LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
stofzuigertje

Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn idee is zodra de datum van BTW verhoging er door komt dat er een goed uitgewerkte tegen actie klaar licht.

Naast de 21% heeft elke buurt super vooral veel 6% producten.
Deze kun je verdelen in kort houdbaar, jammer.....
Langer houdbaar dus Hamsteren beperkt mogelijk.....
Lang houdbaar dus blij met blik.
Onbeperkt houdbaar zoals Toilet Papier!(foutje)

Als we 1 maand voor de ingang elke Buurt Super plunderen en dan hoeven zij maar 6% af te dragen.
En na verhoog datum moeten zij kiezen, betalen we als winkel die 3% of verhogen we alles.....
In een lege Sovjet Unie lijkende winkel met vele gaten op de stellingen van gehamsterde producten ......
Ja, dan word het rustiger en ontregelen we veel.
Dat is voor Rutte tijdelijk hoge BTW inkomsten met de economie zal instorten en voorlopig niet herstellen......
Ja, ik kan jarenlang in de **** zitten zonder ...... papier te kopen!

Winkels mogen hier op inhaken door juist de reclame op langer houdbaar of onbeperkt houdbare 6% artikelen te zetten.
Wat vinden jullie hiervan, moeten we dat maar doen?
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 31 dec 2017 11:31, 4 keer totaal gewijzigd.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door JvandeW »

Zo te zien is niet alleen de stofzuiger van Fetze kapot, maar zit er bij ons forumstofzuiger ook een aantal verbindingen niet helemaal zoals het moet..

stofzuigertje

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke bank bied minder dan 3% rendement en afhankelijk van hoe snel je het gebruikte.......
Wel een manier om Rutte III % terug te pakken!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door grun »

Eerst maar eens afwachten hoe eventuele prijsverhogingen gaan uitpakken. Ik verwacht dat er niets tot weinig gaat veranderen. Mocht dat wel zo zijn, ik ga geen kilometer verder fietsen om een dubbeltje goedkoper uit te zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: Ja, dan word het rustiger en ontregelen we veel.
Wat ontregel je dan?
stofzuigertje schreef: Dat is voor Rutte tijdelijk hoge BTW inkomsten met de economie zal instorten en voorlopig niet herstellen......
Het is niet Rutte zijn verhoogde BTW plan maar die van de coalitie die is gevormd. Los dat de economie niet instort door je zinlose plan en als dat het al doet wie is dan de dupe? Rutte stapt dan op en krijgt wachgeld en door het instorten van de economie raken duizende mensen hun baan kwijt. Lekker plan.
stofzuigertje schreef: Wat vinden jullie hiervan, moeten we dat maar doen?
Ik denk dat je beter verder kan gaan met stofzuigen...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door scontra »

stofzuigertje schreef:Mijn idee is zodra de datum van BTW verhoging er door komt dat er een goed uitgewerkte tegen actie klaar licht.

Naast de 21% heeft elke buurt super vooral veel 6% producten.
Deze kun je verdelen in kort houdbaar, jammer.....
Langer houdbaar dus Hamsteren beperkt mogelijk.....
Lang houdbaar dus blij met blik.
Onbeperkt houdbaar zoals Toilet Papier!

Als we 1 maand voor de ingang elke Buurt Super plunderen en dan hoeven zij maar 6% af te dragen.
En na verhoog datum moeten zij kiezen, betalen we als winkel die 3% of verhogen we alles.....
In een lege Sovjet Unie lijkende winkel met vele gaten op de stellingen van gehamsterde producten ......
Ja, dan word het rustiger en ontregelen we veel.
Dat is voor Rutte tijdelijk hoge BTW inkomsten met de economie zal instorten en voorlopig niet herstellen......
Ja, ik kan jarenlang in de **** zitten zonder toilet papier te kopen!

Winkels mogen hier op inhaken door juist de reclame op langer houdbaar of onbeperkt houdbare 6% artikelen te zetten.
Wat vinden jullie hiervan, moeten we dat maar doen?
@stofzuigertje,

Ik kan mij, met de beste wil van de wereld, niet voorstellen dat u uw voorstel tot deze protestactie weloverwogen en goed doordacht hier op gekalkt heeft.
Ga nog eens in alle rust op de .... zitten met uw gehamsterde closetpapier en denk nog eens heel diep grondig na over hetgeen u "we" allemaal wil laten doen.
IK geef u één overweging mee voor als u op de ... zit, waar haalt iedereen de financiële middelen vandaan om aan dit voorgestelde protest mee te kunnen doen.
Niet iedereen heeft de beschikking over een zo'n ruim budget als de uwe.
En "we" doen niet mee, omdat ik er geen brood in zie. ;-))

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door Brahms »

stofzuigertje schreef:Mijn idee is zodra de datum van BTW verhoging er door komt dat er een goed uitgewerkte tegen actie klaar licht.

