LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MijnOverheid-berichten over Waterschapsbelasting gemist

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: MijnOverheid-berichten over Waterschapsbelasting gemist

Ongelezen bericht door Jesa H »

Helaas voor u valt dit, en alle extra kosten, onder de eigen verantwoordelijkheid.

Bart_V
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2018 19:59

Re: MijnOverheid-berichten over Waterschapsbelasting gemist

Ongelezen bericht door Bart_V »

Bedankt voor alle reacties, ik heb gebeld en uit coulance hoeven de extra kosten niet betaald te worden, omdat dit de eerste keer was dat ik via MijnOverheid een aanslag kreeg. Ik heb enorm geluk gehad dus. Vreemd genoeg kwamen de eerste 3 aanslagen pas op 31 dec 2016 in de inbox. Geen idee waarom, maar verklaart misschien wel waarom het me niet eerder was opgevallen. 31 dec is typisch niet een dag waar ik mijn email goed in de gaten houdt...
moederslink schreef: Dit is vooralsnog niet ( meer) aan te pakken, u moet dit nu vandaag betalen ( immers binnen 2 dagen? ) .
Via de mail kreeg u dus bericht dat er berichten vd overheid in uw inbox staan en tja deze moet u dan wel lezen natuurlijk en niet 4 jaar lang negeren. :(
Het moet u toch ook zijn opgevallen dat u in 4 jaar tijd geen waterschapbelasting heeft betaald?
Maar ik kan nu niet zo goed verklaren waarom u nu wel kennelijk , na 4 jaren , op papier deze aanmaningen hebt ontvangen en niet ook al in 2014-2015-2016-2017 .....
Ik heb nooit waterschapbelasting betaald. Ik heb lang gehuurd en in 2014 een huis gekocht, daar zal het wel mee te maken hebben. Dat was in een andere gemeente en andere energie leverancier, dus het zal voorheen wel in de gemeenlijke belasting of energie belasting verrekend zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: MijnOverheid-berichten over Waterschapsbelasting gemist

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat zou goed kunnen natuurlijk dat er vanwege de verandering , van huur naar koop in 2014 en ook nog in een andere gemeente , het e.e.a is vertraagd,
en dat eerdere aanslagen daarom pas op 31 dec 2016 in de inbox kwamen.
Mooi dat voor u de extra kosten uit coulance zijn kwijtgescholden, maar desalniettemin blijft het opletten en dient u regelmatig uw inbox vd overheid te controleren . :wink:
Bedankt voor de terugkoppeling in ieder geval.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: MijnOverheid-berichten over Waterschapsbelasting gemist

Ongelezen bericht door JvandeW »

Bart_V schreef:Ik heb nooit waterschapbelasting betaald. Ik heb lang gehuurd en in 2014 een huis gekocht, daar zal het wel mee te maken hebben. Dat was in een andere gemeente en andere energie leverancier, dus het zal voorheen wel in de gemeenlijke belasting of energie belasting verrekend zijn.
Mijn vermoeden is inderdaad bevestigd met betrekking tot de verhuizing naar een andere gemeente 4 jaar geleden.

Als huurder heb je overigens ook te maken met waterschapsbelastingen. Maar het kan zijn dat dit bij de huur inbegrepen zit en je hier dus niet mee te maken hebt gehad. Dan mis je natuurlijk ook niets wanneer je verhuist en daar ineens wel mee te maken krijgt, maar daar pas na 4 jaar achter komt.

Goed trouwens te horen dat de extra kosten zijn komen te vervallen.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MijnOverheid-berichten over Waterschapsbelasting gemist

Ongelezen bericht door alfatrion »

JvandeW schreef:
yan schreef:Prima als de overheid iets digitaal wilt sturen, maar dan kan dat in zijn geheel naar mijn mail-adres.
Als ik eerst moet inloggen om iets te kunnen bekijken; dan is het dus niet afgeleverd totdat ik ben ingelogd.
Als je de fysieke postbus niet hebt geopend, is het dan ook niet bij jou afgeleverd? En is het wel afgeleverd als jij geen mailprogramma gebruikt dat je e-mail ophaalt en ook niet inlogt in de webbased e-mail? Diezelfde redenering gebruik je nu ook voor MijnOverheid.
Yan heeft een punt, maar wel eentje waar hij/zij het niet mee red nu het hier om bestuursrecht gaat.
Als een bedrijf je een e-mail stuurt met dat er een bericht voor je klaar staat, dan komt daar geen werking aan toe tot het moment waarop je deze opent (art. 3:37 BW). En als je dat nooit doet....

Over MijnOverheid wordt overigens veel geklaagd. MijnOverheid kan en moet beter. Ook is het raar dat de overheid wel met jou digitaal wil communiceren, maar dat jij niet hem hen digitaal kan communiceren.
https://www.nationaleombudsman.nl/nieuw ... richtenbox
https://www.nationaleombudsman.nl/nieuw ... jnoverheid
https://www.nationaleombudsman.nl/onder ... jnoverheid
Laatst gewijzigd door alfatrion op 21 feb 2018 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: MijnOverheid-berichten over Waterschapsbelasting gemist

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus die berichten staan al meer dan een jaar in uw berichtenbox, zonder dat u daar in gekeken heeft?

Gesloten