwenen' waren. Na een gedoe van meer dan een jaar is alles wat misliep in 2 maanden tijd weer rechtgezet.
Dankzij de beruchte Roemenen die zich inschreven op een Nederlands adres en vervolgens in eigen land slapend rijk werden zijn de regels flink aangescherpt. Het hebben van een postadres kan en mag simpelweg niet. Men moet ingeschreven zijn als woonachtig in een gemeente op een adres waar men verblijft.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Adressa.nl regelt een post-/woonadres voor particulieren voor € 100,00 per maand ... zodat klanten zich kunnen laten inschrijven bij de Gemeente (??). Als niet- betroffene/ervaringsdeskundige zou men denken dat er hier alarmbellen moeten afgaan. Tòch melden topicdeelnemers op een andere discussie, dat ze hier (graag) gebruik van maken om een afslag van die eindeloze rotonde te kunnen 'kopen'. Ik ben enigszins verward dat dit al bestaat sinds 2014!...

Een klant: Ik ben sinds juni 2017 klant bij Adressa.nl. In het begin was het wel even gesteggel met de gemeente, maar inmiddels loopt het prima. Prijs is wel OK voor een inschrijfadres, post etc. etc. heb ik via PostNL zelf laten doorsturen
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 30 aug 2017 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

NAVRAAG: Gemeentes willen het bestemmingsplan van vakantieparken graag omzetten in een woonbestemming. Zouden dàt dan die potentiële woonadressen kunnen zijn? Er worden volgens en bij Adressa.nl tot vijf personen per angeboden adres geregistreerd. Maar dat zijn toch fake- en niet bestaande woonadressen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:NAVRAAG: Gemeentes willen het bestemmingsplan van vakantieparken graag omzetten in een woonbestemming. Zouden dàt dan die potentiële woonadressen kunnen zijn? Er worden volgens en bij Adressa.nl tot vijf personen per angeboden adres geregistreerd. Maar dat zijn toch fake- en niet bestaande woonadressen?
Als je ingeschreven zou kunnen worden op een vakantieparc heb je daar geen bedrijf voor nodig hoor. Het probleem zit er in dat mensen vaak verblijven op een adres waar je niet ingeschreven mag/kan zijn. Als dat zou kunnen zou er geen probleem meer zijn.
Dit bedrijf heeft een database van niet bewoonde adressen waar je illegaal op ingeschreven wordt. Je verblijft op een ander adres dan waar je ingeschreven staat en dat is gewoon strafbaar. Plus je staat in een andere gemeente ingeschreven dan waar je verblijft. Hulp kan je dus niet inroepen, want je moet bij de gemeente zijn waar je ingeschreven staat.

Mensen in problemen zijn potentiele slachtoffers en trappen in deze constructies.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Adressa.nl biedt óók een 'schuiladres' aan voor bedrijven ...

Omdat het buikgevoel zegt, dat dit allemaal niet kàn snap ik niet, hoe dit nog steeds in de lucht kan blijven? Het lijkt mij een zuigende werking te worden voor illegalen en frauduleuze en criminele business-verdienmodellen. Kijken bestuurders en justitia de verkeerde kant op ... en waarom dan?


hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een contrôleur/handhaver uit de Gemeente Hulst bericht in een reactie, dat er inmiddels 150 personen werden uitgeschreven die nagenoeg allemaal in België woonden. Hun doel was niets anders dan een geldelijk gewin ...

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:Een contrôleur/handhaver uit de Gemeente Hulst bericht in een reactie, dat er inmiddels 150 personen werden uitgeschreven die nagenoeg allemaal in België woonden. Hun doel was niets anders dan een geldelijk gewin ...
Misschien moet je even een paar jaar terug in de tijd. Toen de Roemenen overal ingeschreven stonden en thuis slapend rijk werden. Is allemaal oud nieuws wat hier opgerakeld wordt.
Als u echt een lans wilt breken laat u Adressa varen en concentreert zich op een goede oplossing. Dus dan een persoon op elk woon/verblijfadres met brievenbus ingeschreven kan worden.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

NeoDutchio schreef:
hänschen klein schreef:Een contrôleur/handhaver uit de Gemeente Hulst bericht in een reactie, dat er inmiddels 150 personen werden uitgeschreven die nagenoeg allemaal in België woonden. Hun doel was niets anders dan een geldelijk gewin ...
Misschien moet je even een paar jaar terug in de tijd. Toen de Roemenen overal ingeschreven stonden en thuis slapend rijk werden. Is allemaal oud nieuws wat hier opgerakeld wordt.
Als u echt een lans wilt breken laat u Adressa varen en concentreert zich op een goede oplossing. Dus dan een persoon op elk woon/verblijfadres met brievenbus ingeschreven kan worden.
Mijn concentreren bestaat momenteel uit het verzamelen van meer feiten. Tevens heb ik gisteren deze topic doorgestuurd naar een onderzoeksjournalist en op de Kassa-topic gevraagd om minder one-liners te plaatsen en in plaats daarvan constructieve voorstellen te doen om méér slachtoffers en potentiële klanten te kunnen waarschuwen, nu de bestuurders totaal het overzicht hebben verloren en plaats láten voor, zoals anderen het noemde, een lounche onderneming. Ik zal tevens proberen om de gedane aangiften van enkele Gemeentes te volgen. De ervaringen van mensen die in zo'n randervaring moeten leven zijn ook welkom. Ikzelf ben géén ervaringsdeskundige, maar wel donateur van het Leger des Heils en vraag om construcieve tips hoe men dit werkelijk effectief moet aanpakken. Niet alleen Adressa.nl, maar het gehele maatschappelijke probleem.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zit een groot verschil tussen een louche bedrijf als Adressa en het maatschappelijke probleem dat mensen tussen wal en schip raken. Bij het bv verboden maken van een bedrijf dat handeld in papieren woonadressen lost niets op voor de mensen die een woonadres op moeten hebben. Andersom heb je wel kans van slagen, de overheid moet een andere insteek hebben over woonadressen. Als iemand op bv een camping moet wonen zou een persoon daar ingeschreven moeten kunnen worden. Er is een brievenbus, dus de post komt aan. Op dat moment sterven bedrijven die handelen in adressen vanzelf wel uit.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@NeoDutchio
U heeft volkomen gelijk, desondanks ben ik op zoek naar oplossingen. Politiek is mijn ding niet Een regel willen veranderen gaat via handtekeningen en daar zie ik geen brood in. Misschien heb ik in mijn lange leven vijf echte regels kunnen veranderen (er daar moet je jaren voor vechten) en die waren niet zó ingrijpend als de problemen waar we het hier over hebben. De betrokkenen zèlf zullen waarschijnlijk ook niet de kracht (meer) hebben om zichzelf aan de haren uit het moeras te kunnen trekken. Dus ... wat is wijsheid in dit geval. Zoals de handhaver uit Hulst aangeeft, gaan deze 'klanten' meteen naar de Hoge Raad om hun gelijk te halen.