Naast de 21% heeft elke buurt super vooral veel 6% producten.
Deze kun je verdelen in kort houdbaar, jammer.....
Langer houdbaar dus Hamsteren beperkt mogelijk.....
Lang houdbaar dus blij met blik.
Onbeperkt houdbaar zoals Toilet Papier!

Als we 1 maand voor de ingang elke Buurt Super plunderen en dan hoeven zij maar 6% af te dragen.
En na verhoog datum moeten zij kiezen, betalen we als winkel die 3% of verhogen we alles.....
In een lege Sovjet Unie lijkende winkel met vele gaten op de stellingen van gehamsterde producten ......
Ja, dan word het rustiger en ontregelen we veel.
Dat is voor Rutte tijdelijk hoge BTW inkomsten met de economie zal instorten en voorlopig niet herstellen......
Ja, ik kan jarenlang in de **** zitten zonder toilet papier te kopen!

Winkels mogen hier op inhaken door juist de reclame op langer houdbaar of onbeperkt houdbare 6% artikelen te zetten.
Wat vinden jullie hiervan, moeten we dat maar doen?
Echt serieus, normaal heb je altijd van die goede posts, maar een oproep tot plunderen, het laten instorten van de economie en het ontregelen van het land gaat mij toch echt te ver.

stofzuigertje

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik het alleen haalde het niets uit....
Maar vrijwel iedereen vangt het salaris per maand en dan iets hamsteren.....?

Deze maand kopen voor volgende maand is 3% en omgerekend op jaar basis 12x3=36% winst......
Ja maar ook dat het WC papier in mijn SHITterende voorbeeld over 3 jaren nog maar netto 1% opleverde omdat ik 3 jaren lang de zolder moet legen!

Ik presenteer dit als alternatief voor Malieveld bezoek wat ook vaak nutteloos is maar als 10% van alle Nederlanders die bekend staan om calvinisme,
dan is dat toch een leuk symbolisch gebaar....

Ik had deze actie beter Rutte III % besparen op dagelijkse boodschappen kunnen noemen!

Moiseule58

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

stofzuigertje schreef:Als ik het alleen haalde het niets uit....
Maar vrijwel iedereen vangt het salaris per maand en dan iets hamsteren.....?

Deze maand kopen voor volgende maand is 3% en omgerekend op jaar basis 12x3=36% winst......
Ja maar ook dat het WC papier in mijn SHITterende voorbeeld over 3 jaren nog maar netto 1% opleverde omdat ik 3 jaren lang de zolder moet legen!

Ik presenteer dit als alternatief voor Malieveld bezoek wat ook vaak nutteloos is maar als 10% van alle Nederlanders die bekend staan om calvinisme,
dan is dat toch een leuk symbolisch gebaar....

Ik had deze actie beter Rutte III % besparen op dagelijkse boodschappen kunnen noemen!
Persoonlijk vind ik het een goed idee om regelmatig iets extra in te slaan!
Verder denk ik dat veel mensen zich niet realiseren dat er een grote groep Nederlanders is die (hou mij ten goede) minder dan ca. €21.000 verdienen, en zonder kinderen, die er hoe dan ook op achteruit gaat. En voor deze groep is een dergelijke BTW-verhoging heel moeilijk. Waar gaan zij dan op bezuinigen? Groente en fruit?
En ja, Scontra, niet iedereen heeft de financiële middelen om te kunnen hamsteren, maar daarom is het nog wel een goed idee.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door scontra »

Moiseule58 schreef: Persoonlijk vind ik het een goed idee om regelmatig iets extra in te slaan!
Verder denk ik dat veel mensen zich niet realiseren dat er een grote groep Nederlanders is die (hou mij ten goede) minder dan ca. €21.000 verdienen, en zonder kinderen, die er hoe dan ook op achteruit gaat. En voor deze groep is een dergelijke BTW-verhoging heel moeilijk. Waar gaan zij dan op bezuinigen? Groente en fruit?
En ja, Scontra, niet iedereen heeft de financiële middelen om te kunnen hamsteren, maar daarom is het nog wel een goed idee.

