LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oneerlijke kosten van tijdelijke gehandicaptenparkeerkaart

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
hrhiemstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2017 16:57

Oneerlijke kosten van tijdelijke gehandicaptenparkeerkaart

Ongelezen bericht door hrhiemstra »

ik heb een gehandicaptenparkeerkaart aangevraagd. Omdat ik een heupoperatie moest ondergaan Nadat de keuringsarts ( zonder mij te onderzoeken ) had beslist dat ik een kaart voor een half jaar kreeg, kon ik deze kaart afhalen bij de gemeente Hardenberg. Daar bleek dat ik € 61,10 moest betalen terwijl een kaart voor 5 jaar ook € 61,10 kost.
Ook als ik de kaart had geweigerd had ik evengoed ook € 61,10 moeten betalen. Omdat ik in oktober weer een operatie moet ondergaan moet ik hoofdwaarschijnlijk na een half jaar weer € 61,10 betalen. Ik vind dit onfair en vraag mij dan ook af of hier geen andere oplossingen voor zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2017 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Oneerlijke kosten van tijdelijke gehandicaptenparkeerkaart

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dan neemt u er toch een voor vijf jaar? Heeft u gelijk een koopje. 'Unfair' bestaat niet in ambtenarenland.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oneerlijke kosten van tijdelijke gehandicaptenparkeerkaart

Ongelezen bericht door sjohie »

hrhiemstra schreef:ik heb een gehandicaptenparkeerkaart aangevraagd. Omdat ik een heupoperatie moest ondergaan Nadat de keuringsarts ( zonder mij te onderzoeken ) had beslist dat ik een kaart voor een half jaar kreeg, kon ik deze kaart afhalen bij de gemeente Hardenberg. Daar bleek dat ik € 61,10 moest betalen terwijl een kaart voor 5 jaar ook € 61,10 kost.
Ook als ik de kaart had geweigerd had ik evengoed ook € 61,10 moeten betalen. Omdat ik in oktober weer een operatie moet ondergaan moet ik hoofdwaarschijnlijk na een half jaar weer € 61,10 betalen. Ik vind dit onfair en vraag mij dan ook af of hier geen andere oplossingen voor zijn.
De handelingen voor eentje met een geldigheid van 6 maanden of 5 jaar zijn identiek, dus dit klopt wel. Enige verschil is een datum die er op gedrukt staat, en een datumveld in een database van de gemeente, de rest, dus het checken, maken en uitgeven, kost evenveel. Een andere oplossing zou voor iedereen een kaart op maat maken, maar studies wijzen keer op keer uit dat zulk theoretisch maatwerk onder de streep meer kost dan een oplossing als deze.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Oneerlijke kosten van tijdelijke gehandicaptenparkeerkaart

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

De regel is 100 meter kunnen lopen, krijg je er geen en helemaal geen een tijdelijke.
Tel uw zegeningen.

Gesloten