LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

lexusssss schreef:
Dirkie schreef:
lexusssss schreef:15jaar betaald voor een vernietigde auto Waar moet ik beginnen , zo'n 15jr geleden heb ik een auto verkocht en daarna ben ik naar het buitenland gegaan , de nieuwe eigenaar heeft de auto nooit tenaamgesteld , en bij mijn terugkomst stond er een rekening open van ruim 15.000 euro aan onbetaalde boetes (apk,verzekeringen) ... ik werd op schiphol per direct aangehouden en kon 6 maanden de cel in ivm de boetes tevens een opgebouwde schuld bij de belastingdienst van ongeveer 2400eu voor de wegenbelasting kan ik hier iets tegen doen ? of moet ik nog van geluk spreken met 6 maanden celstraf ? ps de auto is vernietigd 3 dagen na de verkoop.
Als U in het buitenland zat hoe weet U dan dat de auto vernietigd is? Heeft de koper U dat verteld? Dan is het weinig waard gebleken.
de auto in kwestie was idd total los , en de bergingsbedrijf heeft mij verteld dat ze destijds de auto hebben laten slopen
En dat had dus niet gemogen omdat de auto nog steeds jouw eigendom was.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door R. Proctor »

En dat had dus niet gemogen omdat de auto nog steeds jouw eigendom was.
Dat weet je niet TS is zelf zo stom geweest om de auto niet per direct over te schrijven.
Als de eigenaar die hem gekocht heeft het Takelbedrijf opdracht heeft gegeven hem af te voeren en ook de papieren had dan is er niks fout gegaan.
TS is zelf 15 jaar te laks geweest, meteen toen ie verkocht werd had ie overgeschreven moeten worden en de verzekering beëindigd

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Erthanax »

@ Lexussss: Waarom krijgt u pas na 14 jaar de rekening (van 14 jaar geleden)? Was u al die tijd onbereikbaar of onvindbaar? Hebt u zelf opdracht gegeven aan het bergingsbedrijf? Maar niet uw contactgegevens?
Misschien stel ik u veel vragen, maar ik probeer te begrijpen wat er is gebeurd. Het heeft er alle schijn van dat u destijds met de noorderzon bent vertrokken en dat u hier niet het hele verhaal vertelt.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Jesa H »

witte angora schreef:
lexusssss schreef:[...]
de auto in kwestie was idd total los , en de bergingsbedrijf heeft mij verteld dat ze destijds de auto hebben laten slopen
En dat had dus niet gemogen omdat de auto nog steeds jouw eigendom was.
Wel als TS daartoe opdracht had gegeven, maar dan is het wel raar dat TS gewoon verdwenen is en niks betaalde. Normaal gesproken voldoe je dan de rekening, geef je de sleutels en krijg je de nodige papieren.

De eigenaar is zelf verantwoordelijk voor wegenbelasting, verzekering, etc. TS is dus zelf oorzaak van het probleem.

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

Erthanax schreef:@ Lexussss: Waarom krijgt u pas na 14 jaar de rekening (van 14 jaar geleden)? Was u al die tijd onbereikbaar of onvindbaar? Hebt u zelf opdracht gegeven aan het bergingsbedrijf? Maar niet uw contactgegevens?
Misschien stel ik u veel vragen, maar ik probeer te begrijpen wat er is gebeurd. Het heeft er alle schijn van dat u destijds met de noorderzon bent vertrokken en dat u hier niet het hele verhaal vertelt.
ik ben niet met de noorderzon vertrokken , maar een nieuw leven opgebouwd in spanje , voor mijn vertrek had ik al mijn zaken op orde en ook alle rekeningen betaald e.d.

de auto heb ik dus verkocht en de vriend waaraan ik het heb verkocht heeft hem nooit op zijn naam overgeschreven , ik ging ervan uit dat alles goed zat , ik was niet eens op de hoogte van het ongeluk

bij de gemeente in alkmaar heb ik trouwens wel netjes mijn nieuw adres (in spanje) doorgegeven

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door R. Proctor »

de auto heb ik dus verkocht en de vriend waaraan ik het heb verkocht heeft hem nooit op zijn naam overgeschreven , ik ging ervan uit dat alles goed zat , ik was niet eens op de hoogte van het ongeluk
Dat is de fout van JOU en je VRIEND.
Iedereen weet dat je een auto per direct moet laten overschrijven.

Het enige wat je kan doen is proberen je schade te verhalen op je vriend

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

R. Proctor schreef:
de auto heb ik dus verkocht en de vriend waaraan ik het heb verkocht heeft hem nooit op zijn naam overgeschreven , ik ging ervan uit dat alles goed zat , ik was niet eens op de hoogte van het ongeluk
Dat is de fout van JOU en je VRIEND.
Iedereen weet dat je een auto per direct moet laten overschrijven.

