LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderbijslag + kgb + ots

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
wilfred1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mar 2007 10:36

Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door wilfred1973 »

Beste lezers,

Het zoontje van mijn vriendin is in 2016 Onder ToezichtStelling geplaatst (ots).
Hij woonde bij mijn vriendin haar moeder en mijn vriendin woonde bij mij.

Dit komt omdat wij op dat moment niet welkom waren bij de ouderlijke woning van mijn vriendin.

Maar goed om alles kort te houden hier een lange vraag.

Mijn vriendin kreeg in de periode dat zij geen zorg draagde over haar zoontje geen kinderbijslag en geen kindgebonden budget ( KGB) ,maar haar moeder ook niet waar op dat moment het zoontje van haar verbleef.
Hun werden door OTS aangezien als pleeggezin.

Daarom zei de belastingdienst dat er helemaal geen recht op KGB en Kinderbijslag was.
Wij vroegen aan de belastingdienst dat van "waar gaat dan dat geld naar toe"?
Waarop de belastingdienst zei "Die krijg niemand".

Nu mijn vraag.
Is het zo dat ze alsnog het KGB en Kinderbijslag moeten uitbetalen aan haar moeder die op dat moment de zorg had over mijn vriendin haar zoontje??.

Graag reactie's en tips want wij komen er niet meer uit op dit moment omdat het gaat om meer dan 1 jaar geen bijdrage voor het kind.

Groetjes

Wilfred

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door sylvesterb »

wilfred1973 schreef: Is het zo dat ze alsnog het KGB en Kinderbijslag moeten uitbetalen aan haar moeder die op dat moment de zorg had over mijn vriendin haar zoontje??.
Die kreeg toch een toeslag voor de pleegzorg?
Lijkt mij dus een simpel antwoord, nee zij hebben geen recht op extra uitkeringen.

wilfred1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mar 2007 10:36

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door wilfred1973 »

sylvesterb schreef:
wilfred1973 schreef: Is het zo dat ze alsnog het KGB en Kinderbijslag moeten uitbetalen aan haar moeder die op dat moment de zorg had over mijn vriendin haar zoontje??.
Die kreeg toch een toeslag voor de pleegzorg?
Lijkt mij dus een simpel antwoord, nee zij hebben geen recht op extra uitkeringen.

Nee die kregen niets van de staat

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat is toch een zaak van de oma van dat kind? Die moet of een pleegzorgvergoeding krijgen, of KB en KGB.

Lees hier.

https://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag ... g_krijgen/

En als er KB uitbetaald wordt aan oma, krijgt zij ook automatisch KGB, of zij kan dat aanvragen,

wilfred1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mar 2007 10:36

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door wilfred1973 »

Lady1234 schreef:Maar dat is toch een zaak van de oma van dat kind? Die moet of een pleegzorgvergoeding krijgen, of KB en KGB.

Lees hier.

https://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag ... g_krijgen/

En als er KB uitbetaald wordt aan oma, krijgt zij ook automatisch KGB, of zij kan dat aanvragen,

Hoi.
Die heeft ze niet gekregen.
Moeders in nu dood en kan het ook niet meer aanvragen evt.

Ze blijven stellig dat hun geen recht hebben op wat dan ook voor toeslag of vergoeding

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

De belastingdienst gaat niet over de kinderbijslag. Die regeling wordt uitgevoerd door de SVB. Je vriendin zal wel een bericht gehad van de SVB dat het recht op kinderbijslag is gestopt als ze voor de OTS recht had op kinderbijslag. Pas als er recht is op kinderbijslag is, kan er aanspraak gemaakt worden op KGB.

wilfred1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mar 2007 10:36

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door wilfred1973 »

zalmmetwijn schreef:De belastingdienst gaat niet over de kinderbijslag. Die regeling wordt uitgevoerd door de SVB. Je vriendin zal wel een bericht gehad van de SVB dat het recht op kinderbijslag is gestopt als ze voor de OTS recht had op kinderbijslag. Pas als er recht is op kinderbijslag is, kan er aanspraak gemaakt worden op KGB.
Klopt maar dat is het hem juist.

Ze heeft nergens geen recht op volgens SVB.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als het kind nu weer bij uw vriendin is, kan zij aanvragen. Is het kind elders dan is het haar zaak niet.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lady1234 schreef:Maar als het kind nu weer bij uw vriendin is, kan zij aanvragen. Is het kind elders dan is het haar zaak niet.
Als ik het lees is het kind onder toezicht gesteld in 2016 dus uit de ouderlijke macht ontheven. De toezichthouder van het kind zal voor financiële vergoeding in aanmerking komen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij wil de Ts nog die bij- en toeslagen aanvragen voor oma.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door kokka »

Lady1234 schreef:Volgens mij wil de Ts nog die bij- en toeslagen aanvragen voor oma.
Ja..wie weet valt er Voor Ts nog wat uit te slepen. Bizarre situatie, ze waren niet welkom bij deze oma. Dat zal best een reden gehad hebben.
Nu proberen om over de rug van de verzorger van het kind (oma dus) proberen er nog wat geld uit te halen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door kweenie »

Lady1234 schreef:Volgens mij wil de Ts nog die bij- en toeslagen aanvragen voor oma.
En dat had oma dus zelf in het verleden kunnen doen. Dat kan een ander niet alsnog met terugwerkende kracht gaan doen.

wilfred1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mar 2007 10:36

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door wilfred1973 »

Nevyn schreef:
Lady1234 schreef:Maar als het kind nu weer bij uw vriendin is, kan zij aanvragen. Is het kind elders dan is het haar zaak niet.
Als ik het lees is het kind onder toezicht gesteld in 2016 dus uit de ouderlijke macht ontheven. De toezichthouder van het kind zal voor financiële vergoeding in aanmerking komen.

Hoi.

Ze had nog gedeeltelijk het gezag over het kind en de andere helft de gezinsvoogd

wilfred1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mar 2007 10:36

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door wilfred1973 »

Lady1234 schreef:Volgens mij wil de Ts nog die bij- en toeslagen aanvragen voor oma.

Hoi
Wat versta je onder TS??

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door Erthanax »

TS is topicstarter, dat ben jij (wilfred1973) dus.
En voor het geval dat: OP is openingspost, ofwel het eerste bericht.

wilfred1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mar 2007 10:36

Re: Kinderbijslag + kgb + ots

Ongelezen bericht door wilfred1973 »

Erthanax schreef:TS is topicstarter, dat ben jij (wilfred1973) dus.
En voor het geval dat: OP is openingspost, ofwel het eerste bericht.

Dank je wel

Gesloten