LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gekleurde Parel
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017 18:22

UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door Gekleurde Parel »

In augustus heb ik zoals altijd op de eerste van de maand mijn digitale formulier ingevuld voor het verkrijgen van mijn ziektegeld. Deze zou binnen 10 dagen worden uitbetaald. Echter na 23 dagen en tig telefoontjes en tig excuses werd er eindelijk geld overgemaakt. Kreeg er als opmerking bij dat als het in september weer gebeurd ik dan moest eisen dat ik terug werd gebeld.
Daar zitten we dan in september, en hetzelfde gaat weer los. Nu drie maal gebeld en de verklaring deze keer is dat er met nieuwe systemen wordt gewerkt en mijn uitkering met de hand moet worden verwerkt, zou meteen gebeuren afgelopen vrijdag de 8e, is dus niet gebeurd en vanmorgen werd gezegd mevrouw het is gisteren verwerkt, maar wederom nog geen specificatie gehad en wederom gaat dat deze week ook niet gebeuren, en zeker niet voor het weekend, want normaliter duurt het minimaal 2 werkdagen voordat het geld is bijgeschreven. Het werd me duidelijk tijdens al deze telefoontjes dat de chaos groot is bij het UWV. Ik heb mijn leven lang gewerkt, wordt geraakt door een nare ziekte en dan ben je ineens afhankelijk van het rijk geworden. Waar kan je dan terecht? Ik zie op Allestoringen.nl enorm veel klachten staan hierover, maar dit kan toch niet zo? We moeten onze krachten bundelen lijkt me. Wie heeft er ideeen over? Mijn ziekte overwinnen kost me al energie genoeg, en dan ineens moet je je ook druk gaan maken over het tijdig kunnen betalen van je rekeningen. Het is een puinhoop bijnhet UWV, wanneer wordt het opgelost?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, dat is na zo'n voorgeschiedenis heel erg vervelend lijkt me. Maar ik denk dat u het even niet treft. Om nou te zeggen dat het een 'puinhoop' bij het UWV is gaat wel heel erg ver. Hier https://jaarverslag.uwv.nl/jaarverslag- ... chten-2017 kunt u lezen dat het met het aantal klachten al jaren de goede kant op gaat. 'Krachten bundelen'? Ik denk dat u uw energie beter kunt inzetten om het probleem op te lossen. Mocht dat emotioneel te belastend zijn dan kunt u het misschien uitbesteden aan een derde, bijvoorbeeld iemand van een vakbond. Succes.

Gekleurde Parel
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017 18:22

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door Gekleurde Parel »

Heb het idee dat u een bepaald andere connectie heeft met het UWV dan de meesten van ons. Meneer, spreek met de klantenservice en misschien wordt uw beeld dan bijgesteld. En daar komt nog bij dat in elke CAO betaaldata worden afgesproken van het salaris en deze instantie neemt er de hele maand ergens voor. Mijn energie moet gaan naar de dagelijkse beslommeringen en niet wanneer ik eindelijk mijn rekeningen kan betalen, nogmaals, we hebben duidelijk andere belangen bij het UWV.

stofzuigertje

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je op 1 oktober om 0.05 inlog en je inkomsten over september invulde sta je vooraan in de file.
Dus zaterdag laat naar bed en zondag 0.05 inloggen of iets later als Digid het niet aankan!

Wel lopen ze bij UWV het risico dat als het niet op tijd klaar staat hun systeem wegens digitale file offline gaat!
Alle werklozen en zieken moeten vanaf 1 Oktober weer deze opgave doen dus kan nog leuk worden!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het UWV houdt zich niet aan telefonisch aan u gemaakte toezeggingen. Helaas kunt u die toezeggingen niet bewijzen. Direct stoppen met telefoneren naar het UWV en alles schriftelijk (per email) gaan regelen. Zowel uw correspondentie naar het UWV en eisen dat ook het UWV schriftelijk naar u toe reageert.
Houdt het UWV zich dan nog niet aan toegezegde termijnen, dan heeft u bewijs in handen. U kunt dan een officiële klacht tegen het UWV indienen. Dit is de enige juiste methode.
Overgang van systemen is geen regulier argument om gemaakte toezeggingen niet na te komen. Dat is een intern probleem bij het UWV wat niet ten koste mag gaan van haar cliënten, zeker niet als er toezeggingen zijn gedaan.
Als uw klacht niet of niet naar behoren wordt afgehandeld, of men komt met nietszeggende argumenten dan kunt u daarna nog de Nationale Ombudsman inschakelen. Maar als u schriftelijk gaat corresponderen zal het zeer waarschijnlijk niet eens zo ver komen omdat medewerkers van het UWV zich dan echt wel realiseren dat het u ernst is.

