LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

Moneyman schreef:Blijkt dat ook niet uit gegevens van de RDW? Daar wordt geregistreerd als een auto gesloopt wordt.
Niet als de wegsleepkosten niet zijn voldaan , ik heb de rekening hier liggen

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Moneyman »

lexusssss schreef:
Moneyman schreef:Blijkt dat ook niet uit gegevens van de RDW? Daar wordt geregistreerd als een auto gesloopt wordt.
Niet als de wegsleepkosten niet zijn voldaan , ik heb de rekening hier liggen
Leg eens uit?

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

Moneyman schreef:
lexusssss schreef:
Moneyman schreef:Blijkt dat ook niet uit gegevens van de RDW? Daar wordt geregistreerd als een auto gesloopt wordt.
Niet als de wegsleepkosten niet zijn voldaan , ik heb de rekening hier liggen
Leg eens uit?
ik heb vandaag gebeld met de wegsleepbedrijf , gek genoeg konden ze zich de desbetreffende auto na zoveel jaar nog herinneren

na mijn verhaal te hebben gedaan kreeg ik de optie om alsnog te betalen en dan zal er een vrijwaringsbewijs uitgegeven worden

alleen of ik daarmee mijn geld kan terug krijgen is nog onduidelijk

ik zal zo even een foto maken van de rekening

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch vreemd dat ze het ding gesloopt hebben zonder er eigenaar van te zijn. Immers, er is geen vrijwaring afgegeven, dus hij is nog steeds van jou. Ik vraag me in alle eerlijkheid af of zoiets wel mag. Ik denk, maar ik ben juridisch niet sterk, dat dit wel eens een onrechtmatige daad kan zijn. En waarom moet je wegsleepkosten betalen? Doorgaans krijg je geld als je een auto naar de sloperij brengt/laat ophalen. Ik vind dit maar vreemd, eerlijk gezegd.

Ik zou dit toch eens aan het juridisch loket voorleggen, alhoewel ze daar in eerste instantie ook niet zullen weten wat ze ermee aan moeten.

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

ik probeer een foto te plaatsen van de rekening van het wegsleepbedrijf maar het wilt niet lukken , het juridisch loket was idd niet erg behulpzaam , als iemand hier toevallig weet of er uberhaupt iets mogelijk is dan zou ik dat erg waarderen

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

IMG_5617.JPG
ik krijg het hele factuur er niet op ivm de pixels dus heb hem flink bij moeten snijden
(127.95 KiB) 577 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk eens aan, je hebt het ding niet naar de sloop gebracht, maar door een bergingsbedrijf af laten voeren. Die kosten geld inderdaad. Als de sloperij het zelf had gedaan had je nooit die bergingskosten gehad.

Feit is dus dat je de nota niet hebt betaald, en dat je daarom geen vrijwaring hebt gekregen. In feite is de auto gestolen/verduisterd. Of je die nota alsnog moet betalen weet ik niet; best kans dat die verjaard is. Maar het is maar de vraag of dat bergingsbedrijf dit op deze manier had mogen doen. Ik weet wel zeker van niet.

Uit je berichten maak ik op dat die 6 maanden zitten al voorbij zijn, klopt dat? Wanneer ben je terug gekomen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Kijk eens aan, je hebt het ding niet naar de sloop gebracht, maar door een bergingsbedrijf af laten voeren. Die kosten geld inderdaad. Als de sloperij het zelf had gedaan had je nooit die bergingskosten gehad.

Feit is dus dat je de nota niet hebt betaald, en dat je daarom geen vrijwaring hebt gekregen. In feite is de auto gestolen/verduisterd. Of je die nota alsnog moet betalen weet ik niet; best kans dat die verjaard is. Maar het is maar de vraag of dat bergingsbedrijf dit op deze manier had mogen doen. Ik weet wel zeker van niet.

Uit je berichten maak ik op dat die 6 maanden zitten al voorbij zijn, klopt dat? Wanneer ben je terug gekomen?
Gestolen/verduisterd kun je het niet echt noemen. TS heeft de auto vrijwillig laten afvoeren. Omdat hij niet betaalde, en vermoedelijk ook nergens op reageerde, heeft het bergingsbedrijf niets meer gedaan. Wat erg logische is als je nergens betaald voor wordt. Lijkt er meer op dat TS de boel probeerde op te lichten door naar het buitenland te vertrekken en zijn rekeningen niet te voldoen voor het vernietigen.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

sylvesterb schreef:
witte angora schreef:Kijk eens aan, je hebt het ding niet naar de sloop gebracht, maar door een bergingsbedrijf af laten voeren. Die kosten geld inderdaad. Als de sloperij het zelf had gedaan had je nooit die bergingskosten gehad.

Feit is dus dat je de nota niet hebt betaald, en dat je daarom geen vrijwaring hebt gekregen. In feite is de auto gestolen/verduisterd. Of je die nota alsnog moet betalen weet ik niet; best kans dat die verjaard is. Maar het is maar de vraag of dat bergingsbedrijf dit op deze manier had mogen doen. Ik weet wel zeker van niet.

Uit je berichten maak ik op dat die 6 maanden zitten al voorbij zijn, klopt dat? Wanneer ben je terug gekomen?
Gestolen/verduisterd kun je het niet echt noemen. TS heeft de auto vrijwillig laten afvoeren.
Waarna zijn eigendom gesloopt is. De onderdelen zijn vermoedelijk verkocht. Waar is dat geld dan allemaal gebleven?