Misschien is de titel van de topic te onopvallend en had ik moeten schrijven:

We worden weer belazerd zoals bij het ROEMENEN-Gate en niemand ligt hier wakker van!

Het gaat weer goed in Nederland, maar niet voor daklozen, die tellen niet meer mee!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 01 sep 2017 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:@NeoDuchio
U heeft volkomen gelijk, desondanks ben ik op zoek naar oplossingen. Politiek is mijn ding niet Een regel willen veranderen gaat via handtekeningen en daar zie ik geen brood in. Misschien heb ik in mijn lange leven vijf echte regels kunnen veranderen (er daar moet je jaren voor vechten) en die waren niet zó ingrijpend als de problemen waar we het hier over hebben. De betrokkenen zèlf zullen waarschijnlijk ook niet de kracht (meer) hebben om zichzelf aan de haren uit het moeras te kunnen trekken. Dus ... wat is wijsheid in dit geval. Zoals de handhaver uit Hulst aangeeft, gaan deze 'klanten' meteen naar de Hoge Raad om hun gelijk te halen.
Was in mijn ogen wijsheid is, is om Adressa links te laten liggen en mensen te waarschuwen voor de gevolgen. Toch zal helaas de politiek dit vraagstuk moeten oppakken.

En dan 'klanten' van Adressa naar de hoge raad stappen, laat ze maar gaan. Op het moment dat je bewijsbaar niet woonachtig bent op het adres waar men ingeschreven is is er geen recht.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik start de topic nog eens met een andere titel ....

Moneyman
Berichten: 30065
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Ik start de topic nog eens met een andere titel ....
Volgens mij is dat niet de bedoeling, getuige de forumregels. Het nut ervan ontgaat me ook.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Ik start de topic nog eens met een andere titel ....
Volgens mij is dat niet de bedoeling, getuige de forumregels. Het nut ervan ontgaat me ook.
Het is een uiting van betrokkenheid met de onderste laag van onze maatschappij het feit van geen voorstellen op deze topic ... een tweede aanloop dus! De redactie kàn één topic verwijderen, maar ik hoop eerder op toestemming en ondersteuning voor meer aandacht m.b.t. dit thema.
See you op het andere topic?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Niet dus, het alternatieve topic is ... inderdaad ... verwijderd. Het 'beste voorstel van het concurrerende Vara-forum was: "Neem die daklozen toch op in uw eigen huis" en daarmee is de kwaliteit van het forum gedocumenteerd. Blijven nog de het onder de aandacht brengen van de Vara-redactie en van een onderzoeksredacteur van Follow the Money ... !

Ik had ze de verwijderde topic toegestuurd ... Einde verhaal?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 01 sep 2017 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Nee, niet einde verhaal, de forum-redactie heeft me zojuist per pb nog een fijn weekend gewenst.

Cynisch ... wanneer ik eerder aan het toenemende aantal daklozen moet blijven denken!

Regels gaan óók bij de redactie voor en zoals beschreven, wordt ik nu knalleuk ook een rotonde zonder uitritten op gestuurd!

Betrokkenheid en een beetje passie mijnerzijds om veranderingen te organiseren hebben dus géén resultaat opgeleverd. Een manko van onze maatschappelijke systemen, die véél rotondes maakt en burgers maar laten rondrijden.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 02 sep 2017 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik wens alle daklozen een zo aangenaam mogelijk weekend ... !

Dutchtales
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2017 12:50

Re: Wie heeft er ervaring met Adressa.nl

Ongelezen bericht door Dutchtales »

Ze vragen consumenten geld om zich in te schrijven. Vervolgens sturen ze een vals huurcontract (valsheid in geschrifte) op basis van een bij een reguliere makelaar(die ook slachtoffer is van deze scam) te huur staande woning. Deze woning wordt vervolgens door Adressa aangeboden voor een zeer gereduceerde prijs waarmee iemand zich kan inschrijven bij de gemeente en vervolgens soms denkt de sleutel te krijgen van de woning en deze te betrekken. Gemeenten beginnen ondertussen alert te raken op dit soort contracten, waardoor de inschrijving vaak niet lukt. Mocht het inschrijven per ongeluk wel lukken, reken er dan niet op dat je daadwerkelijk huurt en/of dat de post wordt doorgestuurd. Inschrijfkosten, maandkosten, borg en huur ben je uiteraard kwijt en Adressa is verder voor dat soort zaken onbereikbaar.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 sep 2017 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Gesloten