Gekleurde Parel
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2017 18:22

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door Gekleurde Parel »

Heb idd al klacht ingediend en daarop is gebeld dat het voor het weekend op de rekening zal staan. Vol verwachting klopt mijn hart. Er zou zich iemand persoonlijk ermee bezig houden. Wordt vervolgd...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hoe is het vervolg verlopen?

stofzuigertje

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

4 juli, 5 augustus en 5 september werd een UWV uitkering betaald aan iemand die altijd om 0.01 online gaat voor de opgave vorige maand!
Dit waren dus de datums op bank rekening en niets mis mee.

Wel weet ik van buurvrouw, laat ook wel eens de hond uit dat zij weet dat volgorde binnenkomst bepalen is voor betaalsnelheid!
Ook de reden waarom de website vaak de eerste van de maand uit kan vallen en ook DigiD soms problemen heeft.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Wel weet ik van buurvrouw, laat ook wel eens de hond uit dat zij weet dat volgorde binnenkomst bepalen is voor betaalsnelheid!
:roll: :roll: :roll:

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Gekleurde Parel schreef:Heb idd al klacht ingediend en daarop is gebeld dat het voor het weekend op de rekening zal staan. Vol verwachting klopt mijn hart. Er zou zich iemand persoonlijk ermee bezig houden. Wordt vervolgd...
Geen 'wordt vervolgd' tot op heden. Jammer hoor. Laat ik er dan maar een slag naar slaan: het UWV heeft de zaak netjes hersteld
en de vereniging Tegen de Puinhoop UWV gaat niet door.

Missisi
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2018 18:58

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door Missisi »

Nou het is nog helemaal niet opgelost.. ik ben helaas in april in de ziektewet gekomen en herken het bovenstaande verhaal dus helemaal. Bellen haalt niks uit want dan krijg je steeds een ander verhaal. Als je een klacht indient wordt je wel netjes teruggebeld en ze gaan erachter aan alleen moet je dit steeds maandelijks herhalen. Deze maand had ik wel al 2 januari de specificatie, ik dacht dat gaat n keer snel.. maar weer fout gedacht, 5 januari nog niks gestort dus wordt weer geen boodschappen, rekeningen worden van de bank terug gestort vanwege te kort en ga zo maar door. Kerst was dit jaar sws al triest omdat je reserves er wel doorheen zijn. Hoop zo dat ik snel herstel en weer gewoon kan gaan werken want het is bijna niet te doen, en dan heb ik t nog niet eens over dat je maar 70% ontvangt of dat je steeds kunt bellen, sorry maar komt toch nog n weekje later. Dus dat het goed werkt bij uwv kan ik niet zeggen. Heb zelfs n medewerker eraan gehad die zei dat het beste was officiële klachten in te dienen want zo werd er toch niks aan gedaan...

stofzuigertje

Re: UWV betaald ziektegeld weken te laat.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na melden inkomen over december 2017 krijg je automatische mail dat ze voor bepaalde datum betalen.
Meestal 10 januari als je op 1 boekte en was 2 jan, dus vele waren eerder.....

Als je pas 2 januari boekte en geen tijd melde.... dan kan er 2 dagen en vele werklozen en zieken tussen zitten en enkele dagen later je geld komen.
Verder is 2 januari de eerste verwerkt en zou het 4 jan. binnen kunnen zijn.
Maar meestal is het weekje later en dat weet je nu eenmaal.

De opgave 1 januari gaf uiterlijk 11 januari maar meestal binnen 3 dagen in de mail, of meld je niet je mail adres voor bevestiging?

Gesloten