Het enige wat je kan doen is proberen je schade te verhalen op je vriend

ja dat is denk ik ook mijn enige optie , zal toch een gerechtelijke procedure moeten starten

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Jesa H »

lexusssss schreef:
Erthanax schreef:@ Lexussss: Waarom krijgt u pas na 14 jaar de rekening (van 14 jaar geleden)? Was u al die tijd onbereikbaar of onvindbaar? Hebt u zelf opdracht gegeven aan het bergingsbedrijf? Maar niet uw contactgegevens?
Misschien stel ik u veel vragen, maar ik probeer te begrijpen wat er is gebeurd. Het heeft er alle schijn van dat u destijds met de noorderzon bent vertrokken en dat u hier niet het hele verhaal vertelt.
ik ben niet met de noorderzon vertrokken , maar een nieuw leven opgebouwd in spanje , voor mijn vertrek had ik al mijn zaken op orde en ook alle rekeningen betaald e.d.

de auto heb ik dus verkocht en de vriend waaraan ik het heb verkocht heeft hem nooit op zijn naam overgeschreven , ik ging ervan uit dat alles goed zat , ik was niet eens op de hoogte van het ongeluk

bij de gemeente in alkmaar heb ik trouwens wel netjes mijn nieuw adres (in spanje) doorgegeven
En hoe verwacht jij dat iemand de auto op zijn naam gaat zetten zonder de juiste codes voor het overzetten van het kenteken? Die heb jij als eigenaar en niemand anders.

Je bent zelf laks geweest en je vriend is laks geweest door dit nooit te vragen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aha, en die "vriend" laat ook niets weten, ook niet van "het ongeluk". En hij zegt tegen de berger dat de rekening naar de kentekenhouder kan? Tot slot is er dan nog een sloper die een auto sloopt zonder het kenteken af te melden.
Volgens mij zijn nog niet alle feiten en omstandigheden hier gemeld.

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

Erthanax schreef:Aha, en die "vriend" laat ook niets weten, ook niet van "het ongeluk". En hij zegt tegen de berger dat de rekening naar de kentekenhouder kan? Tot slot is er dan nog een sloper die een auto sloopt zonder het kenteken af te melden.
Volgens mij zijn nog niet alle feiten en omstandigheden hier gemeld.

dat is een hele goeie , dus als de auto gesloopt is , dan zou de sloper de kenteken bij het rdw af moeten melden ? dat is in dit geval niet gebeurt ... het enige wat ik als bewijs op papier heb is dat de auto weggehaald is door de bergingsbedrijf

verder heb ik slechts gehoord dat de auto gesloopt is maar geen bewijs van gezien

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alleen gehoord? Heeft u bij de RDW gecontroleerd of het kenteken nog bestaat?
En wat zegt uw "vriend" over deze situatie?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

lexusssss schreef: dat is een hele goeie , dus als de auto gesloopt is , dan zou de sloper de kenteken bij het rdw af moeten melden ? dat is in dit geval niet gebeurt ... het enige wat ik als bewijs op papier heb is dat de auto weggehaald is door de bergingsbedrijf
Dat sta ik dus al drie pagina's lang te vertellen. Lees jij wel?

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

Erthanax schreef:Alleen gehoord? Heeft u bij de RDW gecontroleerd of het kenteken nog bestaat?
En wat zegt uw "vriend" over deze situatie?

de rdw heeft hem sinds vandaag van mijn naam gehaald maar ik zal morgen nog even bellen of het kenteken nog bestaat en of ze ooit bericht hebben gehad van de vernietiging

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door grun »

lexusssss schreef:de auto in kwestie was idd total los , en de bergingsbedrijf heeft mij verteld dat ze destijds de auto hebben laten slopen
Maar bij een ernstig ongeluk waarbij een of meer auto's total-loss raken, komt de politie toch ook altijd? Die neemt dan deel 1 van het papieren kentekenbewijs in, en die krijg je pas terug mocht de auto toch nog te repareren zijn waarna hij eerst weer gekeurd moet worden. In dit geval niet dus.

Zelf is me dit ooit eens overkomen, de berger bracht de auto en mij naar de verkoper/dealer en door de stress, adrenaline en onervarenheid dacht ik er niet aan een vrijwaringsbewijs te vragen. De dealer zei: hij wordt gesloopt, maar drie jaar later kreeg ik een bekeuring omdat hetzelfde kenteken ergens in Dordrecht rondreed. Daar kwam ik toen mee weg omdat de politie deel 1 nog steeds had (althans niet teruggegeven aan mij).

