LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen juiste urenberekening.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
D e n n i s.
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2017 22:28

Geen juiste urenberekening.

Ongelezen bericht door D e n n i s. »

De situatie is als volgt:
ik heb een contract van 36 uur in de week en moet 70 min pauze nemen per dag x5 dan kom ik uit op 42.5
Maar mijn pauze krijg ik niet door betaald,
nu heb ik met de zomervakantie 1 week vrij genomen en tot mijn verbazing hebben ze 42.5 uren ingehouden :shock: maar krijg maar voor 36 uren betaald en snoepen ze zo weer een paar overuren van mij af.

Het is een groot bedrijf met meerdere vestigingen en op onze locatie werken er zn 130 mensen, ik heb met meerdere colleges gesproken hier over maar die denken dat het tog niet gaat veranderen

Mijn vraag is : ik krijg voor 36uur per week betaald. Klopt het dan wel dat er 42.5 uren vakantie worden afgeschreven?

P.s. er staat ook niet in mijn cao dat ik verplicht 70 min pauze moet nemen per dag maar die schrijven ze wel van mij uren per week af ( 5uur en 50 min per week) ondanks dat ik deze pauze soms niet heb gehad

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geen juiste urenberekening.

Ongelezen bericht door kuklos »

D e n n i s. schreef:De situatie is als volgt: ik heb een contract van 36 uur in de week en moet 70 min pauze nemen per dag x5 dan kom ik uit op 42.5.
Maar mijn pauze krijg ik niet door betaald,
Terecht, ik ook niet. Niemand niet.
D e n n i s. schreef: nu heb ik met de zomervakantie 1 week vrij genomen en tot mijn verbazing hebben ze 42.5 uren ingehouden :shock: maar krijg maar voor 36 uren betaald en snoepen ze zo weer een paar overuren van mij af.
Dit is niet correct van je werkgever, ze mogen 36 vakantieuren aftrekken per week.
D e n n i s. schreef: Het is een groot bedrijf met meerdere vestigingen en op onze locatie werken er zn 130 mensen, ik heb met meerdere colleges gesproken hier over maar die denken dat het tog niet gaat veranderen
Wat ik mis in jouw verhaal is het aanspreken van de werkgever. Het kan een onschuldige fout zijn geweest.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Geen juiste urenberekening.

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Zoveel (Edit:Hoeveel) vakantie per jaar krijgt u van uw werkgever?

In uw situatie heeft u in ieder geval recht op 144 uren per jaar (wettelijke vakantiedagen), als u meer krijgt (bovenwettelijke vakantiedagen) kunnen hier afspraken over gemaakt zijn/worden.

Wel vind ik het een aparte situatie. U neemt een week vakantie, dus hoort er in beginsel een week vakantie afgeschreven te worden van het tegoed.

Vooralsnog is uw geval te vaag om er iets concreets over te zeggen. Is er een personeelsreglement aanwezig?

Leest u artikel 7:634 BW jo 7:638 lid 1 BW jo 7:645 BW ook eens na. Dan begrijpt u misschien hoe 1 en ander wettelijk is bepaald.
Laatst gewijzigd door Henk Toeter op 23 sep 2017 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geen juiste urenberekening.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik werk bij een bedrijf waar men altijd een kwartier van het totaal afhaalt. Dit weet ik, maar niet altijd pak ik die pauze, omdat ik veel in de auto zit en dus mijn boterhammetje tijdens het rijden pak. Pak ik meer pauze, dan moet ik dit melden.

Als u aangeeft dat men altijd 70 minuten pauze rekent, dan zou ik of die 70 minuten pauze pakken of er niet over klagen.

En wat betreft de vakantieuren, zou ik me even melden bij de verantwoordelijk op dat gebied.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen juiste urenberekening.

Ongelezen bericht door alfatrion »

D e n n i s. schreef:ik heb een contract van 36 uur in de week en moet 70 min pauze nemen per dag x5 dan kom ik uit op 42.5
Maar mijn pauze krijg ik niet door betaald,
Ik kom uit op 41,83, maar pauze is normaal eigen tijd. Ik kan de opmerking over overuren niet plaatsen.
D e n n i s. schreef:Mijn vraag is : ik krijg voor 36uur per week betaald. Klopt het dan wel dat er 42.5 uren vakantie worden afgeschreven?
Nee, maar ik zou uitgaan van het gemiddelde arbeidsduur over de afgelopen drie maanden. Voor de pauzes hoef je geen vakantieuren in te leveren, omdat die toch al eigen tijd zijn.

stofzuigertje

Re: Geen juiste urenberekening.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je afdeling geen 36 maar 42 uren boekte zal daar de fout zitten, dus verkeerde afdeling is niet uitgesloten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen juiste urenberekening.

Ongelezen bericht door renewouters »

Een bedrijf dat zo strikt is met bijvoorbeeld 70 minuten pauze zal dit ook in het admin systeem hebben geimplementeerd. Het kan best zijn dat de vakantieuren correct zijn verwerkt maar dat de weergave onduidelijk is. Bij ons op het werk hebben we zo'n SAP systeem waar alles in staat en het overzicht klopt op het eerste gezicht nooit. Maar zodra ik al mijn vrije dagen heb geboekt staat de teller weer precies op nul. Dus kennelijk wordt het uiteindelijk allemaal correct verwerkt. Ik denk dat je morgen even naar HR moet gaan om het uit te laten zoeken.

Gesloten