Helemaal niet zo'n goed idee om te hamsteren want in de komende weken zullen de gehamsterde producten weleens in de aanbieding kunnen zijn en daar zit je dan met je dan met je veel te duur betaalde "hamstertjes". ;-))

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:Wel ja. Stofzuigertje heeft een garage vol met WC-papier en zijn auto moet in weer en wind buiten staan. Het is een vorm van prioriteiten stellen.
Probleem is snel opgelost, want ook de laxeermiddelen krijgen met deze BTW-verhoging te maken en die zullen dan ook 'gehamsterd' moeten gaan worden.
En hamsteren heeft alleen zin als het gehamsterde product wel (in ruime mate) wordt gebruikt ;-)

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door newmikey »

stofzuigertje schreef: Deze maand kopen voor volgende maand is 3% en omgerekend op jaar basis 12x3=36% winst......
Met alle respect maar een rekencursus zou ook geen overbodige luxe zijn. De "besparing" zou ongeveer 2.8% bedragen waartegenover een forse investering in wc rollen staat. (Tip: elke maand een paar % besparing resulteert niet in een jaarlijkse besparing van 12 maal een paar %)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door mahadma »

Volgende keer op de goede partij stemmen (en hopen dat ze niet wéér gaan liegen).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door sjohie »

mahadma schreef:Volgende keer op de goede partij stemmen (en hopen dat ze niet wéér gaan liegen).
Of deze verhoging in het totaalplaatje laten zitten waar het hoort, en waar óók op een aantal plekken lastenverlichtingen in zitten?

Moiseule58

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

scontra schreef:
Moiseule58 schreef: Persoonlijk vind ik het een goed idee om regelmatig iets extra in te slaan!
Verder denk ik dat veel mensen zich niet realiseren dat er een grote groep Nederlanders is die (hou mij ten goede) minder dan ca. €21.000 verdienen, en zonder kinderen, die er hoe dan ook op achteruit gaat. En voor deze groep is een dergelijke BTW-verhoging heel moeilijk. Waar gaan zij dan op bezuinigen? Groente en fruit?
En ja, Scontra, niet iedereen heeft de financiële middelen om te kunnen hamsteren, maar daarom is het nog wel een goed idee.

Helemaal niet zo'n goed idee om te hamsteren want in de komende weken zullen de gehamsterde producten weleens in de aanbieding kunnen zijn en daar zit je dan met je dan met je veel te duur betaalde "hamstertjes". ;-))
Extra inslaan die ik altijd al en uitsluitend als iets een hele goede aanbieding is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door kokka »

als je voor een paar jaar pleepapier hebt, zou je dan niet een paar velletjes extra per keer gebruiken omdat je toch genoeg hebt??
daarmee zou je binnen no-time je winst teniet doen

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mahadma schreef:Volgende keer op de goede partij stemmen (en hopen dat ze niet wéér gaan liegen).
Partijen liegen helemaal niet. Mensen snappen het idee van een democratie en de daaraan hangende consequenties niet. Je snapt toch wel dat een partij zijn best doet om zoveel mogelijk standpunten door te laten gaan, maar omdat men MOET samenwerken er direct veel de prullenbak inkunnen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door scontra »

Moiseule58 schreef:
scontra schreef:
Moiseule58 schreef: Persoonlijk vind ik het een goed idee om regelmatig iets extra in te slaan!
Verder denk ik dat veel mensen zich niet realiseren dat er een grote groep Nederlanders is die (hou mij ten goede) minder dan ca. €21.000 verdienen, en zonder kinderen, die er hoe dan ook op achteruit gaat. En voor deze groep is een dergelijke BTW-verhoging heel moeilijk. Waar gaan zij dan op bezuinigen? Groente en fruit?
En ja, Scontra, niet iedereen heeft de financiële middelen om te kunnen hamsteren, maar daarom is het nog wel een goed idee.

Helemaal niet zo'n goed idee om te hamsteren want in de komende weken zullen de gehamsterde producten weleens in de aanbieding kunnen zijn en daar zit je dan met je dan met je veel te duur betaalde "hamstertjes". ;-))
Extra inslaan die ik altijd al en uitsluitend als iets een hele goede aanbieding is.

De doelstelling van topicstarter gaat er over om voor de as. BTW-verhoging zoveel mogelijk 6% artikelen in te slaan en dan kan je niet alleen op 'aanbiedingen' gaan wachten.

Moiseule58

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

scontra schreef:
Helemaal niet zo'n goed idee om te hamsteren want in de komende weken zullen de gehamsterde producten weleens in de aanbieding kunnen zijn en daar zit je dan met je dan met je veel te duur betaalde "hamstertjes". ;-))
Extra inslaan doe ik altijd al en uitsluitend als iets een hele goede aanbieding is.[/quote]


De doelstelling van topicstarter gaat er over om voor de as. BTW-verhoging zoveel mogelijk 6% artikelen in te slaan en dan kan je niet alleen op 'aanbiedingen' gaan wachten.[/quote]

Klopt, ik ben het helemaal met u eens. Maar de verhoging gaat in per 2019. Dat worden nog een heleboel aanbiedingen. :)

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rutte III % BTW verhoging per 1 januari 2019?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is natuurlijk wel grappig dat wc papier al onder het 21% tarief valt.

Gesloten