Ilonavs
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 13:27

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Ilonavs »

Vriend, familie of wie ook als je een auto verkoopt pas sleutels afgeven als het vrijwaringsbewijs en geld binnen is.

Ilonavs
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 13:27

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Ilonavs »

Hoge boetes en 6 maanden zitten is niet niks lijkt mij. Achteraf gepraat maar misschien was het handig om een postadres achter te laten, dan was het door de binnenkomende post op het voormalige huisadres veel eerder ontdekt en was de boete en gaan zitten allemaal niet nodig geweest.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik snap nog steeds niet waarom de sloper de auto niet heeft afgemeld/ een vrijwaarding heeft uitgeschreven

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Mark1992 »

juliomariner schreef:Ik snap nog steeds niet waarom de sloper de auto niet heeft afgemeld/ een vrijwaarding heeft uitgeschreven
Dat is inderdaad vreemd. Kentekens moeten namelijk vernietigd worden wanneer een auto word gesloopt of geëxporteerd naar het buitenland. Dit wordt geregeld door de handelaar of het sloopbedrijf.

En inderdaad, zonder een vrijwaring mag het sloopbedrijf de auto niet slopen want het is nooit hun eigendom geweest. Wat als je de bergingskosten betaald en je auto terugeist? Er is niets meer... Terwijl de auto wel op uw naam staat, nog steeds.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Dirkie »

lexusssss schreef:15jaar betaald voor een vernietigde auto Waar moet ik beginnen , zo'n 15jr geleden heb ik een auto verkocht en daarna ben ik naar het buitenland gegaan , de nieuwe eigenaar heeft de auto nooit tenaamgesteld , en bij mijn terugkomst stond er een rekening open van ruim 15.000 euro aan onbetaalde boetes (apk,verzekeringen) ... ik werd op schiphol per direct aangehouden en kon 6 maanden de cel in ivm de boetes tevens een opgebouwde schuld bij de belastingdienst van ongeveer 2400eu voor de wegenbelasting kan ik hier iets tegen doen ? of moet ik nog van geluk spreken met 6 maanden celstraf ? ps de auto is vernietigd 3 dagen na de verkoop.
Als U in het buitenland zat hoe weet U dan dat de auto vernietigd is? Heeft de koper U dat verteld? Dan is het weinig waard gebleken.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Jesa H »

Goed mogelijk dat die auto helemaal niet is gesloopt, aangezien TS gewoon een wanbetaler is. Erg slordig allemaal. Toch heb ik het idee dat TS niet het hele verhaal vertelt.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die rekening van dat bergingsbedrijf, hebt u die in 2004 gekregen? En hebt u die toen niet betaald, maar wel zorgvuldigd bewaard tijdens uw 14-jarig verblijf in het buitenland?

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

Erthanax schreef:Die rekening van dat bergingsbedrijf, hebt u die in 2004 gekregen? En hebt u die toen niet betaald, maar wel zorgvuldigd bewaard tijdens uw 14-jarig verblijf in het buitenland?
deze rekening heb ik zelf eergisteren gekregen van bergingsbedrijf haulo

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

Jesa H schreef:Goed mogelijk dat die auto helemaal niet is gesloopt, aangezien TS gewoon een wanbetaler is. Erg slordig allemaal. Toch heb ik het idee dat TS niet het hele verhaal vertelt.
dit is het hele verhaal , ik heb des tijds een klein zaakje in spanje opgericht na het verkopen van de auto

de nieuwe eigenaar heeft een ongeluk gehad met de auto , volgens mij heb ik dat al eerder vermeld

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

witte angora schreef:Kijk eens aan, je hebt het ding niet naar de sloop gebracht, maar door een bergingsbedrijf af laten voeren. Die kosten geld inderdaad. Als de sloperij het zelf had gedaan had je nooit die bergingskosten gehad.

Feit is dus dat je de nota niet hebt betaald, en dat je daarom geen vrijwaring hebt gekregen. In feite is de auto gestolen/verduisterd. Of je die nota alsnog moet betalen weet ik niet; best kans dat die verjaard is. Maar het is maar de vraag of dat bergingsbedrijf dit op deze manier had mogen doen. Ik weet wel zeker van niet.

Uit je berichten maak ik op dat die 6 maanden zitten al voorbij zijn, klopt dat? Wanneer ben je terug gekomen?
ik betaal de nota wel als ik daarmee de juiste documetatie krijg over de auto en de vernietiging ervan

ik ben eind aug 2017 terug gekomen en en half februari uit hechtennis

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

Dirkie schreef:
lexusssss schreef:15jaar betaald voor een vernietigde auto Waar moet ik beginnen , zo'n 15jr geleden heb ik een auto verkocht en daarna ben ik naar het buitenland gegaan , de nieuwe eigenaar heeft de auto nooit tenaamgesteld , en bij mijn terugkomst stond er een rekening open van ruim 15.000 euro aan onbetaalde boetes (apk,verzekeringen) ... ik werd op schiphol per direct aangehouden en kon 6 maanden de cel in ivm de boetes tevens een opgebouwde schuld bij de belastingdienst van ongeveer 2400eu voor de wegenbelasting kan ik hier iets tegen doen ? of moet ik nog van geluk spreken met 6 maanden celstraf ? ps de auto is vernietigd 3 dagen na de verkoop.
Als U in het buitenland zat hoe weet U dan dat de auto vernietigd is? Heeft de koper U dat verteld? Dan is het weinig waard gebleken.
de auto in kwestie was idd total los , en de bergingsbedrijf heeft mij verteld dat ze destijds de auto hebben laten slopen

Gesloten