LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
PietervdHeuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2017 12:47

Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door PietervdHeuvel »

Vanaf 1 november 2017 komt er bij mij in de straat betaald parkeren.
Nu woon ik in een huurwoning samen met een andere huurder onder mij.
De gemeente heeft een brief gestuurd met daarop ''De bewoners van dit adres'' met daarin de aankondiging over het betaald parkeren, nu heeft mijn andere huurder deze brief als eerst aangetroffen op de mat en de eerste parkeervergunning aangevraagd (35 euro) vervolgens heeft zij de brief aan mij gegeven. Wanneer ik dus de parkeervergunning aan wilde vragen koste dit mij 210 euro voor de tweede parkeer vergunning.
Toen ik naar haar toe ging om verhaal te halen en zelf heb voor gesteld het te verdelen ging zij hier niet mee akkoord..

Is dit een geval van wie als eerst komt die als eerst maalt of kan ik hier iets aan doen?

Bij voorbaat dank!

Groet Pieter.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door witte angora »

PietervdHeuvel schreef:Vanaf 1 november 2017 komt er bij mij in de straat betaald parkeren.
Nu woon ik in een huurwoning samen met een andere huurder onder mij.
De gemeente heeft een brief gestuurd met daarop ''De bewoners van dit adres'' met daarin de aankondiging over het betaald parkeren, nu heeft mijn andere huurder deze brief als eerst aangetroffen op de mat en de eerste parkeervergunning aangevraagd (35 euro) vervolgens heeft zij de brief aan mij gegeven. Wanneer ik dus de parkeervergunning aan wilde vragen koste dit mij 210 euro voor de tweede parkeer vergunning.
Toen ik naar haar toe ging om verhaal te halen en zelf heb voor gesteld het te verdelen ging zij hier niet mee akkoord..

Is dit een geval van wie als eerst komt die als eerst maalt of kan ik hier iets aan doen?

Bij voorbaat dank!

Groet Pieter.
Praten we over twee zelfstandige woningen, of hebben we het over één woning met twee huurders? Wie is in dat geval de hoofdhuurder? Hoe staan jullie in de GBA geregistreerd?

stofzuigertje

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is het huisnummer A en B?
Dan lukt het wel maar als er zomaar zonder toestemming gemeente een woning gesplitst word zonder adres aanpassing is het 1 huis.
Als je buren op 8 wonen en U op 8A krijg je die vergunning wel.

De GBA kan aantonen of er 1 of meerdere gezinnen wonen en bij kamer verhuur geld dat de hoofd bewoner een vergunning kan krijgen en de kamer huurders vaak niet.
Als er uitsluitend kamers zijn zoals studenten woningen, 12 vergunningen voor iets groter rijtjeshuis, waar maar 2 voertuigen voor kunnen, dat word teveel en dan kreeg niemand de vergunning.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:
PietervdHeuvel schreef:Vanaf 1 november 2017 komt er bij mij in de straat betaald parkeren.
Nu woon ik in een huurwoning samen met een andere huurder onder mij.
De gemeente heeft een brief gestuurd met daarop ''De bewoners van dit adres'' met daarin de aankondiging over het betaald parkeren, nu heeft mijn andere huurder deze brief als eerst aangetroffen op de mat en de eerste parkeervergunning aangevraagd (35 euro) vervolgens heeft zij de brief aan mij gegeven. Wanneer ik dus de parkeervergunning aan wilde vragen koste dit mij 210 euro voor de tweede parkeer vergunning.
Toen ik naar haar toe ging om verhaal te halen en zelf heb voor gesteld het te verdelen ging zij hier niet mee akkoord..

Is dit een geval van wie als eerst komt die als eerst maalt of kan ik hier iets aan doen?

Bij voorbaat dank!

Groet Pieter.
Praten we over twee zelfstandige woningen, of hebben we het over één woning met twee huurders? Wie is in dat geval de hoofdhuurder? Hoe staan jullie in de GBA geregistreerd?
En heb je ook toestemming van de eigenaar om een onderhuurder erbij te hebben?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef:
witte angora schreef: Praten we over twee zelfstandige woningen, of hebben we het over één woning met twee huurders? Wie is in dat geval de hoofdhuurder? Hoe staan jullie in de GBA geregistreerd?
En heb je ook toestemming van de eigenaar om een onderhuurder erbij te hebben?
De vraag van WA is relevant en of er sprake is van onderhuur weten we ( nog ) helemaal niet.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door mp2017 »

PietervdHeuvel schreef:Vanaf 1 november 2017 komt er bij mij in de straat betaald parkeren.
Nu woon ik in een huurwoning samen met een andere huurder onder mij.
De gemeente heeft een brief gestuurd met daarop ''De bewoners van dit adres'' met daarin de aankondiging over het betaald parkeren, nu heeft mijn andere huurder deze brief als eerst aangetroffen op de mat en de eerste parkeervergunning aangevraagd (35 euro) vervolgens heeft zij de brief aan mij gegeven. Wanneer ik dus de parkeervergunning aan wilde vragen koste dit mij 210 euro voor de tweede parkeer vergunning.
Toen ik naar haar toe ging om verhaal te halen en zelf heb voor gesteld het te verdelen ging zij hier niet mee akkoord..

Is dit een geval van wie als eerst komt die als eerst maalt of kan ik hier iets aan doen?

Bij voorbaat dank!

Groet Pieter.

Definieer het onder mij wonende huurder?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:
Julie4444 schreef:
witte angora schreef: Praten we over twee zelfstandige woningen, of hebben we het over één woning met twee huurders? Wie is in dat geval de hoofdhuurder? Hoe staan jullie in de GBA geregistreerd?
En heb je ook toestemming van de eigenaar om een onderhuurder erbij te hebben?
De vraag van WA is relevant en of er sprake is van onderhuur weten we ( nog ) helemaal niet.
TS heeft het over een "huurder onder mij"

Kan dus onderverhuur zijn, kan ook van niet. Als het geen zelfstandige woonruimtes zijn lijkt het me logisch dat er standaard maar 1 vergunning is, dus dat zou ook kunnen. Maar goed, TS zal het moeten vertellen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door renewouters »

Julie4444 schreef:
moederslink schreef:
Julie4444 schreef: En heb je ook toestemming van de eigenaar om een onderhuurder erbij te hebben?
De vraag van WA is relevant en of er sprake is van onderhuur weten we ( nog ) helemaal niet.
TS heeft het over een "huurder onder mij"

Kan dus onderverhuur zijn, kan ook van niet. Als het geen zelfstandige woonruimtes zijn lijkt het me logisch dat er standaard maar 1 vergunning is, dus dat zou ook kunnen. Maar goed, TS zal het moeten vertellen.
Hij heeft het ook nog over "mijn andere huurder". Dat klinkt alsof die andere van TS huurt. En dan lijkt me dat de hoofdhuurder het eerste recht heeft op een reguliere parkeervergunning.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door kokka »

anders kan hij altijd nog komend jaar de maximaal toegestane huurverhoging doorvoeren

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Als het om één adres gaat met meerdere huurders dan is de verdeling van de kosten van twee parkeervergunningen een zaak van de huurders onderling. De gemeente is daarin geen partij want die kan geen onderscheid maken tussen de huurders.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft recht op parkeervergunning?

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas reageert de topicstarter (nog) niet, dus we kunnen hier speculeren en discussiëren over die speculaties tot de vis vanzelf van de graat valt,, maar veel nut heeft dat niet.

Gesloten