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

witte angora schreef:
lexusssss schreef: dat is een hele goeie , dus als de auto gesloopt is , dan zou de sloper de kenteken bij het rdw af moeten melden ? dat is in dit geval niet gebeurt ... het enige wat ik als bewijs op papier heb is dat de auto weggehaald is door de bergingsbedrijf
Dat sta ik dus al drie pagina's lang te vertellen. Lees jij wel?

ik lees het zeker alleen de rdw weet van niks

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Moneyman »

lexusssss schreef:
witte angora schreef:
lexusssss schreef: dat is een hele goeie , dus als de auto gesloopt is , dan zou de sloper de kenteken bij het rdw af moeten melden ? dat is in dit geval niet gebeurt ... het enige wat ik als bewijs op papier heb is dat de auto weggehaald is door de bergingsbedrijf
Dat sta ik dus al drie pagina's lang te vertellen. Lees jij wel?
ik lees het zeker alleen de rdw weet van niks
... en dus blijft jouw probleem jouw probleem.

lexusssss
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2018 10:32

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door lexusssss »

grun schreef:
lexusssss schreef:de auto in kwestie was idd total los , en de bergingsbedrijf heeft mij verteld dat ze destijds de auto hebben laten slopen
Maar bij een ernstig ongeluk waarbij een of meer auto's total-loss raken, komt de politie toch ook altijd? Die neemt dan deel 1 van het papieren kentekenbewijs in, en die krijg je pas terug mocht de auto toch nog te repareren zijn waarna hij eerst weer gekeurd moet worden. In dit geval niet dus.

Zelf is me dit ooit eens overkomen, de berger bracht de auto en mij naar de verkoper/dealer en door de stress, adrenaline en onervarenheid dacht ik er niet aan een vrijwaringsbewijs te vragen. De dealer zei: hij wordt gesloopt, maar drie jaar later kreeg ik een bekeuring omdat hetzelfde kenteken ergens in Dordrecht rondreed. Daar kwam ik toen mee weg omdat de politie deel 1 nog steeds had (althans niet teruggegeven aan mij).
ik zal die vriend te pakken moeten krijgen om te horen hoe dat precies is gegaan ...

heb jij toen de boete moeten betalen ?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

lexusssss schreef:
witte angora schreef:
lexusssss schreef: dat is een hele goeie , dus als de auto gesloopt is , dan zou de sloper de kenteken bij het rdw af moeten melden ? dat is in dit geval niet gebeurt ... het enige wat ik als bewijs op papier heb is dat de auto weggehaald is door de bergingsbedrijf
Dat sta ik dus al drie pagina's lang te vertellen. Lees jij wel?

ik lees het zeker alleen de rdw weet van niks
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe je dit aan kan pakken. Wel heb ik toevallig vandaag contact gehad met de RDW om voor iets heel anders een wijziging aan te brengen. Dat ging om de kilometerstand van mijn 'nieuwe' auto. Door het opvragen van het tellerrapport kwam ik er achter dat de handelaar een veel te hoge kilometerstand had ingevoerd. Vermoedelijk de kilometerstand van een andere auto, waar ik aanvankelijk belangstelling voor had. Dit moest dus gecorrigeerd worden, omdat ik anders bij de APK volgend jaar de melding 'onlogisch' zou krijgen. Het ziet er naar uit dat dit niet al teveel problemen op gaat leveren. Het bleek dus, gezien het contactformulier, dat dit vaker voorkomt.

Je hebt kans, maar dat is een gok mijnerzijds, dat het mogelijk is dat je de datum van vrijwaring kunt laten wijzigen. Hoe dat moet weet ik niet, dat moet de RDW je kunnen vertellen. Voor informatie:
https://www.rdw.nl/particulier/paginas/ ... n-gebruikt

Hier kun je de voertuiggegevens inzien:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... bij-de-rdw

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door grun »

lexusssss schreef:heb jij toen de boete moeten betalen ?
Nee, ik heb de politie een briefje gestuurd dat ze aan de collega's in mijn woonplaats maar moesten vragen of, en zo ja aan wie, ze ooit het kentekenbewijs aan iemand terug hebben gegeven. Nooit meer iets van gehoord.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Auto vernietigd, toch apk en verzekeringen

Ongelezen bericht door Jesa H »

lexusssss schreef:
grun schreef:
lexusssss schreef:de auto in kwestie was idd total los , en de bergingsbedrijf heeft mij verteld dat ze destijds de auto hebben laten slopen
Maar bij een ernstig ongeluk waarbij een of meer auto's total-loss raken, komt de politie toch ook altijd? Die neemt dan deel 1 van het papieren kentekenbewijs in, en die krijg je pas terug mocht de auto toch nog te repareren zijn waarna hij eerst weer gekeurd moet worden. In dit geval niet dus.

Zelf is me dit ooit eens overkomen, de berger bracht de auto en mij naar de verkoper/dealer en door de stress, adrenaline en onervarenheid dacht ik er niet aan een vrijwaringsbewijs te vragen. De dealer zei: hij wordt gesloopt, maar drie jaar later kreeg ik een bekeuring omdat hetzelfde kenteken ergens in Dordrecht rondreed. Daar kwam ik toen mee weg omdat de politie deel 1 nog steeds had (althans niet teruggegeven aan mij).
ik zal die vriend te pakken moeten krijgen om te horen hoe dat precies is gegaan ...

heb jij toen de boete moeten betalen ?
Maar dat is een totaal andere situatie. Hoe ga jij kunnen bewijzen dat die vriend van jou eigenlijk verantwoordelijk is?

Je zal moeten betalen als er een vonnis ligt, en dan kan je proberen de schade op je "vriend" te verhalen.

Gesloten